روايات

رواية ويفيد بآي الندم الفصل الثلاثون 30 بقلم حنين هاني

رواية ويفيد بآي الندم الفصل الثلاثون 30 بقلم حنين هاني

 

 

البارت الثلاثون

 

 

بارت30
حمزه. بقولك خدت علقة موت بسبب اخوه وكمان وصل الموضوع لبويا وطلع مسجل لينا علي موضوع اننا عاوزينو يدمن قالو ممكن احبسو بس استكفيت بي دي ابعد ابنك عن اخويا
رضا. اممممم
حمزه. انا مش معاك في اي حاجه تاني ونصيحه مني انسا عمار كفايه الي حصل في حياتو بسببنا كفايه انا مش معاك في اي حاجه وقام
رضا. انتا رايح على فين
حمزه. ماشي رايح في داهيه انا حاسس انى كرهت نفسي اوي ومش طايق نفسي واقطع علاقتك بيا ياصحبي ياللي كنت صحبي ومشي
رضا. معقول كلامو صح
هو ليه عملت كده ليه محبتش عمار مع ان احنا الي اتعرفنا عليه
طيب ليه فكرت اذيهه وهو معملش ليا حاجه وحشه بالعكس ده كان بيعمل كل حاجه حلوه عشان نبقا سوا
يمكن غيرت لما دخل بيني وبين حمزه عشان طول عمري صحبو بس يمكن غيرت لما لقيتو احسن مني
انسان صالح كان بيصلي ومش بيحط اي دخان في بقو
مكنش بيروح اي مكان في حاجات محرمه
علي عكسي
كنت بعمل كل حاجه غلط لا ده انا كمان شديتو في الطريق الغلط ده
انا شكلي الشيطان عماني وفضل يوسوس في راسي

 

 

انا غلطت صح ايوه انا غلطان مكنش ينفع كل الحقد ده وهو معملش ليا حاجه
********
حوريه. اه ياراسي اي ده اي المكان ده وقامت مخضوضه بعض مافتكرت الي حصل وبصت علي نفسها اتطمنت انها بهدومها وطرحتها بس لقت ان الباب بيتفتح جريت علي طول وراه الباب وشالت الفازه واول ما الباب فتح ودخل ياسين بضهرو ليها بومم علي دماغو
حوريه. ياحقير يابن 🐕بقا انتا تعمل كده وحيات امي ماهسيبك
ياسين بوجع والدم نازل. ده انا الله يخربيتك اه
حوريه. ياسين انتا بتعمل اي هنا وبعدين
ياسين. انتي لسه هتحققي وانا دمي بيتصفا
حوريه. صح وجريت عليه كانت دماغو اتفتحت جامد ده مفتوحه جامد اعمل اي اعمل اي
ياسين. عندك في الاوضه التانيه في علبة اسعافات هاتيها بسرعه وتعالي وقفي الدم ده
حوريه. حاضر حاضر وقامت وراحت زي ماهو قالها وبعدين رجعت
حوريه. قوم معايا وسندتو وراح علي الكرسي وقربت تمسح الدم الي في راسو اوف دي محتاجه خياطه
ياسين بوجع. طيب اكتميها وخلاص
حوريه. استنا
ياسين. استنا اي
حوريه. اسكت انتا دلوقتي
ياسين . بت انا مش مرتاحلك
حوريه كانت لقت ادوات خياطه وجهزتها
حوريه. واثق فيا
ياسين. لا طبعا هو انتي هتعملي ايه ويارب مايكون الي في بالي
حوريه . لا هو وياريت تهدا عشان مفيش بينج
ياسين. حضرتك دكتوره لا طبعا يبقا بلاش اتفكاسه وسيبي راسي وحيات امك لفيها وانا هتصرف
حوريه. انا قولت اسكت انتا بص اللهم بلغت استحمل بقا
ياسين. لا لا بقولك ابعدي ولسه هيذقها كانت حكتت الابره
ياسين بوجع. اه انتي عملتي راسي اه
حوريه. اهدا واثبت وبدون شتيمه تمام
اتمالك الوجع لغايت ماخيطتها وبعدين لفتها
حوريه. انا خلصت انا اسفه بس ايه اللي جبني هنا انا فين اصلا
ياسين. انتي ازاي تقفي مع حد لوحدي انا لو مكنتش جيت في الوقت المناسب معرفش كان ممكن يحصل اي
حوريه. مش الحيوان جيه وفضل يهددني وبعدين سبتو ومشيت محستش بحاجه غير منديل على بوقي وبعدين مش فاكره حاجه
ياسين. حضرتك رجعتلك ولما رجعت لقيتو واخدك وماشي مين ده اصلا
حوريه. الي حكتلك عليه
ياسين. طيب يلا بينا لازم تروحي عشان تعملي محضر يلا
حوريه. صح دي شقة مين
ياسين. شقتنا يلا بينا وشدها
حوريه. شقتنا منين
ياسين. بت اسكتي عشان دماغي خلاص هتتفرتك
ونزلو راحو القسم
الظابط. ممكن اعرف الي حصل يانسه بس بطاقتك الاول
حوريه. تمام وبدات تحكي كل حاجه
الظابط. تمام كده عليه قضيتين وهيتحول في النيابه
امضي هنا ولما نحتاجك هنكلمك وخرجو
حوريه. اوفف كابوس وانزاح بجد
ياسين. اه انتي ارتاحتي وانا راسي خدت من الحب جانب
*************
تاني يوم
مرفت. اخيرا وصلنا
منصور. الحمدلله
مرفت. انا هرن علي حوريه بقا
منصور. استني يامرفت احنا هنرن من رقم غريب ونعملها مفاجأة عشان تجي
مرفت. يلا ياحاج
كلهم علي السفره
جميله. يلا الحمدلله انها كويسه
ياسين. اه ماهي كويسه فعلا ومسك راسو
صلاح. معلش ياحبيبي
حوريه. الو ايوه مين
شاب. انتي حوريه والدك اسمو منصور
حوريه. ايوه في اي
شاب. تعالي بسرعه *****ومش هينفع اقولك
حوريه. طيب في اي
شاب. تعالي بس
حوريه. اوكيه تمام وبعدين قفلت عن اذنكم ياجماعه وقامت
بصلها ياسين وقام وراها من غير مايتكلم
ياسين. انتي رايحه فين
حوريه. راحه مشوار
ياسين. انتي مينفعش تمشي لوحدك علي فكره تعالي هوصلك
حوريه. اوكي مع اني مش صغيره يعني
********
عمار. ازاي يعني الهبل ده
غاده. اعتبرها زي ماتعبرها انا عاوزه امشي
عمار. غاده انتي عبيطه انتي مش شايفه اننا ورانا شغل
غاده. شئ ميخصنيش انا تعبت وعاوزه اروح انا حره
عمار. بس انتي عارفه اني مش هعرف اشتغل من غيرك يابنتي انتي بتعملي معايا مش بتساعدي
غاده. معلش ياعمار عاوزه امشي
عمار. ماشي ياغاده اتفضلي روحي توصلي باسلامه
غاده. شكرا عاوزه حسابي
عمار بستغرب. مش لما الشهر يخلص اي يابنتي في اي
غاده. لا ماهو انا مش هتشغل تاني اصلي هتخطب وهعد
عمار بعصبيه. انتي جايه تقولي دلوقتي كان لازم تعرفيني مش تفجأيني علي الاقلل كنت عملت حسابي
غاده. معلش
عمار. اتفضلي حسابك شدتو منو ومشيت بدون كلام
عمار. اي الهبل ده انا مش عارف وساب الشغل الي في ايدو واعد مش طايق نفسي بعد شويه نزلت زينب
زينب. اي ده مالك ياحبيبي انتا خلصت ولا اي
عمار. لا لسه
زينب. اومال مالك كده

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية صعيدي خطف قلبي الفصل العشرون 20 بقلم حنين محمد

 

 

عمار. انا كويس نزلتي ليه
زينب. مفيش تعبانه شويه قولت انزل اشم هوا
كان سرحان وباين عليه الضيق
زينب. اومال فين البنت هي لسه منزلتش
عمار. مشيت
زينب. راحت فين
عمار. روحت
زينب. اي ده ليه في اي
قالها عمار وهي باين عليه العصبيه
كل الفكره كان لازم تقولي يعني زي مابيقولو كانت دراعي اليمين وفي الاخر اتخلت في اكتر وقت محتاجها في الشغل مستحيل اقدر اخلص الشغل في المده دي لوحدي وحوار ان اجيب حد ولسه مش فاهم حاجه دي معصباني في شرط جزايي لو الشحنه مخلصتش لازم ادفعو مش عارف اعمل اي
قربت زينب عليه وحطت ايدها علي كتفو ورفعت راسو
زينب. بس انتا قدها وهتقدر وانا معاك هشتغل جرب كذا مره وانا هشوف انتا بتعمل اي ومعاك مش هسيبك لوحدك بس اهم حاجه مش تيأس
عمار. مش هينفع يازينب الشغل بيكون وانا واقف وانتي حامل وتعبانه مش. هينفع انا هتصرف
زينب. بقولك ايه قوم كده وشدتو قولتلك مش هسيبك يلا انا معاك وياسيدي لو تعبت هعد اهم حاجه متضايقش نفسك بصلها بتسامه وحس انو خد بارو كده منها وبدا يتشغل وهي. بدات تشوف بيعمل اي بكل تفاصيل وبعدين بدأت تجرب وتطبع التشيرت خلصتو وبصت لعمار
زينب. بص عملت اي
عمار.اي ده عملتيه امتا ده
زينب. وانتا شغال غفلتك اي رايك انفع صح شكلي هقطع عليك في الشغلانه دي
عمار. تسلم ايدك ياحبيبتي جميل زيك بس اعدي بقا انا مش عاوز اتعبك
زينب. اتعبك لو تعبت هعد ارتاح بس عشان خاطري سبني اساعدك
عمار. بس
زينب. عشان خاطري ياعموري
عمار. لا ماهو لو بعد عموري ده فا ماشي وبدات زينب تشتتغل معاه وهو منبهر بالنتجيه في الاخر
*********
جنه. اهو بحاول اتعايش بس علي طول في اوضتي
حازم. جنه انا في القاهره
جنه. بتقول اي
حازم. انا جيت عشانك هتنجوز واخدك وجايب البيت ليكم بليل
جنه. اي يابني مش هيرضو بالكلام ده
حازم. ملكيش دعوه اقفلي باي
جنه. مجنون ايوه مجنون بس حلو الجنان
********
لمار. صباح الخير بصو عليها وسليم اي كان لسه. هيزعق
قبل ماتتكلم انا جايه اودعكم كلكم وبصت لسيلم انا ماشيه ياسليم راجعه لاهلي. خلاص مبقاش امل نرجع تاني وانتا ربنا يسعدك في حياتك
سليم. عين العقل وانتي كمان ربنا يسعدك
نزلت دموعها. مع السلامه وخرجت علي طول
حست كيان بالغيره وقامت وطلعت وهو طلع وراها
سليم. حبيبي زعلان من ايه
كيان. مفيش
سليم. خلاص مشيت
كيان. عيونها بتقول انها بتحبك
سليم. هي مفاقتش غير متأخّر كان قلبي مش حاسس باي ذنب
ولا ندم
كيان. امممم
سليم. هو اي الي امممم شكلك زعلانه تعالي اما اصالحك
كيان. لا وعلي اي الطيب احسن خلاص مش زعلانه
سليم. لا لا انا حاسس انك زعلانه تعالي بس وهي جريت وهو جري وراها واعدو يهزرو ويضحكم ويقضو وقت جميل مع بعض
*******
ياسين. مش عارف راحه فين انتي
حوريه. يابني كلموني وقالولي محتاجينك تكوني موجوده دلوقتي
ياسين. اي حد يكلمك تروحي مش قولت عبيطه
حوريه. اسكت بقا وراحت علي الريسبشن لو سمحت حد كلمني وقالي……
الشاب. حضرتك انسه حوريه
حوريه. ايوه
الشاب. طيب المدام والاستاذ اعدين في انتظارك
حوريه. مين دول
الشاب. الي هناك دول وشارو علي الترابيزه بصت حوريه واتفجأت اوي
ياسين. مين دول
حوريه. بابا ماما وجريت عليهم وهما قامو خدوها بالحضن

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية بنات ورد الفصل الأول 1 بقلم رشا عبدالعزيز

 

وحشتوني اوي
مرفت. انتي اكتر ياروحي طمنيني عامله اي
راح ياسين وراهم وسلم عليهم
منصور. كيان ياحوريه عاوز اشوفها انتي عارفه مكانها
اتوترت حوريه. اه يابابا كيان اتجوزت اصلا
منصور. اتجوزت كيان
……
يتبع

 

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *