روايات كاملة

روايه حمزه وملك – جميع الفصول في مكان واحد الفصول من 25 : 43 | بقلم سندس أحمد

روايه حمزه وملك – جميع الفصول في مكان واحد الفصول من 25 : 43 | بقلم سندس أحمد

 

 

روايه حمزه وملك الفصل الخامس والعشرون

حمزه بصدمه شديده…. نتا بتقول ايي
يامن بزعل…. زي مبقولك كد….
حمزه حط ايدو على وشو باسف وبق يمشي ايدو على راسو بتعب شديد.
حازم بقلق…. حمزه نتا كويس…
حمزه وهو لسه مصدوم…. ليه علاج
يامن بهدوء…. هو ليه بس احتمال 50فالميه ينجح واحتمال الخمسين التانيه تفشل
حمزه قام بالعافيه وجازم سندو
حازم بخوف…. حمزه مالك اول مره اشوفك كد اهدا ع خاطري
حمزه بعد حازم وخرج
وبق ماشي ف طرقه المستشفى تايهه قعد عالكرسي اللي فالطرقه قدام اوضه العنايه وطلع سجاره وبق يدخن بتعب…
………… يامن بخوف…. حازم هقولك على حاجه
بس ارجوك تهدا…..
حازم بقلق…. في ايي
يامن بعد عنو ووقف عند الباب وقال بخوف…. ملك معندهاش حاجه
حازم بصلو وبق يهز فراسو باستغراب…. نتا بتقول ايي يامن الحجات دي مفيهاش هزار
يامن بتنهيده…. كان لازم اعمل كد افهم كان هيومتها في ايدو لو رجعت معاه
حازم بشك…. نتا تعرف حاجه يلاا
يامن بهدوء…..كان لازم تعمل كد ونتا اكتر واحد المفروض يقولي صح
حازم بزعيق… نتا اتجننت صح نتا م شايف حالتو قولي عملت كد ليه انطق
يامن بحده…. حازم وطي صوتك البت طول عمرها بتاعني مع اخوك صح ملقتش غير الحل ده ع يهدا شويه ويبطل اللي بيعملو فيها
حازم باسف…. بس نتا غبي ي يامن نتا كد هتخسر اخوك
ولسه هيمشي يامن مسك ايدو وقال بقلق… م فاعم اوعى تقولو حاجه ارجوك ي حازم
حازم ببرود…. حمزه لو عرف انك بتكدب عليه م هيرحمك ونتا عارف كد كويس
ونا م هقول حاجه لانو هو هيعرف بنفسو
ونفض ايدو وخرج

يامن حط ايدو على راسو وقال بعصبيه…. غبي غبي
._________________________________.
ملك بتعب شديد ووجع….. اه نا فين
حوريه بدموع…. نتي كويسه يقلبي انادم الدكتور حاسه ب اييي
حياه بدموع…. ماما اهدي عليها
ملك بصت حواليها وقالت بتعب… عايزه حمزه
حوريه بصت ل حياه بعصبيه وقالت….. معرفش واعملي حسابك نتي م هترجعي معاه
ملك بدموع….. نا عايزه حمزه يماما ارجوكو رني عليه يحياه
حياه بحيره حاضر هطلع اشوفو فين
ملك حطت ايدها على بطنها وبصت ناحيه الشباك ودموعها بتنزل.
حياه خرجت لاقت حمزه قاعد
حياه بهدوء…. ملك فاقت وعايزه حضرتك جوه
حمزه رفع راسو وقال… تمم
قام وراح وراها عالاوضه
دخل لاقها باصه بعيد
حوريه راحت عندو وبصتلو من فوق لتحت وقالت بقرف…. اعمل حسابك انك هطلقها ودي اخر مره هتشوفها فيها…
وخرجت ورزعت الباب وحياه خرجت وراها
ملك عدلت وشها
حمزه كان واقف عند الباب

ملك بدموع…. حمزه نا مخونتكش وحياتك عندي مخونتك
حمزه راح قعد عالكرسي اللي جمب السرير وقال بتعب…. م عايز اتكلم ف حاجه دلوقتي…
ملك بصتلو لاقت وشو شاحب اوي ومرهق جدا
اتعدلت وقامت قعدت وقالت بخوف…. حمزه مالك
حمزه حط راسو على رجل ملك وغمض عيونو
ملك خطيت ايدها على شعرو وبقت تمشي ايدهاا عليه
ملك بدموع…. حمزه مالك
حمزه مسك ف رجليها اوي وضمها جامد… وقال بهدوء…. مفيش بس بقالي يومين منمتش
ملك بدموع…. لا نتا بتكدب
حمزه رفع وشو وبصلها وقال بابتسامة…. تعبان ع كنتي بعيده عني
ملك قربت وشهاا منو وسندت على جبينو وقالت بعتاب وزعل…. نا زعلانه منك اوي ليه سبتني يحمزه ونتا عارف اني مليش غيرك ليه
حمزه بهدوء…. م عايز اتكلم دلوقتي يملك ممكن
ملك بشك…. كد في حاجه مالك
حمزه باس خدها وتعمق اوي
وفضل يبوس ف خدهاا جامد…. لحد م خدها احمر
ملك بعدت عنو وقالت بقلق… مالك
حمزه غمض عيونو بعصبيه وقال…. مفيش يملك قولت وقفلي عالسيره ع نتي عارفه اني مبحبش ارغي كتير وبذات لو ف حوار معين
ملك رجعت راسها لورا وسندت عالسرير وقالت…. حاضر
حمزه قام وحط ايدو على شعرها وقال بحنيه…. قومي اساعدك تلبسي ع نمشي

ملك بخوف….. حمزه ماما صعبه اوي
حمزه قرب منها وبص فعيونها وقال ببرود….. محدش يقدر يبعدك عني نتي فاهمه واللي يفكر يعمل كد ادفنو وقتي
ملك بلعت ريقها وبصتلو بخوف وقالت… بس دي ماما
حمزه قام وراح جاب كيس كان عالكنبه وبق يغيرلها هدومها…
حمزه ببرود…. اعمل ايي يعني
ملك ببصتلو بياس
وبعد وقت كانت خلصت لبس وقعد على ركبتو وكان بيلبسها الكوتشي
حوريه دخلت منغير متخبط وقالت برفع. حاجب…. ايدا ايي اللي بيحصل ده
ملك بهدوء…. همشي يماما
حوريه بسخريه…. ده الواضح انو ماثر عليكي اوي
حمزه قام ووقف وقال ببرود…. ديي حاجه حلوه اوي
حوريه بعصبيه…. هو نتا ايي البرود اللي نتا فيه ده بنتي م هتروح معاك وهتطلقها
ملك بصتلهم بخوف وقالت… ماما اهدي
حوريه راحت عندها وشدت ايدها وقالت بعصبيه…. ابعد عني بنتي احسنلك
حمزه ببرود….. نا هستناكي بره دقيقتين والقيكي ورايااا
وسبهم وخرج
حوريه بجنون…. هو مفكر نفسو مين ده ها
ملك بدموع…. يماما ع خاطري متنسيش انو نا حامل ارجوكي
حوريه بدموع. وسخريه…. ده الواضح انو الاستاذ مسيطر عليكي اوي لدرجه انو ممكن يخليكي تعصي امك

ملك قربت منها ومسكت دراعها وقالت بحنيه… ماما والله العظيم يماما حمزه ده م وحش ده بيحبني اوي نتي متعرفيش هو استحمل ايي عشاني ولا تعب قد ايي صدقيني لو عرفتيه هتحبيه وهتغيري وجه نظرك دي فيه ونا بحبو يماما سبيني يماما على راحتي
حوريه حطت ايدها على ايدها وحاشتها وقالت ببرود…. لما تولدي هتعرفي نا بعمل كد ليه
حضنتها وقالت بهدوء…. خلي بالك من نفسك
وسابتها وخرجت
وملك طلعت وراهاي علطول لاقت حمزه بيتكلم فالفون
حمزه بصلها جري عليها بسرعه وحضنها وقال بهدوء…. نتي كويسه
ملك بحب… اه كويسه طول منتا جمبي
حمزه حضنها اوي ومشي بيها ركبها العربيه وساق بيها ومشي
…………………………………………….
مريم بهدوء… مالك ي يامن احكيلي
يامن ببرود…. مفيش خليكي بس جمبي
مريم حضنتو وقالت بحب…. جمبك علطول
يامن بهدوء…. مريم احنا هنتجوز م هنعمل خطوبه
مريم بحب…. اه نا كمان عايزه كد نفسي ابقا معاك
يامن باس راسها وقال بحنيه…. م هخلي فنفسك حاجه يروحي وهعملك كل حاجه
ولسه هيكمل كلامو فون مريم وصلو مسدج وبعديها رن
مريم لسه هتمسك الفون يامن خدو قبلها وفتحو وبق يفتش فيه
مريم بقلق…. يامن مالك

يامن بعد عن حضنها وقال ببرود…. مين ده
مريم بصت للمسدج وقالت بخوف… ده ده الا الا
يامن بزعيق…. بتهتهي يبقى اللي نتي بتعمليه غلط
مريم بخوف… يامن اهدا
يامن ضغط على شفايفو بعصبيه وقال بهدوء… م قبل العاصفه….. مين ده يمريم ع مطلعش ميتين اهلك على ميتنو هو
مريم بلعت ريقها وقالت بخوف… يامن ده الادمن بتاع الروم بتاع الدفعه وو و
يامن بصلها بصه تخوف اوي
مريم لسه هتتكلم يامن شدها”من شعرها”وقربها منو وقال بغضب…. و ايي يمريم هانم وايي
مريم بوجع وخوف…. والله هو بعتلي كذا مره ونا كنت بنفضلو ومعرفش هو عايز ايي والله ي يامن نا مكنتش عايزه ادخل الروم لانو نص الدفعه شباب
يامن بعصبيه… الكلام ده من امته
مريم بدموع…. من حوالي شهر…
يام يسخريه…. شهر وجايه تقوليلي الوقت
زقها’بعيد عنو وساق عربيتو وقال ببرود…. حاضر يمريم حاضر نا ههعلمك الادب
مريم بدموع…. خلاص ي يامن ع خاطري م هتتكررر تاني
يامن ببرود…. لا م خلاص افتكري قولتلك ايي مره اتخنقنا فيها افتكري قولتلك لو غلطي هبعد وم هسال فيكي صح
مريم مسكت دراعو وقالت بخوف…. لا نتا م هتعمل كد ها
يامن بص عالطريق وطنشها….
مريم بقت تعيط جامد
______________________

جميله كانت قاعده بتحط ميكب
وفونها رن
فتحت وردت
جميله. بهدوء…. الو مين معايااا
مرسي بسخريه…. ياااه نستيني
جميله بصدمه…. مرسي

يتبع….

روايه حمزه وملك الفصل السادس والعشرون

جميله بخوف شديد…. عايز ايي يمرسي
مرسي ببرود….. عايز كل خير عايز اشوفك يجميله هانم
جميله برفض…. لا لا يمرسي انساني
مرسي بعصبيه…. اسمعي كلامي ده كويس اوي يجميله نتي لو مسمعتيش كلامي واتقابلنا فالمكان بتاعنا اياكي تلوميني عاللي هيحصل
وقفل فوشها
جميله بلطم….. يلهوي يلهوي ده عايز مني ايي
_______________________________
حمزه نيم ملك ولسه هيقوم من جمبها مسكت ايدو وقالت…. عايزه اتكلم معاك يحمزه….
حمزه بتنهيده…. عايزه تتكلمي ف ايي
ملك بوجع…. ليه سبتني ليه وع ايي كل ده ع خرجت من وراك
حمزه سحب ايدو وحطها على دقنو وقال ببرود…. هيا يريت تيجي عالخروج وبس نتي خلتيني ديوث ص
ملك بصدمه ودموع…. نتا بتقول ايي يحمزه
حمزه ميل عليها وبصلها اوي وقال… مين اللي خرجتي معاه يملك ومين اللي عرفك انو دول اهلك
ملك بصتلو بخوف شديد وقالت…. معرفش صدقني معرفش
حمزه بصلها وقال بتملك….. نا هعرف متقلقيش حظك انو الكاميرات بتاعت الشقه كانت متعطله بس كاميرات الشارع سجلت كل حاجه وهجيبو وهخليه يتمى الموت وميلاقوش عاللي عملو
ملك دموعها نزلت ومقدرتش ترد….
حمزه حط ايدو على وشها وقال بحنيه…. متعيطيش م عايز اشوف دموعك دي
ملك بدموع ووجع…. نتا هتضربني ع مشيت معاه صح
حمزه مشا ايدو على وشها وقال بهدوء…. متخافيش مفيش ضرب ولا زعيق
ملك بزعل ودموع…. نا زعلانه منك اوي يحمزه
حمزه ميل باس خدها بهدوء شديد وغمض عيونو وقال…. زعلانه مني ف ايي يقلب حمزه
ملك بدموع… ع سبتني لوحدي وكمان مكلفتش نفسك ورنيت علياا حته ليه
حمزه بص فعيونها وقال… غصب عني يحتتي صدقيني غصب عني
ملك حاوطت رقبتو وحضنتو وقالت بحب…. طيب عايزه اقولك على حاجه
حمزه نام فحضنها وقال بحنيه…. قولي يحتتي
ملك بحب…. نا حامل
حمزه رفع وشو وبصلها وقال بصدمه…. بتهزري
ملك مسكت وشو وقالت بضحك على رياكشنو وقالت والله مبهزر نا حامل وفالشهر التالت
حمزه بعشق وفرحه متتوصفش… يعني هيبقاا في بيبي مني ومنك.
ملك هزت راسها بحب…
حمزه حضنها جامد وقال بفرحه…. نا مبسوط مبسوط اوي
ملك بحب…. ونا كمان م مصدقه
حمزه سند راسو على راسها وقال بحب…. هنسميه ايي
ملك عضت على شفايفها وقالت… بص نا لو بنت هسميها اصاله بحب الاسم ده اوي
حمزه بضحك وحب…. نا هسمي الولد على اسم عمو والبت هسميها ملاك زي اسمك
ملك باستغراب…. عمو مين
حمزه بحب…. علي تؤامي
ملك بزعل…. بس نا عايزه اسمي الولد على اسم اخويا يحمزه
حمزه بعشق… حاضر نسميه علي وسليم
ملك بفرحه…. اشطا
حمزه رفع الغطا ودخل جوه حضنها ونام وغمض عيونو
ملك لفت ايدها على جسمو ونامت….
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡&
حازم بهدوء…. بابا عايزاك ف موضوع
حمزاوي بهدوء…. موضوع ايي قول سامعك
حازم اسه هيرد يامن وعلي ومحمد دخلو
راحو باسو ايدو وقعدو قصادو الاربعه
علي بحب…. متجمعين عند النبي
حمزاوي ببتسامه…. عليه افضل الصلاه والسلام
يامن بشك…. م مستريح ليكو
محمد بضحك…. ونا ي يامن يخويااا والله
علي بهدوء…. حمزاوي نا عايز اتجوز
حمزاوي بفرحه…. واخيراا هتفرحني
يامن بسرعه… ونا كمان يحج
حازم بجديه…. ونا برضو
محمد بغيظ…. ونبي يعني نا الوحيد اللي فيكو هبقاا سينجل
يامن حط ايدو على بوقو وقال…. ها قولت ايي يحج
حمزاوي بتنهيده وفرحه كبيره…. طيب كل واحد يقولي عن اللي عايز يتجوزهاا
يامن بهدوء…. نا هاخد مريم بنت خالتي يحج
علي بحب… ونا هاجر صاحبت حور
حازم بهدوء…. ونا حياه اخت ملك مرات حمزه
محمد بضحك…. ونا جميله امي
حمزاوي حدفو بالمخده وقال بغيظ…. دنا ادبحك وقتي
محمد بغمزه…. ليك حق يوحش
يامن بغيظ…. يحج ركز معانا
حازم مسك محمد من طرف القميص وقال بغيظ… قوم يلاا ع نتا هتبوظ القعده اصلاا قوم
محمد بعند وغيظ فيهم…. لا يخويااا منك ليه قاعد وحط ايدو على بعضها وقال…. قاعد على قلبكو
وبعد بسرعه قبل محد فيهم يمد ايدو عليه وراح قعد جمب حمزاوي ومدد رجلو وفتح فونو وبق يلعب فيه باستفزاز
علي بغيظ… محمد اتعدل بدل ماجي اعدلك
حمزاوي بضحك…. طيب خلاص اهدو نا موافق بس قولتو لحمزه
يامن بغيظ…. هو حمزه فاضيلنا يحج هو م وراه غير مراتو
حازم بتهديد مصتنع…. نتا مالك بق بيهم
علي بغيظ…. اه ده منحاز ل ملك مرات اخوك ع اختهاا افهم يغبي
يامن باستفزاز….. اممممم قولتلي طب ايي رايك بق ل احرد ملك عليك واخليهاا متوفقش وكد كد نا وملك واخدين على بعض
حازم قاملو وقال بردح…. نعم يعين امك
نتا تقدر.
حمزاوي بضحك…. حلو حلو نتو محترميني اوي
محمد همس ل حمزاوي وقال بخبث…. بص ياباااا نتا متوافقش ولا تروح معاه حد فيهم اصلا م محترمينك ونتا قاعد هنا هيحترموك بره يحمزاوي ثوثوو عيب اوي
علي قام وضربو بالقلم وقال بغيظ…. ولا قوم من هنا يلاا قوم
محمد ببراء…. شايف يحج شايف الحنيه حنين اوي علي
حور بزعيق… باااااااس يلاا نتا وهو
يامن برفع حاجب…. بباش نتي هاا
حور حطيت ايدها فوسطها وقالت بتهديد…. نا بحزرك اهو حمزاوي قاعد يعني ايي حد فيكو هيتجرا ويمد ايدو علياا حبيبي ونور عيني م هيسكتلوكو
حمزاوي فتح دارعو وقال بحنيه…. تعالي يحببتي وخلي حد فيهم يييجي جمبك يقلب حمزاوي
حازم حط ايدو على كتف علي وقال بجديه…. بابا احنا بنتكلم بجد قولت ايي
حمزاوي بتنهيده وهدوءء…. تمم كالما مصريين اوي كد وكلكم مره واحده ف ايي رايكو تعملو فرحكو مع بعض
كلهم بصو لبعض وقال بفرحه…. يسلام دي احلا فرحه
حور سقفت وقالت بفرحه…. ايواا بق هنلبس فساتين ونحط ميكب ونولعها
حازم ويامن بصولها اوي
حوري استخبت ف حضن حمزاوي وقال ببراء… شايف يبابي شايف بيبصولي ازاي اول مقولت ميكب وفستان هو نا م بنت ومن حقي افرح يعني يحمزاوي
حمزاوي بحب…. هياا تعمل اللي هيا عايزاه
علي بحده…. حاضر يحمزاوي بس هتأفوري يحور فحركاتك اوي فلبسك متزعلش مني يحج
يامن بجديه… ايوا زي م قال علي
محمد بهمس ل حور…. بت نتي هتسكتي محدش هنا ليه حكم عليكي غير حمزاوي نتي فاهمه
حور بتفكير…. اه نتو ملكوش حكم علياا ياض منك ليه
حازم راح ناحيتها ولسه هيشدها حمزاوي خباهاا وقال بحده… ارطع مكانك
حازم بعصبيه… خليها تتعدل ع متزعلش مننا كلنا
حمزاوي بهدوء… اقعدو طيب.
كلهم قعدو
حمزاوي بهدوء…. سميه سميه
سميه…. نعم ي بيه اومرني
حمزاوي بحب… عايزك تحضري العشااا وتعملي حسابنا كلنا
سميه اومت براسها ودخلت جوه
حمزاوي بهدوء…. هنروح امته كد
حازم بهدوء…. انشاء الله بكره
حمزاوي بحب… على بركه الله
حور بهمس ل حمزاوي…. بابا نا هلبس اللي نا عايزاه هاا
علي بصلها وحازم ويامن بتوعد
حور بزعل…. بص بص يبابا بيبصولي ازاي
حمزاوي مشا ايدو على ضهرها وقال بحنيه…. حبيبتي دول اخواتك وخايفين عليكي وبيغيرو عليكي ونتي البنت الوحيده اللي وسطيهم
لازم يخافو عليكي
حور ضيقت عينها وقالت…. ونبي تسكت نتا متعرفش حاطه يحمزاوي ده نا باكل ضرب من حازم بذات ماكلوش حرامي ولا الزفت يامن…. وتحكماتو
حازم باستفزاز…. ونكسر رقبتك لو لزم الامر
حور طلعت لسانها وقالت بغيظ… ملكش دعوه
يامن بعصبيه… نا زفت يحور.
حور بخوف… دنتا قلبي ي يامن يخويااا
كلهم ضحكو عليها وعلى طريقتها وقضو وقت جميل جدا بين الهزار والضحك
سميه…. الاكل جاهز ي حمزاوي بيه.
حمزاوي بهدوء…. يلا يحبايبي ع تاكلو يلا
كلهم قامو وراح ناحيه السفره وبداء ياكلو
محمد بهدوء…. بابا نا عايز اسافر
حازم باستغراب…. تسافر فين
محمد بهدوء…. عايز اتعلم بره
يامن برفض… لا يمحمد وبعدين مالو التعليم هنا
حمزاوي بهدوء…. طيب وفرح اخواتك يمحمد
محمد بحب…. لا منا هسافر بعد فرحهم انشاء الله وحمزه رتبلي كل حاجه
علي بسخريه…. يسلام وقررت من نفسك خلاص وجهزت كمان
حور بزعل…. لا يمحمد احنا مشبعناش منك بلاش منو السفر
محمد بتنهيده… نا عايز اتعلم بره يجماعه وبعدين محتاج افصل شويه نا برضوو لسه متاثر باللي حصل ميغركوش ضحكي ده
حمزاوي بزعل عليه…. طيب ادي لتفسك فرصه يحبيبي
يامن برفض قاطع…. مفيش سفر فاهم
محمد بهدوء…. بس ي يامن ن
يامن بمقاطعه…. محمد كلنا رافضين مفيش سفر
محمد بصلهم بحيره وكمل اكل كلهم خلصو وكل واحد راح ل اوضتو
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
علي اترمى عالسرير بتعب… شديد… فتح فونو لاقت هاجر اون لاين
راح بعتلها«عامله اييي»
استناها ترد مردتش برغم انها اون لاين
دقيقه دقيقتين وردتت
«تمم الحمدلله»
علي شاف المسدج مرديش يرد راح رن عليها خرج البلكونه
استناها ترد ومع اول رنه ردت
علي بهدوء… طمنيني عليكي
هاجر بهدوء….. نا كويسه
علي بحب…. دايما يارب
هاجر ببرود… شكرا
علي بهدوء…. قولتي اييي
هاجر بوجع…. موافقه م نتا رانن ع تسمع موافقتي اديني بقلك يعلي موافقه
علي بسخريه… ومالك بتقوليها كد
هاجر بعصبيه…. نتا عايز ايي مهو نا لحد دلوقتي م مقتنعه خالص انك حبتني نا كنت بجري وراك ع اخد كلمه منك دلوقتي وفخلالل ايام بتقولي بحبك لا وكمان عايز تتجوزني
علي بحب….. لانو ببساطه كد ايدت لنفسي فرصه وحسيت بالامان وياكي ينوجتي ومختلفه عن ايي حد اظن انو ده سبب كافي «وما اجمل عيناكي التي احبها وتسحر كل من نظر اليكي» ♡”
هاجر ابتسمت على كلامو اوي وحبيتو جدا لانو لون عيونها بجد يسحر زي م قال بالظبط
هاجر ببتسامه… دي تاليفك
علي بحب…. اه يستي دنا هغرقك شعر وحب بس نتجمع لوحدنا
هاجر ضحكت اوي وبصوت عالي ومع كل ضحكه كانت بتضحكه كان علي بيستمتع بصووتهاا بكل حب
«بدات اعشق ابتسامتك التي تحييني»
هاجر ضحك اكتر بحب على كلامو وقالت… هتقدر ترطع حبك ي علي
علي بثقه وحب…. سيبيلي نفسك خالص ينوجتي وهتشوفي
هاجر برقه…. ماشي هديك فرصه ي لولي يلا باي دلوقتي
وقفلت معاه.
علي بصدمه…. لولي ديي اتجننت
وضحك
دخل اوضتو فرد جسمو ونام وهو مرتاح
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
الساعه اتنين بليل….
ملك اتململت فنومتها
بصت لاقت حمزه نايم وشعرو على عيونو
زاحت شعرو وقالت… حمزه
حمزه مردش.
ملك بوجع…. حمزه الحق
وزقتو جامد
حمزه بخضه…. في اييي
ملك حطيت ايدها على بطنها وقالت…. جعانه اوي وبكني هتموتني.
حمزه قام بخضه وحط ايدو على وشها وقال بخوف… طيب اهدي نا هنزل اجبلك اكل اهدي.
وباس كف ايدها وراسها وباس راسها وقام بسرعه
لبس
ملك بعياط…. حمزه بسرعه
حمزه بخوف شديد…. حاضر هنزل السوبر ماركت دلوقتي هجبلك اكل
ملك بعياط اكتر… نا لسه هستناك يحمزه هاتلي من تحت
حمزه بقلق…. حاضر حاضر.
وسابها وخرج
ملك حطيت ايدها على بطنها بوجع وتعب.
ملك بوجع…. عارفه يقلب مامي انك جعان هاكلك دلوقتي
بعد دقايق حمزه دخل
وفي ايدو صنيه كبيره
دخل حطها عالسرير قدامها
وراح قعد جمبها
وبق ياكلها ويفصص الاكل وياكلها
ملك خلصت كل الاكل اللي فالاطباق
وقالت بزعل… علفكره بق م نا اللي كلت ده ابنك
حمزه بضحك…. عارف نتي هتقوليلي
ملك ميلت ع صدرو وقالت برقه… طب ابنك دلوقتي عايز حاجه حلوه من السوبر ماركت
حمزه بعشق… نا تحت امرو هو وامو
ملك بحب… يعني هتنزل تجبلي دلوقتي
حمزه بحنيه….. امممم
ملك بتوتر…. طب طب اروح معاك
حمزه شدها من رقبتها وباسها فخدها جامد وقال بحب… اه تعالي
ملك بفرحه…. بجد
حمزه هز راسو بحب….
ملك بفرحه…. هقوم البس
حمزه مسكها وقال…. لا خليكي نا هجبلك اللبس واغيرلك
ملك هزت راسها
وحمزه حاش الصينيه وراح ناحيه الدولاب خرجلها لبس
وساعدها تلبس
ملك بغيظ…. طبب ليه كل ده يحمزه
حمزه بهدوء…. ع الجو برد
ملك بطفوله…. بس نتا ملبسني كتير م هقدر اتحرك يحمزه
حمزه بحب…. لا هتقدري يقلب حمزه ززلي رجلك ع البسك الشوذ يلااا
ملك قامت من عالسرير ونزلت رجلها وحمزه لبسها الكوتشي
ملك وقفت وراحت عند المرايه بصت لنفسها بعدم رضا وقالت…. علفكره يحمزه الشوارع فاضيه ع ايي اللبس ده يعني وبعدين نا هقعد استناك فالعربيه م هنزل
حمزه حضنها من ضهرها وقال بهدوء…. يلا ع ننزل وم كل مره نعمل الحوار ده عاللبس
مسك ايدها وخرجو ركبها العرييه وساق
ملك بصت للشباك بزعل وقمص
حمزه بضحك…. طيب نتي ايي اللي مضايقك
ملك بقمص…. متتكلمش معايااا يحمزه
حمزه وقف العربيه وقرب منها وقال بحب…. مقدرش يحتتي
ملك قربت منو جامد وقالت بغيظ…. قولتلك متقوليش زفت حتتي و
لسه هتكمل كلامها لاقت حمزه ميل عليها وباسها من شفايفها
مسك راسها وقريها منو جامد
وفضل يبوسها بكل حب وعمق
ملك بعدت وقالت بغيظ…. يعني حبكت هنا فالعربيه منا كنت قدامك فالبيت
حمزه ضحك عليها جامد وقال بغمزه…. نتي بقيتي سافله اوي يحتتي
ملك بغيظظظ….. البركه فيك
حمزه بعد وشغل عربيتو وقال بوقاحه…. ونا عايزك تبقي سافله يحتتي
ملك بدلال….. معاك نتا بس
حمزه رفع حاجب. وقال بعصبيه… امال مع غيري.
ملك بخوف…. ها م قصدي كد
حمزه بعصبيه….. اسكتي طيب اسكتي
ملك خافت منو وسكتتت
وصلو عند السوبر ماركت
ركن عربيتو وقال بهدوء…. عايزه ايي
ملك بزعل…. هات اللي تجيبوو
حمزه غمض عيونو بتعب وحيره….. طيب يملك طيب متتحركيش من مكانك
وسابها ونزل
ملك بزعل…. م عارفه بيزعق ليه وكمان نا معملتش حاجه
بصت للشباك وسرحت
وبعد وقت
خرج حمزه من الماركت وف ايدو اكياس
ركب العربيه وحط الاكياس ورا فالكرسي اللي ورا
حمزه بهدوء…. نلف شويه ولا نروح
ملك منغير متبصلو…. لا عايزه اروح
حمزه فهم انها زعلانه راح شدها لحضنو وباس راسها وقال بحنيه…. نا اسف متزعليش
ملك بقمص….. لا زعلانه
حمزه بحب….طيب ايي اللي يرضيكي ونا اعملو
ملك رفعت وشها وبصت فعيونو وقالت بتوتر….. عايزه اروح اشوف عيلتي
حمزه ضحنها جامد وشغل العربيه وساق ومردش عليها
حمزه ببرود…. نتي بتفضلي عيلتك عليااا يملك
ملك بصدمه… لا والله يحمزه م كد
حمزه ببرود…. ولا كد عادي مبقتش تفرق
ملك دفنت وشها ف رقبوو وقالت بحب…. حمزه نا اخترتك نتا متنساش ده وبعدين معنديش اغلا منك
حمزه حاوط وسطها بايدو
وكمل سواقه
وصل الفيلا وبص ع ملك لاقها نامت فحضنو
شالها ودخل بيها طلع الجناح بتاعو وحطها عالسرير وغيرلها هدومهاا ل عبايه نص كم ولحد ركبتها وغطاها ودخل الحمام خد دش واتوضاا وخرج سمع اذان الفجر
نشف وشو وخرج نزل تحت لاقه يامن وحازم صاحيين وبيقرو قران
حمزه بحب…. هتصلو الفجر
حازم صدق وقال ببتسامه…. لاقينا نفسنا صاحيين قولنا نصلي الفجر
يامن. بحب…. احنا هنصلي جماعه
حور بحب…. ونا كمان هصلي معاكو
حازم بضحك…. نتي لسه صاحيه يبومه
حور بغيظ….. نينينينيننيني
حمزه بجديه…. طيب يلااا
صلو السنه….
وحازم قام الصلاه ويامن صلاه بيهم وصوتوو كان روعه فالقراءه كان يجنن
خلصو وسلمو وكل واحد فيهم قرا اذكار الصلاه
حور حضنت يامن وبقت قاعده فحضنو
وبتسبح
حمزه باس راسها وقام
وقف وقال بحب…. تصبحو على خير
يامن بغمزه…. ايواا يعم اللي واخداك مننا
حمزه بحب….. ملك حامل
حور برقت بصدمه وقالت بفرحه….. نتا بتهزر صح
حازم قام حضنو وقال بحب…. الف مبروك يحبيب اخوك
حمزه بحب…. الله يبارك فيك يحبيبي عقبالك
يامن وحور حضنو
حور بفرحه….. ييييي هبقاا عمه يجدعان
بس ثانيه كد…. وقالت بزعل….. نتا كد هتكبرتي يحمزه
حازم بغيظ….. يعني ده كل اللي هامك
حمزه بضحك…. نا لع انام ع هلكان…
وسابهم وخرج
يامن بحب….. بقالنا زمن متجمعناش خالص اول مره نتجمع ونصلي سوا مبسوط اوي
حور بحنيه….. حقيقي ي يامن بجد مبسوطه اوي
حضنو بعض كلهم
حازم بهدوء…. يلا اطلعو نامو ع الصبح بدا يطلع وع نلحق ننام كام ساعه
حور باست حازم من خدو ويامن وطلعت اوضتها
حازم طلع اوضتو
ويامن لم المصليات وطلع اوضتووو

روايه حمزه وملك الفصل السابع والعشرون

في صباح يوم جديد “♡”
حازم كان بيرن على حياه بس مكنتش بترد
رن ييجي خمس مرات مردتش
رن اخر مره لاقاهاا ردت
حازم بعصبيه.: هو نا م برن عليكي
حياه بهدوء: كنت نايمه يحازم
حازم مسح وشو بهدوء وقاالل: طيب اعملي حسابك اني جاي انهارده اطلب ايدك
حياه بخوف: بس بس ماما م هتوافق يحازم
حازم برفع حاجب وضيق: هو مين هيتجوز نتي ولا هياا اتعدلي كد ع م طايق نفسي عالصبح
حياه بضيق: في ايي يحازم وبعدين متنساش اللي حصل ماما م سهله خد بالك ها
حازم ببرود: ولا ونتي عارفه كد كويس وعارفه نا ممكن اعمل فيكي ايي لو مبقتيش ليااا تحبي افكرك
حياه بلعت ريقها بخوف وقالت: هتخطفني زي معملت قبل كد
حازم ببرود: بالظبط كد وممكن بق مرجعكيش زي المره اللي فاتت وابعدك عن كل االعالم زي مخوياا عمل مع اختك
حياه بدموع: حازم نا بجد بحبك وعيزاك بس ماما هتوفق فطريقنا صدقني نتا متعرفهاش خالص
ونا مقدرش اعارضهاا هياا طول عمرها عايشه عشاني نا ونور وسليم اجي نا دلوقتي اعصيها
حازم بسخريه: يعني ايي يحياه.
حياه بهدوء وتعب: نا هدخل اكلم ماما دلوقتي واقولها انكو جايين ع تطلب ايدي وهحاول معاها وهرن عليك وهقولك قالت ايي
حازم ببرود: تمم
«ومستناش يسمع ردها وقفل فوشها ورما الفون عالسرير وقعد عالكنبه وحط ايدو ع وشو»
حازم بهوس: حته لو امك م موافقه يحياتي نتي بتاعتي ومستحيل امك تبعدني عنك لو حصل ايي
«وفرد جسمو عالكنبه وغمض عيونو بتعب»
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
«ملك قامت مالنوم ملاقتش حمزه جمبها سمعت صوت الدش عرفت انو بيستحما
قامت من عالسرير ونفضتو وفرشتو كويس ولمت هدوم حمزه اللي متبعتره فالاوضه وحطيتهم ف سبت الغسيل
وراحت قعد عالسرير ومسكت فونها بقت تلعب فيه

»
«حمزه خرج مالحمام وهو بينشف شعرو ولابس بنطلون اسود بيتي بس
شافاها راح قعد جمبها وباسها من خدها وملك ولا هيا هنا»
حمزه بهدوء: لوكي
ملك بانشغال: امممم
حمزه اتغاظ وراح شد من الفون
ملك بعصبيه: حمزه هات الفون
حمزه ببرود: لا وطول منا معاكي الزفت ده ميتمسكش
ملك بعند: لا همسكو وبعدين منتا بتبقا قاعد معايااا وساعات بتسبني وتقعد عالابتوب وعالفون اشمعنا نا
«حمزه حاوط وسطها وقربها منو وقال بهدوء: ملكيش دعوه باللي نا بعملو وبطلي عند
ملك لوت وشها ومردتش عليه
حمزه دفن راسو فرقبتها وبق يبوسها ويشم ريحتها ويستمتع
ملك بضيق: حمزه ابعد م قادره
حمزه برفع حاجب: م قادره ايي نا بقالي يييجي اسبوع ملمستكيش ولا جيت جمبك
ملك بخنقه: حمزه بجد م طايقه نفسي
حمزه اتعصب منها وقال: يعني ايي م فاهم يعني م طايقاني
ملك غمضت عيونها بتعب وحيره.
حمزه قام من جمبها بضيق وعصبيه وراح عند التسريحه وبق يظبط شعرو وهو متعصب…
ملك رجعت جسمها لورا ونامت وغمضت عيونها

ملك بضيق: حمزه جعانه
حمزه منغير ميبصلهاا: قومي غيري هدومك ع ننزل نفطر تحت
ملك بضيق: نا كسلانه اقوم يحمزه
وكملت بخبث: تعالى شيلني وساعدني طيب..
حمزه بخنقه: ساعدي نفسك
وراح قعد عالكنبه ومسك فونو وطنشها
ملك رفعت حاجبها بغيظ وزعل…
قامت وراحت عندو ومسكت راسو بايدوها ورفعتها ليها وقالت بضيق وغيظ: لا هتساعدني قوم
حمزه برفع حاجب وبص لايدها وقال: نتي قد اللي بتعمليه ده
ملك باستفزاز: امم قدو قدو ونص كمان
«حمزه قام وشدها وبقت فحضنو وقال ببرود: نتي الوقت بقيتي حامل يملك م عايز عند ع نا عصبي وم بستحمل برودك ولا عندك ده مفهوم ف اظبطي حالك كد
ملك حاوطت رقبتو وقال بدلال: اديك قولت اهو حامل يعني تدلعني وتحبني وتجبلي حجات حلوه كتير وتقولي كلام حلو وتنفذ كل طلاباتي
حمزه ضحك بصوت عالي اوي وقال: ماشي بس هطلعو عليكي بعد متولدي
ملك برقه: اهون عليك طيب دنا حتتك
حمزه بعشق: نتي تدلعي براحتك فاهمه
ملك باستو فخدو وقالت بمياعه: طب ايي م هتساعدني
حمزه بوقاحه: طبعا هساعدك بس م عايز صوت ها
ملك ضحك جامد وهو شالها ودخل بيها الحمام
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”

حور بزعيق: محماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد
محمد قام من النوم مفزوع ووقع من عالسرير
حور فضلت تضحك عليه وعلى شكلو
محمد بعصبيه: حور غوري من وشي بدل مطلع ميتينك دلوقتي
حور باستفزاز: قوم يقلب حور ع نفطر سوا وم هسيبك غير لما تقوم
محمد راح عندها ومسكها من قفاها وقال بغيظ: نتي غلطه جيتي غلطه واكبر غلطه وربنا يحور م عايز اتجنن عليكي
وهنا علي دخل ووقف سند جسمو عالباب وقال بضحك: نتاا تتعود بق يمحمد دوق شويه من اللي كانت بتعملو فينا
محمد حط ايدو فوسطو وقال بغيظ: لا يخويااا ونا ايي يجبرني على كد دنا اموتها نتا متعرفنيش
حور بغيظ: تموت مين ياض دنا شمعه البيت نا م عارفه منغيري البيت ده كان هيبقا عامل ازاي بس
علي ضربها بالقلم على وشها وقال بقرف: ونبي يختي البيت كان هيبقاا زي العسل منغيرك
حور بلويه بوظ وزعل: اخس هما دول الاخوات تعيش يعلي
علي حط ايدو على كتفها وقال بحنيه: نتي صدقتي يبت والله يحور البيت ده فعلاا من غير رخامتك وغلاستك بتاعت كل يوم ده مكنش هيبقا ليه طعم
حور بغرور: عارفه
محمد قلدها اوي وعلي وحور ضحكو عليه.
محمد زقوهم لبراه وقال: يلا منك ليها بيتك بيتك بيتك عايز استحمااا وارووق على نفسي روحو شوفو يامن ولا حازم رخمو عليه
وقفل فوشهم الباب
علي ضرب حور على وشها وقال يغيظ: دايما جايبه لنفسك التهزيق وقله القيمه
حور بغيظ: ولا هتمد ايدك هزعلك
يامن بهدوء: هو نتو م هتبطلو يلا ع نفطر حمزه نازل هو ومراتو وكلنا هنتجمع يلا

حور طلعت لسانها ل علي وجريت عالمطبخ
يامن بضحك: بجد مجنونه اوي
ومشيو عالريسبشن قعدو
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
حياه بتوتر: ماما هو نا ممكن اتكلم معاكي فموضوع
حوريه بشك: في ايي مالك م على بعضك كد احكي
حياه بتوتر وخوف: ح حازم جاي يطلب ايدي انهارده هو وعيلتو قولتي ايي
حوريه ببرود: الاحسن ميجيش
حياه بصدمه: اييي
حوريه وهياا بتغشل الاطباق: زي مسمعتي لاني م موافقه م كفايه اختك نا لو كنت موجوده ساعتها مكنتش خليتو يتجوزها الوسخ ده
حياه بدموع: يس يماما حمزه. بيحب ملك اوي نتي متعرفيش حاجه وكمان حازم بيحبني اوي نتي عارفه اليوم اللي عمو خطفك فيه نتي واخواتي هو اللي وقف جمبي ومسبنيش يماما ووداني عند عيلتو وقعدني معاهم وحمزه م زي حازم يماما
حوريه بهدوء: يعني نتي موافقه
حياه بتوتر: اه يماما موافقه لاني حاسه معاه بالامان ومرتاحه جدا وكمان بحبو يماما وده سبب كافي يخليني اوافق ونتي كمان توافقي
حوريه بوجع حاولت تخفيه: طيب ونا م هقف فوش سعادتك يحياه وطالما نتي موافقه ف نا كمان موافقه
حياه بفرحه: بجد يماما
حوريه بهدوء: اه كلميه وقوليلو
حياه حضنتها بفرحه وقالت: نتي احسن حوريه فالدنيا دي كلها وباستها فخدها وطلعت بره
حوريه بدموع: بعد م اربي واكبر واعلم ولوحدي يسبوني وميضحوش عشاني بس خير

“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
حمزه كان بيسرح شعر ملك وبيدهنو
ملك بحب: موزتي
حمزه بغيظ: نتي تدلعي براحتك بس اسمي لا يملك
ملك بضحك: يوووه م جوزي وقره عيني
حمزه كان بيظفر شعرها وقال: مممم واييي. كمان
ملك بحب: وابو ابني انشاء الله وحبيبي وكل حاجه
حمزه لف شعرها كعكه وراح عند الدولاب وقال: بالمناسبه صح بكره باذن الله الجمعه هدبح واوزع عالناس الغلابه
ملك باستغراب: تدبح ايي وعشان ايي
حمزه بحب: بمناسبه المولود الجديد
ملك ببتسامه: ممممم
حمزه بهدوء: لفي الطرحه ع ننزل يلا
ملك بهدوء: حاضر
ملك لفت الطرحه ولبست كوتشي بيتي ووقفت بصت لنفسها فالمرايه
حمزه وقف جمبها وهو بيلبس الساعه وقال: طولي الطرحه شويه
ملك بزعل: حمزه احنا م هنخرج
حمزه بهدوء: حاضر يملك حاضر
وخلصو ونزلو
لاقو كلهم قاعدين بيفطرو

حمزاوي بحب: الف الف مبروك يملك يبنتي يتربى فعزك يحمزه يحبيبي
حمزه بهدوء: الله يبارك فيك
حور. جريت عليها وحضنتها وقالت بحب: مبروك يملك
ملك بحب: اللي يبارك فيكي يحببتي
حمزاوي بحب: تعالي يحببتي تعالي جمبي
ملك بصت ل حمزه وحمزه قالها تروح
راحت ووقفت جمبو
حمزاوي باس راسها وطلع من جيبو فلوس كتيره اوي وادهالهاا
ملك بصتلو بصدمه
حور بغيظ: طب ونا يحمزاوي
علي حط ايدو على بوقها وقال بغيظ: يخربيتك فاضحانا فكل حته اخرسي
ملك بصت ل حمزه قبل متاخدهم
حمزاوي بحده: ايي يحمزه هو نا م ابوك ولا ايي بتبصلها ليه
حمزه قعد عالكرسي وقال ببرود: خديهم يملك
ملك سمعت كلامو وخدتهم منو وباست ايدو
وراحت قعدت جمب حمزه وبدات تاكل بجوع شديد
يامن بهدوء: حمزه احنا هنتجوز
حمزه بحب: يجدع مين بق
حازم ببرود: نا هتجوز حياه اخت مراتك

ملك باستغراب: اختي نا
حازم هز راسو بهدوء
ملك ببتسامه: طبعا اوي هو احنا نطول اصلااا
حازم بحب: تسلمي
حمزه لسه هيتكلم
سمعو صوت قوي اوي جاي من بره
وووو
ملكت الحمزه

يتبع….

روايه حمزه وملك الفصل الثامن والعشرون

ملك مسكت ف حمزه بخوف وخضه
حمزن بحنيه: حبيبي اهدي
حمزاوي قام وقال بحده: ده مين ده هو مفكر نفسو داخل زريبه ولا اييي
يامن قام بسرعه وقال: اهدا يحج نا هطلع نا والشباب اشوف اللي حصل
حازم بهدوء: ايوااا متقلقش يحج نتا
حمزه بهدوء: خليكي هنا كملي اكلك ومتخرجيش
خليكي معاها يحور
حور اومت براسها وكلهم خرجو
حمزه ببرود: هوو نتا داخل زريبه اعرف كويس نتا واقف فين فاهم وبعدين تتكلم بادب بدل معلمك نا
سيد بعصبيه وهمجيه: بنت اخويااا فين يلااا
حازم بعصبيه: احترم نفسك ونتاا بتتكلم مع اخوياااا يجدع بدل مطربقهااا عليك وعلى اليوم اللي فكرت فيه انك تدخل هنا
يامن مسكو لانو حس انو هيتهور ولانو حازم عصبي وعصابو فالته مسك فيه جامد
حمزاوي بهدوء: نتا عايز مين بالظبط
علي بعصبيه: بابا نتا بتتكلم معاه بادب نتا م شايف داخل ازاي
حمزه بتحذير: علي
سيد بعصبيه: عايز بنت اخويااا ملك القشيري
كلهم اتصدمو
حمزه ببرود: قولتلي ممممم بنت اخوك جاي بعد عشر سنين تقولي بنت اخويااا
سيد بعصبيه شديده: اه بنت اخوياااا اللي حضرتك خاطفهااا
حمزاوي بصدمه: خاطفهااا خاطفهاا ايي نتاا اتجننت
حمزه ببرود: بس هيا مراتي م خاطفهااا وبعدين نتا م عايز بنت اخوك يسيد نتا عايز نتا عايز الورق اللي كان معاهاا””
سيد بربكه: ميخصكش واه ده حق اخويااا نا الاحق بيه م نتا
يامن بعصبيه: اديك قولت اهو حق اخوك والاحق بيه بناتو ومراتوو نتا بتتكلم كيف اصلااا
علي بسخريه: وبعدين يعم سيد نتاا عرفتني عالاعمام اللي بيكونوو سند وضهر بجد
حمزه ببرود: اتفضللل بره يلاا

سيد بعصبيه وحقد: نا هاخد الورق ده حته لو فيهاا موتكو كلكو. نتا او ملك او اخواتك وافتكر كلامي دهه كويس اوي يبن حمزاوي
وسابهم وخرج
يامن بهدوء: خد بالك يحمزه
حمزه ببرود: اللي عندو يعملو يلاا يلاا ع تكملو اكلكو احنا وراناا حجات كتير اوي انهارده يلاا
كلهم دخلو اوضه السفره وقعدو
ملك مسكت ايد حمزه وقالت بهمس: في ايي يحمزه
حمزه اكل ملك وقال بحب: متخديش فبالك يحبيبي كملي اكل
ملك سكتت وكملت اكل
حور بتذكير: الا صحيح ماما فين نا بقالي كتير اوي مشوفتهاش
علي باستغراب: ولا نا كمان هياا مختفيه بقالها كتير
حمزاوي بهدوء: خرجت من. شويه تشتري شويه حجات
حور بغيظ: يبنت الايه يجميله منغيري
كلهم بصولها بغيظ
حمزاوي بهدوء: خلصو اكلكو واطلعو اجهزو ع نروح نحدد معاد الفرح يشباب
كلهم اومو براسهم وكملو اكل
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
جميله كانت قاعده فالعربيه بتبص فالساعه ومستنيه مرسي
لاقتو جاي وورا كذاا عربيه وحراس كتير اوي
ركن ونزل وقف قدام العربيه بتاعت جميله

مرسي بخبث: انزلي يجميله انزلي ولا خايفه مني
جميله نزلت من العربيه ووقفت قصادو وقالت بخوف: نتا عايز مني ايي يمرسي
مرسي بسخريه: متخافيش م هقتلك يجميله
نا عايز اوراق الملكيه بتاع جميع المستشفيات بتاعت عيله حمزاوي كلها
جميله بصدمه: نتا نتا بتقول ايي ده تعب ولادي وجوزي وشقاهم
مرسي ببرود: زي مسمعتي ي جميله ولو كلامي متنفذش سرك اللي ف بير هيتفضح وهيبقا عل جميع مواقع السوشيال ومع اولادك وجوزك
جميله بخوف شديد ورعب: لا يمرسي نتا م هتعمل كد صح
مرسي بسخريه: هاا خايفه عليهم اوي كد وليه مخوفتيش على اخوكي يجميله
جميله بعياط وخوف: لا يمرسي نتا اللي طريقك غلط كان لازم نبعد طريقك غير طريقي
مرسي بزعيق: خلصناا كلامي يتنفذ مفهوم
وسابهاا بين نارهااا وخوفهااا وركب عربيتو ومشي
جميله بعياط وشهقات: لا لا السر ده لو اتكشف نا كد ادمرت ادمرت
«♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡»
هاجر بصت لتفسهاا بحب فالمرايهه وملست على وشهاا وقالت بهوس: بحبك اوي ي علي نا لحد دلوقتي م قادره اصدق انك جاي وهتطلب ايدي بجد م مصدقه
يونس بنبهار: يخواتي عالجمال ايدااا القمر بحالو واقف عندنا فالمرايهه وكبر خلاص وهيسبنا ويتجوز
هاجر ببتسامه وحب: يلهوي ي يونس ع كلامك كلامك بلسم ربنا يديمك لياااا يحبيبي
يونس باس راسها وقال بحب: الف مبروك ينور عيني
هاجر بدموع فرحه: الله يبارك فيكي يقلب اختك
عقبال م اشوفك عريس يحبيب اختك

يونس بضحك: لا لا لسه بدري يحبيبي المهم نا هطلع اظبط الصالون ونتي يقمر كملي زوقاه
وباسهاا فخدهاا وطلع
والباب خبط وكانت حور بس لوحدهاا يونس فتحلها الباب وهياا دخلت عند هاجر واتصدمت اويي
«هاجر كانت لابسه فستان لموني ستان ضيق وهيلز بيلمع وطرحه بيضه وحاطه روج ومسكراا بس لانهاا م محتاجه جمال
كانت ملكه جمال بمعنى الكلمه.»
حور بفرحه: مبروك ينور عيني نتي الف الف مبروك يروحي
هاجر بفرحه شديده جريت عليهاا وحضنتهااا وقالت بحب: الله يبارك فيكي يحور كنت عارفه انك م هتسبيني ف يوم زي ده
حور مسكت خدها وقالت بفرحه: ونا اقدر اسيب اختي ف يوم زي ده بس
مسكت فونها ولسه هترن ع علي لاقت الباب خبط عرفت انو هو
بفتح باب اوضتها سيكاا وبصت لاقتو داخل وف ايديه بوكيه ورد وشوكلاته
ومعاه اهلو
حطيت ايدهاا ع بوقهاا بفرحه شديده
هاجر بفرحه ودموع: اول مره افرح كد لدرجه اني حاسه قلبي هيخرج من مكانو من كتر الفرحه بجد
رجعت بصت لاقتهم قاعدين
ايهاب بحب: تشرفنا والله نورتو الدنياا كلهااا
علي ببتسامه: بنورك
حمزاوي بحب: احنا طبعاا يشرفناا انو احناا نطلب ايد انسه هاجر اختك حضرتك
يونس بود: واحناا طبعاا يشرفنااا اكيد
ايهاب ببتسامه: واحناا اكيد موافقين

علي قلبو بق يرقص من الفرحه وقال: طيب نقراا الفاتحه
كلهم قرو الفاتحه وخلصوو
حمزاوي بحب: هياا العروسه فين عايزين نشوفهاا
هنا حور وهاجر دخلو وحور كانت ماسكه ف. ايدهاا ودخلوو
هاجر سلمت عليهم كلهم وقعدت جمب ايهاب بخجل شديد
محمد بهمس ل علي: اوباااااا ياض ي علي البتتت جامده اوي يبختك يجدع
علي ضربوو بكوعو فبطنو وقال بغيظ وعصبيه: احترم نفسك يلااا بدل م اقل منك قدامهم
محمد بخوف: خلاص يجدع اسف
حمزاوي بهدوء: نسيبهم طيب خمسه
وكلهم قامو وخرجو
علي قام وراح قعد جمب هاجر وقال بعشق: مبروك ينوجتي
هاجر بحب: الله يبارك فيك
علي بصلها جامد من فوق لتحت وقال بغيره شديده: نا م هتكلم ع لبسك ده دلوقتي لاكن حطي فدماغك انو مفيش من ده تاني هاا نا م ناقص
هاجر برقه: حاضر
علي سمع صوتها من هناا وتاهه من هنا كان هيميل ويبوسهاا هاجر قامت بسرعه ووقفت وقالت بخجل: دكتور علي ميصحش كد
علي بوقاحه: ومالو مسيرك يمولخيه تيجي تحت المخرطه وساعتهاا م هرحمك
هاجر اتكسفت جامد اوي وطلعت عند ايهاب
حور بحب: الف مبروك للعيلتين
ايهاب بغمزه: الله يبارك فيكي عبقالك ي انسه حور

علي بهدوء: طيب احنا همشي دلوقتي
ايهاب بهدوء: طيب م هنحدد معاد الخطوبه
حمزاوي ببتسامه: لا مفيش خطوبه احنا هنعمل فرح الشباب كلهم ف يوم واحد
ايهاب بسرعه: طب بحيث كد نا بطلب كمان ايد انسه حور
حور شنقت جامد وكحت اوي
محمد بغيظ: حلو اوي وناا اللي هقعد لوحدي بعد كد
يونس بضحك: م لوحدك يشق
محمد راح عندو وحط ايدو على كتفو وقال بضحك: طب الحمدلله
حمزاوي بحب: ونا اكيد موافق بس احنا لسه هنروخ نتقدم للعرايس اللي باقيين ونحدد ونكلمكو انشاء الله
ايهاب بهدوء: تمم اللي تشوفوه
علي بهدوء:نستاذن احناا طيب
استاذونو ومشيو
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
يامن بهدوء: خالتي نا طالب ايد بنتك مريم قولتي ايي
جويريه بحب: ونا م هلاقي احسن منك ي يامن يحبيبي اكيد موافقه
يامن بهدوء: ع بركه الله معلش اعذريني يخالتي انو الحج م معايااا بس هو راح مع علي انهارده يتقدم
جويريه بتفهم: ولا يهمك يحبيبي نتا كبير ويعتمد عليكي وم محتاج كبير ليك
يامن بحب: ع الله يخالتي همشي ناا
جويريه ببتسامه: مع السلامه يحبيبي

وسبهاا وخرج
جويريه دخلت اوضت مريم وفتحت النور وفضلت تهز ف مريم وتصحيهاا
مريم بعصبيه: يماما سبيني انام يماما حرام عليكي
جويريه بغيظ: قومي ي اخرت صبري قومي يامن لسه ماشي من هنا ينت القرعه
مريم نطت من مكانها وقالت بصدمه: ي ي يامن كان بيعمل ايي هنا ابن المجنونة
جويريه بغيظ مسكتها من ودنها وقالت: نتي بتشتمي مين يبت نتي
مريم بضحك: خلاص يماا خلاص منتي قولتيلي يبنت القرعه
جويريه بغيظ: ونتي مالك نتي نا بحب اشتم نفسي نتي مالك
مريم بهدوء: طب قوليلي بجد يامن كان بيعمل ايي هنا
جويريه بهدوء: جه طلب ايدك
مريم فتحت عيونهاا بصدمه وقالت: بتهزري صح قولي انك بتهزري يجوجو
جويريه بفرحه: للاسف مبهزرش وجه طلب ايدك ونا وافقت
مريم نطت فحضنها وقالت بدموع وفرحه: مبسوطه اوي يماما مبسوطه اويي.
جويريه بحب: ربناا يبسطك كمان وكمان يقلب امك
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
ملك بالحاح: ع خاطري يحمزه ع خاطري اروح معاك
حمزه وهو بيعدل ياقه القميص: لا يملك وقفلي عالموضوع لاني م هاخدك
ملك بزعل وعند: ي حمزه ونبي ع خاطري لو بتحبني خدني دي اختي لازم اكون موجوده معاهاا فيوم زي ده
حمزه بعصبيه: مقولت لا نتي ليع مصممه تعصبيني وتطلعي اسوء م فيااا هاا ليه

ملك بصتلو وعيونهاا دمعت وراحت قعدت عالسرير وسكتتت
حمزه غمض عيونو بتعب وزهق
ملك ضمت رجليها على صدرهاا ودفنت وشهاا بين رجليهاا وبقت تعيط بصوت مكتوم
وتهز فرجلهاا جامد
حمزه شافهاا فالمرايااا
زررر القميص وراح عندها وقعد جمبها وقال بهدوء: لوكي
مردتش عليه
حمزه حط ايدو عليهاا
حمزه بهدوء: بكلمك علفكره
ملك هزت جسمهاا وحاشت ايدو
حمزه شالهاا من دراعتهاا زي الطفله وحضنهااا بقوه وهياا كانت بتقاوم
ملك بدموع وزعل شديد: حمزه ابعد ابعد م عايزه اتكلم معاك ابعد
حمزه حضنهاا غصب وقال بحب: طب خلاص نا اسف حقك عليااا
ملك هزت راسهاا ب لااا
حمزه دفن وشو فرقبتهاا وقال بعشق: اسف يحتتي ونتي عارفه اني م بتاسف لحد حته لو غلطان صح
ملك بعصبيه طفله: ازاي يعني نتاا غلطت ولازم تعتذر لياا او لغيري
حمزه ضحك على طريقتهاا وقال بحب: م بتاسف غير ل ملوكتي حببتي وبس
ملك بدموع: لا ونا م قابله اسفك وزعلانه حمزه نتا زعقتلي صوت فوشي ودي م اول مره تعملهاا
حمزه حس انو زودهاا شويه ف قال بضحك: يخرابي نا بعمل كل ده اخس عليااا بجد الواد حمزه ده وحش اوي صح

ملك بطفوله: اه وحش و نوتي كمان
حمزه ضحك بصوت عالي اوي وقال: ماشي يست ملك نوتي خلاص طيب م زعلانه
ملك رفعت وشهاا وبصتلو وقالت برجاء: طب ع خاطري طيب
حمزه بتنهيده: طب لو قولتلك ع خاطري ناا وبعدين يلوكي احناا هنقرااا فاتحه ماشي يعني لا خطوبه ولا فرح وفالفرح والخطوبه اكيد هخليكي تروحي يقلب حمزه
ملك بقمص: يعني م هتاخدني
حمزه باسهاا من خدها وقال بحب: نا م هاخر ساعه زمن يحتتي هاا وهجبلك حاجه حلوه وهاجي اخرجك
ملك بفرحه: هتوديني الملاهي
حمزه بحب: هوديكي المكان اللي تحبيه واللي نتي عايزاه يستي
وميل باسهاا جمب شفايفهاا
ولسه هيبوسهاا فونو رن وكان حازم
بعد عنهاا وقفل فونو وقال: همشي دلوقتي هاا متنزليش تحت ولا تروحي مكان فاهمه.
ملك بمللل: ماشي
حمزه راح عند المرايه وبق يظبط قميصو وشعرو
فتح اول زرارين من القميص وسابهم
ملك بصتلو برفعه حاجب وقالت: وحياه امك
حمزه بصلهااا بتحذير
ملك بغيظ: نتا هتنزل كد
حمزه بهدوء: اه
ملك قامت وراحت وقفت جمبو وقالت: اه فعينك

وراحت وقفت فحضنو وزررت القميص
حمزه شدهاا عليه ومسك وسطهاا وضغط”عليه وقال بحده: الفاظك يملك ع مزعلكيش مني
ملك بسهوكه: تزعلني تزعل ملوكتك حبيبتك حتتك
حمزه بصلهاا وقال بغيظ: نتي مبتجيش غير ونا خارج او احنا بره وتعملي كد
ملك باستو ف دقنو وقالت بتحذير: ايي واحده تبصلك تخزق عينيهااا نتا فاهم
حمزه بضحك: والله
ملك بصتلو وضيقت عينهاا
حمزه بضحك: خلاص خلاص
وراح لبس الكوتشي وكان قمر ده حاجه قليله اوي
كان لابس بنطلون ابيض وقميص ابيض وكوتشي ابيض
ملك بغيره: ثوثوو نتا احلااا مني اوي يواد يحمزه وبعدين جمالك ده محدش يشوفو غيري
حمزه ضحك اوي من قلبو وقال: من يومي وناا قمر ومز والكللل بيموتت فيااا من اول ميشوفني
ملك لسه هترد فون حمزه رن
حمزه مسك الفون وراح باس خدهااا وسابهاا وجري بسرعه
ملك بعصبيهه: لمااا تجيليي يحمزه لوريكك
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
حمزه وحازم وصلو عند بيت حياه
حازم بقلق: عربيه مين ديي
حمزه بهدوء: م عارف انزل كد نشوف في ايي

حمزه نزل هو وحازم
وراحو ناحيه الباب واتفاجوو
سيد كان مصوب سلاحو على جميله ونور وسليم
وماسك حياه من طرحتهاا
وووو
ملكت الحمزه

يتبع….

روايه حمزه وملك الفصل التاسع والعشرون

حازم ضرب سيد على رجلو من ورااا عجزو
وقع عالارض من شده الضربه
حياه جريت ع حضن مامتهاا واخواتها
حمزه ببرود: تاخد حميرك دول وتتكل ع الله هاا بدل مخيلهم ياخدوك ناا بس ساعتهاا م هياخدوك سليم ي ابو السيد
سيد بعصبيه شديده: نتا مالك نتا وهو دي عيلتي ناا واعمل اللي نا عايزو ونتو ملكوش دخل بدل محطكو فدماغي وساعتهااا م هرحم حد فيكو
ووجههه كلامو ل حوريه بتهديد: الورق فين ي حوريه بدل محسرك على عيل من عيالك ونتي عارفه اني قادر واعملهااا كمان
حوريه بقرف: نتا ملكش حق فالورث ده يسيد ونتا متقدرش تعمل حاجه اجوز بنات الاتنين يقطعوك زيي مسمعت
حمزه حط ايدو ع كتفو وقال باستفزاز: هااا سمعت ولا تحب اغنيهالك ف ودنك
سيد بصلو بشر ونزع ايدو بغضب وسابهم وكان لسه هيخرج بس قال بشر: افتكري اني حذرتك يحوريه ونا فالحاجه ديي مبعرفش ابويااااا
ومشي
حوريه قعدت عالكرسي بتعب شديد وكانت بتعيط
حوريه بخوف ورعشه: سيد ناوي ع شر ده م هيسكت صدقوني م هيسكت
سليم بعصبيه: نا بجد بقيت بكرهو هو عايز مننا ايي تاني م سبنالو الجمل بماا حمل جاي يطاردنااا ليه
حمزه راح قعد عل ركبتو وحط ايدو على رجلهاا وقال بحنيه: م عايزك تقلقي ولا تتوتر ناا هخلي طقم كامل من الحرس حوالين بيتك متقلقيش نتي وهو م هيعمل حاجه ده بوق عالفاضي
حياه بدموع: لا ده لما بيقول كلمه بيعملهااا ع واحنا خارجين من البلد زمان قال م هسيبكو وهتلاقوني ف ايي مكان تروحو وفعلااا خطفنا وبيهددناا وبييجي يتهجم علينااا عمو سيد ده شرير ووحش
حازم ضحك عليهاا وراح وقف جمبهااا وقال بضحك وهمس: طيب متعيطيش ع شكلك قمر موتتت وهتخليني اعمل حاجه دلوقتي م مفرود اني اعملها
حياه بصتلو بغيظ وسكتتت
حمزه قام وقف وقال بهدوء: م عايزكو تقلقو نا زي مقولت هيبقاا في حرس اربعه وعشرين ساعه مع نور وسليم لما يخرجو دروسهم ونا هركب كاميراتت هنااا وايي قلق هتلاقوني عندكو نا وحازم علطول
حوريه بصتلو وقالت ببتسامه: زي مقالت ملك عليك بس نا مصدقتهاش شكراا بجد على وقفتك معاناا
حازم بحب: شكر ايي بس ي اماا احنا اجواز بناتك زي مقولتي
وكمللل بغيظ:

وبعدين اييي نا جاي اتقدم
حوريه بضحك: ونا موافقه منغير كلام اكيد
سليم بحب: ختبقي عروسه يبت يحياه ينيلك
حياه بضحك: عقبالك يقلب اختك
سليم بغرور: لا يختي ناا هسافر واكمل تعليمي خليكو نتو كد فاشلين
حياه شد شعروو وقالت بغيظ: اتعدل ع م اقلش منم قدام الناس
حمزه بهدوء: طيب ع بركه الله نقرااا الفاتحه.
حياه بصت لحازم بفرحه كبيره اوي وعيونهاا بتلمع
حوريه بهدوء: بس نتو م جاييبين معاكو ليه الحجه والحج ع نتكلم ف حوار الخطوبه وكده
حازم بهدوء: لا احنا هنتجوز علطول اخواتي كلهم ونا هنتجوز فنفس اليوم
حوريه بهدوء: تمم اللي تشوفوه
حمزه بهدوء: نستاذن احنا واول منظبط امورنااا اكيد هنبغلكو
حوريه بهدوء: تمم ماشي
وسابوهم ومشيوو
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
بالليل
كلهم كانو متجميعن فالريسبشن
حمزاوي بحب: نا ظبتلكو القاعه وكل حاجه م ناقص بس غير تروحو مع عرايسكو تجيبوو الفستان
وناا قررت فرحكو يبقااا الاسبوع الجاي والاسبوع كلو

ع التجهزات بتاخد وقتهااا
والف الف مبروك يحابيبي
علي بحب: الله يبارك فيك يحج
حمزاوي بهدوء: سميه سميه
سميه جات بسرعه…. ايواا ي بيه
حمزاوي بهدوء: اطلعي قولي ل حور تنزل
سميه اومت براسهااا وطلعت عالجناح بتاع حور
حمزاوي بهدوء: اخو هاجر خطيبه علي اتقدم ل حور ونا موافق وفرحهم معاكو
يامن بصدمه: نعم
محمد بهدوء: بس يبابا حور لسه صغيره وبعدين احنا م هنوافق ع حاجه زي كد
حازم بتاكيد: اه ولا نا كمان البتت ديي م هتتجوز دلوقتي ديي لسه طفله وبتتعلم
حمزاوي بصلهم بحيره وقال: بس نا اديت للراجل كلمه
ايي هتقصروو رقبتي يعني
وبعدين حور موافقه والكلام كان قدام عينهااا
حازم ويامن شتمو فسرهم
حور نزلت وهيااا بتغني وتبرطم بصوت عالي كالعاده
حور راحت قعدت وسط حازم ويامن ومحمد وعلي
كلهم بصولهاا بصه توعد وشر وغيظ
حور بصتلهم وقالت بخوف: نا عملت اييي بس

حمزاوي بهدوء: اخواتك م موافقين ع جوازك
حور بصتلهم وبلعت ريقهاا وقالت: بس هو شكلو محترم ونا مرتحالو
يامن بغيظ: بقلك ايي يحج قوم نتا ارتاح واحنا هنشوف الحوار ده معاهااا
حمزاوي قام وقف وقال بتعب: طيب براحه عليهاا منك ليه
وسابهم ودخل اوضتوو
كلهم حاصروهااا
محمد بشر: موافقه على مين يبت نتي نتي م هتخرجي من هنااا انسي
يامن مسكهاا من التشرت بتاعهاا وقال بغيظ: نتي ي شبر ونص عايزه تتجوزي
علي وقف فوشهاا وقال بغيظ: عارفه الموضوع لو كان قدامي هناك نا كنت رفضت بتدبسينااا يبت نتي
حور بخوف: مالكو يخواتي بس ونا اللي قولت هتفرحولي
حازم ببرود: مفيش جواز نتي فاهمه وكلمتناا احناا هياا اللي هتمشي.
حور بدموع: هو ايي التحكمات ديي نتو الاربعه محاصريني وكاني عملت جريمه ليه يعني
يامن قام وقف وقال بزعيق وعصبيه: احنا قولناا اييي اللي قولنااا يتنفذ ويتسمع من غير كلام مفهوم
بدل متزعلي يحور هانم
علي مسك دراع يامن وقاال بهدوء وهمس: يامن اهداا ومتتكلمش معاهاا كد م عايزنهاا تكره حد فيناا ولا تزعل
يامن نفض ايدو وقال بعصبيههه: ناا قولت اللي عندي حور م هتتجوز ولو كلمتي اتكسرت نا هسبلكوو البيت ده وامشي
وسابهم وطلع اوضتووو
محمد بهدوء: حبيبي متزعليش مننا بس احنا بنحبك وخايفين عليكي يروحي وعايزينك تعيشي حياتك وسنك والجواز ده اخر حاجه نفكر فيهاا
حور وقفت ومسحت دموعهاا بايدهاا الصغيره وقالت بزعل ودموع: نتو كلكو بتتحكمو فيااا وفحياتي ونا بسكت وبقول عادي اخواتي وبيحبوني وبيخافو عليااا بس تمم اللي نتو شايفينووو اعملو

عن اذنكو
وسابتهمم وخرجت بره الجنينه
علي بهدوء: طيب منشوف حمزه يجدعان رايوو ايي فاالموضوع ده
حازم ببرود: حمزه م هيوافق وهيخرب الدنياا ف احناا نلم الدور كد
محمد بهدوء: بس حور زعلت يجدعان ويامن زعقلهاا ونتو عارفين حور حساسه قد ايي مكنش لازم نتكلم كد معاهاا
علي بغيره: ونا م عايزهاا تتجوز وتسيبلناا البيت لماا ربناا ياذن
وسابهم وطلع برضو عالجناح بتاعو
حازم فرد جسمو عالكنبه وبق يلعب ف فونو
حازم بهدوء: ولا قوم اطلع شوفهاا متسبهاش لوحدهاا
محمد اوم براسوو وسابوو وطلع بره ليهاا
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
ملك بقت باصه للسقف بمللل شديد: يووووه قالي ساعه بجد قالي ساعه وهو من الصبح بره نا زهقت بق
قامت وقعدت وقالت بتفكير: نا هنزل تحت اشوفهم بيعملو ايي او اقعد معاا حور
وفعلاا قامت لبست عبايه سوداا وطرحه بيضه ولفتهاا زي الخمار
ونزلت
كانت ماشيه ناحيه الجناح بتاع يامن
بتبص كد حواليهاا لاقت يامن واقف قدام اوضتوو وبيتكلم ف فالفون
راحت عندووو
يامن بصلهاا وقفل فونو وقال ببتسامه: عامله ايي الوقت

ملك ببتسامه: كويسه الحمدلله
يامن بهدوء: ايي يعني واقفه لوحدك
ملك بزهق: مستنيه اخوك من الصبح ولحد دلوقتي مجاش
يامن بمكر: هو ف اجتماع مهم اوي ع مستشفى بت اسمهاا سيرااا
ملك بصتلو بصدمه وقالت: بتت ونتا عرفت منين
يامن بخبث: م المستشفى بتاعتنااا يختي
ملك افتكرت شياكتو ولبسوو وكان قد ايي رايق
والدموع اتجمعت ف عيونها
يامن بضحك: اهدي نتي هتعيطي بهزر معاكي بس هو فعلاا ف ثفقه كد مهمه مع مستشفى مديرتهاا بنت واسمهاا سيرااا
ملك بصتلو بدموع وهزت راسهاا ومشيت
السجاده كان م مفروشه عدل وملك مكنتش واخده بالها اتشنكلت فيهاا وكانت هتقع بس يامن مسكهااا
من ضهرهااا بخوف
يامن بخوف: نتي كويسه
ملك بصت لاقت نفسهاا قدام السلم ولولاا ايد يامن كانت هتقع تاخد السلم كلو وتسقط
يامن سندهاا وهياا وقفت
يامن بزعيق وعصبيه: نتو ي بيهام ياللي هنااا
سميه جريت بسرعه على فوق بخوف
سميه بخوف: ايواا ي بيه تحت امرك.
يامن بعصبيه وحده: مين اللي نضف الطرقه ديي

سميه بخوف: نا ي بيه ناا
يامن بعصبيه: تلمي حاجتك ومشفكيش هناا تاني يلااا
سميه بدموع: ليه بس ي بيه عملت ايي
يامن بزعيق: بسبب غباءك مرات اخويااة كانت هتقع تتكسر وتسقط غوري ن عايز اشوف وشم هناا يلاا
سميه مشيت من قدامو بخوف ودموع
ملك بزعل: مكنش ينفع تتكلم كد معاهااا هياا اكيد مكنش قصدهاا او نسيت تفرشهاا كويس.
يامن مسح ع وشو وقال بهدوء: نتي دلوقتي م لوحدك تمم يعني كد كد حمزه كان هيعمل نفس اللي عملتوو ويمكن اكترر ونتي مرات اخويااا وابن اخوياا ف بطنك ك لازم اعمل كد
ملك بصتلو ببسامه وقالت: شكراا ي يامن بجد
يامن بحب: ع ايي بس
ملك سابتو ومشيت دخلت اوضتهاا لانهاا حست بتعب فجاء
يامن دخل اوضتووو وكان حازم قاعد معاهاا
حمزه كان واقف تحت وشاف كل حاجه وكل حاجه اتسجلت ع فونو لانوو كاميرت الطرقه ديي متوصله ع موبيل حمزه هياا وكميرت الاوضه بتاعتو
طلع ووقف قدام اوضه يامن ولسه هيمشي بس وقف اول مسمع
حازم بهدوء: نتا لازم تقول الحقيقه ل حمزه حمزه بدا يجهز جناح ع اعلى مستوى ف انجلتر ع يعالجهااا لانو م هيعالجهاا هناا ونتا عارف لازم تقولو لاحسن هو يعرف من بره
يامن بخوف وقلق: اقولو ايي بس يحازم اقولو اني كدبت عليك ومراتك مفيهاش حاجه
حازم بحده: مكنش لازم تعمل كد ي يامن
حمزه سمع كد ومبقاش شايف قدامو

مشي وراح دخل جناحو
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
دخل ملاقش ملك ف الاوضه سمع صوت الحنفيه عرف انها فالحمام
قعد عالسرير وفتح فونو وبق يشوف التسجيل لما وقعت ملك ف حضن اخوه
كان بيبص للفيد بهوس وشر وغموض وكان جواه ميت سؤال وميت احساس
ملك خرجت من الحمام لاقتو قاعد وسرحان
ملك بعصبيه: نتا كداب اوي قولتلي ساعه ونتا اديلك من الصبح بره
حمزه بصلهاا من فوق لتحت ورجع بص تاني ف فالفون
ملك استغربتو اوي
راحت قعدت جمبيه وقالت بهدوء: حمزه مالك
حمزه ببرود: مفيش
وسابهاا وقام دخل الحمام.
ملك بصتلو وقالت باستغراب: هو ف ايي مالو
واستنتو يخرج
ع تسالو
واول مخرج راح قعد عالكنبه وشبك ايدو
ملك بصتلو وقال: حمزه مالك
ملك راحت عندو وقعدت جمبو وميلت ع كتفو ونامت وقالت بحب: طيب نا زعلتك طيب عملت حاجه
حمزه مردش

ملك بصتلو بخوف: حمزه بجد مالك نتا بتوترني وبتقلقني وده وحش عليااا نا والبيبي
حمزه ببرود: قولت مفيش وم عايز صداع
بصتلو وقامت من جنبو وراحت قعدت عالسرير وسكتت
الاتنين كانو ساكيتن ومبيتكلموش
ملك بدموع: حمزه رد طيب متسكتش
حمزه ببرود: ايي اللي نزلك تحت
ملك بخوف وقلق: ها
حمزه بصلهاا وقال ببرود: اقول تاني ايي نزلك تحت ونا محرج عليكي وقايلك نزول تحت لا صح
ملك بصتلو بخوف وافتكرت يامن وخافت لاحسن يكون شاف
حمزه قام وراح عندها وقال ببرود: ردي
وفتح فونو ووراهاا التسجيل لماا وقعت بين ايد يامن
وقال بجنون: ايي ده
ملك بصتلو بخوف وقالت بتهتهه: حم حم ح اسمعني
حمزه كان هيمد ايدو بس افتكر انهاا حامل وانو وعدهاا انو م هيمد ايدو عليهاا تاني
حمزه بتعب وعصبيه شديده: نا تعبت ناا جبت اخري منم ومن فعايلك يعني اقولك شرق تقولي غرب اقولك يمين تروحي شمال عاقبتك بكل الطرق اعمل ايي تاني هاا قولي حلو منظرك كد ونتي ف حضن اخويااا مهو نتي لو مكنتيش خرجتي مكنتش هتتشنكل وتوقعي ويحصل كد صح
ملك بصتلو بدموع وخوف ورعشهه
حمزه راح فتح درج الكومدينو واخد علبه السجاير وطلع البلكونه
وبق يدخن بجنون

يتبع….

روايه حمزه وملك الفصل الثلاثون

حمزهه ببرود: اخر مره هحذرك لو رجليك ديي عتبت بره بااب الجناح م بس هكسرهااا لا ناا هعجزك فاهمه
ملك بصتلو بدموع وهزت راسهااا
حمزه راح نام عالكنبه وطفااا النور وحط ايدو ع وشو وغمض عيونوو
ملك بصتلو بدموع
ملك بدموع: طيب خلاص متزعلش
مردش عليهاا
ملك بزعل: حمزه ع خاطري خلاص
بردو مردش عليهاا
قامت وراح قعدت عالارض وحطيت ايدهاا على ايدو وقالت بدموع: رد عليااا يحمزه
حمزه ببرود: ملك نا مصدع عايز انام روحي نامي يلاا
ملك عيطت وحطيت ايدهاا ع وشهاا وفضلت تعيط
حمزه قام وقعد مسك وشهاا وقال بهدوء: خلاص نا م زعلان اهدي
ملك بعياط: لا زعلان ع نايم عالكنبه
حمزه شالها من عالارض وحطها ع رجلو وهيااا دخلت فحضنووو ودفنت نفسهاا فحضنو
حمزه بحنيه: متعيطيش خلاص
ملك بقمص: لا نا زعلانه صالحني دلوقتي
حمزه بحنيه: زعلانه من اييي
ملك بصتلو وقالت بغيظ: مين سيراا ديي اتاريك متشيك اوي ورايق اوي
اتاريك رايح تقابلهاا وجاي هناا تتعصب عليااا ع نزلت تحت ووقفت مع اخوك
حمزه غمض عيونو بعصبيه وقال: محصلش
ملك رفعت صباعهاا فوشو وقالت بتحذير: لا حصل متكدبش يامن هو اللي قالي
حمزه مسك صباعهااا وباس ايدهاا وقال بهدوء: ده شغل يلوكي يحبيبي
ملك رفعت حاجبهاا ولوت بوزهاا وقالت: والله يعني لو نا اللي مكانك دلوقتي وجيت سالتني ينفع اقولك شغلل
حمزه حاول يهدي نفسو ومينفعلش

حمزه بتحذير ونبره تخوف:طب نتعدل ع صدقيني هطبق وشك فالحيط دلوقتي بحاول على قد مقدر اني منفعلش عليكي ولا اتعصب بس نتي لا مصرهه تعصبيني
ملك بصتلو وسكتت ومردتش ترد
حمزه قرب من ملك وباسهاا من شفايفهااا
بعد عنها وقال بهوس: اياكي تقارني نفسك بيااا يملك فاهمه اياكي ع نتي مستحيل تكوني لغيري حطيها فدماغك
ملك بهدوء: نا مقارنتش يحمزه نا بس بقو
حمزه بحنيه: فاهم نتي هتقولي ايي بس ده شغل يحببتي ونا مضطر
ملك حاوطت رقبتو بايدهاا وقالت بدلال: طيب الشغل ده هيخلص امته
حمزه حاوط وسطها وقال بتوهان: على زي ميخلص بق يحتتي
دفن راسو فرقبتهاا وباسهاا جامد
وشالهااا وحطهاا عالسرير وووو
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
حمزاوي بهدوء: كنتي فين يجميله كل ده
جميله بتوتر: كنت بشتري شويه حجات يحمزاوي
حمزاوي قلع نضارتو وقال بشك: نتي بقالك يومين حالك م مظبوط مالك
جميله بتوتر: مفيش يحمزاوي مرهقه شويه م اكترر
حمزاوي بحده: يريت فعلااا يكون شويه ارهاق وبس
بس متنسيش يجميله هانم انو فرح ولادك الاسبوع الجاي وحضرتك ولا هنااا ولا تعرفي حاجه
جميله بهدوء: حاضر يحمزاوي حاضر
وسابتو وراحت نامت

حمزاوي بصلهاا بشك وقلق
””””””””””””””””””””””””””””””’‘”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””
ف صباح يوم جديد
حور كانت بتلبس الكوتشى وبتجهز ع تخرج
خلصت وجابت شنتطهاا ولسه هتخرج لاقت حازم ويامن واقفينلهاا
يامن بهدوء: رايحه فين
حور منغير متبصلو: عندي درس دلوقتي فالمدرسه
حازم ببرود: تعالي هوصلك
يامن بهدوء: لا روح نتا يحازم افطر ونا هجيبهاا وهاجي وراك
حازم بهدوء: ماشي
وسابهم وراح الريسبشن
حور لسه هتمشي يامن مسك دراعهاا وقال بحده: هو نا سمحتلك تمشي وبعدين بتتكلمي ونتي باصه بعيد ليه
حور ببرود: لو سمحت ي ابيه سيب ايدي ومتمسكنيش كد نتا م من حقك تسالني اصلاا رايحه فين وجايه منين وابعد ع اتاخرت والدرس هيبداا.
يامن بعصبيه: طب الحق عليااا نا يست حور اني جاي اصالحك لا وكمان جايبلك هديه ومين ده اللي مالوش الحق يقولك رايحه فين وجايه منين نتي اتهبلتي فمخك نا اخوكي هاا اخوكي يعني اكسرك كد
حور بدموع وعصبيه: متقدرش تعمل حاجه وملكش دعوه بيااا بق ليه دايمااا بتحسسوني اني بعمل حاجه غلط واني لو طلعت من تحت طوعكو نتو الخمسه هجبلكو العار ليه
يامن شدهاا”من دراعهاا ليه وقال بعصبيه وجنون: نتي اكيد اتهبلتي يحور ده اكيد احنا اخواتك ومن حقنا افهمي ده
حازم جه على صوتو هو ومحمد

محمد حاش حور من ايد يامن وحضنها وقال بقلق: ف ايي ي يامن صوتك عالي ليه حصل ايي لكل ده
يامن بعصبيه وصوت عالي: اسال الهانم اللي بتقولك محدش ليه حكم عليااا واننا م من حقناا ندخل فحياتهاا ولا من حقناا نسالهاا رايحه فين وجايه منين
حازم بهدوء: اهدا طيب م كد
حور بدموع وهياا ف حضن محمد: ايواا نتوو ملكوش تسالوني رايحه فين وجايه منين نتو مالكو كل واحد مسؤول من نفسوو ملكوش الحق تتحكمو كد فحياتي
محمد بحده: حور اتعدلي وبلاش غباء وعبط اتعدلي احنا اخواتك
حور بعصبيه: لا نتو م اخواتي فاهم لا نتا ولا علي ولا حمزه وكلنا عارفين كد كويس صح
يامن لسه هيضربهاا بالقلم علي وقف قصاد حور ومسكو وقال بهدوء: حازم خد يامن واطلعو بره دلوقتي
يامن بعصبيه وجنون: نتي اتجننتي صح نتي حد لعبلك فدماغك نتي متخلفه
حازم شدو بالعافيه وخرجو بره
علي اتعدل وبصلهاا وقال ببرود: بق نتي اللي بتقولي كد يحور
حور بعدت عن حضن محمد وقالت بدموع: اه نتو م اخواتي و ابعدو عني بق
وسابتهم ودخلت اوضتهااا
وقفلت الباب فوشهم
محمد بشك: حور مكنتش كد في حد عملهاا حاجه دي م حور وناا متاكد
علي بهدوء: اطلع نادم حمزه وهاتو معاك متنزلش الا وهو ف ايدك
محمد اوم براسو وطلع عالجناح بتاع حمزه
علي راح الريسبشن لاقه يامن بيشرب سجاير وباصص قدامووو بغراغ
وحازم قاعد جمبوو
راح عندهم وقال بوجع حاول يداريه: حور مكنتش كد ديي طفله اوي نا اللي مربيهه ايي اللي حصلهاا

يامن بصلو لاقه ف حزن ف عيونو قام واخدو فحضنو وقال بحنيه وحب: متزعلش منهاا دي عبيطه ومحدش بياخد ع كلامهاا نتا اخويااا يلااا بق. كلام الهبله ده هياثر فيك ياض
حازم ببتسامه: احناا اخوات يجدع فاهم اخوات
علي حضن يامن وقال بحب: عارف ربنا يخليكو ليااا
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
محمد فضل يخبط ع حمزه
حمزه فتح عيونو وبص جمبو لاقه ملك دافنه نفسهااا ف حضنو بعدهاا براحه وغطاهاا وقام فتح
حمزه بهدوء: في ايي
محمد بتوتر: عايزينك تحت بسرعه ف مصيبه
حمزه بقلق: في ايي يلاا
محمد بزعل: حور ويامن اتخانقو خناقه جامده
ويامن كان هيضرب حور بس علي وقف قصادو لازم تنزل دلوقتي يحمزه م هتتحل غير بيك
حمزه باستيعاب: نتا بتقول اييي
محمد بهدوء: زي مبقولك كد
حمزه بهدوء: طيب روح نتا ونا هاخد دش واحصلك يلاا
محمد اوم براسو ونزل
حمزه دخل وقفل الباب
راح دخل الحمام اخد دش دافي وطلع لبس بنطلون بيتي اسود وتشرت مينت
راح عند المراياااا سرح شعرو وظبطوو ولبس الشبشب وطلع قفل ع ملك بالمفتاح ونزل

“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
عادل بمكر: نتا واثق انو جميله هتوافق
مرسي ببرود: هتوافق لانها معندهاش خيار غير انهاا توافق لانهاا لو موافقتش هكشف السرر اللي بتحاول دايماا تداريه عن الكل وهدمرهاا وهدمر عيلتهاا كلهاا
عادل باستغراب: سر سر ايي ده
مرسي ببرود: جميله تبقااا اختي
وهيااا اللي سترت عليااا يوم الحادثه بتاعت ابو حمزه وحمزاوي وهيااا كمان اللي هربتني حمزاوي لما يعرف حاجه زي كد م بس هيطلقهاا ده هيرميهاا رميه الكلاب ده غير ولادهاا اللي هيكرهوههااا وحمزه اخواتوو اكتر
عادل بصدمه: ازاي ده نتاا تبقااا اخو مرات حمزاوي
مرسي اوم براسو
عادل باستيعاب: ده حاجه خطيره اوي فعلاا ده لو اتكشفت فيهاا خراب ديار بجد
مرسي بشر: احط ايدي ع الاوراق بتاعت المستشفيات وساعاتهااا بس هقولك موت وخراب ديار
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
حمزه ببرود:ايي اللي حصل لكل ده
يامن ببرود: روح اسالهااا
حمزه بهدوء: محمد روح نادم حور قولهاا تكلمني
محمد هز راسو وقام راح اوضه حور
واستنو لحد ميجيبهااا
دقيقة ومحمد جه ووراه حور
حمزه طلع سجاره وولعهاا وقال ببرود: ايي اللي حصل

حور ببرود: اسالهم
حمزه بحده: بسالك نتي
حور بدموع: نتو خنقتوني لا وكمان رافضين ايهاب طب ليه نا عايزاه
كلهم بصولهاا بصدمه
حازم بعصبيه: يعني كل اللي بتعمليه ده ع خاطر رفضنااا العريس
حمزه بحده: حازم اسكت
حمزه بهدوء: تعالي اقعدي جمبي
حور راحت قعدت جمب حمزه
حمزه حط ايدو على كتفهاا وقال بحنيه: مالك احكيلي عريس ايي ده
حور بدموع: صاحبتي هاجر اللي علي راح خطبهاا امبارح اخوهااا كلم بابا وقال انو عايز يتجوز مع علي ويامن وحازم
حمزه بهدوء: طيب نتي عرفتيه ازاي ومنين
حور بهدوء: هو نا شوفتو فالمستشفى واتقابلنا عندو فالبيت لاني كنت عند اختو اللي هياا صاحبتي
وناا مرتحالو ي حمزه وعايزه
وبابا حمزاوي موافق
بس هما الاربعه رافضين
حمزه بحب: ونا موافق يستي طالما نتي مرتحالو وعايزاه
حور بفرحه: بجد يحمزه
حمزه بحنيه: اه يحببتي
يامن بعصبيه: هو ايي اللي اه جاك اوه ديي اسه صغيره وبتدرس نتاا بتتكلم ازاي يحمزه

حازم بحده: يامن اتكمل عدل مع اخوك الكبير
علي بهدوء: اهدو يجماعه وبعدين خلاص حمزه قال كلمتو وحمزه وبابا موافقين وحور كمان وبعدين لو عالتعليم هو اكيد هيخليهاا تكمل بعد الجواز
يامن بصلهاا بغيره اخويهه وقال: ونا م عايزهاا تتجوز
محمد بمكر: اه يجماعه يامن غيران م عايز. حور تتجوز وتسبناا بيغير عليهااا
حور بغيظ وزعل: غيران مكنش يرفع ايدو عليااا ولا يزعلني ويزعقلي
يامن ببرود: تحبي اقول ل حمزه حضرتك قولتي ايي قولتي اننا م اخواتك لا حمزه ولا علي ولا محمد صح برغم انو علي وقف قصادي ع ممدش ايدي عليكي
حمزه بصلهاا وقال بهدوء: يامن دي لسه صغيره ومتعرفش واجبك انك تعلمهاا وتفهمهاا براحه وناا قولت كلمتي موافق وفرحهااا معاكو
يامن بصلهاا بغيظ وسابهم ومشي
حور حضنت حمزه وباستو من خدو وقالت بفرحه وحب: نا بحبك اوي يحمزه ربنا يخليك ليااا يارب
حمزه بصلهاا ببتسامه
وحور طلعت بسرعه ع اوضتهاا
علي بهدوء: هتروح الشغل ولا هتقعد
حمزه بهدوء: م عارف لسه هشوف
حازم ببرود: نتا زعلت يامن يحمزه
حمزه ببرود: والله زعلتو مممم وهو مزعلنبش لما كدب عليااا
حازم بتوتر: كدب كدب عليك ف ايي
حمزه ببرود وحده: كدب ونتا كمان كملت مع الكدبه يحازم كدبتو عليااا واقنعتوني انو مراتي عندها مرض وبتاع وصدقت نا الغبي اللي صدقت كد هو مزعلنيش
حازم ببتبرير: بس يحمزه هو عمل كد ع يصلح مبينك ومبين ملك صدقني
حمزه بحده: مبقتش تفرق خلاص ونا م عايز حد يصلح مبيني وبين مراتي نا حر فيهاا وفحياتناا نتا فاهم

وسابهم وطلع جناحو
علي بشك: كلامو صح
حازم بضيق: م ناقصاك ي علي ارجوك
وسابو وخرج ركب عربيتو ومشي.
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
جميله كانت فالمكتب بتاع حمزاوي بتدور ع الورق شقلبت الدنيااا كلهاا
بصت جمب الكرسي لاقت خزه راحت عندهاا وحاولت تفتحهااا بس فشلت
جميله بخوف: ديي هفتحهاا ازاي لازم اخلص قبل محد يشوفني
وبقت تتدخل كلمات سر غلط لحد م الخزنه عطت انذار
جميله بصت للخزنه بخوف شديد
رتبت على قد متقدر الكركبه اللي عملتهاا وخرجت بسرعه
محمد سمع الانذار دخل بسرعه عالمكتب
(المكتب فالبيت)
محمد بقلق وشك: ده مين ده اللي حاول يفتح الخزنه
وبص حواليه لاقه الدنيااا م متظبطه شك والشك دخل قلبو
محمد بخوف: في حد عايز يسرق. اللي فالخزنه وحد من البيت
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
حمزه دخل جناحو ملاقش ملك نايمه سمع صوت الدش عرف انها فالحمام
قعد عالسرير بضيق

استناهااا تخرج فتح فونوو
لاقه مسدج من محمد
(حمزه اللي هقولهولك دهه م لازم حد يعرفو فاهم ناا كنت معدي من قدام مكتب بابا لاقيتو مفتوح والدنياا متكركبه حواليه وجهاز الانذار بتاع الخزنه كان شغال والخزنه كان لونهاا احمر ف حد عايز يسرق الخزنه يحمزه وحد من البيت الكلام ده ميخرجش براياا نا ونتاا)
حمزه بص للمسدج بصدمه رهيبه
حمزه بصدمه: ده مين ده اللي عايز يسرقناا
دماغوو كانت هتنفجر خلاص
حط ايدو على دماغو بتعب شديد
ملك خرجت من الحمام وكانت لابسه
تشرت ب حملات ابيض وبنطلون اسود
وكانت بتنشف شعرها
بصتلو واستغربتي
ملك بهدوء: حمزه حبيبي مالك
ورمت الفوطه وراحت قعدت ع رجلو
وقالت بحب: كنت فين صحيت ملاقتكش
وبعدين مين الوحش اللي زعلك
حمزه حط راسو على صدرهاا وحضنهااا جامد وقال بتوهان: مفيش يقلب حمزه محدش مزعلني بس شويه ضغوطاتت م اكترر
ملك حطت ايدها على راسوو وحضنتو وقالت بحب: طيب ضغوطاتت ونا موجوده جمبك
حمزه بعشق: مجرد مبتلمسيني كل الظغوطاتت بتمشي يحتتي

ملك حضنتو جامد وقالت بحب كبير: للدرجادي يحمزتي
حمزه بعشق: واكتررر يقلب حمزتك اكترر نتي بتشفيني وبتصلحي حجات ملكيش ايد فيهاا
ملك بحب: بحبك اوي يحمزه
حمزه ضمهاا ليه بحنيه وقال بعشق: نا بعشقك بعشقك
ملك بدلال: طب ممكن تخرجني
حمزه بحب: عايزه تخرجي فين
ملك بدلع: خرجني الحته اللي على مزاجك
حمزه بحب: حاضر قومي البسي اغديكي بره
ملك بفرحه: ثواني وهكون جاهزه
وسابتو وراحت تلبس:
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
يامن ببرود: ناا م برن عليكي
مريم بخوف: يامن كنت نايمه لسه صاحيه واول مشوفت رسالتك انك عايز تشوفني جيت علطول
يامن بصلهاا من فوق لتحت وبص لشعرهاا اللي نصو بره الطرحه
وقال ببرود: بقلك ايي اقلعي الطرحه ديي لازمتهاا ايي وشعرك كلو براهااا
مريم فكت الطرحه وعدلت البندانه ودخلت شعرهااا ولفتهاا تاني
مريم بهدوء: ههياااا بتتزحلق بس نا ثبتهاا بالدبابيس
يامن بصلهاا ومردش
مريم راحت وقفت قداموو ومسكت وشو وقالت بحب: ممالك

يامن ببرود: مفيش
مريم بهدوء: طيب خلاص انسى ماشي طول منتا معايااا انساااااا انسااا كلل حاجه
يامن مسكهاا من طرحتهاا وشدهاا عليهاا وباسهاا من شفايفهاا مريم غمضت عيونهاا بعشق واتجاوبت معاه
يامن فضل يبوس فيهااا ويرفع الطرحه ويبوس فرقبتهاا
بعد خمس دقايق مريم بعدت عنو وقالت وهياا بتنهج: ييامن كفايه كد
يامن شدهاا وباسهاا منغير كلام مريم حاولت تبعد بس فشلت
يامن بعد وبص فيعونهاا وقال بتلذذ: حلو اوي اللي نتي حطاه ع شفايفك ده
مريم بخجل: ده زبده كاكاو
يامن حط صباعو على شفايفهاا وبق يمسح عليهاا ويمص صباعو
مريم بعدت عنو بكسوف وركبت العربيه
يامن بصلهاا وركب وقال بوقاحه: ليناا بيت يلمناا كلهاا اسبوع وتبقااا تحت ايدي وشوفي مين هيحوشك عني
مريم بكسوف ووشهاا كلو احمر: يامن روحني
يامن بصلهاا وضحك وشغل العربيه ومشي
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”
هاجر كانت خارجه من الدرس وبتبص فالساعه لاقتهاا خمسه المغرب
وقفت تستنااا تاكسى بس كلو كان مليان
لسه هتوقف لاقت عربيه علي جايه عليهاا
علي بهدوء: اركبي
هاجر سمعت كلامو وركبت

وساق ومشي
علي بحب: عامله ايي
هاجر بصتلو بعشق كبير وقالت: كويسه اوي
علي وقف العربيه وبصلها وقال بحب: وحشتيني
هاجر بحب: م اكتررر منيي علفكره
علي بصلهااا وضحك بحب وقاال: طب ايي رايك نخرج شويه
هاجر بهدوء: لا روحني ع ايهاب ويونس
علي بغيظ: نتي هتبقي مراتي كمان اسبوع
هاجر بحب: نفسي الاسبوع ده يخلص
علي بصلهاا وقال بعشق: مكنتش اعرف انك بتحبيني اوي كد
هاجر ببتسامه: مع الوقت هتعرف يلاا روحني
علي شغل العربيه وساق
««وٌرآيَتٌ فُ عٌيَنِآکْيَ فُرحًهّ طِفُلَهّ بًرجّوٌعٌ آبًيَهّآآ آلَﮯ آلَمًنِزٍلَ سِلَآمًآآآ آلَيَهّآآآ رآيَتٌ هّذِهّ آلَفُرحًهّ لَيَ آنِآ نِآ مًغُرمًآآ بًکْ طِفُلَتٌيَ❤????✨????»» ♡
“♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡”

يتبع….

روايه حمزه وملك الفصل الواحد والثلاثون

حمزه كان قاعد مستني ملك تخلص بمللل
حمزه بزهق: ملك اخلصي زهقت
ملك خرجت وبصتلو وقالت بغيظ: اهداا الله الدنياا م هتطير
حمزه بصلهاا من فوق لتحت
ورفع حاجبو
حمزه ببرود: هو ايدااا انشاء الله
ملك قربت منو وقالت بدلال: ايي
حمزه بحده: ادخلي غيري
ملك برجاء: بليز ع خاطري يحمزتي
حمزه ببرود: ماشي مغيش خروج
وبعد عنهاا وراح قعد عالسرير
ملك بصتلو وقالت بزعل: حاضر هدخل اغير
علفكره بق اللبس مفيهوش غلطه ولا ضيق
حمزه برفع حاجب ووقااحه وهو باصصلهاا: اه م ضيق مهو واضح الاسكيرت مقسمه رجليكي ومقسمه جسمك وتقولوليلي م ضيقه اه والبلوزه القصيره دي ايي
نتي حد قالك اني بقرون
ملك بزهق: خلاص خلاص هدخل اغير
حمزه ببرود: منتي كد كد هتدخلي تغيري كل مره بتعملي نفس الحوار وفالاخر بتدخلي تغيري وكلمتي هيااا اللي بتمشي ف عليه يعني الفرهده ديي تلبسي وتقلعي وتيجي بليل تفرهدي وتنامي مني وفري المجهود دهه لليل يروحي هاا
ملك بخجل شديد: نتا اصلاا قليل الادب ونا م هرد عليك
حمزه قام وراح حاصرهاا عند الدولاب وقال بخبث: لا رودي عايزه اعرف ردك
ملك وشهااا كلو احمر وسخن
ملك بكسوف: حمزه ابعد ابعد م قادره اخد نفسي ابعد
حمزه بسفاله: استني هديكي جرعه
ملك لسه هترد

لاقتو ميل على شفايفهاا وباسهااا بشغف وحب وجنون
كان بيبوسهاا بحنيه شديده وحب
ملك اتجاوبت معاه وحاوطت رقبتو
بعد عشر دقايق حمزه بعد عنهااا
حمزه بغمزه: كفايهه الجرعه ديي ولا ازود
ملك بصتلو بهيام
حمزه بضحك وحب: بتت فوقي
ملك هزت راسهاا وقالت بخجل: حمزه ابعد ع اغير هدومي
حمزه بوقاحه: تعالي اغيرلك ناا يقلب حمزه
ملك زقتو ودخلت الحمام
حمزه بصوت عالي وسفاله: لما نشوف بليل هتعملي ايي م هخليكي تفلتي من تحت. ايدي يحتتي
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “”
هاجر نزلت من عربيه علي ولسه هتظخل العماره صوت علي وقفهاا
علي بهدوء: استني هطلع معاكي ع عايز اخوكي ف حاجه
هاجر باستغراب: حاجه اييي ديي
علي قرب ووقف فوشهاا وقااال بهدوء: مفيش بس نا عايزو
هاجر هزت راسهاا ودخلو هماا الاتنين
(هاجر ساكنه ف الدور الخامس)
ركبو الاسنسير

هاجر بدون مقدمات خرجت فونهااا وفتحت الكاميرااا وكانت هتصور قالت بزعل: الفون ده كاميرتوو زفت اوي
علي بصلهاا طلع فوونو وفتحو وادهولهاا وقال بحب: خدي فوني اتصوري بيه كاميرتوو هتعجبك اوي
هاجر خدتو وقالت بضحك: اكيد م ايفون وبعدين منغير متقول كنت هخليك تطلعو دلوقتي ع نتصور
علي استغرب بس قرر يشوف هتعمل اييي
هاجر فتحت رفعت الفون قدام المرايااا وبقتت تتصور واتصورت هيااا و علي الاسنسير وقف واتهز جامد
وهاجر وقعت فحضن علي
هاجر بوجع: اه
علي بخوف وخضه: ف ايي حصلك حاجه
هاجر بدموع بصت لايدهااا اا لاقتهاا بتجيب دم والكم متغرق
علي بص بصدمه ع دراعهااا وقال بجنون: ايدااا
سندهاا وخرج بيهاا بره الاسنسير ووقفو فالطرقه وقال بجنون وعصبيه: انطقي ايي ده
هاجر بدموع: الغرز اتفكت م قادره
علي شمر دراعهااا وبص لايدهاا لاقه منظرهاا بشع اوي
غمض عيونو باسف ووجع وقال: ليه كد ليه ليه يهاجر
هاجر بصتلو بدموع: ايدي وجعاني م قادره
مسكهاا من وسطهاا وراح رجع الاسنسير وشغلو ونزلو ركبهاا العربيه وطلع عالمستشفى
كان طول الطريق ساكت وم بيتكلم
وصلو المستشفى ودخلهاا اوضه عاديه ودخل بعدهاا كان لابس جلافز وبالطو دخل قعد جمبهاا وبق يعقم جرحهااا ويخيط الغرز
هاجرر كانت بتعيط بوجع شديد اوي وبصت تصرخ من الوجع

بعد وقت كانت نايمه عالسرير ومعلقه محلول
علي كان قاعد جمبهااا ومستني المحلول يخلص
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “”
ملك كانت بتاكل بجوع شديد
حمزه بصلهاا وحط ايدو ع ضهرها وقال بحنيه: حبيبي اهدي الاكل الكتير ده وحش عليكي اهدي
ملك بصتلو وقالت ببراء: م ناا اللي عايزه ده ابنك
وشاورت على بطنهاا بطفوله
حمزه ضحك عليهاا وقال: كلي يقلبي كلي
وبق يبصلهاا بحب كبير وهيااا بتاكل
المطعم مكنش فيه حد خالص كان محجوز ليه هو وبس
حمزه كان بيصورهاا وهياا بتاكل وم واخده بالهاا
صورهاا ييجي ميت صوره
ملك بغيظ: مخلاص بق ميت صوره مزهقتش
حمزه بعشق: عمري مزهق يملك عمري نتي روحي وقلبي
وحط ايدو على قلبو
ملك تاهت ف كلمه «روحي وقلبي»
ملك بحب: بحبك بحبك بحبااااااااااك
حمزه بضحك وعشق: خلاص يهبله اهدي
ملك ضحكت وكملت اكل

“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
الساعه بقت تمانيه بليل
علي قام وفك المحلول وحاشو ورماا فالبسكت
والممرضه ساعدت هاجر تقوم وتقف
علي مسك ايدهاا وسندهاا وخرجو بره ركبها العربيه وساق
هاجر بصتلو بزعل وقالت: علي
علي بهدوء: في عندك كيس في عصاير افتحي واشربي ع اكيد مهبطه
هاجر بدموع: نتا زعلان
علي بهدوء: ابداا هزعل ليه البنت اللي خلاص اسبوع وهتبقاا مراتي بتقطع ف ايدهاا وايدهاا متشوههه هزعل ليه
هاجر بدموع ووجع: خلاص م هعمل كد تاني
علي بهدوء: تمم امسحي دموعك ومتعيطيش
هاجر بصتلو بوجع ودموع ورجعت بصت للشباك.
هاجر بهدوء: روح عند البحر عايزه اقعد عالبحر شويه
علي سمع كلام وراح ناحيه البحر
ركن عربيتو ووقف.
علي بهدوء: من امته ونتي بتعملي كد
هاجر بشرود: من لما بابا وماما ماتو
يعني بقالي اربع سنين
علي بوجع: اربع سنين بتقطعي ف ايدك يهاجر ع اييي بتستفادي ايي لما بتعملي كد

هاجر ربعت ايدهاا وبصتلو وقالت بوجع: م عارفه بس برتاح لما بعمل كد تقدر تقول كد بقيت هوايه عندي بمارسهاا كل يوم
مبقدرش افوت يوم الا والموس يمون معلم. ع ايدي
علي حاول يتحكم فنفسوو وقال: طيب لو قولتلك ع خاطر علي حبيبك تبطلي هتبطلي
هاجر بصتلو بحب وعشق: بتحبني ي علي
علي شدها وحضنهااا وهيااا دفنت نفسهاا فحضنو
وبقت تشم ريحتووو بحب واستمتاع
بقت تتمسح فحضنو زيي القطط
حست براحه رهيبه اول مترمت فحضنو
علي كان بيضمهااا بكل حنيه. وبيحاول ع قد ميقدر يطمنهاا
علي بدموع: نوجا لو بتحبيني بصحيح بطلي اللي بتعمليه ده ع خاطري ناا هاا نتي متعرفيش نا بيحصل فياا اييي لماا بشوف ايدك ديي نتي بتقطعي قلبي وم بس كد نا بموت من جواياااا لماا بشوف ايدك ديي
هاجر بقت تستمع بحضنو وتدفن نفسهاا فيهاا
هاجر بعشق كبير: نا بحبك اويي ي علي بعشقك
علي بهيام وعشق: ونا بعشقك يقلب علي
هاجر رفعت وشهاا وبصتلو وكانت قريبه اوي منو بصت فعيونو بحب وبصت على تفاصيل وشو وبصت ع شفايفو ودقنو بعشق كبير علي بص لشفايفهاا وكان هيموت ويبوسهااا بس كان بيمنع نفسو
هاجر حست بيه راحت غمضت عيونهااا وباستوو جنب شفايفوو
كانت بتبوسو بعشق كبير وكانت بتتمنى الوقت يقف وميعديش
علي اتصدم منهاا اوي

هاجر بعدت وبصت فعيونو وقالت ببتسامه وحب: يلاا روحني ع اتاخرناا وع اخد الانسولين
هاجر لسه هترجع مكانهااا علي شدها وباسهااا من خدها
هاجر غمضت عيونهااا وبقت تبتسم بحب وهيام
علي بهمس: م قادر استنه الاسبوع ده يعدي كتير اوي عليااا ينوجتي كتير
هاجر بعدت عنو ورجعت قعدت عالكرسي وقالت بحب: م اكترر مني يلاا بق روحني
علي بصلهاا بعشق وساق ومشي
“” “”” “” “♡””””” ♡”””””♡””””♡”””””♡”””””♡”””””
حمزه كان بيتمشى وواخد ملك فحضنوو
الحو كان هوا وليل واضاءه حميله اوي والشوارع هاديه جداا
وصوت القران اللي حمظه كان مشغلو
ملك حب: حمزه
حمزه بهدوء: ايي يحبيبي
ملك لسه هتتكلم اتصدمت

يتبع….

روايه حمزه وملك الفصل الثاني والثلاثون

ملك بفرحه شديده: حمزه نتا اكيد بتهزر صح
حمزه بعشق: صدقيني مفيش حاجه تكتر عليكي. او تغلى عليكي يحتتي
ملك بصت لاقت بوكس كبير اوي عالعربيه وشكلو يخطف القلب والعين والعقل وكلل حاجه
ملك حضنت حمزه وباستو فرقبتو وقالت بحب: كلمه بحبك دييي متوصفش اللي جواياااا من ناحيتك يحمزتي بجد
حمزه حضنهاا وحاوط وسطهاا ورفعهااا ليهه ودفن راسو فرقبتو وقال بعشق كبير: نتي كل حاجه ليااا يحتيي بنتي وصحبتي ومراتي وام ابني
ملك بعدت ومسكت وشو وقالت بدلال: عارفه قولي جايب ايي بق فالبوكس شكلو في حجات كتير اوي
حمزه بحب: تعالي هنفتحو فالبيت
ملك بقمص: لا عايزه افتحو دلوقتي
حمزه خدهاا وركبهاا العربيه وركن البوكس فالكرسي اللي وراه وساق
ملك بغيظ: حمزه عايزه اشوف قولت
حمزه مسك ايدهاا وباسهاا وقال بحب: حاضر بس هو مليان حجات يمراتي يحببتي وم هينفع يتفتح بره خالص
ملك عضت ع شفايفهاا وقالت بدلع: قول اللي قولت تاني كد
حمزه بصلهاا وضحك وقال: مراتي
ملك ضحكت جامد بعشق ع كلامو
حمزه ببتسامه: ايي اللي يضحك يحبيبي
ملك بدلال: مفيش بس ناا بحب الجمله ديي اوي بذات منك
حمزه شدها ليه وحضنهاا وقال بحب:بجد
ملك غمضت عيونهااا ونامت فحضنو وقالت: اممم
حمزه باس راسهاا وكمل سواقه
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
علي وصل عند بيت هاجر وركن عربيتو
هاجر لسه هتنزل علي شدها من دراعهااا عليه وقال بتحذير: هاجر القرف اللي بتعمليه ده لو اتكرر تاني نا هيكون ليااا تصرف م هيعجبك خالص
هاجر ملست بصباعهااا على دقنو وقالت بحب: هتعمل ايي يدكتور
علي بصلهاا وكان بيحاول يتحكم فنفسووو اوي

علي بهدوء: هاجر م بهزر
هاجر بملل: ماشي ماشي
علي بهدوء: طيب وابقي طمنيني عليكي
هاجر ببتسامه: اشطاا بحبك
وسابتو ونزلت بسرعه
علي بص عليهاا لحد مطلعت وقال بعشق:««وٌهّآآ آنِآآ آصّبًحًتٌ مًتٌيَمً بًکْ طِفُلَتٌيَ وٌلَآ آريَدٍ آلَبًعٌآدٍ عٌنِکْيَ مًهّمًآآ حًدٍثً????❤✨????????»»
وساق عربيتو ومشي
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “”
حمزه وصل الفيلااا وركن عربيتو وبص على ملك لاقهاااا نايمه
نزل وشالهاا وطلع بيهااا الجناح
قلعهاا الكوتشى وغطاهااا ودخل الحمام ياخد دش
خلص وخرج كان لابس فانله سوداا حملات وبنطلون اسود
قعد عالكنبه ورن ع محمد
حمزه بهدوء: نتااا فين
محمد بهدوء: نا فالمستشفى معااا حازم ويامن
حمزه ببرود: خلص واطلعلي فالجناح بتاعي
محمد بهدوء: حاضر
وقفل معاهااا
حمزه حط ايدو ع دقنو والتفكير كان هيطربق نفوخو

ملك اتململت فنومتهااا بتعب
فتحت عيونهااا وقالت بتعب: حمزه
حمزه مردش عليهاا
ملك قامت وقعدت وبصتلو باستغراب وقالت: حمزه
برضو مردش
ملك قامت وراحت قعدت جمبو وهزتو من ايدو وقالت بخوف: حمزه مالك
حمزه فاق من شرودو وقال بهدوء: بتقولي حاجه
ملك باستغراب: نتا م معايااا خالص مالك
حمزه ببتسامه: مفيش يحبيبي قومي غيري هدومك
ملك بعتراض: لا في مالك
حمزه ببرود: قولت مفيش يملك قومي غيري هدومك ع تفتحي البوكس وتشوفيه
ملك بصتلو بشك وقامت غيرت هدومهااا ل بنطلون اسود وهودي اسود وسابت شعرهااا
ملك بهدوء: تعالى افتحو معايااا
حمزه قام وراح عندهاا عالسرير وقعد جمبهاا وقال بهدوء: نا جمبك اهو افتحيهاا
ملك بهدوء: حمزه فيك ايي ومتقوليش مفيش
حمزه حط ايدو على وشهاا وشدهاا وباسهاا من خدها وقال بعشق: مفيش صدقيني مفيش وافتحي البوكس ع في مفاجا هتعجبك اوي
ملك بصتلو بحيره وفتح البوكس
واول مفتحتو كان موجود فيه اربع سلوبتات اطفال بلون الابيض والبينك
ملك مسكتهم وقالت بفرحه: كيوت اوي الله بجدد يحمزه

وخرجتهم وركنتهم ع جنب
وبتبص لاقت علبه شوكلاته كبيره اوي وعلبه صغيره فيهاا سلسله دهب محفور عليهاا اسم حمزه
وبلوره
ملك بتصلهم بصدمه وبرقت
حمزه بضحك: هنجتي ولا ايي لوكي
ملك بصتلو بفرحه شديده وقالت: حمزه نا بجد بحبك اوي كل ده عشاني نا كان نفسي اوي فالبلوه دي
حمزه باسهاا من رقبتهاا وقال بعشق: م هخلي فنفسك حاجه ايي حاجه عايزاهاا من قبل متقولي عليهاا هكون عاملهالك ولبس البيبي هنخرج نجيبو نا ونتي دي حاجه بسيطه بس
ملك حضنتو وقالت بفرحه: ربنا يخليك لياا يحمزتي
حمزه دفن راسو فرقبتهاا وفضل يبوسهااا بعمق اوي
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “

يتبع….

روايه حمزه وملك الفصل الثالث والثلاثون

بداا خمس ايام وباقي يومين على معاد الفرح وكلهم كانو بيجهزو فالاوتيل لانو كان معمول ف اكبر فندق ف مصر “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
حور وهاجر كانو ف سويت لوحدهم ومعاهم ميكب ارتيست
ومريم وحياه ونور وحوريه ف سويت لوحدهم ومعاهم برضو ميكب ارتيست
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “”
حور بفرحه شديده: الفرحه م سايعاني بجدد هموتت من فرحتي نا واخواتي فيوم واحد الواحد م مصدق تفسو حرفيااا
هاجر والميكب ارتيست بتمكيجهااا: يعني ناا اللي مصدقه نا زيك بالظبط عمري مكنت اتخيل انو علي يتجوزني بجدد حاسه اني بحلم
حور بسعاده: ناا طول عنري اقولك ثقي ف ربنا ربنا هو الوحيد اللي م هيخذلك
هاجر بتنهيده: عارفه بس ناا م مرتاحه حاسه انو ف حاجه هتحصل م عارفه ليه بس بجدد قلبي ناغزني حاسه انو في حاجه هتخرب فرحتناا
حور بخوف وقلق: بتقلقيني ليه يهاجر بس حرام عليكي ايي الفال الوحش ده انشاء الله خير
هاجر بشرود:يارب يكون خير فعلاااا
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “”
مريم كانت بتلبس الفستان هياا وحياه وكانو خلاص خلصو
نور كان بتساعد حياه وحوريه وجوريه كانو بيساعدو مريم
نور بفرحه: يلهوي م مصدقه نفسي حياه هتتجوز يخرابي يجدع
حياه بضحك وفرحه: عقبالك يطفسه
جوريه بفرحه: الف الف مبروك يحابيبي
مريم باست ايدهاا وقالت بحب: الله يبارك فيكي يحبيبه قلبي نتي ويباركلي فعمرك
حوريه بحب: م مصدقه البيت هيفضااا علياااا نتي واختك مره واحده
حياه وهياا بتعدل الطرحه: لا متفرحيش اوي كد نتي كل. يوم هتلاقيني نطالك
نور بغيظ: دنتي مستفزه ريحيني منك شويه يشيخه
حياه طلعت لسانهاا وقالت بطفوله: لا وقاعده ع قلبك يشريره نا عارفه نتي م عايزاني اجي ليه ع تاخدي تابلت الثانويه والاوضه
نور بغيظ: ع اساس هتسيبهوملي يبت
مريم بضحك عليهم: نتو كد علطول ولا اول مره
حوريه بضحك: لا لا ده اكتر من كد ده ده ولا حاجه قصاد اللي بيعملووو فالبيت

جوريه بحب: ربنا يخلهوملك يارب وتفرحي بيهاا هياا واخوهااا
حوريه بحب: يارب يحببتي
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
حازم كان بيلبس البدله هو وعلي ويامن ف سويت مع بعض
حازم بغرور: يخي ايي الجمدان اللي ناا فيه دهه بق ف عريس بحلاوتي ديي يخربيت حلاوتي يجدعع
محمد بصلو بقرف وقال: حلاوه ايي ي ابو حلاوه نتاا لولاش البدله بس هيااا اللي محلاوك انماا نتاا ولا حلو ولا نيله متخدش فنفسك مقلب بس
حازم رماا عليه المخده وقال بغيظ: اتلم ياض انهارده فرحي م عايز عك هاا بدل مخلي وشك خريطه
علي بصلهم وقال بحب: عندك حق يواد يحازم مز اوي نتاا
حازم عدل البدله بتاعتو وقال بغرور واستفزاز: طول عمري يحبيب اخوك
محمد بغيظ: ياض بطل غرور ياض
يامن بضحك: ايي زعلان ع هتبقاا نتا الوحيد اللي سنجل يلاا ولا اييي
محمد باستفزاز: وازعل ليه يحبيبي ناا لسه صغير اعيش سني واتمتع
علي بحب: الف مبروك يخواتي
حازم بحب: الله يبارك فيك يحبيبي
يامن بتذكير: هو حمزه فين م المفرود يكون معاناا
علي بهدوء: حمزه فالفيلاا لسه كان عندو عمليات كتير اوي امبارح رجع هلكان.
حازم بهدوء: اه احتمال يتاخر شويه
محمد بهدوء: طيب نا هطلع اشوف بابا واشوف التجهيزات عامله ازاي اشطا
وسابهم وخرج

“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “”
جميله بخوف شديد: ناا بقالي اسبوع بدور ع الورق وم لاقيالو اثر نا هتجن نا شوفت حمزاوي وهو بيحطو فالخزنه بعيني
وقامت وقفت بره فالقاعه وسرحت
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
ملك بزهق وزعل: يحمزه قوم بق حرام عليك
مردش
ملك فضلت تهز فيه
حمزه بعصبيه: في ايي
ملك بقمص: حمزه الفرح تلاقيه شغال قالو هيبدا سته ودلوقتي سته ونص قوم بق
حمزه بنعس ونوم: شويه طيب يوكلي شويه
تعبان وم قادر
ملك بزعل شديد ودموع:: لا يحمزه يلا ده فرح اخواتك حته قوم ع خاطري
حمزه قام واتعدل وحضنهاا وقال بحنيه: حاضر بس متعيطيش هقوم البس
وممسح دموعهااا وباس راسهاا وقام دخل الحمام اخد دش
ملك كانت بتطلعو قميص وبنطلون
طلعتلو
قميص ابيض وبنطلون اسود وكوتشي اسود
حمزه طلع وهو بينشف شعرو وقال بحده: ملك لو لمحتك بتتمايلي ولا بتتعوجي هعدلك وهعدللك قدام الناس كلهاا ناا مجنون واعملهاا فاهمه
ملك بضيق: يعني ايي يحمزه ده فرح اختي

حمزه بتحذير: سمعتي قولت ايي
ملك بزعل: حاضر
وراحت قعدت عالسرير وقالت: طلعتلك اللبس اهو البس
حمزه راح لبس ورش برفان ولبس ساعتو وكان قمر قمر
حمزه بهدوء: قومي يلاا البسي
ملك باستغراب: منا لابسه البس ايي تاني
حمزه بصلهاا من فوق لتحت وقال بانفعال وعصبيه: هو نتي كد لابسه وايي القرف اللي نتي حطاهه فوشك دهه غوري امسحي القرف دهه وغيري يلاا
ملك قامت من عالسرير وقالت بعصبيه وعند: لا بق نا زهقت ده فرح اختي يعني مفيهاش حاجه لو حطيت حاجه فوشي
حمزه قعد عالسرير وفتح فونو وقال ببرود: افضلي اهري اهري كد ونتي عارفه انو فالاول وفالاخر هتتزفتي وتلبس اللي ع مزاجي
ملك بعند شديد: م هغير يحمزه م هغير ولا همسح حاجه واللي عندك اعملو
حمزه رفع راسو وبصلهاا ورما الفون وقام وقف ومشي عليهاا لحد منزقهاا فالحيطه حط ايدو عالحيطه وقال بتحذير وبرود: طب يلاا يملك ادخلي غيري ع متزعليش من رد فعلي هاا
وضرب بخفه ع وشهاا
ملك بدموع: حمزه كلهم اكيد عاملين اكتر من كد مجتش علياا
حمزه بزعيق وعصبيه: نا مليش دعوه بحد نتي فاهمه ليااا دعوه باللي جايبينك نتي لاخر مره هقولك ادخلي غيري نا م مسؤل عن اللي هيحصل بعدين
ملك بزعل: حاضر
حمزه بعد وهياا راحت مسحت الميكب وغيرت لبسهاا
خلصت وحمزه مسك ايدهاا ونزلو ركب العربيه ومشي
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “”

حمزه وصل وركن عربيتو ودخلو
جات واحده لابسه فستان سواريه وقصير من عند رجليها
مدت ايدهاا وسلمت ع حمزه وقالت: اازيك يحمزه
ملك بصتلها وبصت لايدهاا ولسه هتتكلم حمزه ضغط ع ايدهاا وقال بهدوء: اهلاا يمارياا اعرفك ملك مراتي
ملك ديي ماريااا معايااا فالمستشفى دكتوره كبيره اوي زيي
مارياا بصتلو وقالت بهيام: ومتعاونين انشاء الله ف خير كبير اوي الايام اللي جايهه
حمزه ببتسامه: انشاء الله
وسابهاا ومشي
ملك بعصبيه: مين ديي وازاي تمسك ايدهاا هاا
حمزه…..

يتبع…

روايه حمزه وملك الفصل الرابع والثلاثون

ملك بعصبيه: حمزه رد عليااا
حمزه ضغط ع ايدها وقال ببرود: مقولتلك معاياا فاامستشفى ايي هياا شغلانه وبعدين م عايز عكننه والنبي ع ناا مستحمل نفسي بالعافيه
ملك بصتلو والدموع اتحجرت فعيونهاا وسكتت
خدها ودخلو القاعه
وكانو العرسان كلهم واقفين
جوريه ماسكه مريم
حوريه ونور معاه حياه
يونس وايهاب مع هاجر
وحمزاوي مع حور
سلمو العرايس للعرسان وسابهم ونزلو
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
ايهاب باعجاب شديد: نا معرفش انك قمر كد يحور
حور بخجل: شكراا ونتا كمان قمر اوي ي هوباا
ايهاب بتصفير وصوت عالي: الله
حور بكسوف: ايهاب اسكت
ايهاب مسك ايدها وباسها وقال بحب: عيون ايهاب
حور بصتلو يكسوف وسكتت
خدها وراح قعدو عالكوشه
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
يامن حضن مريم وقال بعشق: مبروك يروحي
مريم بفرحه شديده: مبروك ليناا
يامن بصلها وقال بغمزه: ايي القمر ده يمريم
مريم بحب: بجد ي يامن قمر
يامن مسك وسطها وقال بعشق: دنتي احلاا من القمر نفسو

وخدها فحضنو
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
حازم حضن حياه وباسهاا فخدهاا وقال بعشق: اخيراا يحياتي اخيراا
حياه بفرحه: نا م مصدقه يحازم
حازم بص فعيونها وقال بحب: صدقي يقلب حازم صدقي وعيشي معايااا
وخدها فحضنو
“” “” “” “” “” “” “” “”
علي مسك ايد هاجر وباس ع راسها وقال بحب: زي القمر ينوجتي
هاجر ببتسامه: ونتا كمان
علي بضحك: قمر بس اخواتي احلاا مني
هاجر بعشق: فشر مفيش غيرك نتا اللي قمر اصلااا دنتا اللي مغطي عالكل يدوك
علي حضنهاا وقال بحنيه: بحبك اوي ينوجتي
…………. كلهم قعدو والاغاني اشتغلت
وبقو يرقصو
وحمزه طلع هو وملك ع يبارك للكل
سلم ع اخواتو كلهم وسابهم ونزل
كملو رقص ويامن اللي كان واخد حور فحضنو
وكل م ايهاب يمسك ايدهاا يبعدهاا عنو ويرقص معايااا
وعلي كان بيرقصهااا ويطوح بيهااا

وحازم اللي كان بيغني بعشق ظاهر اوي مع حياه
ملك كانت قاعده عالكرسي وساكته
حمزه بهدوء: مالك
ملك وديت وشها الناحيه التانيه ومردتش
مارياااا ببتسامه: حمزه ممكن اتكلم معاك شويه
ملك بصتلهاا برفع حاجب ولسه هتتكلم حمزه مانعهااا
حمزه بهدوء: طيب اسبقيني نتي ونا جاي وراكي
مارياا هزت راسهاا وسابتو ومشيت
ملك بانفعال وصوت عالي: والله العظيم يحمزه لو سبتني وروحتلهااا لاكون مروحه دلوقتي حالا
حمزه بعصبيه وحده: ملك اتعدلي ووطي صوتك وونتي بتتكلمي معاياااا فاهمه
ملك زقتو بايدهااا وقالت بعصبيه وزعيق: كل اللي هامك انو صوتي عالي وم واخد بالك من اللي حضرتك بتعملو صح ونا لو حد باصلي بس بيبقاا يومي اسود هو ونااا ونتا بق جات وسلمت عليك ومسكت ايدك وبتبصلهاا فعيونهااا وعادي وم عايزني اتفعل ولا اتعصب صح
حمزه محسش بنفسو غير وهو بيضربهااا بالقلم
حمزاوي شافو من بعيد جري عليه
حمزاوي مسك حمزه وقال بحده: في ايي نتا ايي اللي هببتوه ده
ملك بصتلو بدموع وجريت طلعت لبرااا
حمزه بعصبيه: حمزاوي ابعد عني ديي بتعلي صوتهاا عليااا هياا مفكره نفسهااا مين هااا دنااا ادفنك
حمزاوي بعصبيه: متهدا ياض نتا م شايف المعازيم وانو فرح اخواتك ايي عايز تخرب الدنياا وناا اللي بقول عليك العاقل
حمزه بعد عنو وقال ببرود: خليك فحالك يحمزاوي وملكش دعوه بياا وبمراتي

وسابو وخرج
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
خرج لاقهاااا واقفه جنب العربيه وبتعيط
لسه هيروحلهاا لاقه ماريااا فوشو
ماريااا بحب: يعني اتاخرت يحمزه
حمزه ببرود: ممكن نتكلم بعدين يماريااا ع مشغول اوي دلوقتي
ملك بصت لاقتو واقف معاهاااا بصتلو ومشيت
جريت لحد مطلعت عالطريق العام
وقفت تاكسي ومشيت
حمزه جري وراهاا بس ملاحقهاش
ركب عربيتو ومشي بسرعه
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
الفرح خلص وكل. واحد اخد عروستو ومشي
ايهاب خد حور العماره بتاعتو
وعلي ويامن وحازم رجعو الفيلاااا
وجميله مكنتش ظاهره خالص
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “”
ملك نزلت من التاكسي ودخلت الفيلااا
طلعت بسرعه عالجتاح بتاعهااا

قفلت بالمفتاح من جوه
حمزه نزل من عربيتو وركنهاا وطلع بسرعه وراهااا
خبط عالباب بس مردتش ترد
حمزه بعصبيه وصريخ: ملك افتحي بدل مكسرو عليكيي
ملك ببرود: غور من هناا م عايزه اشوفك غور
حمزه بانفعال وعصبيه: ملك افتحي
وخبط الباب جامد
ملك بزعيق: م فاتحه غور من هنا روحلهاا يلااا اقف معاهاا وامسك ايدهاا زي محضرتك عاوز يلااا غور
حمزه ضغط ع شفايفو بعصبيه شديده
نزل الجنينه وطلع من عالسور ونط من البلكونه
دخل الاوضه لاقهاا بتقطع ف القمصان بتاعتو اللي بيخرج بيهااا
بص للارض وبصلهاا بصدمه
ملك اتفزعت لما لاقتو قدامهاا وقالت: نتا ايي اللي جابك قولتلك غور
حمزه قرب منها وبيحاول يتحكم فنفسو: نتي ايي اللي نتي بتعمليه ده
ملك ببرود: مبعملش حاجه بقطعلك قمصانك الحلوه اللي بتشد وبتجذب كل البنات عليك
حمزه قرب منهاا ومسك ايدها وقال: نتي اتجراتي وعليتي صوتك عليااا مرتين يملك مرتين ومخوفتيش
ملك زاحت ايدو وقالت ببرود: طلقني مدام ناا ست م كويسه
حمزه ضربها”ا بالقلم طيرهاا عالسرير
ملك حطيت ايدها ع خدها وقالت بدموع: بكرهك يحمزه بكرهك بتحلل كل حاجه ليك وبتحرمهاا ليااا

حمزه اتصدم من ردهاا اوي
مكنش متوقع. كد منهاا هيااا بتحبو اوي ومتقدرش تبعد عنو
ازاي تقول بكرهك وطلقني
فاق من تفكيرو ع صوت عياطهاا
ملك بدموع ووجع: نا بجد بكرهك بكرهك اوي وبقيت بقرف منك غور من قدامي يحمزه
حمزه لسانو اتشل ومبقاش قادر يتكلم
راح فتح الباب وخرج قفل عليها من بره ومشي
ملك حطيت ايدها ع بطنها وقال بدموع: ابوك اناني اوي اناني م بيفكر فيك وانو الضرب اللي بيضربهولي ده ممكن ياثر عليك ونخسرك
لا وفوق كل ده رايح يقف مع زفته ديي اللي شبه عصايه القصب
نامت وحطيت ايدها ع بطنهاا وشردت
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “”
حمزه حط ايدو ع وشو بتعب شديد
كان قاعد فالريسبشن تحت فالفيلاا
دخل محمد لاقه قاعد
محمد قعد جمبو وقال باستغراب: يعني قاعد هنا
حمزه بهدوء: مفيش مخنوق شويه
محمد بصلو وقال بشك: في ايي حصل حاجه بينك وبين مراتك ولا ايي
حمزه ولع سجاره وقال: لا مفيش متقلقش نتا روح نام الوقت اتاخر
محمد بصلو بشك وقلق وقال: حاضر بس خلي بالك من نفسك

وسابو وطلع جناحو
حمزه قعد ينفخ فالسجاره بتعب
قام وراح اوضه الضيوف وفرد جسمو ونام
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
حازم كان بيقلع هدومو وكان مستني حياه تطلع من الحمام
خلص ولبس بنطلون اسود بس وقعد عالكنبه
بعد خمس دقايق حياه طلعت
كانت لابسه روب لحد ركبتهاا لونو بينك
بصتلو وبقت تفرك ف ايدهاا بتوتر ووشهاا كلو بق احمر
حازم قام ووقف جنبهاا وقال بعشق: اول مره اشوف شعرك حلو اوي يحياتي
وقرب باسهاا من خدهاا
حياه كانت هتقع بس حازم مسكها وحضنها وقال بغمزه: ايي احنا هنخيب من اولهاا ولا اييي
حياه دفنت راسها فحضنو ومردتش
حازم حس بسخونه وشهاا ع صدرو
حازم مشا ايدو ع شعرهاا وقال بحنيه: حبيبي لو خايفه خلاص بلاش انهارد.
حياه بخجل: ب بس ده حقك يحازم ونا لو حرمتك من حقك يبقاا حرام
حازم حضنهاا وشالهاا وقعد عالسرير وبق يطبطب ع ضهرها بحنيه وقال: راحتك نتي اهم حاجه عندي لو م حابه خلاص
حياه حضنتو وسكتت
حازم باس رقبتهاا بعمق. شديد

فضل يبوس فرقبتها لحد موصل لوشهاا
ميل ع شفايفهااا وباسهاا بحب وشغف
قلعها الروب وكانت لابسه قميص قصير مفتوح من عند الضهر والصدر ولونو بينك بردو
باس خدهاا ونزل دفن راسو فرقبتهااا
وهياا بقت تتجاوب معاها
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
يامن بزهق: مريم اخلصي نا زهقت
مريم بغيظ: متهدا الله الدنياا مطارتش لسه
يامن قام وراح وقف جنب باب الحمام وقال بملل وزهق: هفتح الباب لو مخلصتيش نا بجد زهقت يمريم
مريم خرجت لاقتو فوشهاا لسه هتدخل شدها من ايدها وحضنها وقال بوقاحه: في ايي م عايزاني اشوفو خدي بالك ناا هشوف كل حاجه نتي دلوقتي مراتي ومن حقي وبتاعتي واعمل اللي نا عايزو
مريم بصتلو بكسوف وقالت: نتا قليل الادب وابعد ع ادخل البس حاجه
يامن بص لجسمها اللي كلو عريان
لانهاا كانت لابسه قميص قصير خالص ومفتوح اوي من عند الصدر وبحملات
لونو اسود وهياا بشرتهاا بيضه
يامن بوقاحه وسفاله: تلبسي ايي نتي كد كد هتقلعي عايزه ايي من اللبس وبعدين اه نا قليل اادب هو في احلا من كد
مريم بغيظ وكسوف: نتا سافل اوي ي يامن ابعد
يامن ميل ع شفايفهااا وباسهااا وثبت راسها بايد والايد التانيه ع وسطهااا
مريم اتجاوبت معاها ولفت ايدها حوالين رقبتو

يامن بعد وقال وهو باصص فعيونهااا: بعشقك
وميل باسها فرقبتها
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
ايهاب كان بره وحور كانت بتغير الفستان
خلصت ولبست بيجامه بنص كم وسابت شعرهاا
ايهاب دخل وقفل الباب وبصلها وقال بحب: ايي القمر دهه يحوري
حور بصت فالارض. بخجل
ايهاب راح ناحيتهااا
وحضنها وقال بحب: مكسوفه من ايي نتي بقيتي مراتي يحوري
حور وشها بق احمر اوي
حور بكسوف: ايهاب ممكن ناجل الحاجه بعدين ع نا م مستعده ممكن
ايهاب رفع. وشها وقال بحنيه: ممكن يقلب وروح وعقل ايهاب وممكن اوي كمان
حور بصتلو ببتسامه وقالت بحب: بحبك اوي بجد
ايهاب بعشق: نا اكتر يحببتي
شالها وراح بيها عالسرير وخدها فحضنو ونامو
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “”
علي كان واقف فالبلكونه بيتكلم ف الفون
وهاجر جوه فالحمام
هاجر خرجت وكانت كتله جمال

شعرهااا الناري مع عيونهاا العسلي وحواجبهاا الحمرا وبشرتها الدهبيه كانت جميله حد الفتنه اوي
كانت لابسه شورت قصير خالص وتوب بحملات قصير لحد بطنهاا
راحت عند التسريحه تسرح شعرهاا وبقت تلعب فيه بفرحه
راحت تشوف علي لاقتو فالبلكونه
وقفت عالباب ولسه هتتدخل سمعتو بيقول
علي بهدوء: ناا هتطلقهااا بس م دلوقتي نا بس اتجوزتهاا ع اعالجهااا م اكتررر واخليهاا تبطل اللي بتعملو ف ايدهاا ده
هاجر حطيت ايدهاا ع بوقهاا بصدمه وبرققت
وووووو

يتبع…

روايه حمزه وملك الفصل الخامس والثلاثون

هاجر راحت قعدت عالسرير بصدمه حطيت ايدهاا ع بوقهاااا بدموع
دماغهااا كانت هتتفرتك من كتر اللي سمعتو
بصت عالبلكونه لاقيتو داخل ومساك الفون ف ايدو
علي رفع راسو وبصلهااا واتجمد مكانو
هياا كانت مثيره اوي بالنسبالو
راح مشي ناحيتهااا ولسه هيلمسهاا هاجر قامت وبعدتت وقفت بعيد عنو وقالت بتماسك: خليك بعيد عني ي علي
علي بصلهاا باستغراب وقال: نوجا في ايي حصل ايي وليه الدموع دي
هاجر بصتلو وحاولت تكدب كلامو بس مقدرتش
بصتلو وقالت بكسره: هو نا لو كدبت عليك ف يوم من الايام ايي هيكون موقفك
علي بصلهاا وشاف ف عيونهاا حزن كبير اوي
قال بهدوء: ع حسب الكدبه يهاجر
هاجر بدموع: ليه تكدب علياا لياا تعمل فياا كد ليه
علي مسك ايدها وقال بحنيه: عملت ايي بس بالله متعيطي م عايز اشوف دموعك ديي ع خاطري
هاجر بنهيار: م عايزني اعيط كيف طيب كيف ونتا بتكدب علياا ليه حرام عليك ليه ده ناا خلاص كنت مقرره اني مقطعش ف ايدي تاني لانو وجودك مالا علياا الدنياا كلهاا ليه تصدمني كد ليه تجرحني ليه
علي بصلها وقلبو اتقطع ع انهيارها ودموعها اللي هو السبب فيهاا وقال باسف شديد: هاجر عايزك تفهميني
هاجر زاحت ايدو بعيد عنها وقالت بخذلان ووجع شديد: نتا هتطلقني ي علي يعدي شهر ونتطلق وتبعد عني نا عمري محلمت بحاجه وكانت ليااا ومتاكده انها لو فيوم من الايام بقت لياا هيحصل حاجه تبوظهاا وقلبي كان حاسس اني فرحتي م هتكمل
علي بدموع: طيب اهدي ع خاطري م عايز اشوف دموعك ديي ابوس ايدك يهاجر صدقيني اللي سمعتيه غلط نتي م فاهمه حاجه
هاجر بعصبيه: وم عايزه افهم خليك فحالك يدكتور تمم ع مزعلكش وربناا بق يكفيك شر زعلي
وسابتو ودخلت الحمام وقفلت ع نفسهاا
علي قعد عالسرير وحط ايدو ع وشو وقال بدموع: ههاجر نا غلطت بس بجد م قصدي ومكنتش اعرف اني هوجعك كد بجد
هاجر كانت واقفه قدام المراياااا وباصه لنفسها وبتعيط بصمت
فتحت الحنفيه وغسلت وشهااا وبصت لنفسهااا فالمرايااا وقالت بتماسك: نا بق هوجعك ضعف وجعي ي علي بس الصبر م نتا اتجوزتني ع تعالجني نا هبوظلك كل حأجه

وقعدت تكركب فالحمام وتدور ع موس بس ملاقتش
خرجت لاقت علي قاعد وسرحان
طنشتو وراحت جابت شنطتهاا وطلعت منها باكت موس علي شافهاا قام بسرعه ومسك ايدهاا قبل متدخل الحمام وقال بتحذير وعصبيه: نتي هتعملي اييي اياكي يهاجر اياكي تعملي كد
هاجر زاحتو وقالت ببرود: ملكش دعوه وخليك فحالك بدل مشرحك نتا دلوقتي
علي شدها لحضنو ومسك وسطها وقال بحده: ههزعلك هزعلك اوي يهاجر وم هتساهل معاكي
هاجر بباستفزاز: لو نتا راجل زعلني ي علي زعلني
علي داس ع وسطهاا بعصبيه وقال: نا راجل وراجل اوي يهاجر وبلاش تيجي ع كرامتي ع م هشوفك
هاجر بسخريه: كرامتك اه اظهر وبان ع حقيقتك ووريني الوش التاني يلااا
علي زقها عالحيطه وحط ايدو عليهاا وقال بحده وتحذير:لاخر مره هحذرك يهاجر بطلي القرف اللي بتعمليه ده ع والله هتعامل معاكي بطريقه وحشه ونا م عايز كد
هاجر بدموع: ابعد عني يعلي نتا سببتلي جرح كبير اوي فقلبي مستحيل يداوا ولا يتشفي
علي مسح دموعهااا وقال بحنيه: بس نا بجد حبيتك يهاجر نا كان ف نيتي فعلا اتجوزك ع اعالجك بس لاقتني حبيتك
هاجر ببرود: خلص الكلام ي علي خلص خليك فحالك ع بجدد م عايزه اوريك شري ولا زعلي
وبعدت عنو وراحت فردت جسمهاا واتغطت ونامت
علي فضل واقف مكانو م عارف يعمل ايي
راح عن الكنبه فرد جسمو وغمض عيونو
هاجر فضلت تعيط بصمت وصوت شهقاتهاا ابتداا يطلع
“” “” هاجر حست انو هو نام قامت براحه وخدت الموس ودخلت الحمام
قفلت ع نفسهااا

وقعدت عالارض وبقت تقطع ف ايدهاا بطريقه مرعبه
الارض كلهاا اتملت دم وايدهاا بقت تنزف جامد والنزيف م راضي يخلص
بعد عشر دقايق رمت الموس عالارض وبصت لايدهاا وقالت بوجع ودموع: سهل ااوي يكسروني ليه ناا بحبك حب ربنا وحدو اللي عالم بيه اقسم بالله ليه اتصدم فيك كد
وبصت ع ايدهاا وقامت من عالارض غسلت ايدهاا وربطتها ورمت الموس فالزباله
طلعت وراحت فردت جسمها ونامت
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “”
ف الصبح
حياه فتحت عيونها لاقت نفسها ف حضن حازم بصتلو وسرحت ف ملامحو باستو فخدو وقامت خدت دش ولبست عبايه وطرحه وراحت تصحي حازم
حياه بحب: زوماا قوم يلاا
بس مردش عليها
حياه فضلت تهز فيه
حازم فتح عيونو وبصلها وقال بضيق: فاييي
حياه بكسوف: يلاا ننزل تحت نا جعانه اوي وعايزه اكل
ومردتيش انزل من غير م اقولك
حازم حضنها وقال بعشق: حاضر هقوم اخد شارو وننزل
حياه هزت راسهاا ودفنت نفسها فحضنو
حازم بص للعبايه اللي هياا لابسهاا وقال برفع حاجب: نتي هتنزلي كد
حياه طلعت من حضنو وقالت باستغراب: اه في ايي

حازم بحده: جاك اوه اتعدلي بدل معدلك
حياه باستغراب اكبر: في ايي يحازم فهمني
حازم بعصبيه: العبايه ديي اخرهاا تتلبس هنا فالجناح بتاعناا انما تنزلي بيهاا تحت دناا اموتك فيها
حياه بصت لنفسها وقالت بضيق: يحازم مالها العبايه وبعدين مهياا واسعه اهي وطويله
حازم مسك دراعهااا جامد وشدها ليه وقال بحده وتحذير: نا م عايزز اتجنن عليكي يحياه ادخلي البس عبايه اوسع من ديي ع منزعلش يروحي هاا
حياه مدت شفايفها لقدام زيي الاطفال والدموع اتجمعت ف عيونهااا
حياه بزعل: حاضر
ولسه هتقوم حازم مسكها وقال بنفخ: طيب بتعيطي ليه
حياه بدموع: مبعيطش ابعد ع اغير
وسابتو وراحت تغير
حازم بصلهاا بضيق ولع سجاره وشربهاا
حازم بهدوء: حياه
حياه بزعل: نعم
حازم قام وراح حضنها وقال بحنيه: اسف حقك علياا متزعليش
حياه بدموع: لا زعلانه نتا مسكتني من ايدي وم بس كد لا كلمتني بطريقه وحشه والمفرود نتفاهم م تتكلم كد
حازم مسح دمزعها بايدو وقال بحنيه: اسف اسف اعملك ايي ع ترضي طيب
حياه بتفكير: اطلبلي اكل من بره
حازم برفع حاجب: اكل من بره ليه م الاكل تحت والشغالين بيعملو اكل احلا من المطاعم
حياه بقمص: ونا عايزه من بره نتا م قولت اعمل ايي يلاا اطلبلي دلوقتي ولا نتا م قد كلمتك

حازم باس خدها وقال بحب: حاضر هجبلك اكل من بره بس تعالي ننزل نشوف الجماعه تحت دلوقتي
حياه هزت راسهاا وحازم راح الحمام ياخد دش
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
يامن كان بينشف شعرو قدام المراياااا
خلص وراح عند مريم وميل باسها من خدهاا
يامن بحب: رومااا قومي
مريم بنوم: شويه يماما شويه
يامن برفع حاجب: ماما مين ﻧا جوزك يختي
مريم بدلع: طيطيب يجوزي يحبيبي سبني حبه انام
يامن بعشق: قلب جوزك وحبيبك
مريم حاوطت رقبتو وقالت بدلال: حاضر خمس دقايق وهقوم
يامن ميل باسهاا من رقبتهااا وقال بعشق: ببحبك اوي
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “”
علي صحي من النوم لاقه هاجر نايمه ومديالو ضهرها قام وراح عندهاا وسحب ايدهاا وبيبص عليهاا لاقهاا متشوهه
غمض ع عيونو بوجع واسف
هاجر حست بيه
فتحت عيونهاا ولاقتو ماسك ايدها سحبتها بسرعه
علي بهدوء مخيف: ايي ده
هاجر ببرود: ننتا شايف ايي

علي ميل عليهاا وشد ايدها ليه وقال: نتي كد بتوجعيني ناا نتي ليه م عايزه تفهمي ده هزعلك يهاجر هزعلك
هاجر ببرود: خلصت ابعد بق ع عايزه ادخل الحمام
وزقتو وراحت الحمام
علي بجنون: ناا هتجننن حرام عليكي اقسم بالله ليه
““” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “

يتبع…

روايه حمزه وملك الفصل السادس والثلاثون

حمزه دخل الجناح لاقه ملك قاعده عالسرير وبتذاكر
طنشها ودخل الحمام
ملك وقفت وقالت بدموع: ده حته مسلمش علياا ولا بصلي هو نا للدرجادي وحشه اوي كد
قعدت مكانها عالسرير وبصت لباب الحمام بدموع
بعد خمس دقايق حمزه طلع وهو بيلبس التشيرت
ملك بصتلو وقالت بطفوله: نتا نمت فين امبارح
حمزه ببرود: اوضه الضيوف
ملك بصتلو باشتياق وقالت: طيب نتا لسه زعلان مني
حمزه قعد عالكنبه وقال ببرود: ابدا ونا هزعل ليه
ملك بزعل: طيب
حمزه فتح فونو وبق يلعب فيه ومطنشها وم راضي يبصلهاا
قعدت تذاكر بزعل شديد
الباب خبط وحمزه راح فتح لاقه الشغاله
الشغاله بهدوء: حمزه بيه في واحده تحت مستنيه حضرتك اسمهاا انسه ماريااا
ملك اول مسمعت اسمهاا قامت بسرعه وراحت وقفت عالباب وقالت بردح وعصبيه: هياا ليهاا عين كمان تيجي هناا هياا ايي البجاحه ديي والله لو شوفتهاا لجيبهاا تحتياااا وامسح بكرمتهاا الارض واجيبهاا من شعرهاا انزلي قوليلهاا حمزه م هيقابل حد
حمزه كتم بوق ملك بايد وبالايد التانيه مسكها من وسطها لانها كانت بتتكلم بانفعال وبتهز فنفسهاا جامد
حمزه بحده: اخرسي خالص م عايز اسمع صوتك
ونتيي انزلي قوليلهاا تستناني يلاا
الشغاله مشيت بسرعه
حمزه دخل ملك الاوضه وقفل الباب
ملك حطيت ايدها فوسطهاا وقالت بعصبيه شديده: اياك يحمزه تنزل عارف لو نزلت نا هعمل فيك ايي
حمزه طنشها وراح يطلع هدوم من الدولاب
ملك بصويت وجنان: حمزه بكلمك رد عليااا متسبنيش كد نتا م هتنزل صح

حمزه ببرود: شى ميخصكيش فل
ملك رفعت حاجبهاا وقالت: اه ميخصنيش تمم اوي يعني نا دلوقتي اروح اسلم ع واحد بره واحب فيه واقابلو ولما تيجي تسالني هقولك ميخصكش
حمزه اتعدل وبصلهاا بخوف جامد وقال بتحذير وحده شديده: م عايز عك فكلامك ع نا م مسؤل عن اللي هعملو تلمي حالك كد وتظبطي نفسك بدل مظبتك
وسابهاا وراح يلبس
ملك بصتلو بدموع وقعدت عالسرير ومسكت بطنهاا بوجع وفضلت تتالم وتتوجع بصمت
حمزه بصلها وقال بقلق: ايي اللي وجعك
ملك بدموع ووجع: ابعد عني نتا اللي واجعني ابعد
حمزه بصلها بخوف وجري عليها ومسكها وقال: طب خلاص اهدي اهدي
ملك زاحتو ونامت ع ضهرها بوجع وفضلت تتهز وهياا نايمه
حمزه قعد جمبها ومسكها من وسطها وقومهاا وحضنها وقال بحنيه: طب خلاص اهدي متعيطيش اهدي
وبق يبوس فخدها وفكل حته فوشهاا
ملك بطفوله ودموع: م هتنزلها صح
حمزه بصلها وزاح شعرهاا وقال بحنيه: حبيبي ده شغل م هينفع نا م هنزل العب معاها ولا احبها
ملك بصتلو بزعل وقالت: طيب روح
وبعدت عن حضنو
حمزه بصلها وقام كمل لبس
خلص وخد مفاتيحو وفونو وقبل ميخرج راح مسك ايد ملك وقال بهدوء: م هاخر هشوفها عايزه ايي وجايلك تاني
ملك هزت راسهاا وبصت بعيد
حمزه سابهاا وخرج

ملك بصت لطيفو وقالت بدموع وزعل وهياا حاطه ايدها ع بطنها: شايف بابا بيعمل ايي شايف رايح يقابل واحده عينها منو وواضح اوي ومهتمش لماما خالص
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “”
كلهم كانو قاعدين عالسفرع بيفطرو
جميله بهدوء: صباحيه مباركه يحبايبي
حازم بهدوء: امال كنتي فين بقالك يومين م باينه
جميله بتوتر: مفيش بس تعبانه شويه
حمزاوي بشك: تعبانه من ايي
جميله بتوتر: مفيش يحمزاوي سيب الولاد يفطرو
حمزاوي بصلها بحيره وكمل اكل
محمد كان بيبص للكل بشك كبير وكان بيلعب فطبقو وم بياكل وسرحان
يامن بهدوء: علي منزلش ليه
حازم بغمزه: م عريس سيبو يستمتع يخي
حياه بصتلو بكسوف وكملت اكل
حازم ميل ع حياه وقال بهمس: هو ايي اكل القطط ده متاكلي
حياه بكسوف: باكل اهو
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
هاجر خرجت من الحمام لاقت علي قاعد وحاطط ايدو ع وشو ومغمض عيونو
هاجر ببرود: نا عايزه اكل جعانه
علي رفع وشو وبصلها وقال بهدوء: البسي حاجه وتعالي ننزل نفطر

هاجر قعدت عالسرير وقالت ببرود: م عايزه اشوف حد ولا اتكلم مع حد خلي حد يجبلي الفطار هنا
علي قام وراح ناحيتها وقال بندم: جوجو نا اسف والله مكان قصدي
هاجر بصت بعيد وقالت بفراغ: عادي معدتش فارقه
علي بصلها بحزن وقال: طيب اديني فرصه
هاجر ببرود: اديتك لما سمحتلك تدخل حياتي وتتجوزني ودي كانت اكبر فرصه ممكن ادهالك
علي بهدوء: طيب يهاجر نا نازل اجبلك تفطري
وسابها وخرج
هاجر عيونها دمعت بوجع
“” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” “” ”
حمزه كان قاعد فالجنينه مع ماريااا وبيتناقشو
مارياا بخبث: هو نتا بتحب مراتك
حمزه ببرود: اه
مارياا بصت بغل وقالت: امم يبختهاا بجد
حمزه مردش يرد عليهاا وكان عيونو عالملفات اللي قدامو
ماريااا قامت من مكانهاا ووقفت جمب حمزه وبقت تشاور بايدها عالملفات وتتمايل عليه
فالوقت ده ملك كانت طالعه البلكونه وشافتها وهياا بتتمايل عليه
برقت عيونهاا بصدمه كبيره
ماريااا شافتهاا واقفه راحت حطط ايدها ع كتفو وقالت بدلع: كد كل حاجه تمم والموقع مظبوط المستشفى هتبقاا حاجه جامده اوي
وحضنتو بايدهاا
ملك بصتلهاا بدموع ووجع
ووو

يتبع….

روايه حمزه وملك الفصل السابع والثلاثون

ملك شافت كد جريت دخلت بسرعه الاوضه
حمزه قام وقف وزاح ماريااا وقال بحده وتحذير: انسه ماريااا احترمي نفسك واحترمي حدودك معاياا نا راجل متجوز مفهوم والحركات ديي مبتكالش معاياا لاني بحب مراتي قولتلك ودلوقتي شغلنا خلص عايزاني فحاجه كلمين عالفون قوليلي نا هاجي المستشفى ويفضل متجيش هنا تاني ودلوقتي تقدري تمشي
وسابهاا ودخل الفيلا
ماريااا ربعت ايدها وقالت بخبث وهيام: شرس اوي حمزه ده ونا بعشق الصنف ده هجيبك وهتشوف
«”””“”””””””””””””””””””’”””””””””””””””””””””””””””””””””””»
حمزه دخل الجناح لاقه ملك فاتحه الدولاب وبتلم هدومهاا قفل الباب ورما المفاتيح عالسرير وراح ناحيتها وقال بهدوء: في ايي
ملك طنشتو وكملت
حمزه مسك ايدها وشدها لحضنو وقال بعصبيه: هو نا م بكلمك
ملك بعصبيه: ونا م عايزه اتكلم مع واحد خاين زيك
حمزه غمض ع عيونو وقال بترفزه: لوكي حبيببتي اقسم بالله وحيت ابننا اللي بيني وبينها شغل
ملك بسخريه ورفع حاجب: منا عارفه انو شغل والشغل ده بق وهياا مرميه فحضنك م كد يحمزه
حمزه مسك وشها وقال بحنيه وحب: طيب اولا كد نتي غلطانه افتكري مين اللي كانت حاضنني م هياا وعلفكره نا زقيتها وكسفتها
ملك بطفوله وزعل: بس يحمزه البت دي م كويسه وبتحاول تقرب منك ونا شوفتها بعيني
حمزه باس خدها وقال بهدوء: ونا بحب مين بحب ملك مراتي وحبيببتي وام ابني
ملك حاوطط رقبتو وقال بدلال ودلع: يعني نتا بتحبني نا وم بتحب حد تاني
حمزه بحب: اه عندك شك
ملك بطفوله: لا بس نا زعلانه منك صالحني ودلوقتي يلااا
حمزه ميل باسها من شفايفهااا بحب وهيا تجاوبت معاه اوي
دقيقتين وحمزه بعد وقال بسفاله: تحبي اكمل مصالحه
ملك بقمص: انزل دلوقتي هاتلي حاجات حلوه كتير يلاا
حمزه بحب: حاضر بس عايز اسالك سؤال
ملك باستغراب: سؤال ايي
حمزه بهدوء: نتي بتثقي فياا يملك

ملك باستغراب اكبر: ليه السؤال اه بثق فيك بس ليه بتسال
حمزه حضنها وقال بحنيه: مفيش بس نتي لازم تثقي فياا اكتر من كد ع علاقتنااا تستمرر يلوكي
ملك بهدوء: حاضر يحمزه حاضر
ونامت فحضنوو وقالت: يلا انزل هات حجات حلوه وهات حجات كتير
حمزه بعشق وحنيه: عيوني يحتتي
بعد عنها وخد مفاتيحو ولسه هينزل ملك قربت منو وقالت بدلال: نا هنزل تحت اشوف العرسان
حمزه بهدوء: حاضر تعالي
ملك لبست العبايه والطرحه ونزلت معاه
حمزه سابها وخرج
ملك دخلت المطبخ لاقت مريم بتطبخ وريحه الاكل تجنن
ملك بحب: مشاء الله نفسك حلو اوي
مريم بصتلها وقالت بإبتسامة: حبيبتي تسلمي
ملك دخلت ووقفت جمبها وقالت بحب: مبروك يعروسه
مريم بود: الله يبارك فيكي
ملك بحب: بصي بق اغرفيلي اكل ع الريحه مجنناني ونا حامل واتوصي بق.
مريم بصتلها وقالت بفرحه: بجد نتي حامل
ملك ببتسامه: اه
مريم بحب: مبروك يحببتي وقعدي وهحطلك دلوقتي متتعبيش نفسك هااا
ملك بحب: تسلمي ايي رايك نبقاا صحاب

مريم وهياا بتغرف: اكيد لياا الشرف
ملك لسه هتتكلم علي دخل
علي بهدوء: صباح الخير يجماعه
مريم وملك صبحو عليه
علي بخجل: نا كنت عايز فطار
مريم بهدوء: حاضر دقيقه وهحضرهولك
ملك باستغراب: امال عروستك فين يعلي
علي بهدوء: هياا تعبانه شويه م هتقدر تنزل
مريم بقلق: مالهاا هياا كويسه طيب فيها حاجه
علي لسه هيرد هاجر دخلت وكانت لابسه عبايه استقبال لونها احمر وطرحه سودا وكانت قمر
هاجر بهدوء: نا كويسه الحمدلله ونزلت ع اكل معاكو
علي بصلها ولسه هيتكلم
ملك قاطعتو وقالت بحب: تعالي يحببتي تعالي
هاجر راحت قعدت عالكرسي جمب ملك وقالت بإبتسامة باهته: شكراا
علي بهدوء: طيب كلي كويس ونا بره عن اذنكو وسابهم وخرج
مريم قربت منهم وقالت بتساؤل: هو في حاجه بينك وبين علي مالكو حاسه انو حالكو م كويس
هاجر عيونها دعت غصب عنها وقالت: مفيش احنا مبسوطين اوي متقلقوش
ملك بصتلها وقالت بقلق: كويسين ازاي نتي م شايفه نفسك اهدي واحكيلي علي زعلك ف حاجه
هاجر قامت وقالت بهدوء: نا هطلع اشم شويه هوا لاني مخنوقه واول متحطي الاكل نادي علياا عن اذنكو

وسابتهم وخرجت الجنينه
ملك بشك: في حاجه حصلت
مريم بقلق: نا برضو شاكه ملامحهاا باهتانهه اوي
ملك بهدوء: طيب بصي هطلع اشوفهاا وهجيلك تاني
مريم هزت راسها وملك خرجت
«”””””””””””””””””””””’”””””””””””””””””””””””””””””””””””””»
هاجر خرجت الجنينه لاقت علي واقف وبيتكلم فالفون
راحت وقفت فركن بعيد وربعت ايدها وسرحت
علي خلص الفون واتعدل لاقهاا واقفه والدموع نازله ع خدهااا وهيااا ثابته
حط الفون فجيبو وراح ناحيتها
وقف قدامها وحط ايدو فجيبو وقال بهدوء: كلتي
هاجر منغير متبصلو: لا
علي قرب منهاا وسحبها لحضنو وطبطب ع ضهرها بحنيه
هاجر نامت ع صدرو بتعب ووجع شديد
متنكرش انها حست بامان وارتاحت لما حضنها
علي بحنيه وحب: نوجتي طلعي كل اللي فقلبك م عايزك تشيلي فقلبگ ع خاطري
هاجر حاضنت حاوطت ضهرو بايدها ومسكت فيه جامد
علي ضمها اكتر وقال بحنيه: اهدي نا جمبك
هاجر بوجع شديد: عايزه اخرج مخنوقه م قادره حاسه اني هموت م قادره

علي قلبو وجعو اوي عليها وحاسس بالذنب اوي
علي بدموع: حاضر هخرجك حاضر متعيطيش ع خاطري دموعك غاليه علياا اقسم بالله
هاجر بخنقه ووجع: عايزه امشي م قادره
علي خاف اوي وخرجها من حضنو وقال بخوف وقلق: حاضر حاضر بس اهدي حاسه ب ايي طيب
هاجر وشهاا كلو بق احمر وايدهاا بقت تلج وشفايفها بقت تترعش وجسمها برضو
علي خاف اوي عليها شالها ودخل بيها بيها الفيلاا
ملك شافتو وجريت عليه وقالت بخوف: في ايي مالهاا
علي بسرعه وخوف: متقلقيش نتي وارتاحي ع اللي فبطنك نا ههتم بيها متخافيش
وسابها وطلع بيها الجناح بتاعو
«””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””»
علي دخل الاوضه وحطها عالسرير وفكلها الطرحه وغطاها
وقعد جمبها مسك ايدها وفضل يدعكهااا
هاجر جسمها كلو ساب وم قادره تتحرك
علي قلبو بق يدق بسرعه اوي وخاف جدا
مسك دراعهاا ورفع الكم لاقه ايدهاا زرقه والجرح كلو لانو ازرق وشكلو بشع
قام بسرعه جاب علبه الاسعافات وقعد يعالج ايدها
بعد عشر دقايق هاجر هديت شويه وبقت كويسه نوعا ما
هاجر بصو ل علي وحطيت ايدها ع وشو وقالت بدموع ووجع: ليه عملت كد ليه م قادره ي علي م قادره
علي باس ايدعا وقال بدموع: حقك ع عيني وع راسي شوفي ايي يرضيكي ونا م هتاخر عنو

هاجر بدموع: م عندي طلبات للاسف م عندي
سبني لوحدي يدكتور سبني
علي برفض: لا نا جمبك وم هسيبك
هاجر نزلت ايدها وبصت بعيد وبقت تعيط بصمت
علي نام جمبها وخدها فحضنو وشو بق فوشها
بق يمشي بايدو ع وشهاا بحنيه وحب
علي بعشق وحنيه: عارفه ناا معنديش اغلااا من اخواتي يهاجر بس تعرفي بقيتي اغلااا منهم ينوجتي صدقيني بقيتي اغلا منهم
هاجر دخلت جوه حضنو ونامت
علي ضمها ليه وبق يطبطب عليها بعشق وحنيه
«”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””»
جميله كانت فالمكتب بتدور عالملفات والورق
كركبت الدنيااا كلها
وقعدت قدام الخزنه بقت تتدخل ف ارقام وم بيفتح
دخلت اخر مره باسورد الخزنه عطت انذار وبق يضرب بصوت عالي
جميله بصت للخزنه بخوف شديد قامت ولسه هتخرج لاقت محمد قدامها
محمد بصدمه: جميله نتي نتي اللي عايزه تسرقي الورق
جميله بصتلو بخوف شديد ورعب ووو

يتبع…

روايه حمزه وملك الفصل الثامن والثلاثون

ايهاب كان قاعد عالكنبه وباصص ل حياه وهياا نايمه
حياه اتململت فنومتهااا وفتحت عيونهاا وبصت عليهه لاقتو قاعد وبصصلهاا
حياه غطت وشهاا من كتر الكسوف
ايهاب قام وقعد جمبها وحاش الغطا من ع وشها وقاال بضحك: لا نتي لازم تتعودي تشوفي القمر دهه كل يوم هاا
حياه بخجل: ايهاب ابعد ممكن
ايهاب ميل عليهاا وقال: نتي مراتي طيب
حياه بكسوف: ي ايهاب ونبي
ايهاب ضحك ع منظرها وبعد عنها
ايهاب بحب: قومي ع تفطري
حور بخجل: حاضر.
حور قامت ودخلت الحمام اخدت دش وخرجت كانت بتنشف شعرهاا ولابسه بيجامه بيتي
حور بهدوء: ايهاب عايزه اجيب المذكرات واللي فاتني من صحبتي
ايهاب بهدوء: حاضر هبعت اجبلك كل اللي فاتك متقلقيش بس نتي هتخلصي امتحانت تالته وتقعدي
حور بصتلو وقالت بصدمه: يعني اييي
ايهاب قرب منها وخد منها الفوطه وبق ينشف شعراهااا
ايهاب ببرود: عايزك جمبي يحوري م عايزك تبقي مشغوله بحاجه غيري
حور بصتلو فالمرايااا وقالت برجاء: ع خاطري ي ايهاب نا عايزه اكمل
ايهاب ببرود: لا بليل كد في ميس هتيجي تديكي مراجعه وم هتروحي السنتر هما هيجولك هنا
حور بضيق: ماالو السنتر ي ايهاب نا حته م باخد مع شباب
ايهاب بهوس: بس اللي بيدوكي شباب ونا م عايز كد
حور بضيق شديد: بس ي ايهاب ده مستقبلي
ايهاب بحده: حور نا قولت ايي
حور بضيق: بس اخواتي م هيرضو ي ايهاب.
ايهاب حاوط وسطهاا وشدهاا ليه وبق حاضنهاا من ضهرها ومقربهاا ليه اوي

دفن راسو فرقبتها وباسهاا وقال: نتي بتاعتي فاهمه ونا جوزك نا اللي اقول تعملي ايي ومتعمليش ايي يحوري مفهوم
حور حست برعشه فجسمهااا وبقت تغمض عيونهااا بتوهان شديد من لمستو
حور بالحاح: طيب ع خاطري ي هوباا
ايهاب كان بيتعمق اوي وبيدفن راسو اكترر وده كان بيجنن حور اوي
حور وشها احمر ومكنتش قادره تقف
حور بكسوف: ايهاب ابعد ع خاطري م قادره
ايهاب بصلها فالمريااا وقال: بتحبيني يحور
حور بخجل: اكيد نا اتجوزتك ليه
ايهاب بعشق وتملك: عايز اسمعهااا
حور اتعدلت عليه وحطيت ايدها ع صدرو وقالت بحب: حاضر نا بحبك بحبك اوي كمان
ايهاب بص لعيونهااا وملامحهااا اللي شبه الاطفال وتاهه اكترر
حور حطيت راسهاا ع صدرو وغمضت عيونها وقالت بحب: ايهاب
ايهاب ضمها لحضنو وغمض عيونو برضو وقال بتوهان وعشق: قلب وروح وعقل ايهاب
حور حاوط ضهرو بايدهاا الصغيره ومسكت فيه اكتررر
حور برقه: خليني اكمل تعليمي يهوبااا ع خاطري
ايهاب بتوهان: ثوثوو لا يحوري لا
حور رفعت راسهاا وبصتلو وقالت بدموع: نتا كد اناني ي ايهاب اناني
ايهاب مسح دموعهاا وقالل بحنيه وخوف: طب اهدي م عايز اشوف دموعك ديي طيب
حور بزعل وقمص: لا هتشوف ي ايهاب هتشوف نتا بتحرمني من حاجه نا بحبهاا

ايهاب مسك وشها بايدو الاتنين وقال بحنيه وعشق: خلاص متزعليش هعملك اللي نتي عايزاه اهدي م عايز اشوف دموعك دي ممكن
حور ببراء: يعني هتخليني اكمل
ايهاب بهدوء: خلصي تالته وبعدين نشوف الحوار دهه
حور بصتلو وضيقت عينهاا
وبعدت عنوو وراحت قعدت عالسرير
حور بزهق: جعانه يلاا شوف هتاكلني ايي
ايهاب برفع حاجب: ده مين المفروض ياكل مين م نتي
حور برقت عيونها وقالت: ايهاب نا بيت حمزاوي حبيبي مكنش بيخليني اعمل حاجه وكان مدلعني اوي
ايهاب قرب منها ومسك ايدها وشدهااا لحضنو وقال بتحذير: محدش حبيبك غيري ولو قولتي غير كد هزعلك
حور بدلال: نتا حبيبي وقلبي وجوزي وكلل حاجه كل حاجه كد
ايهاب كان هيبوسهااا بس حور بعدت وقالت بخجل: ايهاب جعانه
ايهاب عض ع شفايفو وقال بنفخ: تعالي هاكلك
حور مسكت ايدو وهو خدها عالمطبخ قعدت عالكرسي وهو كان بيعملها عصير برتقان
حور بحب: نا مقدرش عالدلع ده كلو. يهوبااا
ايهاب بعشق: ادلعي عايزك تتدلعي براحتك
حور بصتلو بحب
ايهاب عمل بيض مقلي وجاب لانشون وجبنه رومي وجبنه بيضه ومخلل ووعمل فول وحطها عالتربيزه
حور وهياا بتشرب العصير: ياااه حضرت الظابط ايهاب الجرف بيطبخ ياااااه عليك يزمن
ايهاب بضحك: هسيب كل حاجه وم هعمل

حور جريت عليه ومسكت ايدو وقالت: لا خلاص بهزر معاك
ايهاب بضحك: ايواا كد اتعدلي يلاا ع تفطري
ايهاب راح قعد وحور لسه هتقعد ايهاب شدها بسرعه وقعدها ع رجلو
حور بغيظ: يبارد كنت هتوقعني حد يشد حد كد
ايهاب بتملك: اه نا
وشدد ع وسطهاا اكترر
ايهاب بهدوء: يلاا كلي
حور بنكش: اكلني
ايهاب بصلهاا وهو بياكل وقال: طب ونت مين هياكلني
حور بزهق: ثوثو يلاا بس اكلني جعانه ي ايهاب والله
ايهاب بق ياكلهاا زي الطفله
حور بقت تمسك ايدو وتدخلها جوه بوقها
ايهاب بصلها وقال: طب ايي م كفايه بقالك نص ساعه بتاكلي
حور ببراء: ايهاب جعانه
ايهاب بصلها بحب وقال: كلي كلي يقلب ايهاب
حور بقت تاكل وايهاب بيبصلهااا وبيحفظ ملامحهاا وبيحفرها فقلبو
حور بخجل: متبصش كد خليني اعرف اكل
ايهاب ضحك بصوت عالي اوي وقال: نتي مالك بق نا ابص براحتي م مراتي
حور بصتلو بضحك وكملت اكل

«”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”»
جميله بدموع وخوف: محمد اسمعني
محمد بصدمه: ازاي نتي بقالك شهر بتحاولي تسرقي الخزنه ونا متابعك بس مكنتش اعرف انك نتي يجميله
جميله جريت عليه وحطيت ايدها ع بوقو وقالت بدموع: شش اسكت وطي صوتك ع خاطري
محمد زق ايدها وقال بعصبيه: ايي اللي يخليكي تسرقي بيتك يماما هااا اديني سبب مقنع
جميله بدموع ووجع: نتو نتو خايفه عليكو م هقدر اقولك يمحمد عالسبب بس ع خاطر امك حبيببتك متجيب سيره احد
محمد بصلها بوجع وقال: حاضر حاضر يماما هسكت هسكت ع خاطر اخواتي وع خاطر امي
وسابها وخرج
جميله قعدت عالكرسي وقالت بعياط وخوف: مرسي م سهل مرسي م هيسبني فحالي لا نا ولا نتو
فونها رن وكان مرسي
حميله مسحت دموعهاا وردتت
جميله بقرف: عايز ايي يمرسي.
مرسي ببرود: عملتي ايي
جميله بصراخ: معملتش حاجه ابعد عني يمرسي ابعد بق وحليني
مرسي بعصبيه: عيوني حاضر يجميله هبعد بس اياكي تلوميني عاللي هعملو ف عيلتك نا هخلي الكل يعرف مين اخو حميله هانم وجويريه مرسي مرسي اللي قتل ابو حمزه علي ومحمد ويتمهم واجبرك انك توديهم الملجأ وساعتهااا لا تسالني من ناا يجميله
وقفل فوشهااا
جميله بلطم: يلهوي يلهوي انتهيت خلاص مرسي م هيسمي
«”♡”♡♡”♡”♡♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡♡”♡”»

حازم نزل قعد فالجنينه هو يامن
ومحمد كان واقف بعيد فركن لوحدو ومربع ايدو وسرحان
يامن بهدوء: عايزين نروح نشوف اختك
حازم بغيظ: يخي خليها تعيش وتشم نفسها شويه هياا لحقت
يامن بغيره وغيظ: لا نا اصلااا م نوافق عالجوزاه ديي نا بليل هاخد مريم واروحلهاا
حازم بحيره: اللي تشوفو
يامن بص ع محمد وقال باستغراب: هو مالو الواد ده
حازم بص ع محمد وقال: م عارف من الصبح وهو واقف مكانو وعالحاللل ده ده حته مرحش المستشفى وعليه تدريب مهم اوي وراح عليه
يامن قام وراح عندو وحط ايدو على كتفو وقال: مالك يحبيبي معتكف ليه مع حالك متيجي تقعد معانااا
محمد بشرود: نا مخنوق ي يامن سبني ونبي
يامن قرب منو وقال بخوف وقلق: مالك ياض حصل ايي لكل ده
محمد بعصبيه: محصلش بس سبني فحالي ومتضغطش عليااا ع نا مضغوط خلقه والله
يامن شدو وحضنو وقال بحنيه وهدوء:: طب اهدا ومتزعلش نفسك احنا جمبك احكيلي فيك ايي وانشاء الله في حل.
محمد بوجع: اللي فياا لا ينحكي ولا ينقال ولا ليه حل
وبعد عنو ومشي دخل الفيلااا
يامن بص لطيفو والقلق اتمكن منو
رجع قعد مع حازم
حازم وهو بيشرب القهوه: مال
يامن بقلق: م عارف الواد ده في حاجه م طبيعيه

حازم اتعدل فقعدتو وقال بخوف وقلق: في ايي مالو قلقتني
يامن بهدوء: اهدا يعم متخافش نا جمبو وهحاول معاه اشوف مالو
حازم بتنهيده: نا داخلو اشوفو ف ايي
يامن هز راسو وحازم سابو ودخل الفيلاا
«”♡”♡♡”♡”♡”♡”♡♡”♡”♡”♡”♡♡”♡”♡”»
ماريااا كانت سايقه العربيه وفجاء وقف قدامعا اربع عربيات وحاوطوهاا
ماريااا بصتلهم بخوف وقلق ونزلت تشوف ف ايي
مارياا بعصبيه: في ايي مالكريق واسع قدامكو.
مرسي نزل من العربيه وهو بيقفل زراز البدله بتاعتو
قرب منها ووقف قصادها وقال ببرود: عايز اعمل معاكي ديل
ماريااا باستغراب: مين نتا وتعرفني منين
مرسي ببرود: من ناحيه اعرفك ف نا اعرفك كويس اوي اعرف انك بتحبي حمزه وبتحاولي تقربي منو واعرف بمشروع اللي بينك وبين حمزه
ماريااا باستغراب اكبر: ايواا يعني نتا مين وعايز ايي
مرسي بهدوء:م مهم نا مين المهم نا عايز ايي ونتي هتستفادي ايي
ماريااا برفع حاجب: وايي اللي حضرتك عايزو بق
مرسي ببرود: عايزك تدخلي بين عيله حمزاوي وتدمريهاا كلهاا وتدمري كل علاقه حلوه فيهاا
ماريااا فكرت فيهاا وكانت هترفض بس افتكرت انها بتحب حمزه ولازم تعمل كد ع توصلو
مارياا بهدوء: ونا موافقه
مرسي ببرود: اصغر واحد فعيلت حمزاوي محمد لسه متجوزش نتي هتتجوزيه وعن ريقو هتعرفي تتدخلي بيتهم

ماريااا بصدمه نتا بتقول اييي
مرسي بخبث: ده ل مصلحتك علفكره وهيخليكي قريبه من حمزه وتعرفي تخربي علاقتهم
ماريااا كانت هترفض بس.
مرسي بمكر: هديكي تلاته مليون جنيه ومعاهم حمزه حبيبك
ماريااا بصتلو وكانت هتعترض بس مقدرتش
ماريااا بهدوء؛ تمم ونا موافقه
مرسي ببتسامه شر: ع بركه الله
ومد ايدو وسلمو ع بعض:
«”♡”♡”♡”♡♡”♡””♡♡””♡”♡”♡♡”♡”♡”»
هاجر طلعت عند الجناح بتاع علي وكانت لسه هتخبط لاقت حمزه طالع عالسلم
جريت عليه بسرعه وكانت هتقع بس هو مسكهاا
حمزه بعصبيه: نتي عبيطه بتجري ليه
ملك بخوف: نا نسيت والله
حمزه شدها من ايدهاا عليه وقال بتحذير وحده: مملك م عايز عبط والا اقسم بالله اخليكي قاعده ف اوضتك ومتخرجيش منهاا ابداا
ملك بدموع: خلاص قولت نسيت
حمزه زقهاا وبعد عنهاا ومسح ع وشو بايدو
كان عاطي ضهرو لملك
ملك بدموع وزعل: حمزه خلاص اسفه
حمزه ببرود: الكيس عندك اهو خديهاا وادخلي اوضتك يلاا

ملك قربت منو وحضنتو من ضهرو وقالت بدموع: طب خلاص اسفه م هتتكرر تاني
حمزه بهدوء: طيب روحي ع اوضتك
ملك بعند: لا مريم طبخت نا عايزه انزل اكل
حمزه اتعدل عليها ومسك الكيس ف ايد ومسك ملك ودخلهاا الاوضه وقفل وقعد عالسرير بتعب وزهق
ملك دبدبت فالارض وقالت بنفخ: م كل حاجه نتا تقولهاا تعملهاا نا زهقت
حمزه بصلهااا بصه تخوف اوي
ملك بضيق: متبصش كد
حمزه قام وراح عندهاا وزقها عالحيطه وحاصرهاا وقال ببرود: ملك اتعدلي بدل معدل اهلك دلوقتي نا جاي وم ناقص هدومي
ملك بزعل: لا عايزه انزل
حمزه ببرود: افتكري انك قولتي م هيبقا في عند تاني وم هعاندك فحاجه نا م ناقص وجع دماغ يملك
ملك بدموع: اتجوزتني ليه مدام م ناقص وجع دماغ
حمزه بنفخ: ملك
ملك بصت بعيد وسكتت
حمزه قرب منها وباسها من خدها ونزل باسها عند شفايفهاا ولسه هيبوسها من شفايفهاا ملك زقيتو وبعدتت
مسكت الكيس وطلعت منو الحجات اللي فيه
كان فيه مصاصات كتيره اوي وشيبسي وعصير تفاح وكيسين اندومي وشوكلاته
ملك لسه هتفتح كيس الاندومي حمزه مسك ايدها وخدو منهاا وقال ببرود: مفيش اندومي غيرت رايي
ملك بصتلو والدموع اتجمعت فعيونهااا
ملك بدموع: حمزه هات

حمزه طنشها وراح قلع هدومو
وقف قدام المرايااا وبق يظبط دقنو وشعروملك قربت منو وباستو فخدو وقالت بطفوله: هاتو بق
حمزه وهو باصص فالمراياااا: لا ع تبعديني تاني
ملك اتشعلقت ف رقبتو وقالت برجاء: خلاص اهو
حمزه بصلهااا وسكت
ملك بدلال: هاتو ع خاطري
حمزه بمكر: عايزاه
ملك هزت راسها ب اه
حمزه بسفاله: هدهولك بس تبوسيني هناااا وتطولي اوي
وشاور ع شفايفو
ملك بغيظ وزهق: نتا قليل الادب اوي علفكره
حمزه ببرود: طيب براحتك مفيش لا شيبسي ولا اندومي
ولسه هيبعد ملك رفعت جسمهااا وباستو من شفايفو ومسكت رقبتو بايدهاا
حمزه رفعهااا عليه من وسطهااا وبق مغمض عيونو
ملك لسه هتبعد حمزه مسكها وشدها اكتر وبق يبوسها بعنف’
ملك مكنتش قادره تاخد نفسها خالص وكانت اتخنقت وبتحاول تبعد بس هو اقوى منها
فضل يبوسهاا يجي خمس دقايق وكل متحاول تبعد يقربهاا
سابهاا اخيراااا وبعد عنها
ملك وهيا بتنهج: هموت

حمزه بق يلحس شفايفو وقال بهوس وتملك: دهه عقاب صغنون اوي يحتتي ع تبعدي تاني لما اقرب
ملك كانت هتقع بس حمزه لحقها ووقعت فحضنو
ملك بتعب: حمزه
حمزه بقلق: نتي كويسه حبيبي
ملك بتعب: م قادره
حمزه شالها وحطها ع السرير ونيمهاا وقعد جمبها وقال بخوف شديد وقلق: خلاص طيب اهدي
ملك شدتو من رقبتو وقربتو منها وقالت: اتاسف
حمزه برفع حاجب: اتاسف اتاسف ع ايي
ملك بدلع: ع بوستني اوي ووجعتني
حمزه بق يلمس وشها بوشو
حمزه وهو مغمض عينو: لا م بتاسف نا ونتي عارفه
ملك بخبث: براحتك نتا الخسران طنا هنسهر سهره حلوه اوي من اللي قلبك يحبهاا بس نتا الخسران
حمزه بوقاحه: لا يحببتي كد كد هنسهر برضاكي بق غصب عنك هسهر ونا بعمل اللي نا عايز فيكي بمزاجي
ملك بغيظ: م كل حاجه بمزاجك نتااا نا زهقت يحمزه
حمزه ببرود: امال برايك نتي ولا اييي نا الراجل ونا اللي كلمتي تمشي هنا عليكي وعل اللي جايبينك
ملك بزعل: متشتمش اهلي يحمزه كذا مره تشتم اهلي وبسكت اشتمني زي منا عايز انما اهلي لا
حمزه شدها “من شعرهااا” وقربهاا منو وقال بتملك وتحذير: لا هشتم هشتم براحتي وتتعدلي وتلمي لسانك دهه ع مقصهوش
ملك بوجع: حمزه شعري
حمزه بعد عنها وقام وقال ببرود: ملك اتظبطي

ملك بصتلو وسكتت
حمزه راح جاب الاب وبق يشتغل عليه
ملك بدموع: عايزه انزل
حمزه ببرود: لا اقعدي مكانك
ملك بدموع: هقعد مع مين نتا قاعد بتشتغل نا هقعد مع مين قولي
حمزه بصلها وقال ببرود: تعالي
وشاور بصباعو
ملك قامت وراحت قعدت جمبو
حمزه بهدوء: خمس دقايق وهفضالك
ملك بصتلو وسكتتت
حمزه قام جب الكيس وفتحو وطلع منو علبه عصير وفتحهااا وحطهالها ع بوقها
ملك بطفوله: عايزه اخرج
حمزة بهدوء: حاضر
ملك ببراء: وعايزه اشتري حجات للبيبي وعايزه اتمشى وعايزه اروح لماما وعايزاك تذاكرلي
حمزه بضحك: كل ده
ملك هزت راسها.
حمزه بهدوء: حاضر لما اخلص شغلي
ملك بزهق: شغلك م بيخلص يحمزه
حمزه بهدوء: معلش كلي ع بال م اخلص يلاا

ملك بقت بتاكل وباصه لحمزه وهو بيشتغل
«”♡”♡♡””♡”♡”♡♡”♡”♡”♡”♡”♡»
مريم كانت بتقلب الاكل وحست بايد ع وسطها

يتبع….

روايه حمزه وملك الفصل التاسع والثلاثون

محمد خرج من الفيلاا وركب عربيتو وطلع عالمستشفى
وصل ودخل مكتبو وقعد عالكرسي بتعب وتفكير شديد
الممرضه خبطتت ودخلت
الممرضه: دكتور محمد دكتوره ماريااا عايزه حضرتك
محمد ببرود: ونا مالي شغلها مع حمزه ايش دخلني
ماريااا بهدوء: اخرجي نتي خلاص
الممرضه هزت راسها وخرجت ومارياا قفلت الباب وراحت قعدت عالكرسي اللي قدام محمد
ماريااا بتوتر: هو صحيح نا شغلي م معاك بس نا عايزاك فموضوع شخصي اوي
محمد ببرود: ونا بيني وبينك ايي
ماريااا بلعت ريقها وقالت: اصل اصل في واحد اسمو مرسي عايز ياذيكو
محمد اتعدل وبصلها وقال بتساؤل: مرسي مين
ماريااا بخوف ورعشه: معرفش بس بس هو عايز يتفق معايااا ضدكو بس بس نا اقسم بالله م عايزه اذيكو نا بحبكو اوي برغم اني معرفكوش بس حمزه غالي عندي وهو عايز ياذي حمزه بالذات
محمد بصدمه: نتي بتقولي ايي
مارياااا طلعت فونهاا وشغلت تسجيل وكان لي مرسي وهو بيتفق معاهاا
محمد بصلها بذهول وقال: وده عايز ياذينا ليه هو يعرفنا منين نا اول مره اسمع عنو اصلاا
ماريااا بقلق: ممكن تهدا نا المفروض كنت روحت قولت ل حمزه بس م عارفه جيت ليك نتا ليه
محمد حط ايدو ع راسو وقال: اتفق معاكي انك تتجوزيني
ماريااا هزت راسهاا ب اه
محمد ببرود: ونا هنفذ رغبتو
ماريااا برقت بصدمه وقالت: نتا بتقول ايي
محمد بصداع ووجع: اسمعيني نتي لو عملتي عكس كلامو اكيد هيقتلك لانو هيعرف انو نتي قولتيلنا عليه وانو عايز ياذينا ف اكيد م هيسيبك
ماريااا بتوتر وخوف: ي يعني نتا شايف انو ده الحل المناسب
محمد قام واخد مفاتيحو وقال: اه هنروح للمااذون دلوقتي ونتجوز عالضيق ولما تقابليه توريلو قسيمه الجواز ونا هقول لاخواتي وهنتفق نشوف هنعمل ايي

«♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡»
مريم بخضه: يامن خضتني
يامن بحب: سلامتك
مريم بعدت عنو وكانت بتقلب الرز وقالت بصداع: يامن اخرج نا م فاضيه خالص ممكن
يامن راح حضنها من ضهرها وقال بعشق: بحبك ي روماا
مريم بضحك: يعني حبكت هنا ارجوك ابعد خليني اخلص
يامن بعد ووقف عالرخامه وبق ياكل جزر وهو باصصلهاا
مريم برفع حاجب: نتا هتفضل واقفلي كد
يامن بغمزه: امال ايي يوردتي حد يسيب البطل ده واقف لوحدو كد
مريم بكسوف: يامن بس بق
يامن ضحك اوي عليها وقال: عيون يامن
حازم بغمزه: ايي ينمس يعني هنا
يامن برفع حاجب: ونتا مالك ياض روح شوف مراتك يلا
حازم بغيظ: بس يلاا وبعدين حمزاوي لو شافك بضايق مريم هيزعلك هاا
يامن لسه هيضربو حازم جري لبره
مريم بضحك: كلامو صح اخرج بق
يامن قرب منهاا وباس خدها وقال بغيظ: طب بالعند م خارج
«”♡”♡”♡”♡”♡”♡””♡”♡”♡”♡”♡”♡”»
ملك بزهق وملل: حمزه اخلص بق

حمزه بهدوء: حاضر كلي
ملك بضيق: كلت
حمزه بصلها وقال: طيب خمسه خمسه وهفضالك
ملك ببخوف: طب خلاص ممكن انزل تحت اقعد مع البنات
حمزه بصلها بطرف عينو وقال ببرود: لا
ملك بضيق: طيب نا زهقت يحمزه
حمزه قفل الاب توب واتعدل وقال بهدوء: اهو يملك يولع الشغل عايزه ايي
ملك قربت منو وحاضنتو وقالت برجاء: تعالى ننزل
حمزه ضمها لحضنو وقال بهدوء: ماشي البسي وتعالي ننزل
ملك ببتسامه: اشطا م هاخر
وبعدت عنو وراحت تلبس
«”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”»
ايهاب بحب: حوري
حور بانشغال: امم
ايهاب بصلها ولاقهااا بتلعب. فالفون وم شيفاه اصلا
ايهاب بهدوء: حور
حور بانشغال: ايي ي ايهاب
ايهاب اتعصب اوي وراح عندها وسحب منها الفون
حور بخوف: في ايي

ايهاب ببرود: نا م بكلمك
حور ببراء: كنتش سمعاك يهوبا الله
ايهاب برفع حاجب: وحيات امك
حور قامت ووقفت عالسرير وحاوطت رقبتو وقالت بدلع: طب وحيات مامتي م سامعه يهوبا
ايهاب لف ايدو حوالين وسطها وقال بحده: الحركه دي لو اتكررت تاني م هتشوفي الفون نا م بكره قد الحركه دي يكون فعلمك
حور بضيق: طيب خلاص
ايهاب شالها ونزلها عالارض وقال بهدوء: البسي ع نخرج
حور بضيق: م عايزه
ايهاب بتنيهده: ليه
حور بصت فالارض وقالت: م عايزه ي ايهاب
ايهاب مسك رقبتها بايدو ورفع راسها وقال بحنيه: اسف
حور بزعل: لا ونا م قابله اسفك
ايهاب بحنيه وحب: طيب ايي يرضيكي يحوري
حور بهدوء: متزعقليش ومتكلمنيش بطريقه م حلوه وبلاش تقسى علياا وتفهمني براحه ع لو عملت عكس كد هكرهك ونا م عايزه كد ي ايهاب الافعال دي كفيله تقفلني وتكرهني فالشخص اللي قدامي
ايهاب بهدوء: طيب يحوري م هزعلك بس نتي كمان تتعدلي لاني مبحبش الحال المايل
حور بضيق: ايهاب
ايهاب بحنيه: قلب ايهاب
حور بدلال: عايزه ننزل نتمشى وتجبلي ايس كريم وتاكلني اندومي وشاورما

ايهاب بعشق وحنيه كبيره: نتي تومري يقلب ايهاب ونا انفذ ادخلي البسي وتعالي ننزل يلاا.
حور فرحت اوي قربت باستو فخدو الاتنين وراحت تلبس
ايهاب بصلها بحب وراح قعد ع فونو
«”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡””♡”♡”♡”♡”♡”♡”»
علي بهدوء: هاجر ممكن تعقلي شويه
هاجر وهياا باصه بعيد: منا عاقله نتا شايفني مجنونه يدكتور
علي بتنيهده: طيب تعالي ننزل تحت اتعرفي ع حياه ومريم وملك هتحبيهم اوي
هاجر ببرود: م عايزه عايز تنزل روح متعلقش نفسك بيا
علي قام من عالكنبه وراح قعد جمبها وقال بوجع: بلاش توجعي قلبي يهاجر
هاجر ببرود: كنت اهمك ف ايي ع تتوجع عليااا هيا كلها شهر ولا اتنين وكل واحد يروح لحال سبيلو
علي بعصبيه: ونا م هسيبك يهاجر حطيها فدماغك ديي نا م هطلق
هاجر ببرود: هطلقني ورجلك فوق رقبتك
علي مسك دراعهااا وشدها لحضنو وقال بحده وعصبيه وجنون: ونا م بطلق يهاجر م بطلق ولو اتعوجتي علياا هعدلك وسيرت الطلاق ديي لو جات ع لسانك هقطعولك
هاجر برفع حاجب: تقدر نتا اصغر من كد بكتير يعلي نتا ضعيف اوي اوعى تفكيرك يخونك بس ويهيالك انك ممكن مطلقنيش او اقعد معاك وتعاملني ع مزاجك
نتا لسه متعرفنيش يدكتور علي نا هاجر هاجر اللي قلبها بق حجر يعني ممكن اذيك يعلي ولو حتم الامر اقتلك
علي بوجع ودموع: للدرجه دي نا بقيت وحش اوي كد لازم تعرفي انو غصب عني يهاجر غصب
هاجر بوجع وصوت مجروح: وونتا اللي وصلتني لمرحلتي ديي ف متلومنيش بق ع ردود فعلي ولا ع كلامي نتا فاهم نا اتخدعت اوي فيك ويريت كنت موت قبل مديلك الفرصه انك تدخل حياتي كلكو زباله كلكو نتا و ايهاب وصحابي والدنيا كلكو

وزقتو ونامت واتغطتت
علي بصلها بصدمه من كلامها ووجع شديد
حط ايدو ع قلبو وكان بيقوم بالعافيه راح عند الباب ووقف وبصلها وغمض عيونو باسف وخرج قفل عليها
هاجر قامت وبصت للباب والدموع مغرقه عينهاا
هاجر بدموع ووجع: هندمك يعلي هندمك اوي وبحق حرقه قلبي وكسرتو لاكسرك
وقامت نفضت الغطااا بعصبيه وراحت فتح شنتطهاا تدور عالموس. ملاقتوش
حطيت ايدها ع دماغهااا وكانت هتنفجر
فضلت تدور فكل حته فالاوضه م لاقيه الموس
راحت عند مرايه التسريحه وبصتلهاا بضحك
ومره وحده المراياا بقت ميت حته وايدهاا كانت بتنزل دم دبت بايدها عالمرياااا جابتهااا مليون حته
ميلت عالارض وخدت حته كبيره وطويله وقعدت عاللرض عالازاز وبقو تقطع وتضحك
هاجر بالم شديد: اخويااا عذبني وجه ببساطه يقولي نا اسف حقك علياا وصحابي اللي باعوني وكسروني ونتا اللي كدبت علياا وموت اهلي وبعدهم عني ونا مشبعتش منهم وفالاخر عايزني اسامحك دنتا غبي اوي
وبقت تقطع ف ايدها اليمين لانهاا سليمه والشمال مكنش فيها حته سليمه ع تقطع فيهاا راحت تقطع فاليمين
«”♡”♡”♡”♡”♡””♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”»
مريم وحياه كانو بيجهزو السفره سوا وحمزاوي قاعد فالصالون مع حازم ويامن وعلي اللي قاعد سرحان وم معاه حد
حمزه نزل وملك دخلت المطبخ عند البنات
حمزه بهدوء: حازم ابقاا عدي هات اختك تقعد معاناا
حازم بهدوء: حاضر

حمزه بص ل علي وقال بقلق: مالك ياض
علي بشرود: مفيش
حمزه قرب وقعد جمبو وقال بقلق وخوف: مفيش ايي نتا م شايف نفسك
حياه بهدوء: الاكل جاهز اتفضلو
حمزاوي هز راسو وقال بحب: يلا يحبايبي ع تاكلو
حمزه قام وعلي ويامن وحازم وراح قعدو عالسفره وبقو ياكلو ملك كانت بتاكل هيا ومريم وعلي قاعد يلعب فطبقو وحياه كانت بتغرف الاكل
حمزه بهدوء: هتقضو شهر العسل فين
حازم ببتسامه: نا هسافر دهب نا وحياه
يامن بهدوء: ونا برضو هروح دهب
حمزاوي بص ل علي وقال: ونتا ي علي هتروح فين
علي بشرود: لا يابا م عايز اروح فحته
ملك بصت لحمزه وقالت: حمزه ممكن نروح معاهم
حمزه بحب: حاضر احنا كلنا هنروح
ملك بصتلو بفرحه وكملت اكل
حمزه بهدوء: ليه يعم علي م عايز تروح
محمد ببرود: مساء الخير يجماعه
كلهم بصو وراهم لاقو محمد واقف ومعاه مارياا وماسك ايدها
كلهم قامو من عالسفره بصدمه رهيبه
حمزاوي باستغراب: مين ديي يمحمد
محمد ببرود: مارياااا مراتي
حمزه بصدمه:…ايي

يتبع…

روايه حمزه وملك الفصل الأربعون

حمزه ببرود:-كد منغير متاخد رايي حد فينا ايي ملكش كبير ياض
محمد بهدوء:-حمزه نا م صغير
حمزاوي برفع حاجب:-يعني ايي م صغير ونتا ايي اللي يخليك تتجوز من ورا علمنا اصلا احنا كنا هنرفض مثلا
محمد بص ل ماريااا ورجع بص لحمزاوي وقال بتنيهده:-نا بحب مارياااا ومقدرتش استنااه اكترر من كد
يامن برفع حاجب:-بتحبهاا ايي نتااا تعرفهاا منين اساساا
حمزاوي بهدوء:-خلاص يولاد اللي حصل حصل
حمزه ببرود:-خد مراتك واطلع جناحك ي محمد بيه ولينا قاعده
محمد هز راسو ومسك ايد مارياااا وطلع ع جناحو
«”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”»
محمد دخللل جناحو وقفل الباب ماريااا راحت قعدت عالسرير وبصتلو وقالت:-ناوي تعمل ايي
محمد قعد عالكنبه وحط ايدو ع وشو وقال بصداع:-م عارف نا تايههه اوي وم عارف اخد قرار
ماريااا بهدوء:-طيب م كان الاحسن نقول….. ل حمزه….
محمد ببرود:-هنقول…. بس نتي لازم تاخدي… مرسي ده ع قد عقلو…. فاهمه….
ماريااا بقلق:-نا خايفه اوي ده شكلو شراني جدا…. ونا خايفه
محمد بهدوء:-هقول ل حمزه وساعتهاا م هيبقاا في قلق ولا خوف تمم اهم حاجه…. “” اللي حصللل ميتقالش لحد مفهوم
مارياا…. حاضررر
محمد بص لجسمهاا ولبسهاا وقال بعصبيه…. خفيفهه:-ولبسك دههه اخرو اوضه النوم…. نتي فاهمه نتي م متجوزه….. كيس جوافه””””
ماريااا بصت لنفسهااا وقالتتتت….. برفع حاجب:-نعم ده لبسي… ونا م هغيرو نا اصلا م من هناا…. وحضرتك عارف
محمد بغضب وعصبيه شديد…:-انجلترااا غير اسكندريه…. نتي فاهمه.. “” واحنا عيله محترمه ومحافظه….. ومراتتت.. اخواتي كلهم محجبين ومنهم مختمرين””””
ماريااا قامت وشوحت بايدهاا وقالتتت بعصبيه”:-نتاا بتتكلم كد ليه احنا جواز عالورق يعني نتا ملكش حكم عليا
محمد قام وراح وقف قدامهاا وقال ببرود:-عادي ممكن اخليه جواز حقيقي””
ماريااا بصتلو…. بخوف وقالت:-نا كان لازم اروح… ل حمزه الاول
محمد قرب منهااا اوي ومكنش في مسافه خالص
محمد بغضب:-ديي اول حاجه لازم تشليها من دماغك… هيااا حمزه والا هنزعللل,”’اوي

ماريااا بلعت ريقهاا وقالت بخوف:-نتا قصدك ايي
محمد ببرود:-قصدي تشليه من دماغك ع هو متجوز وقريب هيبقاا اب انشاء الله
ماريااا بتلعثم:-ونا ايش دخلني فيه هو ومراتو نا مالي…
محمد ببرود:-نا بحذرك لاني لو لمحت طيفك معاه…. م هرحمك
وسابهااا ودخل الحمام
ماريااا بدموع:-“””شكلي ورطتت نفسي معاه اوي
ياربي نا خايفه خليك معاياااا
«••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••»
حمزاوي خرج وركب عربيتو وطلع عالمستشفى
والشباب كانو متجمعين
حازم بهدوء:-الواد ده وراه حاجه نا م مستريح
يامن بتفكير:-“”ولا نا محمد مكنش بيفكرر فالجواز ولا نتا ايي رايك يحمزه
حمزه بتنهيده:-محمد باللي عملو ده واضح انو في حاجه كبيره اوي وراه ونا م هسيبو غير لما اعرف
علي بقلق..:-احنا م هنسيبو ده طايش وم واعي للي بيعملو
حمزه بهدوء:-متقلقوش وكل واحد يروح يشوف هيعمل ايي يلاا
وسابهااا وطلع جناحو
علي بهدوء:-حازم نا عايزك
حازم بحب:-حاضر بليل ابقاا اجيلك
علي هز راسو بهدوء وسابهم وطلع جناحو

يامن قام وخد مفاتيحو وقال:-نا رايح ل حياه اشوفهاا تيجي معايااا
حازم بهدوء:-ايواا وهنحود عالمستشفى ناخد حمزاوي ع هتزعل اوي لو ملقتش حمزاوي معاناا
«”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”»
علي اوضتو وبص للاوضه واتصدم
المفاتيح وفونو وقعو منو من كتر الصدمه
هاجر كانت قاعده عالازاز وايدهاا بتنقط دم ورجيلهاا الازاز دخللل فيهاا.
علي بصلهاا بصدمه. كبيره ومكنش””””قادر ينطق….
هاجر باستفزاز”:-ايي رايك…. ي علي….
علي… بصدمه:-نتي ايي اللي هببتيه دهه…
هاجر وهييااا بتزيح الازاو بايدهاا….:-عملت ايي
علي قعد ع ركبتو وبصلهاا والوجع اتمكن منو منظرهاا كان يقطع القلب……
علي بدموع:-ليه كد ينوجتي ليه
هاجر بفراغ:-بحب كد…
علي شالهااا وقومهاا من عالارض ودخل بيهاا الحمام قعدهااا….. عالكرسي…… وطلع جاب علبه الاسعافات
ودخل مسك ايدها؛؛؛ وبق يعقم الجرح ويعالجو…
هاجر كانت بتبصلو بهيام وتبصلو وتبتسم….
علي بوجع:-نتي ليه مصره توجعيني يهاجر ليه
هاجر بالم:-ع نتا وجعتني اوي
علي بغضب وزعيق:-قولتلك غصب عني نتي ليه م عايزه تفهمي هااا نا بحبك ومازلت بحبك…. وكان نيتي اه اعالجك بس مكنتش هسيبك ونا مضحكتش عليكي….

هاجرر ببرود:-نا محدش…. بيحبني…:”لا نتا ولا ايهاب ولا يونس حته يونس اللي…. كان حنين:::: عليااا سافر يكمل تعليمو بره وسابني…..
علي ربط ايديهاا وقرب منهاا ومسك وشهاا بايدو وقال بعشق:-بس نا جنبك وعمري مهسيبك…. ينوجتي… “” عمري اوعدك وشوفي ايي يرضيكي…. وناا هعملو.. لو كان ايي
هاجر… بصت فعيونو وقالت:-*اللي يرضيني انك متكدبش عليااا تاني ولا تخذلني ولا تكسر قلبي تقدر تعمل كد
علي باس ايدها وقال بحنيه وحب:-اقدر ولو قصرت ومقدرتش وخونت ثقتك…!!!!! لييكي حق تعملي اللي نتي عايزاه….
هاجر… بدموع…:-عايزاك تثبت حبك ده ليااا…. عايزه اشوفو…. هتقدر تعمل.. كد
علي قرب وشهاا منو وبق باصص ع شفايفهاا وقال:-هثبتلك حبي…. ينوجتي وهتشوفي
هاجر بصت فعيونو وقالت بتعب…:-عايزه انام
علي بصلها وقال بحنيه:-طيب م تاكلي
هاجر اغمى عليهاا فحضنو
علي بقلق..:-هاجر هاجر فوقي
بق يضرب ع وشهاا…. بخفه ع تقوم بس…. مقمتش
شالها وطلع بيهاا بره حطهاا عالسرير…. وقاس… السكر. لاقه واطي اوي
علي بخوف:-ينهار اسود ده السكر واطي اوي
قام بسرعه نزل تحت
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
حمزه كان بيلعب ضغط عالارض وملك بتسرح شعرهاا قدام المرايااا
ملك بهدوء:-حمزه هو محمد يعرف ماريااا منين
حمزه. ببرود:-دكتوره عندنا فالمستشفى

ملك بتساؤل.:-دكتوره ايي
حمزه بهدوء:-هيااا دكتوره امراض نفسيه بس شاطره جدااا وممتازه
ملك برفع حاجب:-مجبهالك تبوسهاا احسن
حمزه بغمزه:-ثوثو تعالي ابوسك نا…..
ملك بضيق..:-لا
حمزه بغمزه وضحك:-براحتك بس لما تولدي كد وتطلع بنت هبوسهاا براحتي وابقي اتكلمي بق
ملك بغيظ:-ابقاا قرب منهاا كد ونا…. اقتلك واقتلها
حمزه قام من عالارض وراح قعد جمبهااا عالسرير وباس خدهاا وقال بضحك:-دنتي مجنونه بق…
ملك حاوطتو رقبتو وقالت بدلال…:-دنااا اجن منك يحمزتي وغيرتي اوسخ..::: من غيرتك بمراحل
حمزه برفع حاجب…:-نتي قد كلامك ده…
ملك بدلع:-مممممم
حمزه باس خدها وقال:-بحبك
ملك بضيق:-ابقاا احلق دقنك ديي ع بتشكني
حمزه بعصبيه.:-شوفي نا بقلك ايي ونتي بتقولي ايي بقلك بحبك تقوليلي احلق دقنك
ملك بغيظ:-اه ع بتشكني بيه فرقبتي وفوشي ونا زهقت
حمزه شدها””””من وسطهاا وقعدها ع رجلو وقال بغيظ:-ونا م هحلقو ده…. البنات كلهااا بتحبني… ع دقني اقوم نا احلقو
ملك بعصبيه:-هزعلك يحمزه وهنكد بامانه
حمزه بص لعيونهاا وقال:-نكدي عايزك تنكدي
ملك برفع حاجب:-والله

حمزه بعشق:-هحلقهاا يستي خلاص
ملك بانتصار:-ايواا كد كان مالاول علفكره ولا نتا مبتجيش غير بالعين الحمرااا زي مبيقولو
حمزه ضغط… ع وسطهاا جامد…””وقال:-اتلمي
ملك بدلع:::-ولو متلمتش
حمزه بوقاحه..:-المك عادي بس بطريقتي
ملك بدلال:-ونا موافقه
حمزه باسها من شفايفهااا بعشق كبير وشغف وحب
«”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”♡”»
حور بمرح:-هوباا
ايهاب بهدوء:-ايي يحبيبي
حور بغيظ:-طب بصلي
ايهاب رفع عينو من عالاب وقال بحب:-ايي يقلب ايهاب
حور بزهق:-عايزه اروح عند اهلي حمزاوي وحشني اوي
ايهاب بانشغال:-حاضر لما اخلص
حور بصتلو وكرمشت وشهااا
حور بعصبيه:-ايهاب
ايهاب وهو عينو فالاب:-طيب استني شغال ع قضيه مهمه دلوقتي اهدي
حور راحت عندو وقفلت الاب فوشو وحطيت ايدها فوسطها وقالت برفع حاجب:-لا الشغلل م اهم مني
ايهاب غمض عيونو بعصبيه وغضب شديد…:

حور… بزهق:-نا زهقانه اتكلم مع مين
… ايهاب فتح الاب وكمل شغل
حور بصتلو ورفعت حاجبهاا اوي واتغاظت جامد
راحت قفلت الاب وحاشتو من قدامو ورمتو عالسرير وقالت بعصبيه وطفوله:-اايهاب بكلمك
ايهاب جاب اخرو خلاص قام وقال بغضب:-نتي قد اللي عملتيه ده
حور بثقه:-اه قدو قدو ونص
ايهاب مسكهاا من ايدهاا وشدها عليه وقال بتحذير:-حور نا بحاول اسيطر ع نفسي ع م عايز ازعلك مني لاني بحبك
حور بدموع:-نتا كداب وم بتحبني
ايهاب بصدمه:-ايي الكلام اللي نتي بتقوليه ده
حور بتحاول تفلت ايدهاا م عارفه
حور بدموع وعصبيه:-اه م بتحبني ع نا لما نتا كلمتني ونا قاعده عالفون زعقتلي وخدتو مني ودلوقتي بتكلم معاك ونتا ولا هناا وبتقولي بشتغل ع قضيه مهمه
ايهاب نفخ بضيق وقال:-طيب حد يعمل كد نتي قفلتيه فوشي مرتين ينفع كد
حور بعند واستفزاز:-اه ينفع
ايهاب غمض عيونو وقال بحده:-حور
حور بزهق ودموع:-بلا حور بلا زفت سيب ايدي بتوجعني
ايهاب ساب ايدهاا وهيااا راحت جابت فونها من عالتربيزه وقالت بدموع:-نا هرن ع حمزاوي واخواتي اخليهم ييجو ياخدوني من هناا
ايهاب بصلهاا ووشو شحب
راح عندهاا ونتش منها الفون وقال بهدوء:-طيب اهدي خلاص اهدي عايزه نتكلم ف ايي
حور بعصبيه:-م عايزه اتكلم وديني عند بابا

ايهاب قرب منهاا وضمهاا لحضنو وقال بحنيه:-نا هناا كل حاجه ليكي يحوري هو م احنا اتفقنا
حور زقتو وقالت:-لا نتا جوزي بس م اخوياا ولا ابويااا وعمرك مهتعرف تكون زيهم
ايهاب بضيق ونرفزه:-يحور يحور لمي الدور نا م عايز اتعصب ولا امد ايدي عليكي
حور حطيت ايدها فوسطهاا وقالت:-طب جرب تمد ايدك كد لو نتا راجل مدهاا
ايهاب نفخ جامد وشدهاا احضنو وقال:-طيب نا م هحط كلامك ده فدماغي ع نا راجل يحور وغصب عن ايي حد ونتي لسه طفله وم هحاسبك ع كلامك
حور بزعل:-ابعد عني
ايهاب لسه هيرد عليهاا باب الشقه خبط
سابها وراح فتح لاقه يامن وحمزاوي
حور اول مسمعت صوتهم خرجت علطول وجريت ع حمزاوي وقالت:-بابا مشيني من هنا ارجوك خدني معاك
وووو

يتبع…

روايه حمزه وملك الفصل الواحد والأربعون

حمزاوي بهدوء: حور عيب كد نتي م صغيره عالحركات ديي اكبري شويه
ايهاب باحترام: ازيك يدكتور
حمزاوي ببتسامه: الحمدلله يحبيبي اخبارك واخبار الهبله ديي معاك ايي
ايهاب بص ل حور وقال بهدوء: بخير يدكتور اتفضل
ايهاب رحب جدا ب حمزاوي دخلهم الصالون وقعدو
حمزاوي بحب: علفكره يامن جه معايااا بس تحت بيركن العربيه
حور بقمص: ايي الل جابو ده هو ورايا وراياا فكلل حته
ايهاب بصلها وقال بغيظ: قهوتك ايي يدكتور
حمزاوي ببتسامه: ساده
ايهاب بهدوء: طيب عن اذنك هروح اعمل تلاته قهوه وارجعلك خد راحتك البيت بيتك عن اذنك
وسابو ودخل
حمزاوي باعجاب: مشاء الله تبارك الله عالذوق والاخلاق
حور بسخريه: اخلاق قال
حمزاوي بحده: حور قربي عايز اتكلم معاكي
حور قربت منو وقعدت جمبو
حمزاوي بحده وصوت عالي نسبي: ده جوزك ولازم تحترميه وتقدريه قدام الناس اياكي تقللي منو ده هو حته عندو ذوق عنك
حور بدموع: نتا بتزعقلي يبابا
حمزاوي مسك ايدها وقال بحنان: معاش ولا كان الل يزعقلك يحببتي بس ده جوزك لازم تكبري نتي بقيتي مسئوله عن بيت وجوز دلوقتي
حور مسحت دموعها وقال: حاضر يبابا
حمزاوي ضمها لحضنو وطبطب عليها بحنيه شديده
ايهاب دخل وحط الصنيه عالتربيزه وقال ببتسامه: قهوتك يدكتور
حمزاوي بعد عن حور ومسك فنجان القهوه وشرب منو
حمزاوي بنبهار: القهوه ديي رايقه اوي ومعموله بمزاج
ايهاب بحب: طبعا يدكتور م معموله للغالي لازم نتمزج واحنا بنعملها

حمزاوي بضحك وحب: الله يكرم اصلك يشيخ
حور قاعده تبصلو وتضيق عيونها وتبص بعيد وم بتتكلم
يامن بهدوء: مساء الخير
ايهاب بترحيب: اهلا ي يامن اتفضل
وقام سلم عليه بالايد
يامن بهدوء: اخبارك ايي
ايهاب ببتسامه: فل يعم تعالى اقعد
يامن قعد جمب حور وبصلها وقال بغيظ: هو نا م واحشك يبت نتي
حور ببرطمه: وحش اما يبقا يلهفك نتا ومريم
يامن بصلها وبص لحمزاوي وقال بحده: شايف قلت ادبها
ايهاب بهدوء: حور اتكلمي عدل ده اخوكي
حور قامت وقالت بعصبيه: نتا مالك متدخلش دي عيلتي م عيلتك
وسابتهم ودخلت جوه
حمزاوي بحرج: نا متاسفلك جدا ي ايهاب ي ابني
ايهاب ببرود: ولا يهمك
يامن بتنهيده: معلش دي هرمونات بتطفح مره واحده عندها
ايهاب ببتسامه: عادي يعم نتعود
حمزاوي بهدوء: طيب احنا نستاذن ع الوقت اتاخر
ايهاب بهدوء: م لسه بدري يدكتور

يامن ببتسامه: بدري من عمرك ابقا هاتها وتعالى بكره عالغداء
ايهاب بهدوء: حاضر شرفتو
ايهاب سلم عليهم ومشيو
قفل الباب ودخل لاقه حور قاعده عالسرير وبلعب فالفون
ايهاب ببرود: الشغل ده تبطليه ع نا معنديش خلق للقرف ده نتي فاهمه
حور مردتش عليه وتجاهلتو
ايهاب راح عندها ومسك ايدها وشدها وقال بحده: م بكلمك
حور بوجع: ابعد ايدي ي ايهاب
ايهاب ساب ايدها وقال بتحذير: طريقتك ديي تتغير بدال مغيرلهالك نا وساعتهااا هتندمي
وسابها وخرج
••••••••••••••••••••••
الساعه بقت 11بليل
علي كان قاعد جمب هاجر وحاطط الفوطه ع راسها وحاطط ايدو عليها
بص لاقها بتفوق
حاش الفوطه بسرعه وبصلها بقلق
هاجر فتحت عيونها بتعب وقالت: اه
علي قرب منها ومسك وشها وقال بقلق وحنيه: ايي واجعك قولي
هاجر بصتلو وقالت: ايدي وجعاني
وبصت ع ايدها لاقتها مربوطه

علي مسك دراعها وباسو وقال بوجع: واجعك طيب منتي الل عملتي كد طيب نا عقمتهولك وربط الغرز كويس ع متتفكش قوليلي اعمل ايي طيب
هاجر بصت لعيونو ولاقت فيها دموع محجوره جواها
جات تقوم علي مسكها من وسطها وقعدها وهيا سندت ضهرها عالسرير
علي بحنيه: هنزل اجبلك تاكلي نتي مكالتيش من الصبح
هاجر بصت بعيد وقالت بتعب شديد: م عايزه
علي مسك وشها بايدو وبق يمشي ايدو عليه
علي بحنيه وحب: لازم يحبيبي ع خاطري
هاجر بصتلو وقالت بهدوء: ماشي
علي باس راسها وسابها ونزل تحت
هاجر بوجع: م عايزه اديلك فرصه تاني ي علي م عايزه كلكو بتخذلوني فالاخر وادي النتيجه بقيت مريضه
وبصت ع ايدها
•••••••••••••••••••••••••
يامن كان طالع عالسلم ف خبط ف علي
يامن باستغراب؛ مالك بتجري ليه
علي باستعجال: هنزل اجيب اكل
يامن بقلق: ف ايي ياض ماالك
علي بحب: نا مويس بس ع هاجر مكاالتش وكد
يامن بتنيهده: وقعت قلبي يخي
علي ضحك عليه وسابو ومشي

يامن دخل الجناح بتاعو ولاقه مريم بتحط روج قدام المرايا
قفل الباب ودخل بصلها من فوق لتحت وقال بوقاحه: طب اقلعيه هيبقا احلاااا علفكره
كانت لابسه قميص بحملات رفعيه ابيض مفتوح من عند الصدر وقصير جدا ومفتوح من الضهر
مريم بخجل ورقه: يامن بس
يامن قرب منها واخد الروج من ايدها رماه عالارض وقال بتوهان: يامن اييي بس نتي خليتها فيها يامن بعد الصوت ده
مريم حاوطت رقبتو بايدها وقالت بدلع: عملت ايي فيومك
يامن دفن راسو فرقبتها وغمض عيونو وهو بيستنشق ريحتها الحلوه
يامن بعشق: سيبك من يومي خلينا هنا بس
وباسها من رقبتها
بعد عنها وبص ع شفايفها وقال وهو بيبلع ريقو: طعمو اييي
مريم بمحن: جرب ونتا تعرف
يامن مسك رقبتها بايد والايد التانيه حاوط وسطها بيها وقرب وهو تركيزو كلو ع شفايفها
ميل ع شفايفها وباسها بعشق كبير ومريم بقت تتجاوب معاه وتبادلو
شالها وحطها عالسرير ودفن راسو فرقبتها
••••••••••••••••••••••••
محمد وحازم كان داخلين الفيلا
حازم ركت عربيتو ونزل منها هو ومحمد
حازم بهدوء: هتطلع لمراتك ولا هتروح فين
محمد ببرود: طالع يلا

ودخلو هما الاتنين
محمد ساب حازم وراح المطبخ
حازم طلع جناحو
وفتح الباب ملاقش حياه فيه
فتح بابا الاوضه برضو م موجوده
لسه هيخرج من الاوضه لاقها فوشو
حياه لسه هتتكلم لاقت حازم مسك ايدها وشدها للجناح
وقفل الباب
حازم بجنون وعصبيه: كنتي فين
حياه بخوف: ك ك كنت تحت فالمطبخ
حازم مسك دراعها وشدها وضغط عليه وقال بغضب: بتعملي ايي لحد دلوقتي فالمطبخ ها وم من الطبيعي اجيي الاقيكي هنا
حياه بوجع ودموع: ك كنت فالاوضه ب بس طنط جميله جات قعدت معاياا وقالتلي عايزه تاكل كيكه ونفسها فيها روحت طلعت نا وهيا المطبخ وعملت كذا صنيه ع اخواتك وكانت بتساعدني والله
حازم مسك فكها وشدها ليه وقال بتحذير وعصبيه: اول واخر مره تحصل ي حياه نتي فاهمه اول واخر مره
حياه بدموع: حاضر بس اهدا محصلش حاجه لكل ده
حازم مسك معصمها وشدها وقال بصوت عالي : حياه
حياه بخوف: اسفه م هتتكرر تاني بس سيب ايدي بتوجعني يحازم
حازم ساب ايدها وبعد عنها وراح قعد عالكنبه
حازم بعصبيه: طالعي حاجه البسها انجزي

وميل فك رباط الكوتشي وبق يقلعو
حياه راحت عند الدولاب وطلعت تشرت اسود بيتي وشورت ابيض
راحت عندو ومدت ايدها وقالت بهدوء: الهدوم
حازم نتشهم منها وسابها ودخل الحمام
••••••••••••••••••••••••••
مارياا كانت واقفه فالبلكونه ومربعه ايدها
مارياا بزهق: نا زهقت هفضل مسجونه هنا لحد امته
وافتكرت محمد ومعاملتو
ماريااا بدموع: كان لازم اقول ل حمزه م ل محمد نا الل غبيه
وبتبص فالجنينه لاقت حمزه داخل بعربيتو
دخلت بسرعه الاوضه ولبست شال ع لبسها ونزلت
•••••••••••••••••••••••
علي باستعجال: يماما اخلصي متسخنيهاش اوي
جميله بغيظ: متصبر مستعجل ع ايي يزفت نتا
علي بضحك: يما بقلك مكالتش من الصبح
جميله بحب: يخرابي عالحب وسنينو
محمد ببتسامه: عامله ايي يحببتي
جميله اتعدلت عليه لاقت محمد سابت الل ف ايدها وراحت حضنتو وقالت بحب: وحشتني يحبيبي
علي بغيظ: م وقتو دلوقتي يجميله اغرفي الاكل

محمد برفع حاجب: مالك ومالنا ياض
جميله بضحك: اسكت يواد منك ليه م حياه عامله كيكه حلوه اوي
محمد بجوع: وريني كد
علي بضحك: هتاكل نفسك وراها
جميله راحت طلعت قطعه كبيره من الصنيه وراحت اكلت محمد وقالت بحب: ايي رايك
محمد بستمتاع: جميله اوي اول مره اكل كيكه فالحلاوه ديي
علي بضحك: امال ديي مرات اخوك الل عاملاه وشوف الاصيله عملت حسابنا كلنا فيها
جميله بحب: تسلم ايدها والله يزين مخترتو يعيالي
محمد مسح بوقو وقال بهدوء: طيب نا هطلع دلوقتي يجميله ع تعبان اوي
جميله بحب: ماشي يقلب جميله
وسابهم وطلع
علي بصياح: يجوجو اخلصي ونبي
••••••••••••••••••••••••••••••••••
حمزه دخل الفيلا وطلع عالسلم ولسه هيروح يفتح الباب وقفو صوت مارياا
حمزه اتعدل وبصلها وفثواني وداه نظرو لبعيد:
ماريااا بتوتر: حمزه نا ممكن اتكلم معاك
حمزه ببرود: تتكلمي ف اييي
مارياا بتنيهده: ف موضوع مهم اوي عايزه اقولهولك وعايزه اعرفك ايي سبب جوازي من محمد
محمد كان طالع عالسلم فالوقت ده

حمزه باهتمام: سامعك عايزه تقولي ايي
ماريا بهدوء: بس الكلام ده ميطلعش بينا يحمزه
حمزه لسه هيتكلم لاقه الباب بيتفتح وملك طلعت
ملك بصت ل ماريااا من فوق لتحت
وهنا محمد طلع وشافهم
وووو

يتبع…

روايه حمزه وملك الفصل الثاني والأربعون

محمد بصلهم وعرقو برزت
محمد بصوت عالي وغضب عارم:-ماريااا
ماريا اتعدلت وبصت لاقتو واقف وراها عالسلم
ماريا بصتلو بخوف شديد ورعب
محمد مشي ناحيتهم ومسك دراع ماريا وقال:-ادخلي اوضتك
مارياا بلعت ريقها بخوف
ماريا بتوتر:-محمد نا كنت
محمد بصلها وقال بحده:-قولت ادخلي اوضتك
وساب ايدها
ماريا سابتهم ودخلت اوضتها
حمزه برفع حاجب:-داخل بزعبيبك ليه كد
محمد بصوت عالي وعصبيه:-ايي موقفك مع مراتي يحمزه ها ايي موقفك معاها
علي سمع صوتهم من تحت جري بسرعه طلعلهم
علي وقف فالنص وقال بقلق:-في ايي يلا بتزعق كد ليه
محمد بعصبيه:-اسألو هو بزعق ليه
حمزه ببرود:-تبقا عبيط لو فكرت ف الل فدماغك ده ماريا بالنسبالي اختي وبس من لما اتجوزتها وبعدين هيا دكتوره فالمستشفى بتاعتي وبنشتغل سوا
علي مسك محمد وقال:-محمد محصلش حاجه وبعدين نتا ازاي تفكر كد
محمد بسخريه:-الوسخ هيفضل طول عمرو وسخ
وسابهم ودخل جناحو
علي بخوف:-حمزه محمد متعصب بالله عليك يخي متاخد ع كلامو نتا اكبر من كد احنا اخوات يحمزه ونتا الكبير
حمزه ببرود:-لما يفوق هربيه واعلمو ازاي يتكلم مع اخواتو بادب
وسابو وراح جناحو
بص لاقه ملك واقفه عالباب ومربعه ايدها ورافعه حاجبها
حمزه بزهق:-م ناقصك هاا وعدي ليلتك ديي

وزاحها ودخل
ملك دخلت وراه وقفلت الباب
ملك بهدوء:-نا معملتش حاجه علفكره نا واقفه من بدري اصلا وسمعت كل حاجه
حمزه وهو بيقلع الكوتشى:-فل اوي م عايز بق اسأله غبيه عالمسا تمم
وراح قدام التسريحه وبق يقلع الساعه بتاعتو
ملك قربت منو ووقفت وراه وقالت بحنيه:-حبيبي مضايقش نفسك وبعدين نا م هسالك ع حاجه نا واثقه فيك
وميلت حضنتو من ضهرو
غمضت عيونها وبقت تستمتع بحضنو وريحتو الل بتعشقها
حمزه حط ايدو ع ايدها وباسها
حمزه بتنهيده:-كلتي طيب
ملك بسرحان:-لا نا استنيتك ع تيجي وناكل سوا
حمزه اتعدل عليها ومسك وشها بايدو وقال بحنيه:-بعد كد متستنيش انزلي كلي ونا اصلا منبه عالشغالين يطلعولك اكل نتي حامل ومينفعش متاكليش ماشي يحتتي
ملك حطت ايدها ع ايدو وقالت برقه:-مهو نا مبعرفش اكل منغيرك يحمزتي
ثم اكملت بطفوله:-وقولتلك متقوليش يحتتي مبحبهاش
حمزه ضحك ع طفولتها
حمزه بعشق:-نتي حتتي وكل ماالياااا يملكت قلبي
ملك بحب:-لا نا ملكت الحمزه
حمزه ضحك بصوت عالي اوي وقال بمراوغه:-نتي تؤمري يحتتي
ملك دبت ب ايدها ع صدرو بخفه وغيظ

حمزه حضنها وباس راسها
*******************
محمد دخل جناحو وبق يدور عليها بعينو
بص فكل ركن ف الاوضه ملقهاش
بص عالحمام لاقها خارجه وكانت لابسه بجامه بكم ستان
محمد مشي ناحيتها
مارياا حطيت ايدها ع وشها بخوف ودموع
ماريا بخوف وودموع:-والله العظيم محصل حاجه وحيات بابا عندي محصل حاجه نتا فاهم غلط والله
محمد بصلها وبدا يهدا لما شاف خوفها الشديد ودموعها
محمد بنفخ:-نا م حذرتك قبل منزل
مارياا حاشت ايدها وبصتلو وقالت بدموع:-هحاول والله اغير لبسي
محمد قرب منها ومسك ايدها الاتنين بايدو
بصلها وتاهه فملامحها قد ايي هيا جميله ورقيقه شعرها الاورانج وبشرتها البيضه وعيونها العسلي فاتح ورموشها وحواجبها نفس لون شعرها
محمد بهدوء:-متخافيش نا م هعمل حاجه بس دي اول واخر مره المحك معاه
مارياا بصتلو وبلعت ريقها براحه وقالت:-حاضر والله حاضر
محمد ساب ايدها براحه وراح قعد عالسرير
ماريا راحت قعدت عالكنبه
محمد ببرود:-حضريلي الحمام وغيار يلا
ماريا هزت راسها وراحت دخلت الحمام

****************
علي دخل اوضتو وهو شايل صنيه
حطها عالسرير قدام هاجر وراح قفل الباب ورجع تاني
هاجر بصتلو ووشها مليان دموع وهالات سوده
علي قعد جمبها وقال بحنيه مفرطه:-قومي ع اكلك وتاخدي الدوا
هاجر بصت للفراغ وقالت:-م عايزه وم جعانه وم عايزه اخد زفت سبني
علي مسك دقنها بايدو وقال برجاء وحزن:-ولو قولتلك ع خاطري يجوجو
هاجر بصتلو وحاولت تتماسك لاكن م قادره
علي برجاء:-ع خاطري
هاجر قامت وقعدت وقالت:-بس نا مبحبش شوربه الخضار ولا بطيق ريحتها
علي بفرحه:-يعني هتاكلي
هاجر بملل:-اه
علي قرب الصنيه منها وغرف فالمعلقه وقال بحنيه:-دي شوربه لحمه خليت جميله تعملها ع عارف انك م بتحبي شوربه الخضار
هاجر بصتلو ودات تاكل منغير كلام
علي بق ياكلها ويمسحلها بوقها بالمنديل
علي بق يبصلها. بحب وحنيه
هاجر كان كل الل بيدور فدماغها هو ليه كذب عليها
هاجر بتعب:-شبعت
علي بصلها وقال:-شبعتي ايي الطبق مليان خلصيه يلا ع خاطري

هاجر بدموع:-ليه عملت كد
علي بصلها وبص لدموعها وكسرتها
كان حاسس بقلبو وهو بيتفتت عشانها
علي بتنهيده والم:-كنت غبي يجوجو والله العظيم كنت غبي
بس اقسملك بالله اني حبيتك وحبيتك من قلبي اديني فرصه اثبتلك
هاجر برفض وعصبيه:-نتا زباله كلكو ونا عايزه اطلق فرصتك خدتها واكيد حضرتك شوفتني ونا طايره من الفرحه صح شوفتني نا ل ليلت الفرح مكنتش مصدقه اصلاا اني اتجوزتك
علي كان هيقرب منها
هاجر بصوت عاللي وعصبيه شديده:-ابعد عني ابعد ع قد محبيتك وعشقتك ع قد مكرهتك ابعد عني ي علي والا اقسم بالله البسك جريمه اخليك تروح فيها وراه الشمس
علي بدموع:-نا راضي وكل الل نتي عايزاه نا هعملو بس اهم حاجه تكوني مرتاحه
هاجر حطيت ايدها ع ودانها وقالت بنهيار:-ابعد عني ي علي ابعد
نا بتأذي ونتي جمبي بتأذي منك ومن نفسي ابعد
علي شدها بالعافيه وحضنها
بقت تزيح فيه وتضرب فيه بس مهموش حضنها وبق يمشي ايدو ع ضهرها
علي بحنيه ووجع:-م هقدر ابعدك عني يهاجر م هقدر صدقيني
نا اسف اسف ع خاطري اهدي وهصلح كل حاجه
هاجر من كتر التعب الانهيار نامت
علي بصلها لاقها نايمه

خرجها من حضنو ونيمها عالمخده وراح حاش الصنيه
وطفا النور وخدها فحضنو
بق يملس ع وشها بحنيه ويبوس فخدها
**********************
ف صباح يوم جديد
يامن نزل ودخل اوضت السفره ملاقاش حد قاعد
دخل المطبخ لاقه جميله واقفه وبتصب عصير
يامن باستغراب:-امال حمزاوي فين يجوجو
جميله بحب:-حمزاوي سافر الفجر
يامن بخضه:-سافر فين وازاي منعرفش ولا حد قالنا
جميله بهدوء:-اهدي يحبيبي دي سفريه شغل راح بيروت السفريه جاتلو بسرعه ونتو نمتو وملحقش يسلم عليكو ولا يعرفكو
يامن بخنقه:-كان المفروض يقولي هو م بيخبي عليا حاجه وبعدين سفريه ايي ديي وازاي نا معرفش بيها حته لو جات فجاء نا ببقا عارف
جميله بهدوء:-رن عليه وشوفو طيب
يامن سابها وطلع الجنينه
فضل يرن عليه كتير مبيردش
اسر بهدوء:-صباح الخير
يامن بقلق:-صباح ايي دلوقتي ابوك م بيرد عليا
اسر باستغراب:-هو فين اصلا
يامن وهو حاطط الفون ع ودنو:-جميله قالتلي جاتلو سفريه شغل ع بيروت

اسر باستغراب اكبر:-وازاي منعرفش بحاجه زي ديي
يامن بقلق وخوف:-نا م مطمن في حاجه نا خايف اوي علي بابا
اسر بقلق:-طب رن عالسفاره كد وشوفهم
يامن لسه هيرد عليه لاقه حمزاوي رد
يامن بلهفه:-الو ايوا يحبيبي نتا فين
………..
يامن بصدمه:-ايييي

يتبع…

روايه حمزه وملك الفصل الثالث والأربعون

البارت الثالث والأربعون من رواية ملكت الحمزة لا يزال قيد الكتابة، إذا أردت أن يصلك إشعار بمجرد أن يتم نشر الفصل على موقعنا أنضم لقناتنا على تليجرام واكتب تعليق على هذه الصفحة.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى