رواية كريمان ومراد – قلب لا يلين الفصل الخامس والخمسون 55 بقلم نورا نبيل
رواية كريمان ومراد – قلب لا يلين الفصل الخامس والخمسون 55 بقلم نورا نبيل
البارت الخامس والخمسون
عايزة تزعلى مراتى، وتأذى ابنى.
وضع الهاتف مكانه ثم خرج من الغرفه حتى لا تراه كريمان ،وهو بهذه الحاله من الغضب
جلس بالشرفه يزفر بغضب حتى يتخلص من شحنه الغضب المسيطره عليه.
بدلت كريمان ملابسها ،وخرجت من الغرفه لتبحث عن مراد لكنها لم تجده
حدثت نفسها قائله بتساؤل :-
روحت فين ياحبيبى بس ؟!!
اخذت تبحث عنه حتى وجدته يقف بالشرفه
شعر بها تقترب من رائحتها المميزة بالنسبه له
التفت اليها راسما أبتسامه مشرقه على شفتيه مبتلعا غضبه بداخله حتى لايشعرها بشئ
مد يديه ليحتويها بين يديه بعشق جارف قائلا:-
حبيبتى احسن النهارده ؟!
أجابته بابتسامه حائره ،وهيا تتفحصه بنظرات قلقه قائله:-
الحمد لله احسن كثير حبيبى بس انت فيك ايه يامورى
حاسه انك فى حاجه مضيقاك ؟!!
شدد عناقه لها زافر بقوه ،وهمس لها بحنان:-
ابدا يا كوكى مفيش حاجه يلا نفطر ،ولا ايه انا جوعت قوى على فكره
*************
هبط كريم برفقه شقيقه يزن ليتناولوا الافطار معا
جلس يزن ،والى جواره كريم بدء كريم بتناول الطعام بصمت وهو شارد طوال الوقت .
حدثه زين متفحصا اياه بريبه قائلا:-
مالك يا كيمو و شكلك مش طبيعى انت حد.ضايقك فى النادى
انتبه كريم من شروده ناظر الى والده بنظرات تائهة قائلا بصوت حزين :-
ابدا مفيش حاجه يا بابا انا بس مرهق من التمرين
تأمله زين بشك قائلا بتهكم تمرين لا الف سلامه عليك يا كيمو
اكمل قائلا رامقا اياه بنظرات غامضه :-
جهز نفسك النهارده هانروح كلنا نزور مراد صاحبى ،وبالمره تتعرف على بنته
كاد ان يعترض لكن يزن رمقه بنظر ه تحذريه بألا يفعل.
صمت مكرها ، ونهض بعد ا ن فقد رغبته بالطعام
صعد لغرفته لينال قسطا من الراحه لعله يتخلص من كثره التفكير بها التى ستصيبه بالجنون.
تحدث زين الى يزن قائلا بحده:-
انت ياولد بنت عمك بتشتكى منك انت ليه مزعلها؟!!
زفر يزن بغضب شديد على ذكر اسم ابنه عمه التى ما ان تشاهده حتى تلتصق به كالعلكه :-
ابدا يابابا مش يزعلها بس هيا الى لزقه بشكل غير طبيعى عايزانى احبها انت عارف يابابا ان الحب مش بالعافيه
اردف زين بهدوء رامقا ولده بنظرات متفهمه :-
عارف حبيبى بس على الاقل خليك لطيف معاها بلاش تتعامل معاها بطريقتك البارده دى مهما كان هيا بنت عمك .
زفر زين بقوه قائلا بأبتسامه هادئه:’_
يا ساتر عليك انت ،واخوك مش عارف طالعين لمين؟!
ابتسم يزن بمكر قائلا :-
هايكون لمين يازين باشا؟!! ليك طبعا ياباشا
ركض يزن ،وهو يبتسم لمشاكسه والده تاركا زين يضحك بشده على شقاوة ابنائه.
************************
جلس زين بمكتبه بالشركه ،وهو يتصفح حاسوبه المحمول
بدقه ليشاهد الفيديوهات التى سجلتها الكاميرا الموصولة بالعقد الذى اهداه لساره ،وما جعله يحزن بشده،والدموع تظفر بعيناه هو رؤيه والدته تعاون ساره ،وذلك الحقير على ايذاء زوجته
صاح محدثا نفسه بغضب :-
حقيره ياساره اقسملك لا حسابكم معايا لايكون شديد ياحقيره انت، وهو،حتى انت يا أمى مش ممكن اسامح ابدا كله الا مراتى ،وأبنى الى لسه مشفش النور.
كل الا كريمان كفايه الى حصل زمان مش ها اسمح ابدا ان حد يلمس شعره من مراتى!!
او يقرب من بيتى وولادى كله الا كده انا ممكن اسامح فى اى حاجه الا ان حد يقرب منهم اقسملكم انى ها ارد كيدكم ولازم تدقوا من نفس الكأس
لكم الحائط بيده من شده الغضب المشتعل بداخله.
حتى ان يده نزفت من شده الدفعه
قام بتضميد يده حتى لا تفزع كوكى حين تراها.
جلس على مكتبه يحاول السيطره على غضبه قليلا ثم قام بمهاتفه زوجته للأطمئنان عليها.
انتظر بعض الوقت الى ان اجابته كوكى قائله بلهفه:-
مورى وحشتنى قوى يا حبيبى هاتيجى امتى ؟!!
اغمض مراد عينيه مستمتعا بوقع صوتها العذب المحبب الى قلبه على اذنيه قائلا بمشاكسه:-
وحشتك حياتى ,ولا ايه؟!!
-طبعا وحشتنى وكمان ابنك بقى جعان ،وعايز يأكل .
مراد بتساؤل منتظرا اجابته بحيره:-
فارس جعان طيب ما تأكليه يا كوكى الاكل فى البيت كثير ، ولا ايه؟!!
ضحكت كريمان بشده حتى دمعت عيناها ثم اكملت قائله بعد ان سيطرت على نوبه الضحك التى انتابتها:-
ابنك البيبى يامورى فارس حبيبى اكل وشبع من بدرى
مراد مبتسما ابتسامه ساحره:-
عيونى للبيبي،وام البيبى عايز يأكل ايه حبيب بابا؟!!
كريمان بأبتسامه رقيقه:-
عايزة رنجه يامورى ،ولا اقولك خلاص هاتلى مانجه
مراد بهدوء شديد محاولا ان لا يمل من كثره ترددها:-
حاضر حبى عايزه حاجه تانى ؟!!
_ايوه يامورو عاوزة حرنكش
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية كريمان ومراد – قلب لا يلين)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)