رواية عانيت لأحبك الفصل السادس 6 بقلم فاطمة محمود
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية عانيت لأحبك الفصل السادس 6 بقلم فاطمة محمود
البارت السادس
” روايه عانيت لأحُبك ”
” البارت السادس ”
” الكاتبه فاطمه محمود ”
صباح جديد علي أبطالنا
محمد خرج من الاوضه و زينب كانت في المطبخ
وفارس قاعد علي السفره وماسك الفون بتاعه
محمد : صباح الخير
فارس : صباح النور يا بابا
زينب طلعت من المطبخ جايبه الاكل
زينب بحب : صباح الخير يا محمد
محمد بابتسامه : صباح النور يا زوزا
زينب : هما البنات لسه ما خرجوش
فارس : تلاقيهم نايمين اصلا
سلمي و آيه كل وحده طلعت من اوضتها
سلمي و آيه : صباح الورد
الكل : صباح النور
زينب : يلا اقعدو افطرو
سلمي و آيه : حاضر
البنات قعدو يفطرو
محمد قام : هستناك في الشركه يا فارس
فارس : حاضر يا بابا
وبعدين فارس قام : مش يلا
آيه : يلا
محمد مشي وفارس هيوصل البنات لكليه
………………………………………………..
عند يوسف
قام من النوم واخد شاور وبعدين لبس بدلته ورش برفانه وخرج من اوضته
هناء كانت قاعده علي السفره و نور كانت
خارجه من اوضتها
يوسف : صباح الحلويات
هناء : صباح الخير يا حبيبي
نور : صباح الورد يا احلا جو
هناء : اقعد افطر يا حبيبي
يوسف : لا متاخر يا ماما
هناء : طيب كل حاجه بسيطه
يوسف : يبقا اكل اي حاجه قدام
هناء : استني هعملك سندوتش طيب
نور بضحك : يعني اخره الشياكه دي وبرفان تمسك سندوتش
ونت نازل يا حضره الظابط
يوسف بضحك : ما انا هخليكي انتي تمسكيه
نور بضحك : نمسك يا عم احنا نقدر نقول لاا
يوسف بضحك : يلا يا لمضه
هناء عملت سندوتش ل يوسف و نور
هناء : اتفضل يا حبيبي ونتي كمان يا نور
يوسف ونور باسو ايدين هناء
يوسف : ماشي يا حبيبتي يلا سلام
هناء : مع السلامه يا حبيبي
نور : سلام يا ماما
هناء : سلام يا حبيبتي
يوسف و نور نزلو وركبوا العربيه
…………………………………………………
ولاول مره نروح مطار القاهرة
كان في شاب وسيم خارج من باب المطار وبيجر شنطته ورا وبعدين وقف وعلي وشه ابتسمامه
الشاب : ياااه اخيرا رجعت ليكي يا مصر
وفضل شويه يتفرج علي المناظر الي افتقدها بقاله عشر سنين وبعدين وقف تاكس قدامه
السواق وقف ونزل واخد منه الشنطه وحطها في شنطه التاكس
والشاب ركب
السواق : رايح فين يا استاذ
الشاب بابتسامه : علي اسكندرية
السواق : ماشي
…………………………………………………
عند زينب كانت في البيت والباب خبط
زينب فتحت الباب واتفاحت
زينب : سوزان
سوزان : مش حابه تشوفني ولا ايه يا زينب
زينب : لا حابه طبعا اتفضلي
سوزان دخلت وكان معاها بنوته
سوزان بصت علي البنوته الي معاها
سوزان : دي ملك يا زينب
زينب : بسم الله ما شاء الله كبرت وبقيت زي القمر
ملك : تسلميلي يا طنط
زينب : تحبو تشريو ايه
سوزان : اي حاجه يا زينب
زينب : طيب عن اذنك ثواني وهرجعلكم البيت بيتكم
سوزان : اكيد يا زينب مش محتاجه اعرف منك
زينب ابتسمت وراحت علي المطبخ
سوزان وهي بتبص علي الشقه كلها
سوزان : شايفه يا بت شايفه العز الي عايشين في شقه واسعه وجميله
ملك : ايوا يا ماما جميله
سوزان بصتلها : انتي اكيد عارفه هتعملي ايه فارس دا لازم يتجوزك اكيد مش وحده هتيجي تاخد دا كله واحنا نقعد
نتفرج انما انتي بنت عمته واهو تضمني مستقبلك وهو كمان شاب طول بعرض
ملك : متقلقيش يا ماما
سوزان اخت محمد طماعه اوي كل همها الفلوس
ملك مش بتحب طريقه مامتها بس غضب عنها
بتسمع كلامها
…………………………………………………
يوسف و سيف و نور وصلو قدام الكليه و نور نزلت
نور كانت لسه هتمشي رجعت
نور : يوسف
يوسف : ايه يا نوري
نور : ما تيجي معانا انهارده
يوسف باستغراب : معاكو الي مين يعني وفين
نور : البنات امبارح اتفقو أنهم هيخرجو انهارده بعد
مانخلص محاضرات
يوسف : طيب انتي وصحابك و فارس انا اجي بصفه ايه
سيف بص علي يوسف
سيف : تصدقي اخوكي دا عيل فصيل احنا هنيجي
نور ضحكت : دا يوسف هيعلقك دلوقتي
يوسف مسك سيف من هدومه
يوسف : مين دا الي عيل يلااا
سيف : مش قصدي يا كوتش كل الفكره بس اننا نروح
معاهم يعني ونغير جو
يوسف ساب هدوم سيف
يوسف : عندن فيك بقا وفي لسانك مش رايحين
سيف وهو بيتكلم بصوت واطي
سيف : ابو شكلك ياخي
يوسف بصله ورفع حاجبه
يوسف : بتقول ايه ياض
سيف رفع ايده
سيف : والله ما قولت حاجه
نور بضحك : جبان
سيف بص علي نور
سيف بغيظ : اسكتي انتي كمان مش ناقصاكي كفايه اخوكي
نور ضحكت
في اللحظه دي كان فارس وصل ومعاه البنات
آيه و سلمي نزلو من العربيه وابتسمو لنور وراحو عندها
سلمي بابتسامه : صباح الخير
نور : صباح الورد يا قمري
سيف و يوسف : صباح الخير
آيه : صباح الفل يا جدعان
نور : صباح الجمال يا توتا
سيف بصوت واطي : صباح العسل يا عسل
يوسف ضرب سيف في جمبته
سيف و يوسف : صباح الخير
فارس نزل من عربيته
فارس : صباح الفل يا شباب
فارس سلم علي يوسف و سيف و ابتسم لنور وسلم عليها
سلمي : يلا بينا يا بنات
آيه و نور : يلا
البنات مشيو و يوسف بص علي سلمي و ابتسم علي رقتها
فارس : بقولك ايه فاضي انهارده
يوسف : والله معايا شغل
فارس : طيب كنسل انهارده البنات هيخرجو بعد المحاضرات وهتيجي معانا ونت كمان يا سيف
يوسف : مره تانيه معانا شغل يا فارس
فارس : حبيبي الشغل ما بيخلصش و الخروجه دي مش هتتعوض
يوسف : هحاول
فارس : مفيش حاجه اسمها هحاول انت هتيجي
سيف : يا معلم اعتبرنا خلاص جينا
فارس بضحك : عسل انت يا سيف
سيف بضحك : حبيبي
فارس : طيب يا شباب اشوفكم كمان كام ساعه يوسف
سيف متتاخروش
يوسف : حاضر
فارس : يلا سلام
يوسف و سيف : سلام
فارس ركب عربيته ومشي ويوسف وسيف ركبو العربيه ومشيو
…………………………………………………
يوسف وسيف في العربيه
يوسف : احنا دلوقتي نروح الشقه وبعدين نروح علي القطاع
سيف : مش هنتاخر علي الخروجه
يوسف بص لسيف
يوسف : متحمس اوي
سيف بابتسامه : هشوفها وهتبقي قدامي يا جدع متحمسش ازاي
يوسف ابتسم : ماشي يا عم الحبيب
بعد شويه يوسف و سيف وصو قدام العماره الي فيها
شقه الضحيه
يوسف : يلا
سيف : طيب انت معاك مفتاح الشقه
يوسف : اه
وبعدين يوسف و سيف نزلو من العربيه و طلعوا السلم وفتحو الشقه وكانو بيدور علي اي دليل
يوسف : سيف
سيف : في ايه
يوسف : بص كدا
سيف : لقيته ازاي دا
…………………………………………………
عند فارس وصل مكتبه
فارس : صباح الخير يا ندا
ندا قامت
ندا : صباح الخير يا فارس بيه
فارس : ابعتيلي قهوتي وكمان ابعتيلي كل ملفات الشغل
ندا : حاضر يا فندم
فارس دخل وقلع جاكت بدلته وحطه علي الكرسي وقعد
علي الكرسي
ندا خبطت وفارس سمحلها بالدخول
ندا : قهوتك يا فارس بيه
فارس : ماشي يا ندا شكرا
ندا : العفو يا فندم شويه و الملفات هيكونو عندك
فارس وهو بيشرب القهوة
فارس : تمام في اي اجتماعات انهارده
ندا : لا يا فندم بس في معاد لـ مدام هاله بخصوص تغير ديكورات فيلتها
فارس : امتي المعاد
ندا : كمان ساعه يا فندم
فارس : ماشي يا ندا اتفضلي
ندا : عن اذنك يا فندم
ندا خرجت و فارس فضل يشرب قهوته
………………………………………………..
في الكليه
البنات كان قاعدين سوا
شهد : يعني انهارده هنخرج
آيه : ايوا يا بنتي هنروح كلنا سوا
سلمي : حابين نعمل ايه بقا
نور : امم ايه رايكم نروح المول
سلمي : وبعدين نروح نتغدا في مطعم
آيه : ونجيب ايس كريم
شهد : دا هيبقا يوم تحفه
البنات : اكيد
سلمي : بينا نخلص المحاضرات عشان بعدين نخرج
كل وحده من البنات راحت محاضرتها
………………………
في الشركه
فارس : تمام يا مدام هاله وهحاول متاخرش لان معايا شغل كتير الفتره الجايه دي
هاله : ولا يهمك يا فارس بيه
فارس : تمام يا مدام هاله وحددي المعادي الي تحبي
اشوف في الفيلا قبل التغيرات
هاله : الوقت الي تحبه حضرتك
فارس : تمام يا فندم
هاله قامت وسلمت علي فارس
هاله : هتشرف بشغلك معايا يا فارس بيه
فارس : الشرف ليا يا مدام هاله
هاله : بعد اذن حضرتك
فارس : اتفضلي
هاله خرجت وفارس فضل يشتغل شويه وبعدين قام وراح مكتب باباه
اسماء : اهلا بيك يا فارس بيه
فارس : اذيك يا اسماء بابا جوا
اسماء : ايوا يا فندم
فارس دخل لباباه
فارس قعد قدام محمد
فارس : انا هخرج البنات انهارده يا بابا
محمد : ماشي يا حبيبي
فارس : طيب انا ماشي دلوقتي عاوز حاجه
محمد : لا يا حبيبي خد بالك علي نفسك و علي اخواتك
فارس : حاضر يا حبيبي انت ها تمشي دلوقتي
محمد : ايوا
فارس : طيب يلا اوصلك
محمد : لا يا حبيبي روح انت هخلي السواق يوصلني
فارس : ماشي يا بابا
فارس قام خرج من المكتب
وبعدين رجع مكتبه اخد جاكيت البدله وخرج ومشي بالعربيه
………………………….
عند يوسف و سيف كانوا في المكتب
يوسف : انا هرن علي مالك
سيف : اوك
يوسف رن علي مالك بس مردش
سيف : ايه
يوسف : مردش
سيف : ممكن مشغول
يوسف : ممكن
فون يوسف رن وكان فارس ورد عليه
فارس : ايه يابني فينك
يوسف : خلاص اهو خلصت وخارج
فارس : ماشي انا كمان في الطريق متتاخرش
يوسف : مسافه الكسه و هكون عندك
فارس : ماشي يلا سلام
يوسف : سلام
يوسف بص ل سيف
يوسف : يلا بينا
سيف : يلا
يوسف و سيف خرجوا وركبوا العربيه
…………………………
السواق كان وصل الشاب قدام العماره الي ساكنه فيها
السواق : حمدالله على السلامه
الشاب : الله يسلمك
السواق طلع شنطه الشاب من شنطه العربيه
السواق : اتفضل يا استاذ
الشاب : شكرا
وبعدين طلع فلوس وادها لسواق
الشاب ابتسم وبعدين طلع ومسك شنطته ووصل قدام الشقه بتاعته وطلع المفتاح فضل يفتح في الباب مش بيفتح بعدين نداه علي البواب
البواب : خير يا استاذ في حاجه
الشاب : الباب مش بيفتح معايا
البواب : انت حضرتك تعرف الشقه دي
الشاب ابتسم : انا مالك يا عم اسماعيل
اسماعيل بابتسامه : مالك اتغيرت اوي يابني
مالك بابتسامه : عشره سنين يا عم اسماعيل اكيد هتغير
اسماعيل : حمدالله على سلامتك يا بني
مالك : الله يسلمك شوفلي الباب دا
اسماعيل : انا معايا نسخه للمفتاح ثواني هجبهولك
مالك : ماشي
اسماعيل نزل يجيب المفتاح وبعد شويه رجع ومالك اخد المفتاح و فتح الباب
مالك : شكرا يا عم اسماعيل
اسماعيل : العفو يا بني عاوز اي حاجه تانيه
مالك : لا تسلم
اسماعيل مشي و مالك دخل شقته وهو مبسوط وفضل
يفتكر ذكرياته
مالك : ارتاح شويه وبعدين اروح ل يوسف و سيف
بعدين مالك اخد شاور ونام شويه
…………………………….
يوسف و سيف وصل قدام الكليه كان فارس مستنيهم
و يوسف و سيف نزلو وراحو ل فارس الي كان واقف قدام عربيته
يوسف : ايه لسه البنات مخرجوش
فارس : خرجو اهم
البنات كانو خرجو وراحو لشباب
فارس : يلا بينا
يوسف : يلا
آيه وسلمي وشهد ركبو مع فارس ونور ركبت مع يوسف وسيف
فارس : عاوزين تروح فين
سلمي : اول حاجه هنروح المول
فارس : طيب هرن علي يوسف اقوله
آيه : احنا اتكلمنا سوا ونور اكيد هتقول ل يوسف
فارس : تمام
وبعدين وصلو قدام المول والبنات نزلو ودخلو سوا والشباب مع بعض دخلو وراهم
………………………….
عند مالك قام من النوم وقرر يروح عند هناء
خرج من الشقه ونزل الدور الي تحت منو
خبط علي شقه يوسف وهنا فتحت ليه
هناء فتحت وفضلت تبصله
مالك بابتسامه : اوعي تقولي مش عارفاني
هناء بابتسامه : مالك
مالك ابتسم : ايوا
هناء : حمدالله على سلامتك يا حبيبي امتي جيت ومقولتش ليه ليوسف
مالك ابتسم : الله يسلمك يا نونا و جيت انهارده من كام ساعه مقولتش ليوسف قولت اعملها مفاجاه
هناء : احلا مفاجاه يا حبيبي اتفضل ادخل
مالك دخل وقعد في الريسبشن
مالك : امال يوسف و سيف فين
هناء : في الشغل
مالك : عامله ايه انتي طمنيني عنك
هناء : بخير يا حبيبي انتي عامل ايه
مالك : الحمدلله بخير
هناء : دا يوسف و سيف هيفرحو لما يشوفوك
مالك بابتسامه : امال اخبار البت نور ايه
هناء : الحمدلله كويسه دخلت كليه هندسه
مالك بضحك : ياااه كبرت وهتبقا باش مهندسه
هناء : دي كمان هتفرح اوي لما تشوفك
مالك بابتسامه : دا انا الي مبسوط والله اني هشوفهم
وبعدين كمل كلامه
مالك : امال هي فين
هناء : خرجت مع البنات
مالك باستغراب : بنات مين
هناء : بنات معاها في الكليه اصحابها انت لازم تتغدا معايا
مالك بابتسامه : طبعا دا انا اكتر حاجه وحشتني اكلك يا نونا
هناء بابتسامته: طيب انا هقوم اجهز الغدا
مالك : استني هاجي معاكي
مالك وهناء فضلو يتكلمو هما بيحضرو الغداء
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية عانيت لأحبك)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)