روايات

رواية سهام الهوى الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية سهام الهوى الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم نورة عبدالرحمن

 

البارت الحادي والثلاثون

 

 

رواية سهام الهوى الحلقة الحادية والثلاثون
سهام بصدمه : انت عرفت مكاني ازاي
سالم بهدوء : عشان انتي غبيه .. المره الجايه اعرفي تتخبي كويس..
سهام بغيظ : انت بتهزر ابعد عن ابني..
سالم برفعة جاب :ده ابني برضو .. و على فكره اللي المفروض يتعصب مين مش انا .
سهام بتريقه وخنقه : وانت فاضي تتعصب مش عريس جايلنا انا وابني ليه.
سالم باستغراب : عريس ..!؟؟
سهام : ايوا فاكرني نايمه على والدتي … صور كتب كتابكم وصلوني انت وزينه
سالم ابتسم وهو بيقول : ااااااه زينه .. مش قلت انتي غبيه
سهام : ايوا غيبه جاي هنا ليه وبعدين عاوزه اعرف ازاي عرفت مكاني
سالم : بغمزه ده سر المهنه مينفعش لقول
سهام بغيظ : سيبهولك السر ده ولسه هتشيل ابنها مسك أيدها ومنعها وقال مش المفروض نتكلم . مش طلبت منك تستني لحد ما ارجع ونتكلم
سهام : نتكلم بأيه عااوز تقولي انك عاوز تتجوز اديني عرفت عاوزني اعمل ايه .. ارقص في فرحك مثلا.
سالم بتريقه :هو انتي تعرفي ترقصي اخس عليكي كل الوقت ده ومهزتيش خصرك ليا. قال كلامه وهو بيحاوط خصرها..
زقته سهام بغيظ وهي بتقول : انت ليك نفس تهزر
سالم بضحكه : وماليش ليه. مش عريس
سهام : ابعد ياسالم سيبني سيبني متقربش مني .. زعقت ودموعها كانت بتنزل زي الشلال على وجهها….
سالم لما شاف دموعها قرب منها وحاوط وشها ومسح دموعها وهو بيقول: بلاش تعيطي..
سهام بحرقه : عاوز تتتجوز جاي ورايا ليه.
سالم : انت عبيطه واخده ابنك ونازله القاهره وحاجزه بالفندق ده مااينسبش لا حالتك ولا حالت ابنك اللي لسه طفل بيرضع…
سهام بصت للأرض وقالت بشهقات: كنت عاوزه اخليلك الجوى مع عروستك..
سالم بضيق : عروسته ايه هو انا ملاحق عليكي عشان اتجوز التانيه .. في حد بيشتري النكد ..
سهام بصت: ليه .
سالم : مفيش من الكلام ده مفيش لاجواز ولا كتب كتاب.
سهام: انت كداب صوركم وصلة على موبايلي
سالم : صور ايه بقولك مفيش من ده انتي مش مصدقاني..
سهام خدت فونها وورته الرسائل والصور .
سالم اتضايق جدا لكنه مبينش ليها وقال: كداب الصور دي واضحه جدا غباء صناعي.. زي دماغك دي.. قال كلامه وهو بيخبط دماغها بخفه..
سهام بشك : انت بتكدب صح.
سالم : ايوا بكدب وجايلك هنا عشان تجي تحضري الفرح …متفكري شويه دي دماغ ولا جز*مه
سهام بصت ناحيته بشك
سالم : متعصبنيش دلوقتي انا على اخري منك سايبه كل حاجه وجايه المجهوله انا لو ما لحقت إشارة فونك كنتي هتتبدهلي انتي وابننا .. اقل حاجه كنت بلغتي واحد من اخواتك الشباب
سهام بصت عالأرض بندم وهي بتقول :معرفتش اعمل ايه واتصرف ازاي..
سالم : مش بقولك غبيه.. يلاا خلينا نمشي اخواتك زمانهم قالبين البلد عليكي.
سهام : انت بلغتهم..
سالم : اومال عايزاني اعمل ايه طول الليل انتي نائمه هنا وانا بدور عليكي. انا بعت رساله لاحمد اخوكي اني عرفت مكانك وبعتله العنوان مش عارف هي وصلته أو لا
سهام بخوف : مصطفى عرف.
سالم : متخفيش مش هيعرف يعملك حاجه وانا معاكي..
سهام بس.
سالم حاوط وشها وقال: اللي عملتيه ده غلط… المفروض لما تزعلي مني تبلغني وتقولي السبب مش تمشي زي كده انا كنت هتجنن من خوفي عليكي.
سهام بخفوتذ: انا اسفه .
سالم شدته جدا لما شافها قريبه منه كده وقرب وبأسها ولسه هي هتبادله سمعو صوت خبط على باب الاوضه ..
سالم بغضب : مين ال***
ابتسمت سهام بكسوف وراحت تعدل طرحتها بسرعه..
سالم فتح الباب وكان احمد ومصطفى
احمد: هي كويسه. .
مصطفى :هي فين
سالم :اطمنو هي بخير ..
مصطفى بغضب : سهام.
وقف سالم قدامه وقال :مراتي انا هتكلم معاها ياريت متتدخلش.
مصطفى : مراتك ايه دي كانت هتفضحنا في البلد..
سالم بتحذير : قلتلك مراتي وانا هتصرف معاها ياريت يااحمد تاخد اخوك وتمشو
احمد بقلق: طب اطمن عليها بس..
خرجت سهام وكانت خايفه من مصطفى اول ما شافها احمد جري ناحيتها بخوف انتي كويسه .. خضيتينا عليكي ليه تعملي كده
سهام بندم : انا اسفه.
مصطفى بغضب : اسفه دي تتصرف فين
سالم بص ناحيتها
مصطفى : وديني لو اتكررت تاني هد*بحك انت سامعه .. معندناش بنات تهرب من بيتها ..
سالم بغيظ: ياريت يااحمد تاخد اخوك وتمشو مش عايز اتخانق معاه ..
احمد فعلا اطمن على سهام وخد مصطفى بصعوبه ومشي ..
سالم شافها بتعيط : انتي كويسه
سهام هزت راسها ..
سالم : متخفيش هو مشي..خلاص
سهام : انت سامحتني ياسالم ..انا والله مكنتش عاوزه اتجوز زين بس ابوي هو اللي غصبني والفستان.. وال..
سالم اشششش يعقوب قالي على كل حاجه…
سهام بخوف عععمي يعقووب قاااالك ايه ..
سالم .قالي كل حاجه.. انك في اليوم اللي اتقدملك زين كنت هتجهضيعشان ابوكي ضر*بك وانت لسه بالشهر السابع لولا ستر ربنا ..
سهام : بس كده
سالم..
**********
مصطفى اختك مش هترتاح لحد ما تعملنا فرجه للي يسوى واللي مايسواش في البلد
احمد…
مصطفى : انت ساكت طبعا سكوتك ده هو اللي يخليها تتمادى..
احمد..
مصطفى : دي لازم تتربى. بتتحامى بال*** جوزها
احمد بنفاذ صبر : خلاص .. كفايه بدل منتا واقف لأختك عالغلطه روح شوف مراتك.. اختك لو حاسه ان في رجاله هتحميها مكنتش اختارت تروح للشارع بدل ما تجي على واحد فينا تشكيله همها
مصطفى بغضب : انتي هتحطلها اعذار وبعدين مراتي مالها دي مراتي اشرف من الشرف
احمد بسخريه: تصدق اني هدمع روح شوف مراتك بتعمل ايه مع عشيقها يامصطفى .. هي طلبت الطلاق فجأه كده ليه مسألتش نفسك
مصطفى ض*ربه بالقلم وهو بيقول : انت كداب ..
احمد اتصدم ان اخوه اول مره يضربه ومش وسابه…
مصطفى : استنى عندك انت قصدك ايه انت عارف حاجه انا مش عارفها ..

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية ورد ويوسف - اشواك الورد الفصل الرابع 4 بقلم قوت القلوب

يتبع….

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها وتشوف الروايات الجديدة وتطلبها

انضم لينا على الفيس بوك (من هنا)

و

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *