روايات

رواية سهام الهوى الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية سهام الهوى الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم نورة عبدالرحمن

 

البارت الخامس والثلاثون

 

رواية سهام الهوى الحلقة الخامسة والثلاثون
دخل سالم اوضتهم وشافها دافن وشدها وبتعيط خد نفس وقعد جنبها ونده عليها : سهام
سهام ..
سالم : ايه مخصماني ..
سهام مردتش عليه وهي لسه بتعيط بس شهقاتها زادت
سالم : طب بصيلي عاوز اقولك حاجه
سهام بشهقات: مش عايزه اسمع حاجه منك روح وسيبني فحالي.
سالم : لا بقى ده احنا زعلانين بجد
رفعت وشها المحمر ودموعها مغرقه وشها وقالت : عايزني اعمل ايه اخدك في الحضن
سالم بابتسامه ياريت والله عشان انا محتاج حضنك اوووي
سهام بحرقه : روح لست زينه مش من شويه كنت واخدها فحضنك
سالم اتضايق لما افتكر زينه واللي حصل لها.. واتغيرت ملامحه لكنه قال : احنا هنفضل زي العيال كتتير انا عاوزك فظهري دائما مش اي موقف تتقمصي وتجي معيطه هنا لوحدك..
سهام مسحت دموعها بكمها وقالت: والله عايزني فظهرك مش كفايه زينه فحضنك.
اتخنق اكتر من عنادها وقال : لو سمحتي بلااش الأسلوب ده يا سهام انا على اخري اليوم كان صعب اووي عليا
سهام بغيره : طبعا هيكون صعب منتا مقضيها مع ست زينه ويعالم كنتو فين
سالم اتصدم من اتهامها وقال : ايه
سهام : بقول اللي سمعته
سالم بغضب : انت بتتكلمي عليا كده انا سالم الدمنهوري اختلي ببنتي عمي ايه التفكير المريض ده .
سهام بعناد : ده اللي شفته بعنيا محدش قالي ووقفت وبدأت تحضر شنطتها وهي متعصبه وبتقول :هسيبلكم البيت وابقى خد راحتك معاها.
سالم فضل ساكت وهي بتحضر شنطتها كان بيفكر بحاجه وحتى أنه معترضش على أنها عاوزه تسيب البيت..
سهام خدت إبنها وحاولت تشيل الشنطه بتاعتها معرفتش .. شالها سالم ونزلها وهي بنفس الوقت كانت مصدومه ازاي سالم هيسخى بيها ويسيبها تروح من غير مايمنعها حست بغصه جواها بس مش هتضعف ولا هتفضل معاه ثانيه لو مفيش اي عذر يقنعها باللي حصل..
سهام بعناد : انا هروح لوحدي مفيش داعي توصلني كتر خيرك.
سالم بنفاذ صبر : اطلعي العربيه يا سهام بلااش تعصبيني
سهام : بقولك انا هروح لوحدي.
سالم زعق فيها وهو بيقول : بقولك اطلعي الزفت..
سكتت ومعترضتش وفعلا طلعت معاه العربيه بصمت… وقف قدام بيت اهلها ولسا هتنزل مسك أيدها وقال: انا هسيبك اسبوع تريحي وتبعدي عن البيت لحد ما اضبط الوضع هناك في الوقت ده راجعي نفسك كويس شوفي انا ايه وازاي تتهميني بتهمه زي دي .. انا هعديلك اللي حصل النهارده عشان مقدر اللي مريتي فيها بس بنفس الوقت مش هعرف اتقبل اتهامك ليا بأني أختلي ببنت عمي ولسه مش مستوعب نظرتك ليه عامل كده ليه..
سهام سكتت وحست انها زعلته جدا عشان اتعصب عليها ..وحست برضو أنه عاوز يبعدها عن البيت بأي وسيله ليه مش عارفه.. خد ابنه فحضنه وباسه وهو بيقول مش هتأخر يابني وهجي أخدكم بس ياريت نعقل قبل كده كان بيتكلم مع ابنه وعنيه على سهام
نزلت سهام ودخلت بيت أهله البيت اللي عاشت فيه أسواء ايام حياتها راجعه تتحامي بيه من اكتر شخص فهمها وحبها وحمها حست بالغربه والوحده بالرغم من استقبال اخواتها وهمسه ليها واهتمامهم بيها وببنها .. لكنها بمجرد ماشافت عربيته مشيت حست أن روحها راحت معاه. ازاي هتسيبه دلوقتي مع زينه وامها ازاي …
***********
سالم دخل القصر وكان متعصب جدا.. وراح أوضت زينه وهو بينده عليها : زينه .. زينه
خرجت ام زينه تجري عليه وهي خايفه… وزينه استخبت في الحمام.
ام زينه: في ايه ياسالم
سالم : زينه فين
ام زينه بخوف: هي في الحمام دلوقتي
سالم خبط الباب عليها بغضب وقال : افتحي يازينه
زينه كانت مرعوبه انها تخرج تكلمه ..
ام زينه :استهدى بالله ياسالم عشان خاطري البنت لسه صغيره غلطت وهتتعلم من غلطها
سالم : غلطت انتي عارفه هي عملت ايه وعارفه لو مكنتش وصلت في الوقت المناسب كان هيحصل ايه
ام زينه : عيله وغلطت بالله عليك متقولش ليعقوب حاجه ده هيق*تلها لو عرف
سالم خبط باب الحمام بغضب وزعيق: افتحي بقولك اطلعي .. مش هعملك حاجه.. اطلعي يازينه
زينه فتحت الباب بخوف وخرجت وهي معيطه ووشها كله جروح وقفت قدامه بتترعش وهو بصلها بغضب وقال: انا عاوز افهم ليه .. عملتي كل ده ليه ..
زينه عيطت ووو

يتبع….

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية يونس وروح - جعلتني أقوى الفصل الخامس 5 بقلم شيماء صبحي

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها وتشوف الروايات الجديدة وتطلبها

انضم لينا على الفيس بوك (من هنا)

و

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *