رواية أحمد وداليا الفصل السادس 6 بقلم ناهد ابراهيم
رواية أحمد وداليا الفصل السادس 6 بقلم ناهد ابراهيم
البارت السادس
< الجزء السادس
بعد ما المعلم فشخ امي فشخة شرموطة بالساعه مش مدام محترمة عندها اولاد والناس كلها تشهد علي كده.
الساعه 10 باليل رحت البلكونة ورحت عند اوضة ماما<br/>
لقيت ماما وخالتي قاعدين عريانين من غير هدوم خالص وجنبهم طبق فيها حلاوة(سويت) كنت اول مرة اشوفها ومعرفش بتستعمل ازاي<br/>
لقيت خالتي نايمة علي الارض وفاتحة رجليها يااااه جسم خالتي نار الجسم الفلاحي الاصيل ماما كانت قاعدة قدامها وبتنتف جسمها بلحلاوة وخالتي قاعدة تتوجع ووشها بقا احمر ماما كانت بتنتف رجليها ووراكها ودا الحوار الي كان داير بين خالتي وامي<br/>
ماما / بت يا شهد انتي بقالك اد اي منضفتيش الشعر دا<br/>
خالتي/ يااه من فترة كبيرة<br/>
ماما / ولية سايبة نفسك كده جوزك متكلمش معاكي<br/>
خالتي/ يختي بلا نيلة هو بقا فية حيل علشان يشوف في شعر ولا لا<br/>
ماما / هههههه ما الراجل كبر بردوا<br/>
خالتي/ ياااه دا انا نفسي ارجع لايام زمان<br/>
ماما/ زماان اه عارفاكي يا بتاعت زمان جوزك مكانش بيفوت يوم غير وهو راكبك . ماهو دا ياختي الي جابوا ورا<br/>
ماما خلصت من رجلين خالتي ودخلت علي كسها كانت كسها مبطرخ والشعر مليان<br/>
ماما من اول شدة خالتي اتأوهت جامد ووشها بقا احمر وتنهج ماما كانت بتضحك وبتقولها دا سخن مولع<br/>
خالتي كانت نايمة علي ضهرها وعنيها بتتسحب منها وماما بقت بتنتف بسرعه لقيت كسها ظهر كان احمر زي جمرة الفحم<br/>
ماما خلصت نتف وجابت كريم مرطب ودهنت بية كس خالتي وكانت بتمشي حولين كسها بصباعها وخالتي بطنها بتعلي وبتوطي من الهيجان لقيت خالتي مسكت ايد امي وبتحركها علي كسها جامد كانها بتقول نيكيني بايدك<br/>
ماما كانت بتضحك وبتشتمها مرة تقولها براحة يا شرموطة ومرة يا ممحونة وخالتي مش سامعه حاجة امي كمان هاجت من منظر خالتي ولقيتها بتلعب بصباعها جامد حولين كس خالتي بتلف علية لغاية ما دخلت نص صباعها في كسها وخالتي بقت زي التور الهايج الي عايز شنيور يحفر في كسها مش صباع<br/>
كنت سامع خالتي بتصرخ صرخة مكتومة اممممم اه ه اه جامد<br/>
ماما دخلت صباعها كلوا وخالتي بتزق ايد ماما عليها راحت ماما حطت الصباع التاني ونفسهم بقا زايد ونا خفت لحد يسمعهم برا تبقا مصيبة لقيت خالتي مستمتعة علي الاخر وعايزة كمان راحت امي راشقة الصباع التالت بقت تدخلهم وتطلعهم بلعافية خالتي خلاص مبقتش مستحملة كانت بتصرخ بصوت عالي راحت امي حطت ايدها علي بقها وفضلوا علي كده ربع ساعه لحد ما لقيت خالتي بتقول كلام مش مفهوم وبتترعش جامد راحت جابت عسلها<br/>
عسلها غرق المكان (ماهي كانت محرومة من سنين) لقيت ماما قامت واتعدلت وخالتي مرمية علي الارض زي الدبيحة<br/>
انا خرجت من البلكونة ورحت عند اوضة بنت خالتي لقيتها نايمة قلت كويس لو كانت صاحية كانت سمعت كل حاجة<br/>
رجعت للبلكونة تاني لقيت خالتي زعلانة وماما كمان<br/>
خالتي/ انتي لية عملتي كدة<br/>
ماما / انا عملت اي انتي الي كنتي عايزة كده<br/>
خالتي/ انا مقدرتش استحمل حركاتك<br/>
ماما / خلاص يبت حصل اي يعني انتي من حقك تعملي كده مادام جوزك مش بيقربلك<br/>
خالتي/ بس كده حرام<br/>
ماما / هههه ماهو حرام بردوا جوزك يسيب النفق دا. (وحطت ايدها علي كس خالتي)<br/>
خالتي/ اوففف دا بقا نار انتي تعبتيني اوي<br/>
ماما / تعبتك بس ريحتك ولا اي<br/>
خالتي/ عندك حق بس انتي اتعلمتي كل دا ازاي انتي بتلعبي لنفسك<br/>
ماما / لا ياختي انا عندي ده ( لقيت ماما فتحت الدولاب وطلعت زب صناعي) دا هو جوزي دلوقتي<br/>
خالتي برقت وقالت يخرب عقلك جبتية ازاي دا<br/>
ماما / اشتريتة من علي النت بس اي رايك فية<br/>
خالتي كانت بتعض علي شفايفها وبتقول امممم<br/>
ماما قالت اي نفسك تجربية يبت<br/>
خالتي/ اه نفسي بس كسي واجعني خلية بعدين<br/>
ماما / بعدين اي مش انتوا ماشيين النهاردة<br/>
خالتي/ ايوة خلاص قلتلك بعدين ( وكانت مترددة)<br/>
لقيت خالتي بتلبس وخارجة رحت انا خرجت وقعدت في الصالة بين اوضة امي واوضة بنت خالتي لقيت خالتي دخلت الحمام واخدت شاور وخرجت<br/>
لقيتها رجعت شباب تاني وشها نور وردت فيها الدموية<br/>
خالتي/ اي يا حبيبي الي مصحيك لحد دلوقتي<br/>
انا / مفيش بتفرج شوية علي التلفيزون<br/>
خالتي/ ماشي انا داخلة انام بقا علشان هنمشي بدري<br/>
خالتي دخلت اوضة بنتها ونا دخلت اوضتي وصحيت الصبح لقيت خالتي بتجهز نفسها وماشيين ونا بساعدها في الشنط ومشيت ووقفنا علي الباب وسلمت علي خالتي وبنتها وماما حضنت خالتي وملست علي طيازها كانها بتقولها الي القااء وخالتي ضحكت ونزلت<br/>
انا كنت بين نارين.احساسي بالذنب اني اشوف كل دا ومعملش اي فعل واحساس اني مبسوط بكدا ومتعه بلا حدود مع كذا موقف… استسلمت لاحساس المتعه<br/>
المهم عدت ايام واسابيع مفيش اي تغيير كنت كل يوم بصحي الضهر افطر وانزل اروح النادي.. ويوم اروح الجيم واجي علي باليل اسهر وانا بتفرج علي افلام اجنبي لحد الفجر وكذالك كل يوم. مصطفي اصلا سافر بورسعيد علشان يشتغل هناك<br/>
لحد ما عدي شهرين علي نفس الروتين دا<br/>
لقيت خالتي بتتصل عليا وبتقولي انها عازمه اهل العريس عندهم واننا كمان معزومين قلتلها ماشي وفعلا جهزت انا وماما ورحنا عند خالتي دخلت سلمت عليهم.. لقيت ان اهل العريس لسة مجوش<br/>
ماما دخلت سلمت علي خالتي وبنتها.. وانا وخرجت برا البيت كنت بتمشي هناك اهو بضيع وقت لحد ما اهل العريس ييجوا<br/>
رجعت البيت لقيت العريس جه هو وامه واخوه سلمت عليهم وقعدنا نتكلم في اي كلام هري وخلاص واكلنا اكله حلوة<br/>
لقينا ان العريس هيقعد مع خطيبتة شوية رحنا قمنا اخدت اخو العريس وخرجنا برا وامي وخالتي وام العريس دخلوا الاوضة<br/>
رامي (اخو العريس 20 سنه ارجع للجزء الخامس هتعرفوا عمل اي في امي)<br/>
رامي/ اي يا معلم اخبارك اي<br/>
انا / انا تمام انت عامل اي<br/>
رامي/ زي الفل ما.. تبقا تيجي نخرج سوا يسطا<br/>
انا / انا كل خروجاتي من النادي للجيم ومن الجيم للنادي للبيت<br/>
رامي/ ههه اي يا جدع دا. هي دي خروجات ياعم انا اقصد سهرات مع مزز سينما او مركب في النيل ولا انت ملكش في الناعم ههه<br/>
انا / لا يسطا انا مليش في الناعم ولا الخشن انا بالنهار في النادي والجيم وباليل في البيت<br/>
رامي/ ماشي انا ممكن اجي معاك الجيم اصل عايز اعمل فورمة<br/>
انا / ماشي بس تستمر مش يوم وتقول مش هروح تاني يا بتاع الناعم هههه<br/>
رامي/ لا عيب عليك اخوك رشاش مبيفضاش<br/>
رجعنا البيت والعريس واهلة مشيوا<br/>
انا / يلا يا ماما بينا نروح<br/>
خالتي/ يلا اي لسة بدري وبعدين امك وحشاني اوي ( وبصت لماما وقعدوا يضحكوا)<br/>
انا كنت عارف وحشاها ازاي قلتلهم ماشي ساعه ونروح<br/>
ماما قالتلي انها هتدخل مع خالتي الاوضة هيقيسوا شوية هدوم قلتلهم ماشي وخرجت برا<br/>
قعدت دقيقتين برا بحاول اشوف طريقة اني اشوفهم جوا كنت متأكد انهم هيعملوا حاجة مع بعض . طلعت الدور التاني ونزلت ونا عامل زي المدمن الب بيدور علي كوكايين لحد ما لقيت ان شباك الاوضة باصص علي المزرعة رحت المزرعة ورحت عند الشباك لقيت مقفول نصوا وبصيت من الحتة المفتوحة ولقيت فعلا خالتي لابسة قميص نوم فلاحي يجنن في لحمها الي باظظ من كل حتة فية وماما قاعدة تتفرج عليها لقيت ماما بتقولها انا جبتلك هدية معايا…..<br/>
ماما / انا جبتلك هدية معايا<br/>
خالتي/ جبتي اي ياختي<br/>
ماما / جبتلك عريس ( راحت خرجت زب صناعي جديد لسة في العلبة بتاعته انا معرفش ماما بتجيب الحاجات دي منين وازاي)<br/>
خالتي/ يا بنت الاي جبتية ازاي دا ومش خايفة حد يشوفك<br/>
ماما / هتقعدي ترغي اي مش نفسك تجربية وضحكت<br/>
خالتي/ اه نفسي طبعا دا انا كنت عايزة اجيلك علشان اجربوا<br/>
ماما قامت ومسكت شفايف خالتي بوس وتقطيع وبتقفش في صدرها اممم راحت منيمة خالتي علي السرير وفتحت الزب من العلبة وخرجتوا وخلت خالتي تمصوا ماما راحت قلعتها القميص والسوتيان وقعدت تلعب بالزب حولين حلمتها لحد ما حلماتها وقفوا وخالتي بزازها نافريين لفوق راحت ماما هجمت عليهم بتمضغ في حلمة والتانية بتفعص فيها وخالتي بتقول اييييي اوفففف براحة يا فاجرة دا لحمي براحة احححح<br/>
وماما بتضربها علي بزها التاني راحت نزلت لتحت وخلعتها الاندر ومسكت الزب وتفركوا علي كسها بس مبتدخلوش وخالتي هايجة نار وبتشد في ملاية السرير من المحنة وماما بتلعب في زنبورها راحت بتدخل راس الزب وبتخرجوا كذا مرة وخالتي خلاص مبقتش مستحملة وبتقولها دخلية ابوس ايدك مش قادرة راحت ماما زقتوا مرة وحدة للاخر قامت خالتي صرخت صرخة سمعها الطير والحجر لقيت الباب بيخبط راحت ماما وخالتي اتعدلوا<br/>
وصوت بنت خالتي برا / في اي يا ماما اي الصوت دا<br/>
خالتي/ لا يا حبيبتي مفيش حاجة دا خالتك شافت فار فا اتخضتك<br/>
بنت خالتي/ ماشي بس بابا عايزك دلوقتي<br/>
بنت خالتي مشيت وخالتي قالت لامي يخرب بيتك كنا هنتفضح كل دا والزب لسة في كس خالتي خرجت خالتي الزب وكان مليان بعسلها قامت خالتي عدلت نفسها ولبست جلبيتها علي اللحم ولسة هتخرج راحت ماما مسكتها وقالت رايحة فين تعالي راحت مسكت الزب ودخلتوا في كس خالتي وهي واقفة<br/>
خالتي/ بتعملي اي يا مجنونة انا خارجة برا<br/>
ماما / هتخرجي بية علشان تتكيفي مع كل حركة<br/>
خالتي سمعت كلامها وخرجت وكانت هايجة اوي ومش عارفة تمشي من الزب الي في كسها<br/>
رحت انا خرجت من المزرعة ودخلت البيت لقيت ماما وخالتي واقفين وظاهر علي خالتي انها مش طبيعية وبتتنفس بالعافية<br/>
قلت لماما يلا بينا بقا اتاخرنا لقيت ماما قالت ماشي وقالت لخالتي تروح تجيب شنطتها من الاوضة وخالتي بصتلها باستغراب راحت خالتي وكانت بتمشي مع كل خطوة بتتوجع ورجعت بالشنطة ووشها بقا احمر قلتلها مالك يا خالتي شكلك تعبانة<br/>
قالتلي بصوت مبحوح لا لا مفيش حاجة يا حبيبي<br/>
(مكنتش عارف لية ماما تعمل كده ولية خلت خالتي تمشي والزب في كسها مكنتش لاقي اجابة ماما خلاص اتغيرت 180 درجة من اول صحابي في الكلية مرورا بمصطفي في المطبخ وبعدين مصطفي في اوضتي وبعدين اخو العريس وابن عمة وبعدين المعلم جابر واخر حاجة خالتي خلاص بقت مومس )
- لقراءة باقي الفصول أضغط على (رواية أحمد وداليا)