روايات

رواية هوس النقيب الفصل الثالث 3 بقلم نونا

رواية هوس النقيب الفصل الثالث 3 بقلم نونا

 

البارت الثالث

 

تفاعلو ياجميلاتي بنجمة وكومنت ولاتنسو التعليق بين الفقرات ✨ و قرءاه ممتعةة ليكم
13

*********************************

جنات بتوتر: هقفل دلوقتي ياماما ايمن يندهلي

ايمن: مالو وجهك كده اصفر وكنت عايزه اي حماتي

جنات(بأبتسامة صفره) ولا حاجة بتقول ابن عمي أسر رجع من سفر وعايزني اروحه معاها لانه مرت عمي عامله حفل عشان رجوعو

ايمن: ايوه مفيش مشكله ياحبيبتي (وحضنها اكثر ليه وهو يدفن وجه في رقبتها ويطبع قبلاته ويمتص جلدها)

جنات كنت بترجف بين ايديه وتحركت بعشوائيه تبعد عنه : اه تذكرت دي زيزي صاحبتي عايزيني انزل نروح نعمل شوبنق مع بعض ونغير جو وقربت طبع قبله خطف ع خدو ومشيت من جنبو بتجاهل
8

ايمن: (ضرب رجلو بقوه في كرسي وهو يخرج سيجاره يشعلها لعلها تهدي من غضبه شوي)

بعد ماغيرت لبسها بصت علي نفسها في مرايا بثقه وهي تلبس نظراتها واخدت مفتايح عربيتها وطلعت من غرفتها مكنش ايمن موجود في صالون عرفت انه هو كمان طالع
7

ركبت عربيتها واخذت تلفونها وهي تبص ع مواقع المكان الي بعثتو ليها صحبتها زيزي
6

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

الكل كان واقف امام غرفة العمليات وينتظرو خبر واحد يمكن يفرحهم ويمكن يقلب حياتهم

كنت عفاف لسه تعيط وتدعي وعيونها معلقه علي باب الغرفة اللي كان فيها جوزها بعد ما صحي وعلقولو محاليل

وحاجة سلطانه جلسه ع كرسي وفي ايدها مسبحتها وبتدعي هي كمان يقوم ابن ابنها بسلامه وتكون غرام كويسه ومش هي سبب في اللي حصل مع حفيدها
7

وبعد لحظات من الانتظار خرج الدكتور والي جريت عليه شهد وعلي بيسألو

علي: طمني يادكتور اخوي عامل اي

دكتور: الحمدالله الاصابه ماكنتش في مكان حيوي بسهو نزف دم كثير عشان كده فاقد الوعي هنخرجو في غرفة عاديه و هيكون تحت مراقبه ل24ساعه جايه ربنا يطمنكو عليه
13

كلهم اخذو انفاسهم وهم يحمدو ربي

واقفت عفاف وهي تحكي بصوت عالي: كلو بسبب بنت كريمه المجرامه هي وراه كل الي حصل

سلطانه: (وهي تخبط عكزها في الارض) خلاص كفايه فضايح نحنا في مكان عام وبعدين انا متاكده حفيدتي غرام ماتعملش كده ماتأذيش نمله حتي

عفاف كانت هترد بس قطع كلامها صوت ضابط الشرطه
الضابط: نحنا لسه بنحقق في قضية عايزين ناخذ ايفدتكم كلكم
7

قد يعجبك أيضاً
لعنة عشقي المحرم بقلم NonaAl12
لعنة عشقي المحرم
282K
3.6K
فاكهة حب محرمة دائمآ ماتكون لذتها مختلفه رغم كونها محرمة الا اننا لا نريد سواها هي تلك الدخيلة اللتي احبها منذ نعومة اظافرها منذ انا كانت تمسك بيده وياخذها لشراء الحلوه…
عشق صقر البدو بقلم Taeh12uars
عشق صقر البدو
14.1K
415
ماذا يحدث عندما تتصادم العادات والتقاليد البدويه مع فتاة عاشت بعيد عنها ماذا يحدث عندما تلتقي مع صقر البدو يالله لقد اشفقت عليك يا صغيرتي لقد وقعتي مع كبير البدو
حارة الباشا+١٨ بقلم Toli566
حارة الباشا+١٨
591K
14.9K
من هو ؟! هو الباشا كبير حارة الباشا . قوي لا يهاب أحد بل الجميع يهابوه هو . ذو كلمة مسموعة لا ترد أبدا . وان حكم بأمر لا يستطيع أحد ان يغير رايه . متزوج من ثلاث لماذا لا…
نــااار وهدنـــــه +٢١ بقلم SaraAhmed54054624
نــااار وهدنـــــه +٢١
606K
30.3K
رواية مشتعلة بالعشق، الصراع، والجنون… حيث لا هدنة تدوم، ولا نار تنطفئ!
أحبتني ملكه من الجن +21 بقلم AmiraMohamed153
أحبتني ملكه من الجن +21
339K
10.3K
هو لقد كنت وحيد رغم اني متزوج ولي اخوات ولي اهل كثيرين لكن دائما بعيد كل البعد عنهم رغم اني كبيرهم وانتي يا جنيتي الفاتنه لا أعرف كيف ظهرتي في حياتي ولاه احد يعرف بوجود…
في وكر الفهد +21 بقلم naynanos63
في وكر الفهد +21
404K
5.2K
احاول إشعال النار بالثلج كمن يحاول إخماد نار الحب بالكلمات..
عاجر بقلم Zainab_majid00
عاجر
4.2M
324K
رواية ( عاجر ) قصة عراقية حقيقية لشخصية اعرفها معرفة شخصية سأرويها لكم بقلمي زينب ماجد
وفضل علي يحكي مع ضابط بهدوء بدون ضجه عشان هم لسه في مستشفي ونقلو عادل. لغرفة عاديه وكلهم دخلو يطمنو عليه
6

★★★★★★★★★★★★★★★★

كان ارسلان واقف امام باب المطار وبعد لحظات من الانتظار عيونه شاف ابن عمه وصديقه المقرب جاي في اتجااه وهو يجر شنطة متعا وقلع نظرته لما وصل فيه وحضنو بعض حضن رجولي

ارسلان: الحمدالله علي السلامه يا برو

آسر: الله يسلمك يا باشا

ارسلان:( وهو يخبط ع كتافه) يلا زمان كل العيله منتظرك

ركبو العربيه وفاتح اسر الشباك وهو يستشق رائحة الوطن بعد غرابه وبعد 4 سنين

آسر: اخبار الشغل اي

ارسلان: اهو ماشي اخبارو عندي قضيه مخدارت بشتغل عليها من 3°> اشهر ولسه مامسكتش خيط يدلني لمكان المافيا

أسر: ربي يقويك وبتردد سألو اخبار عمي منير اي. ارسلان: هو كويس الحمدالله وحاول يغير الموضوع وهك بيحكو عن شغل واوضاع البلد.

لحد ما وصلو امام قصر عائلة الاشهاب والكل كان في استقبلهم وفرحانين برجوع ابنهم بعد غياب.وبعد احضان وسلام

كانو كلهم مجتمعين في صالون وعيونه تدور عليها بين الموجودين ومش قادر يسال عنها لحد ماسمع اخته (سما) تحكي مع نور بنت عمه احمد.
7

سما: بصي دي صور اللي تصورتها في فرح جنات وكمان هي بعثتلي صور الكروت اللي عملوها في فرح ايمن جوزها طالع جنتل اوي شخصيته حلوه.
8

كان بيضغط علي كاس اللي في ايدو لحد ماتكسر والكل اتفزع وجريت امه عليه تسالو مالو بس هو تجاهل كل كلامها وطالع برا للحدايقه وهو يضغط علي ايدو اللي بتنزف دم ماشي وراه ارسلان

ارسلان: في اي اللي حصل حتي تكسر الكاس واعرت نفسك.

لتفت إسر وضرب ارسلان بكل قوته بوكس في بطنه.

ارسلان :يا ابن ع** اي الجنان ده مالك.
6

آسر: ليه معرفتنش انها اتجوزت كنت كل مره بسألك تقولي تطمن دي امنتك تحت عيني انت واحد ابن ع*** وكان كلامه كل شتايم

ارسلان: بلا هبل وحكي مسخ وتعدل وبعدين من امتي وانت بتحب جنات ولا كنت معطيها وجه البنت مسكينه جريت وراك كثير ليه حق تشوف حياتها وتحب وتنحب طلعها من دماغك يا حظرت المحامي و ربت ع كتافه واعطه ظهرو ومشي.
6

★★★★★★★★★★★★★★★★★★

كنت غرام بتلعب زين وهو بيضحك ومبسوط اوي وبعدين حاطة الخادمه الغداء وتغدو وكلتو هي بايديها وكنت غرام بتحب الاطفال اوي وتعرف تتعامل معاهم وزين كان طفل ذكي وشاطر جدآ
6

غرام: يلا يابطل نروح نغسل ايدين ممكان تعرفني مكان الحمام فين
زين: طبعآ يلا هاتي ايدك وكان بيجرها معاه وبعد ماغسلو ايديهم وطلعو لفتت نظر غرام صور معلقه في ممار وكنت لشاب البين في ثلاثين من عمر لبس لبسة ضابط غير نجوم معلقه علي كتافو العريضه وعيونه كنت جذابه اوي ومرعبه كان كتله من الاثاره وجمال بلعت رايقه بصعوبه
6

غرام(وهي تحكي مع نفسها) : ياربي ده اكيد ملاك مش بشر ابدآ
زين: غرام انا بحكي معاك مش بتردي ليه

غرام (بعد ماصحيت من شرودها) :اه ياحبيبي سماعك شردت شوي هو ده مين اللي في صوره
6

زين: ده بابي
غرام: بتقول ابوك

غرام خافت اوي هي عارفه عمتها عندها بس ولد ومكنتش تتوقع انه هيكون نقيب ابدآ وبتوتر وخوف كنت هتموت رعب لو حكيت عمتها لابنها عن جريمة الي عملتها
غرام: يارب لو هو بيعرف حاطط في بيته مجرمه هياخذني للسجن
6

★★★★★★★★★★★★★★★★★

بالليل ساعه 11مساءاً

نعيمة: (وهي تنادي علي خادمه تاخذ زين عشان موعد نومه وتجهزا غرفة ضيوف لي غرام)

زين: لااا لسه عايز العب مع غرام وهو بيحضن غرام بقوه
أبتسمت غرام وهي تشد ع حضن زين
ونعيمه كنت مستغرب تعلق زين بسرعه رهيب ب غرام وحبها بسرعه
زين: غرام هتنام معاي في غرفتي مش كده وهو يبص علي غرام بنظرات الجرو البريئه
6

غرام: يخرشي انا عايزه اكلو من جمالو وهي تزدغدو وصوت ضحكتو ملائ القصر

كنت ساعه تشير الي 1:30 ص

فتح باب وهو يدخل القصر استغرب انه امه ليست موجوده تنتظر عودته نفس كل يوم

تنهد بتعب وهو يلقي بي جاكته وحذف جثته الضخمه علي كنبه وهو يدلك مابين حاجبيه كان الصداع يفتك به

اخرج من جايب بنطلوان سيجاره وهو يضعها مابين شفاتيه الغليظه ويمتصها بقوه وينفث دخانها

وقف وهو يمشي اتجاه غرفة ابنه وهو يفتح بابها ويدخل وعيونه وقعت علي تلك الحورية النائمه في سرير ابنه عقد حواجبه بستغرب وهو يبص عليها بستغرب من تلك الداخيله الفاتنه كانت الغرفة مظلمه الا من ضوء القمر عبر الشباك يعكس علي خصلات تلك الفاتنه كاخيوط الذهب اقترب اكثر وهو يجلس بالقرب منها علي حافة السرير وايده امتدت تبعد تلك الخصله المتمرده علي وجها حتي توضح ملامح تلك الحسناء اكثر
فتحت غرام عيونها بصدمة وهي ترجع لوره وعيونها كنت متوسعه برعب من ذلك الضخم وعيونه الزرقاء المرعبة التي كانت تتفحصها وقعت عيونها علي لبسها تلك البدله العسكرية المفتوح اول ازرارها

غرام: صرخت برعب

غرام: صرخت برعب
8

ارسلان: وهو يضع كف يده الضخم علي فمها يمنع صرخها وهو ينطق بنبرة رجولية: انتي مين؟ !

غرام :(وهي تبص علي كف ايدو اللي علي شفايفها وانفاسها عاليه من قربه و رائحة عطره المختلطه بالسجائر اللي دخلت انفها وملائة رئتيها نخطفت كل انفاسها وصدرها بيطلع وينزل)

ارسلان: هبعد ايدي وماتصرخيش وتقولي انتي
وعيون وقعت علي ابنه زين النائم زاي ملائكه جنب تلك للغريبه بنسبه ليه

غرام (وهي ناخذ نفسه بالعافيه وخايفه اوي وبتأتأه) : اء ااا انا غرام وقطع عليهم صوت نعيمه وهي بتقول

نعيمه : ارسلان انت رجعت بتعمل اي هنا عندنا ضيفه

ارسلان : (وقف وبعد عن غرام اللي زفرت انفاسه من هذا الضخم وعيونها متعلقه علي طوله الفارع وعرض كتافه ده بشر ولا إلاله الجمال ده كان تفكير غرام )
6

طبع ارسلان قبله ع راس امه وطلعو برا الغرفه وهو يبص علي امه بحواجب معقود وبتسأل

مين دي المربيه الجديده الزين؟

نعيمه: دي بنت خالك ناصر الله يرحمه مسكينه امها توفت من اسبوع كده وعلاقتها بأخوات مش كويسه هي هاربة لعندي هنا دي امانه في رقبتي وهتفضل عايشه عندي اخوي ناصر كاتب في وصية انه غرام امانه عندي ولو حصلو حاجة انا بكون مسؤله عندها هي لسه صغيره يناري علي حصله معاها دي تعذبت اوي

ارسلان: وهو بيهزا راس بأيجاب وما ردش بحرف ومشي غرفته اللي كانت في جناحه الخاص اللي مش بيدخله حد
بطلنا شخص بيحب النظام وترتيب اوي وكان جناحه كلاسيكي كل بالاسود
داخل الركن المخصص بالملابس وقلع بدلة العسكريه واخذ منشفه وداخل الدوش وهو بيفتح للمياه و اول مانزلت عليه وغمض عيونه مر طيف تلك الفاتنه بين عيونه وبسرعه نفضها من خياله وخالص الدوش وداخل سريره وبعد تفكير راح في نوم عميق

اما تحت عند غرام كانت حالتها مش بتفرق عنه وهي كل ماتغمض عيونها يجي طيف عيون ارسلان الزرقاء امامها وفضلت تتقلب ومش قادره تنام وهي تبص علي زين اللي نايم بعمق
9

★★★★★★★★★★★★★★★★★
ثاني يوم

عند جنات الي كانت واقفه امام مرايا بتحاط لمستها الاخيره وهي تجهزا نفسها عشان تروح بيت عمها اللي ماساعة ماتزوجت ايمن مارحتش ليهم يعني من 3شهور

عند جنات الي كانت واقفه امام مرايا بتحاط لمستها الاخيره وهي تجهزا نفسها عشان تروح بيت عمها اللي ماساعة ماتزوجت ايمن مارحتش ليهم يعني من 3شهور
6

ط

الع ايمن من حمام وهو يجفف شعرو واطلع صفير باعجاب: اي القمر ده انا مش بسيبك تروحي كده وهو يقرب منها وحاوط خصرها وسند ذقنو علي كتفها وهو بينحني عشان يوصل طولها وعيونه باصص في مرايا عليها

ايمن: مراتي مزه وانا محظوظ املاك كل جمال ده لي وحدي
جنات( بخجل) مرسي يا ايمن

ايمن (بغضب مصطنع) هو ده اللي فالحه فيه مرسي ايمن وهو يقلد صوتها
1

ضحكة جنات وهي تضربه علي صدرو بخفه وبصت ساعه انت كده عايز تأخرني عن موعدي مع ماما

رفع ايمن ايدي بستسلم وهو يبعد عنها ولحظة جنات انه هو بس بمنشفه لففها علي خصرو وتسكفت وطالع من غرفه

وابتسام ايمن علي خجلها اللي هو نفسه ومتغيرش وكان بحب كسوفها ده

6

بعد ربع ساعه

الكل كان مجتمع في قصر الاشهاب احتفل برجوع أسر من الغربه

كانت (صالحه )ام أسر ترحب بضيوفها وهي مبسوطه: ايوه هو رجع المبارح بالليل لسه تعبان ونايم فوق في اوضته

جنات : كنت تستمع اللي احدايثهم بذهن شارد ورجعت للواقع بخضه لما تقلب عليها كوب العصير اللي كانت تحمله الخادمه

الخادمة: اسفه يا مدام ماكنتش اقصد سامحيني

جنات: لا عادي ماحصلش حاجة الغلط مني كنت سرحانه هروح انظافها

كنت ماشيه وهي تبص علي فستان اللي تنزع وشهقت بخضه وهي تحس بأيدين ضخمه تحاوطها وتسحبها من خصرها

أسر: محصرها علي حائط ويبص علي عيونها اللي بيعشقها

جنات: كانت عيونها متوسعها من الصدمة وهي تبص عليه بصدمة اخر حد كنت عايزه تشوفه هو

كنت عيونهم ونظراتهم لبعض هي بس اللي تحكي قاد اي هم مشتاقين كنت لغة العيون اكثر صدق من كل الكلام

دموعها نزلت علي خدها وهي تهز في راسها بنفي وايده كنت تضغط علي خصرها بقوه ألمتها حولت تحكي وهي تفتح في فمها سبقها أسر يحاط في كف ايدو علي شفايفها يمنع كلامها

أسر:اششش دموع التماسيح دي معادش تأثر فيا خالص

وهو يقرب اكثر ويسند جبينه علي جبينها يسرق كل انفاسها حتي اصبح نفاسهم واحد

جنات بصوت حاولت تجعله اكثر ثابت وهي تحاط ايدها علي صدرو وتحاول تدفعه عنها :ابعد سابني ماينفعش كده حد يشوفنا وبعدين انا مرءاه متزوجه ولو ….

وقبل ماتكمل كلامها اخرسها وهو يلتقط شفايفها في قبله جامحه تعبر عن كل الكره والغضب الذي يحمله اتجاها كان يعاقبها وهو يعض علي شفاتيها حتي استطعم دمائها اما هي كنت تضربه بكف يدها الصغيره علي صدره ودموعها اخذت مجرها علي خدها الناعم

كان فقد السيطره والغضب اعمي بصيرته ابتعد عنها وهو يسمع صوت اخته تنادي عليها

وهو يهمس بالقرب من وذانها وانفاسه الساخنه تلفحها: بكرهك يا خاينه والبوسه دي اكبر دليل
10

وبعد عنها وهو يحررها من تحت قبضته واعطها ظهره وهو يمشي بخطوات ثابتة
اما هي اول ما ابتعد عنها خانتها قدامها وهي تقع علي ارض وتحاول تمنع صوت شهقتها اللي وصلت لي مسامعه وهو يبتسم بستمتع ومن داخله هيموت من الغضب و الوجع وتقبل مع سما اخته في ممار

سما: انت بتعامل اي هنا الكل تحت بنتظرك معقوله كل ده نوم اه نسيت هو انا جيت ليه بدور علي جنات

أسر: تلقيها في نهاية الممار وحاط ايدي في جيوب البنطلوان ونزل الدرج وهو يصفر. بستمتع

استغربت سما وراحت مكان مقالها لقيت جنات بتعبط وهي جالسه في الارض بانهيار حولت تفهم منها بس معرفتش اخذتها غسلت وجها

وبعد لحظات خرجت من حمام بوجه جامد وخفت اثر دموعها باالمكياج غامقته اكثر

بصت سما عليها بذهو اي ده هي. دي نفسها من ثواني كانت منهاره دلوقتي ملامحها جامده

سما: انتي كويسه لو عايزه تحكي سماعك هو أسر طبعو صعب زعلك سماعك كلام مش حلو ولا اي

جنات: لا ماحصلش حاجة بس انا اعصابي تعبانه ممكن نحكي بعدين ياسما بليز

سما: بتفاهم تمام ياحبيبتي براحتك

وطول الحفل اسر كان عيونه علي جنات من تحت لتحت
5

★★★★★★★★★★★★★★★

نعيمه: هي ربعه ساعه مش هنتأخر وبعدين زين هيفضل مع غرام

ارسلان :اي ده انا مستغراب تعلق زين بيها بسرعه دي هي لسه ليها يوم هنا

نعيمه (بحب) غرام طيوبه وجميلة وبنتحب يا ابني
يلا انا هروح اجيب شنطتي عشان تأخرنا

مشي اتجاه الحدايقه وهو بستند علي باب الي بيطلع لبرا وهو يبص علي ابنه بيجري ويتنطط هنا وهناك وغرام تجري وراه وتضحك وشرد في شكلهم الي كان ظريف من زمان ماشاف ابنو بيضحك ومبسوط كده
+

غرام …..

 

يتبع

 

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى