رواية لا تتركيني ساره وسليم الفصل السابع عشر 17 بقلم سارة - The Last Line
روايات

رواية لا تتركيني ساره وسليم الفصل السابع عشر 17 بقلم سارة

رواية لا تتركيني ساره وسليم الفصل السابع عشر 17 بقلم سارة

 

البارت السابع عشر

 

الحب كلمه ليها معني كبير اوي
ومش كل الناس محظوظه علشان تحب وتعشق
وتوصل لاقصي درجااات العشق مع الشخص ال بتحبو
ومش كل قصص الحب بتنتهي النهاايه المثاليه معظم
القصص بتنتهي نهايه مأساويه وبترجع صاحبها
لنقطه اصعب من نقطه الصفر
بس انا قررت انسي واعيش حيااتي زي منا
عايزه واعيشها بالطول والعرض ومفيش
حد هدخل في حياتي تاني علشان كده
قررت امشي واختار بلاد جديده لحياتي الجديده
بصحي كل يوم الصبح بدري في حدود الساعه سته
الجو هنا برد اوي بيعادل برود قلبي اتعودت علي
البرووده في كل حاجه بروده الجو بروده المشاعر
حياتي بقت هاديه جدااا غيرت استايل لبسي كمان
حتي وشعري ال بحبو اتخليت عنو شكلي بقه
اخلي كتير من الأول
اكيد استغربتو ايه ال حصل عدي سنه عليا من ساعه
مسبت مصر وسافرت باريس في الأول كنت
تايهه اوي بس بعدين اتعودت غلي كل حاجه
ومكنش معايا حد غير تالين او وتالي علشان
بحب اقولها تالي صديقه ليا كانت عايشه في باريس
وساعدتني في كل حاجه وبقت مهمه جداااا
في حياااتي اهي وصلت اهو منين مجيب سيرتها
بتيجي علي وطول
تالي/ جود مورنيج ساغه

ساره بضحك انطقي اسمي مره صح اسمي ساااره
يحرف الرااء مش الغين خالص
تالين بضحك/ سااااغه سااااغه
-خلاص انا مش هعرف اكسبك في النقاش ياتالي
تالي / طب يلا علشان منتأخرش
ساره/ اتعلمتي تتكلمي عربي فين ياتالي
تالي/ هبقي اقولك بعدين يلا بس هنتأخر دلوقتي
ساره/ اوكي يلا
يومي بقي هادي جداا بقضي معظم الوقت بكون
في العملياات ولما بخلص برجع البيت علي طول
بس النهارده عندي كشوفاات كتير اوي اوي
تالي/ ساره كنت عايزه اقولك حاجه
ساره/ بسرعه
تالي/ماما بتعاني من صدااع حااد جداا
وانا خايفه ليكون ورم ممكن تيجي اكشفي
عليها في البيت
ساره/ طلباتك اواامر ياتالي امك هي امي
تالي/ ياااروحي شكراااا
ساره/ يلا يلا امشي من وشي احسن

تالي/ اوك باي باي بس هتيجي امته
ساره/ هخلص بوكس واجيلك
تالي/ بوكس تاني
ساره / يلا بقه علشام متأخرش
متستغربوش بس انا بقيت اعمل كل حاجه مكنتش
متخيله اني ممكن اعملها زي البوكس كانو بيقولوا
دي للرجاله بس ومينفعش بنت تلعبها بس خلاص
مبقاش في فرق بين الولد والبنت كل حاجه عندي
بقت مباحه وبقيت العب بوكس بكل احترااف
وبقيت اعرف ادافع عن نفسي كويس
زي مالحب ممكن يغير شخصيتك بمقدار 180 درجه
الكره يقدر انو يغير شخصيتك بمقدار360 درجه
وده ال حصل معايا حياتي بقت مختلفه تماما
بقيت بروح حفلات وافراح ومبقتش ساره
ال بتتخبي في ؤضه لمجرد ان هي خايفه
من كلام الناس انا مش عارفه جبت القوه دي منين
بس لكل شئ نهايه وكسوفي وخجلي كانت نهايتهم
عند النقطه دي وحقيقي انا مبسوطه كده حاسه
اني عايشه حياتي ولقيت نفسي في الحيااه دي

ومش عايزه حاجه نفكرني بالماضي خاالص لاني
مسحتو من زاكرتي وللأبد
خلصت شغلي كالعاده وروحت اتمرنت بوكس كالعاده
اوووه نسيت مامت تالي خاالص لازم اروحلها
خدت عربيتي ومشيت بسرعه كبيره في شوارع
باريس الجميله حقيقي يااريس بلد جميله اوي
بتمني اعيش هنا دايما
ساره / تالي انا وصلت
تالي/ ثانيه وهفتحلك
ساره انتظرت تالي تفتح وتالي فتحت بسرعه
تالي / اتفضلي ساره اتفضلي
ساره/ ميرسي
تالي/ تشربي ايه
ساره/ لا مش هقدر والله فين طانط بس علشان
اشوفها
تالي/ لا لازم تشربي الأول
ساره/ خلاص عصير برتقال بس فريش
تالي/ اوكي تعالي اوديكي لماما بقه
ساره مشيت مع تالي كل خطوه كانت بتمشيها

كانت حاسه انها بتقرب من حاجه تخصها انا مش عارفه
ليه حاسه الاحساس ده
تالي وصلت وفتح الباب ودخلت ساره وراها
تالي/ دكتوره ساره يامامي صحبتي ودي مامي ياساره
ساره بصت كتير لام تالي وفضلت سرحانه كتيير
اوي ولحظاات صمت عدت وقطعتعا تالي
تالي/ اي ياسوو روحتي فين
ساره/ انا شوفت حضرتك فين قبل كده
تالي/ انتو تعرفو بعض
ام تالي/ انا كاميليا جتلك المستشفي في مصر
من سنه واستنيتك كتير بس انتي مرجعتيش
ساره بأسف/ حقيقي انا اسفه جدااا. بس حصلتلي
ظروف مسمحتليش اكمل مع حضرتك بس
عادي الوقت مفتش حضرتك موجوده وانا كمان موجوده
كاميليا/ اذا كونتي انتي ال هتابعي حالتي فأنا
موافقه ابدا العلاج من دلوقتي
تالي/ انا مش مصدقه نفسي مامي كانت مانعه
انها تروح لاكتور ساره
ساره يغمز/ منا مش زي اي دكتور برضو

تالي/ كفايه تواضغ بقه ساره
ساره/ طيب ممكن تسبيني مع طانط شويه بلييز
تالي/ اوكي هجبلكو انتو الاتنين عصير برتقال
ساره/ تبقي مشكووره بجد
**************************
في القااهره
وبالأخص بيت سليم القناوي
فريده / انا مش عارفه اخوك هيفضل حابس نفسو
كده لغايط امته اخوك بيضيع نفسو ياعامر بيضيع
نفسو ومستقبلو بإيدو بقالو سنه حابس نفسو
ولا بيخرج ولا بيشوف حد حتي الاكل بياكلو بالعافيه
عامر/ سليم مش هيسمع من حد ياماما هو هيخرج لوحدو وده قريب اوي اوي صدقيني
فريده/ امته بس انا خايفه عليه اوي اوي ياعامر
في ؤضه مظلمه اشبه بالمقبرة يجلس سليم
يوجه نظره لنقطه ما مبيتكلمش ودايما شارد غير مهتم
لاي حاجه او لاي حد في حياتو
ارجعيلي بقه ياساره انا مش قادر اعيش من غيرك
صدقيني انا محبتش حد زيك ولا هحب حد زيك
انتي اول حب يدخل حياتي واخر حب انا عارف اني غلط في حقك بس انتي لازم تسامحني ارجوكي بقه ارجعي ياساااره بقه

انا هفضل ادور عليكي ياساره لغايط اخر يوم في عمري
وهترجعيلي علشان انا مش قاادر اكمل بجد
في الصعيد
داليا/ ياجدي لازم تاخد ادويتك اكده هتتعب
نعمان/ انا مش عايز اخد حااجه همليني لحالي بجه
داليا/ وغلاوت ساره عندك ياجدي لتاخد الادويه
نعمان بحزن/ حلفتيني بالغاليه ياداليا انا السبب
في كل ده بس اكده ياساره تسيبي جدك حبيبك
وتهمليه لحالو أكده
ثنيه / هترجع والله ياعمي انا حاسه بكده
ساره احنا ال مربينها واكيد هترجعلنا احنا أهلها
ومفيش حد بيهمل اهلوا
داليا/ صوح ياما ساره هتعاود وجريب جوي جوي
داليا خرجت من ؤضه جدها ودخلت ؤضتها وقفلت
عليها كويس وفتحت اللاب توب بتاعها
انتي لازم ترودي عليا بقه ياساره انا بعتلك فوق
الالف ماسدج وانتي مش معبرااني بس حاسه اني
هلاقيكي راده عليا يااارب بقه
داليا فتخت ايميلها واتفاجأت بمسدج من ساره

( داليا انا كويسه وبخير اوي متقلقيش عليا وقريي اوي هكلمك)

يتبع….

 

 

لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية لا تتركيني سارة وسليم)

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *