روايات

رواية سهام الهوى الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية سهام الهوى الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم نورة عبدالرحمن

 

البارت السادس والثلاثون

 

زينه دخلت أوضت ابوها وقالت بخنقه : انا موافقه عالجوازه لكن ترجع امي على ذمتك الاول زينه دخلت أوضت ابوها وقالت بخنقه : انا موافقه عالجوازه لكن ترجع امي على ذمتك الاول.
يعقوب : امك مستحيل ترجع على ذمتي تاني افهمي ده كويس
زينه عيطت وقالت : بالله عليك يابوي عشان خاطري ترجع امي .. أمي ست كبيره متسيبش الناس تشمت بيها
يعقوب : روحي اوضتك جهزي نفسك جوزك على وصول ..وسيبك من الكلام ده
زينه : يابوي
يعقوب بزعيق : اطلعي اوضتك بقولك
زينه جريت على اوضتها
سالم سمع كلامها مع يعقوب دخل عليه وقال : مينفعش تتعامل مع زينه كده هي لسه صغيره
يعقوب : ياريت متتدخلش بتربيتي لبنتي ياسالم وخلاص بالليل هتروح بيت جوزها
سالم اتصدم وقال : ايه جوزها امتى حصل كل ده ومين جوزها ..
يعقوب : مصطفى اتقدملها وانا وافقت
سالم : ايه مصطفى … مصطفى اكبر منها وعنده ولد وانت عارف طبعه صعبه برأيك بنتك هتعرف تتأقلم معاه
يعقوب : ياريت متتدخلش ياسالم بنتي واعرف ايه اللي يصلح ليها اكتر من اي حد
سالم: لكن ..
يعقوب وقف وطلع السلم وهو بيقول: ياريت تكون هنا بالليل و تحضر كتب الكتاب..
سالم ….
**********
بالليل دخلت اشواق وبدأت تساعد زينه عشان تجهيزها وزينه بتعيط مش عارفه هتتجوز مين ولا عارفه هيكون مصير الجوازه دي ايه وغير كده مش هيتعملها فرح زي اي بنت.. لبست فستان ابيض بسيط وكانت جميله جدا ..
اتكتب الكتاب واتصدمت زينه لما عرفت أن جوزها يبقى مصطفى اخو سهام الكبير وكانت متأكده أن سهام هي السبب في الجوازه دي .
سهام اللي هي اساسا في الحقيقه رافضه تكون زينه مرات اخوها وحاولت كتتير انها تمنع اخوها من الجوازه دي لكن هو كان مصر ..
زينه كانت منهاره بتعيط اول ما عرفت أنها اتجوزت مصطفى طلعت معاه العربيه..
وهي مش عارفه توقف عياط ..

 

 

مصطفى كان هادي جدا.. حتى أنه متكلمش معاها.
وسابها تعيط براحتها من غير ما يسألها عن السبب
وخدها وطلعو على فندق كان حاجز فيه قبل مده
كانت بتمشي وراها من غير روح عارفه ان مصطفى هيعاملها أسواء معامله عشان هينتقم لأخته ..
دخلت الجناح اللي كان حاجزه مصطفى اول ما دخلت جريت على الحمام وقفلت على نفسها من غير ما تتكلم ولا تسمع منه اي كلمه .
مصطفى خد نفسه وقال : استعنى عالشقى بالله…
خبط الباب عليها وقال : افتحي الباب.. لو سمحتي
زينه…
مصطفى : زينه افتحي الباب بلاش حركات العيال دي.
زينه….
مصطفى: افتحى بقولك مش هاكلك يعني انا جوزك
زينه..
مصطفى بدأ بقلق اكتر خاصه لما سمع صوت حاجه اتكسرت ..
قال بانزعاج: لو مفتحتيش هكسر الباب مش عايز اعمل كده
زينه..
مصطفى اتعصب جدا وفعلا قال : براحتك انتي اللي اخترتي… وكسر باب الحمام واتصدم بيها بتترعش وهي حاطه قطعه ازاز على ذراعها وقالت بحرقه لو قربت مني هموت روحي..
مصطفى ..
زينه..
***********
سالم كان بيدور الشغاله عشان تجيبله ابنه لكنه معرفش هي فين عشان كده راح يشوفها هو من يوم ما اتخانق هو وسهام وهو بينام في المكتب ومش بيتكلم معاها خالص خاصه أنه شك أنها هي السبب في جواز مصطفى وزينه عشان تخلص منها.. وهي برضو بقت اعند منه وبدأت تبعد عنه ..
لكنه سمعها تتكلم في التلفون…
سهام : مصطفى مش عارفه أفهمه ياهمسه ايه اللي خلاه يختار زينه
همسه …..
سهام : انا خايفه تكرهه فيا .. انتي فاكره مراته سنيه عملت ايه وخلته يكرهني ازاي
همسه ….
سهام : عارفه أنه اتغير بس مكنتش حابه أنه يتجوز زينه .. اي وحده الا زينه..
همسه …
سهام ماشي يا همسه هقفل دلوقتي اروح اشوف ابني ..مع السلامه..
استخبى سالم وهو حاسس بالراحه عشان سهام مالهاش دعوى في جوازت اخوها وزينه ..
سهام نزلت تدور على ابنها ومكنش موجود بالبيت كله وبدأت تنده الشغاله اللي دايما بتوديه لسالم لكنها مكنتش موجوده بالبيت .
حست بالخوف وقلبها بدأ يضرب بقوه وهي بتصرخ ابني .. ابني فين .. سالم.. سالم الحق ابني..
سالم اول ماسمع صراخها نزل بخضه: في ايه
سهام بعياط : ابني مش كان معاك
سالم بقلق: لا انا مشفتوش من الصبح.
سهام بدأات تصرخ وهي بتقول ابني راح ابني حتى المربيه بتاعته مش موجوده لكن فجأه وصلت رساله على تلفونها كانت صوره لابنها مكتوب عليها عاوزك تودعي ابنك. قبل ما يم*وت
************
اشواق عرفت انها حامل وكانت حابه تفاجأ براق ..دخلت تصحيه وهو نايم ..
اشواق بدلال: براااق كفايه نوم يلاا بقى اصحى
براق شدها لحضنه وقال :خمس دقائق بس
اشواق. بتذمر : يابراق بقى انت بتعمل ايه
براق : خليكي كده ريحتك وحشاني اوووي
اشواق : براق
براق : همم
اشواق: كنت عاوزه اقولك اني.. ولسه هتتكلم سمعت حد يخبط عالباب
براق وهو دافن وشه بشعرها : كملي عاوزه تقولي ايه
اشواق :اشوف مين عالباب الاول سيبني
براق: سيبك منهم خليكي معايا
اشواق :براق عشان خاطري سيبني اكيد في حاجه مهمه
براق بعد بضيق وقال: ماشي
اشواق كانت مبسوطه اووي بحب براق ليها حطت على شعرها وفتحت الباب كانت بنت جميله جدا واقفه عالباب وقالت: لو سمحتي مش ده بيت الدكتور براق
اشواق بابتسامه: ايوا .. أقوله مين
البنت بمياعه : قوليله مي مراته
اشواق ..
يتبع
#رواية_سهام_الهوى 36
#بقلم_نوره_عبدالرحمن
زينه دخلت أوضت ابوها وقالت بخنقه : انا موافقه عالجوازه لكن ترجع امي على ذمتك الاول
يعقوب : امك مستحيل ترجع على ذمتي تاني افهمي ده كويس
زينه عيطت وقالت : بالله عليك يابوي عشان خاطري ترجع امي .. أمي ست كبيره متسيبش الناس تشمت بيها
يعقوب : روحي اوضتك جهزي نفسك جوزك على وصول ..وسيبك من الكلام ده
زينه : يابوي
يعقوب بزعيق : اطلعي اوضتك بقولك
زينه جريت على اوضتها

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية رغما عني أحبك الفصل الأول 1 بقلم يمنى محمد

 

 

سالم سمع كلامها مع يعقوب دخل عليه وقال : مينفعش تتعامل مع زينه كده هي لسه صغيره
يعقوب : ياريت متتدخلش بتربيتي لبنتي ياسالم وخلاص بالليل هتروح بيت جوزها
سالم اتصدم وقال : ايه جوزها امتى حصل كل ده ومين جوزها ..
يعقوب : مصطفى اتقدملها وانا وافقت
سالم : ايه مصطفى … مصطفى اكبر منها وعنده ولد وانت عارف طبعه صعبه برأيك بنتك هتعرف تتأقلم معاه
يعقوب : ياريت متتدخلش ياسالم بنتي واعرف ايه اللي يصلح ليها اكتر من اي حد
سالم: لكن ..
يعقوب وقف وطلع السلم وهو بيقول: ياريت تكون هنا بالليل و تحضر كتب الكتاب..
سالم ….
**********
بالليل دخلت اشواق وبدأت تساعد زينه عشان تجهيزها وزينه بتعيط مش عارفه هتتجوز مين ولا عارفه هيكون مصير الجوازه دي ايه وغير كده مش هيتعملها فرح زي اي بنت.. لبست فستان ابيض بسيط وكانت جميله جدا ..
اتكتب الكتاب واتصدمت زينه لما عرفت أن جوزها يبقى مصطفى اخو سهام الكبير وكانت متأكده أن سهام هي السبب في الجوازه دي .
سهام اللي هي اساسا في الحقيقه رافضه تكون زينه مرات اخوها وحاولت كتتير انها تمنع اخوها من الجوازه دي لكن هو كان مصر ..
زينه كانت منهاره بتعيط اول ما عرفت أنها اتجوزت مصطفى طلعت معاه العربيه..
وهي مش عارفه توقف عياط ..
مصطفى كان هادي جدا.. حتى أنه متكلمش معاها.
وسابها تعيط براحتها من غير ما يسألها عن السبب
وخدها وطلعو على فندق كان حاجز فيه قبل مده
كانت بتمشي وراها من غير روح عارفه ان مصطفى هيعاملها أسواء معامله عشان هينتقم لأخته ..
دخلت الجناح اللي كان حاجزه مصطفى اول ما دخلت جريت على الحمام وقفلت على نفسها من غير ما تتكلم ولا تسمع منه اي كلمه .
مصطفى خد نفسه وقال : استعنى عالشقى بالله…
خبط الباب عليها وقال : افتحي الباب.. لو سمحتي
زينه…
مصطفى : زينه افتحي الباب بلاش حركات العيال دي.
زينه….
مصطفى: افتحى بقولك مش هاكلك يعني انا جوزك
زينه..
مصطفى بدأ بقلق اكتر خاصه لما سمع صوت حاجه اتكسرت ..
قال بانزعاج: لو مفتحتيش هكسر الباب مش عايز اعمل كده
زينه..
مصطفى اتعصب جدا وفعلا قال : براحتك انتي اللي اخترتي… وكسر باب الحمام واتصدم بيها بتترعش وهي حاطه قطعه ازاز على ذراعها وقالت بحرقه لو قربت مني هموت روحي..
مصطفى ..
زينه..
***********
سالم كان بيدور الشغاله عشان تجيبله ابنه لكنه معرفش هي فين عشان كده راح يشوفها هو من يوم ما اتخانق هو وسهام وهو بينام في المكتب ومش بيتكلم معاها خالص خاصه أنه شك أنها هي السبب في جواز مصطفى وزينه عشان تخلص منها.. وهي برضو بقت اعند منه وبدأت تبعد عنه ..
لكنه سمعها تتكلم في التلفون…
سهام : مصطفى مش عارفه أفهمه ياهمسه ايه اللي خلاه يختار زينه
همسه …..
سهام : انا خايفه تكرهه فيا .. انتي فاكره مراته سنيه عملت ايه وخلته يكرهني ازاي
همسه ….
سهام : عارفه أنه اتغير بس مكنتش حابه أنه يتجوز زينه .. اي وحده الا زينه..
همسه …
سهام ماشي يا همسه هقفل دلوقتي اروح اشوف ابني ..مع السلامه..
استخبى سالم وهو حاسس بالراحه عشان سهام مالهاش دعوى في جوازت اخوها وزينه ..
سهام نزلت تدور على ابنها ومكنش موجود بالبيت كله وبدأت تنده الشغاله اللي دايما بتوديه لسالم لكنها مكنتش موجوده بالبيت .
حست بالخوف وقلبها بدأ يضرب بقوه وهي بتصرخ ابني .. ابني فين .. سالم.. سالم الحق ابني..
سالم اول ماسمع صراخها نزل بخضه: في ايه
سهام بعياط : ابني مش كان معاك
سالم بقلق: لا انا مشفتوش من الصبح.
سهام بدأات تصرخ وهي بتقول ابني راح ابني حتى المربيه بتاعته مش موجوده لكن فجأه وصلت رساله على تلفونها كانت صوره لابنها مكتوب عليها عاوزك تودعي ابنك. قبل ما يم*وت
************
اشواق عرفت انها حامل وكانت حابه تفاجأ براق ..دخلت تصحيه وهو نايم ..
اشواق بدلال: براااق كفايه نوم يلاا بقى اصحى
براق شدها لحضنه وقال :خمس دقائق بس

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية الغريبة نهلة وحازم الفصل السادس 6 بقلم غيوم الشوق

 

اشواق. بتذمر : يابراق بقى انت بتعمل ايه
براق : خليكي كده ريحتك وحشاني اوووي
اشواق : براق
براق : همم
اشواق: كنت عاوزه اقولك اني.. ولسه هتتكلم سمعت حد يخبط عالباب
براق وهو دافن وشه بشعرها : كملي عاوزه تقولي ايه
اشواق :اشوف مين عالباب الاول سيبني
براق: سيبك منهم خليكي معايا
اشواق :براق عشان خاطري سيبني اكيد في حاجه مهمه
براق بعد بضيق وقال: ماشي
اشواق كانت مبسوطه اووي بحب براق ليها حطت على شعرها وفتحت الباب كانت بنت جميله جدا واقفه عالباب وقالت: لو سمحتي مش ده بيت الدكتور براق
اشواق بابتسامه: ايوا .. أقوله مين
البنت بمياعه : قوليله مي مراته
اشواق ..
يتبع

 

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها وتشوف الروايات الجديدة وتطلبها

انضم لينا على الفيس بوك (من هنا)

و

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *