روايات

رواية سهام الهوى الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية سهام الهوى الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم نورة عبدالرحمن

 

البارت الرابع والثلاثون

 

رواية سهام الهوى الحلقة الرابعة والثلاثون
احمد : مالك يامصطفى بتفكر بأيه
مصطفى : ياسر ممكن يبقى مش ابني
احمد : انت بتخرف بتقول ايه
مصطفى : انا عاوز اعمل تحليل
احمد : بلاش التفكير ده ياسر ابنك ده نسخه عنك
مصطفى : معدتش واثق من حاجه بنت ال*** كانت بتخوني وهي في بيتي
احمد : بلاش تفتكرها يامصطفى دي متستحقش اي دقيقه من وقتك تفكر بيها
مصطفى : بس انا عاوز اتأكد أن ياسر ابني
احمد : حاضر هعملك تحليل والله بس مش عايز اشوفك بالحاله دي يامصطفى الحياه لسه طويله قدامنا انت اخترت غلط ممكن ترجع تختار الانسانه الصح وتبدأ معاها
مصطفى : مش عايز .. انا صنف الستات ده كله معدتش بثق بيه
احمد سكت وهو بيبص لأخوه بحزن على حاله
مصطفى: انا عاوز اشوف سهام
احمد بقلق : ليه
مصطفى : عاوز اشوفها يا احمد دلوقتي
احمد بتهرب : انت لست تعبان وهي مش عارفه انك في المستشفى ولو عرفت أنك اتخانقت انت وسالم عشان زين هتزعل اووي
روح هاتها عاوز اتكلم معاها مضنش سالم يمنعها تقابل اخوها
احمد : حاضر بس انت ارتاح دلوقتي
********
سالم: انت كويس
زين بتعب: لو مكنتش وصلت في الوقت المناسب كان ال*** مو*تني
سالم: انا نصحتك قبل كده وقلتلك الطريق اللي ماشي فيه مش هيجيلك منه خير
زين : انت اتخنقت مع مصطفى عشاني مكنتش اتوقع انك تعمل كده
سالم : انت هتفضل عمي وانا مش هسمح لحد يأذيك بحاجه حتى لو كنت على غلط ..
زين : متشكر بس مراتك هتزعل أو عرفت انك ضربت مصطفى وهو في المستشفى بسببي
سالم بضيق وغيره : متفكرش بمراتي وياريت متجيش سيرتها تاني
زين سكت وحس أن سالم عنده علم في كل عمايله مع سهام
سالم : بص يازين انت رجعت وقلت إنك مش هطول وهترجع تسافر تاني
زين : اه بس
سالم : عارف انت عاوز نصيبك في الورث وانا هديدهولك لكن في الأول هتتجوز
زين : اتجوز ايه .. انا مش هتجوز دلوقتي
سالم : جدي الله يرحمه كان حاطط شرط انك تتجوز وبعد كده هتاخد ورثك وانا طلبت من عمتك اشواق تشوفلك بنت كويسه هتكتب عليها وتسافر معاها .
زين : عاوز تخلص مني .. ومش عايز تشوفني تاني..
سالم وقف وقرب منه وقال: انا عاوز أدفن الماضي.. عشان مش عايز احاسبك على عمايلك زمان .. عاوزك تبدأ على نضافه لكن بعيد عني وعن مراتي وحياتي
زين ارتبك وقال : انت عرفت
سالم : ايوا عرفت واللي حايشني عنك جدي الله يرحمه اللي حط ثقته فيا لأخر لحظه بحياته .. هتتجوز يازين ووهتاخد ورثك وتسافر ومش عايز اشوفك خاصه بالوقت ده .. أسس حياتك بعيد عننا ولو احتجت حاجه في يوم انا هقف جمبك
زين …
سالم انا همشي دلوقتي وهرجعلك بكرى
*********
سهام بدموع : مصطفى انت كويس ياخوي
مصطفى نزلت دموعه بقهر قهر بجد وحسره على كل لحظه مكنش فيها الاخ الحقيقي لسهام بالعكس كان ضدها وكان عقبه في كل مراحل حياتها
سهام بخضه: انت بتعيط ليه انت كويس في حاجه وجعاك
مصطفى : سامحيني.. وسامحي ابويا يا سهام انا عرفت اني السبب في كل اللي عشتيه
سهام : متقولش كده
مصطفى : سنية خلاص ماتت
سهام : ربنا يرحمها
مصطفى : ربنا يحرقها .. بنت**** هي وعشيقها كانو السبب في كل اللي عملته فيكي انا كنت فاكر اني بحميكي بقسوتي عليكي مكنتش عارف اني بظلمك
سهام مسحت دموعها وقالت: متقولش كده الحمدلله انت كويس وبخير ودي اهم حاجه عشان خاطري متفكرش بالماضي
مصطفى : سامحيني
سهام : مسمحاك والله ومش بفكر باللي فات ياحبيبي انا والله مسمحاك
مصطفى :وسامحي ابويا ابويا والله بيحبك وكان بيخاف عليكي
سكتت سهام ونزلت دموعها وهي بتفتكر كل القسوه اللي شافتها من ابوها ومصطفى وكل ده بسبب سنيه وزين
مسك كفها مصطفى وقال سامحينا يا سهام سامحينا.
سهام : ربنا يسامحكم يامصطفى ربنا يسامحكم.
*************
رجعت سهام على بيتها وهى رايحه جايه مستنيه سالم عشان تتخانق معاه ازاي يضر*ب مصطفى ويدخله المستشفى كل ده عشان سالم لما وصل وكان مصطفى ضرب زين بالس*كينه و وأحمد بيحاول يبعده عنه مش عارف فتخانق مع مصطفى ..
سمعت صوت عربيته ونزلت بسرعه ولكنها اتصدمت بيه شايل زينه فحضنه نزلت دموعها ووقفت في وشه بصدمه وقالت : ايه ده
سالم بهدوء وخنقه : اطلعي اوضتك هنتكلم بعدين
سهام بانفعال وغيره : نتكلم ايه انت شايلها كده بتاع ايه …
سالم بزعيق: بقولك اطلعي الز*فت اوضتك دلوقتي
سهام وقفت مصدومه عشان هو اول مره يزعق فيها و و و

يتبع….

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية سمراء احتلت كياني الفصل الخامس 5 بقلم أميرة محمد

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها وتشوف الروايات الجديدة وتطلبها

انضم لينا على الفيس بوك (من هنا)

و

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *