رواية سهام الهوى الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية سهام الهوى الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم نورة عبدالرحمن
البارت الثاني والثلاثون
رواية سهام الهوى الحلقة الثانية والثلاثون
اشواق بضيق : انت بتعمل ايه ابعد عني
براق بكدب : بكون بعمل ايه بتسند عليكي عشان اوصل السرير
اشواق بانزعاج : انت بتستعبط هما بيتسندو كدا برضو
براق قعد عالسرير وشدها لحضنه وهو بيقول : اومال بيتسندو ازاي..
اشواق اتوترت وقالت بتلعثم : ببراق ممكن تبعد..
براق : وابعد ليه
اشواق بتهرب : انت لسه تعبان .
براق : مين قالك كده..
اشواق بهمس : براق..
براق : عيون براق قال كده وقرب منها ووو
************
من ساعت ما بلغه اخوه أن مراته بتخونه وهو بيراقبها…
لكنها قررت فجأه انها ترجع لمصطفى وتعتذر منه .. وفعلا مصطفى مرفضش رجعوها بالعكس رحب بيه جدا.. كل ده بيحصل وأحمد متغاظ من اخوه ازاي يرجعها تاني…
اما سالم وسهام رجعو متفاهمين وعلاقتهم بقت اقوى وكل أما تجي سهام تقوله عاللي حصل تخاف أنه يسيبوها وخاصه بعد ما يعقوب اترجاها انها متبلغش سالم باللي حصل من زين..
وفي يوم جت رساله على موبايل سالم من سنيه عشان عايزه تقابله…
وفعلا سالم راح عشان يقابلها ..
في احد الكافيهات
سالم : في ايه عايزاني بشكل مستعجل ليه ..
سنيه : زين وسهام
سالم قطب جبينه باستغراب وقال : مش فاهم.
سنية: زين من زمان هو سهام على علاقه من قبل مايسافره
سالم بضحكه: عارفه انتي مشكلتك ايه انك شايفه كل الناس زي وسا*ختك
سنية ضحكت بسخرية وقالت : مسألتش نفسك ليه جدك كان مصر على جوازك انت وسهام ومسألتشك نفسك ليه وصاك ممنوع تطلقها. وبرضو مسألتش نفسك هي رفضت تسلمك نفسها اول جوازكم ليه…
سالم بانزعاج : انتي ايه اللي عرفك بالكلام ده..
سنية بخبث : عشان جدك في يوم دخل عليهم وكانوا فعلاقه وهي كانت لسه صغيره يعني مراهقه تقريبا عندها 13 أو 12 سنه .. وجدك وقتها سفر زين برررا البلد ورجع سهام لأهلها ممكن تسأل زين عن الحكايه ده . هو انت مسألتش نفسك زين ليه مصر على سهام بالرغم انها مراتك..
سالم اتضايق وقال : جايه تبخي سمك في حياتنا عشان زين سابك..
سنيه : دي الحقيقه واسأل سهام والا اقولك دور في ماضي مراتك كويس وعايزه اسأل نفسك مصطفى بيكره اخته ليه .هتعرف السبب لوحدك..
سالم : انتي فاكره كل الناس زيك بالضبط بس سهام مش كده… سهام اشرف منك ومن كل اللي من عينتك ولسا هيمشي..
نادت وراه وقالت ياريت تدور كويس. ورأى الحكايه دي وهتتأكد بنفسك…
سالم راح وسابها ..
**************
بالليل
مصطفى خد تلفون سنية بعد ما نامت و راح استرجع كل المحادثات اللي موجوده ورجع البيت فضل يقرأ محادثاتها هي وزين كان مصدوم وهو بيقرأ كل حاجه مابينهم حتى أنه عرف ان زين هو اللي خطف سهام وهي صغيره عشان شافتهم مع بعض. .. صحيت سنية وشافته ماسك تلفونه وبيدخن كتتير اترعبت اول ماشافت بصاته ليها قالت بصوت مهزوز وهي بتقف من السرير : في ايه ياحبيبي شكلك زعلان من حاجه .. كانت عينيها بتزغلل على فونها وقف وهو بيجري عليها وبيقول بتخونيني يابنت ال****
سنية جرت منه بررا الأوضه ونزلت الدرج وهي بتصرخ عشان ايه حد يلحقها وهي نازله الدرج وقعت والعيله كلها شافتها وهي بتجري ووقعت من الدرج
جريوا عليها واسعفوها .. مصطفى كان عاوزها تم*وت بس مش كده عاوز يشفي غله بيهت بقالها سنين بتخونه ازاي وهو على عماه لكنه فضل ماسك نفسه بالعافيه ولحقها بعربيته واحمد وهمسه اسعفوها
وكان بيش*تمها طول الطريق
************
زينه : في عالم هنا يمه معندهاش كرامه ولازقه بسالم وهو مش طايقها
سهام : والله سالم جوزي. ابو ابني لكن اللي معندهاش كرامه اللي بتجري ورى راجل متجوز وعنده عيل وهو مش شايلها من أرضها
زينه: انت بتقصدي مين بالكلام ده
سهام وقفت عشان تدخل أوضتها وهي بتقول : والله كلامي جي عالجرح واللي زعل عارف مين المقصود بكلامي هروح اشوف ابني قبل ما يجي أبوه ..
زينه اتعصبت ونزلت دموعها
امها : بتعيطي ليه ياعيبطه دي عاوزه تحرق دمك..
زينه بدموع : وحرقت دمي يمه عايزاني اعمل ايه هي عندها حق..
ام زينه :وحياتك سالم هيبقى جوزك وهتشوفي
زينه بأمل : ازاي يمه ازاي
*********
كانت بتلاعب ابنها لما دخل سالم عليها وباين على وشه ألتعب
سهام بابتسامه : رجعت ياحبيبي حمدالله بالسلامه عارف سالم الصغير من بدري بيدور عليك فعنيه استفقدك اوووي ..
سالم خد ابنه بحضنه وقعد عالسرير وهو بيب*وسه ويلاعبه ..
سهام بقلق :في ايه ياسالم وشك عامل كده ليه .
سالم : لو سألتك تقولي الحقيقه ..
سهام : وانا امتى كدبت عليك..
سالم بضيق: في ايه بينك وبين زين
سهام بغضب: انت بتقول ايه الحكايه دي مش هنخلص منها
سالم حط ابنه عالسرير وقال :مش بسأل عن جوازتكم انا بسأل عن زمان انتو فضلتو مع بعض ايام لوحدكم
سهام اترعش جسمها وقلبها وهي تفتكر اللي حصل..
لاحظ سالم حالتها وزاد شكه وهو بيقول المفروض اعرف كل حاجه خاصة أن زين يبقى عمي ..
سهام عيطت ووو
يتبع….
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية سهام الهوى)