رواية عشقت طفلة الفصل السابع 7 بقلم أنا كوين - The Last Line
روايات

رواية عشقت طفلة الفصل السابع 7 بقلم أنا كوين

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية عشقت طفلة الفصل السابع 7 بقلم أنا كوين

 

البارت السابع

 

رواية عشقت طفلة _البارت السابع

في مكان مهجور
ياسر _اسمع يا عمرو انت لازم تعمل اللي قولتلك عليه ف اسرع وقت
عمرو بعصبية
_ انت بتقول ايه انت اتجننت
_اللي انت بتطلبة صعب لما طلبت مني الاوراق متكلمتش ودلوقتي جاي تعجزني وبتقولي اعمل كده
ياسر بتهديد
_انت هتعمل اللي انا قولتلك عليه ولا اشيلك الليلة كلها وانت عارف انا هعمل كده ازاي
عمرو بخوف
_يعني ايه انت بتهددني؟ طب طب افرض عملت كده واتكشفت اعمل ايه، طب افرض مثلا معرفتش
ياسر بصوت عالي _لازم تعرف يعمرو احسلك انت
عمرو بعصبية
_بطل تهددني متنساش اننا شركاء ف كل حاجه
ياسر _اديك قولت شركاء يعني تسمع الكلام وتنفذ اللي بقوله وانت ساكت
عمرو بحيرة
_ايوه بس ده صعب يا ياسر وانت عارف زين لو كشفني مش هيرحمني ولا هيرحمك انت كمان
ياسر بضحك وهو يستهزأ بكلام عمرو
_ يحبيبي كل حاجه جاهزة ومترتبة بس نفذ انت بس وبعدين متنساش مين هو ياسر السيوفي
عمرو في سره
_والله زين م هيرحمنا واولنا انت
_ماشي يا ياسر همشي انا دلوقتي هروح اشوف الدنيا ف القصر

في قصر الراوي

كانت العيلة كلها متجمعة بتودع خالد
جلال _خد بالك من نفسك كويس يا خالد
خالد _ان شاء الله
رقية زوجة ناصر
_سلام يا خالد خد بالك من نفسك
خالد _الله يسلمكوا يا جماعه سلام
ناصر _استني هاجي اوصلك

عند ليان
خلاص يا فرح قربت اخلص وهخرج اهو
فرح _ماشي متتاخريش باي
ليان _باي
وفجاة الباب خبط
ليان _ادخل
ادهم بخبث _ازيك يا ليان كنت جاي اطمن عليكي مشوفتكيش النهارده
ليان _اه م انا لسه منزلتش
ادهم _انتي خارجه ولا ايه
ليان _اه
قرب ادهم اكتر من ليان
ليان بتوتر
_ف حاجه يا ادهم
ادهم بخبث _لا ابدا بس ايه الجمال ده
ليان بتوتر شديد
شكرا ممكن تبعد شوية
وفجأة سمعوا صوت جاي من نحية الباب
_اي اللي بيحصل هنا
ليان بخوف وتوتر
_ز زين
ادهم قرر ينسحب
_احم طب عن اذنكم انا
زين بعصبية لادهم
_انت حسابك معايا بعدين، برا
خرج ادهم وقفل زين الباب
ليان بخوف كانت حاسة انه قلبها هيتخلع من مكانه
_زين اا ان انا
قاطعها زين بعصبية
_ممكن افهم اي اللي كان بيحصل هنا
ليان بخوف _مفيش حاجه والله ي زين هو بس كان جاي يطمن عليا
مسكها زين من ذراعها واكمل بعصبية شديدة
_ويطمن عليكي بتاع اي ده
ليان ببكاء
_والله معرفش هو، هو اللي جه
تنهد زين وترك ذراعها
زين بهدوء اللي حصل ده ميتكررش تاني ووالله يا ليان لو شوفتك بتتكلمي معاه نص كلمة تاني لهندمك
ليان بعصبية
_ وانت مين ادالك الحق انك تؤمورني وتتحكم فيا بالشكل ده
زين بصوت فحيح الافاعي
_مش مستني حد يديني اي حق وغصب عنك هتسمعي كلامي
ليان بانفعال
_بطل بقي تحكماتك دي انا زهقت
زين بعصبية
_ليان متخلنيش اتصرف تصرف يزعلك اتكلمي بادب فاهمه ولا لا
ليان…….
زين بصوت عالي، فااااهمههه
ليان بخوف
_ف فا فاهمه
نظر اليها زين وهو بيلتقط انفاسة بصعوبة
زين وهو بيبلع ريقة
_وانتي خارجة ولا ايه
ليان _ايوه هخرج مع فرح
بدا زين يقرب من ليان وهي بتبعد لحد م لزقت ف الحيطة
زين وهو بياخد نفسة بصعوبة
_وانتي قولتيلي انك هتخرجي؟!
بدات ليان ف الحديث وهو ينظر الي شفتيها
ليان بتوتر
_زين ممكن تبعد شوية
زين كان في عالم تاني ومش سامعهانا بتقول ايه
ليان بخوف وتوتر شديد
_زين ابعد
بلع زين ريقة وقبل شفايفها بحنية
ليان كانت مصدومة من اللي بيحصل ومنطقتش بحرف
زين بهدوء وصوت انفاسه عالي
_ليان انتي ليا وبس فاهمه؟!!
ليان لسه هتتكلم ولكن زين رجع يقبلها بشغف
بعد زين عنها لما حس ان نفسها اتكتم
ليان وهي علي وشك البكاء
_زين ابعد عني
ولكن زين كان ف عالم تاني
ليان بصوت عالي وبكاء
_زين بقولك ابعد
فاق زين من شروده وهو مش عارف عمل كده ازاي
زين _احم انا، انا همشي
خرج زين من الغرفة وليان كانت منهارة من البكاء
ليان ببكاء_بكرهك يا زين لا مش بكرهك بس بس انت انت ليه بتعمل كده ليه بتعذبني ليييه يا زييين ليه

عند زين كان واقف وعمال يفكر ف اللي عمله
وقطع تفكيرة رنة الهاتف
زين _اي ي عمر
عمر بمداعبة _هلا بالغالي
زين _انجز وحياة امك مش فايقلك
عمر _مالك يعم ايه الكئابة دي
زين _يبني انت حد مسلطك عليا
عمر _يعم هو انا قدك ههههههه
زين بضحك _ربنا ياخدك يا عمر
عمر بزعل مزيف _واهون عليك يا بيبي
زين بضحك _يبني ارحمني بقااا
ضحك عمر وقال
_زين
زين بجدية
_في ايه
عمر_جعان
زين بضيق _غور ف داهية يعم فكرتك هتقول حاجه عميقة
عمر بضحك
_طب وهو فيه اعمق من كده ههههههه
زين _ارحم امي يعمر انا ماشي بعلاج
عمر بضحك _يعم دي مكنتش طلقة دي
زين _طب تعالي اديهالك
عمر_هي اي؟!
زين _الطلقة
عمر _لا وعلي ايه هروح اكل احسن
زين _جدع خلاك لامك
عمر بضحك _حياتشي
قفل زين ف وش عمر وضحك بصوت عالي

ماريا كانت قاعده ف اوضتها وبتفكر هتعمل ايه
ايوه انا هكلم ادهم وضحكت بخبث
_ادهم تعالي اوضتي عايزاك ف موضوع
ادهم _دقيقه وهكون عندك
بعد مرور شوية من الوقت دخل ادهم
ماريا بخبث _اانت عايز ليان ليك صح
ادهم باستغراب _وانتي عايزه ايه يعني
ماريا هنتفق سوا وهنبعد ليان عن زين وانت تاخد ليان ليك وانا هاخد زين ليا
ابتسم ادهم بخبث
_يلا بينا
وبدأو يخططوا هيعملوا ايه

ليان خلاص جايه اهو يا فرح
فرح بعصبية
_اخلصي يا ليان بقالك نص ساعه بتقولي جاية
ليان _خلاص خلصت اهو انا ع السلم
خبطت ليان في عمر
عمرو _م تبصي قدامك يبنتي
ليان _سوري يا عمرو مخدتش بالي
عمرو _انتي هتخرجي ولا ايه
ليان _اايوه
ابتسم عمرو بخبث ومشي

فرح _كل ده يا ليان
ليان بكدب _معلش الحلق كان ضايع وكنت بدور عليه
فرح _طب يلا يينا

في قصر الراوي في الصاله
ثريا _نادي يا عمرو ع زين عشان ياكل
عمرو _حاضر
وبعد شوية اتجمعت العيلة ع السفره
جلال _امال فين ليان
عمرو _تقريبا خرجت
جلال _تمام
بعد شوية جت فرح وهي بتعيط وشكلها متبهدل
زين بخضة
_في ايه يا فرح مالك وليان فين
فرح _ل ليان اا ات اتخطفت
الكل بخضة انتي بتقولي ايه وازاي حصل ده
زين بعصبية
_انطقي يا فرح
فرح لسه هتتكلم ولكن فقدت الوعي

وبكده هنكون وصلنا لنهاية البارت
يترا مين ليه يد ف خطف ليان
رايكم يهمني، تفاعلوا عشان انزل بارت جديد

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى