روايات

رواية كريمان ومراد – قلب لا يلين الفصل الثاني والخمسون 52 بقلم نورا نبيل

رواية كريمان ومراد – قلب لا يلين الفصل الثاني والخمسون 52 بقلم نورا نبيل

 

البارت الثاني والخمسون

 

انت واخد نفس دماغ بابا مش عرفه محدش منكم طالعى فى حاجه خالص كده.
ابتسم كريم لوالدته وشاكسهابحب قا ئلا:-
ما انت يانغوم ياقمر الى بتحبى زينوو لدرجه اننا طالعينه فى كل حاجه.
قبلته والدته من جبينه هامسه بحنان شديد:-
ربنا يخليكم ليا يا حبايبى يلا قوم نام يابكاش الوقت اتأخر
كريم بأبتسامه مغتصبه محاولا ان يخفى ضيقه عن والدته ،وانت من اهل الخير يا ماما.
*************************
عاد مراد الى منزله بعدان جلب الحلوى المفضله لنغم تاركا
اللزجه تغادر ،قاد السياره عائدا الى المنزل ،وما ان وصل الى المنزل صف سيارته ثم ركض ناحيه المصعد ليستقله
ثم ضغط على زر الطابق الذى يقطن به .
ثم حين وصل فتح باب الشقه ،ودلف الى الشقه باحثا عن زوجته ليجدها جالسه، وفارس يغفو بأحضانها، وهم يشاهدون التلفاز سويا غمرته السعاده،لرؤيتهم هكذا
تقدم منها ،وحمل فارس بهدوء متوجها به الى غرفته وضعه بفراشه ،ودثره بحب بعد ان القى نظره على الصغار ليجدهم

ينامو بعمق قبلهم ،غادر ليحمل زوجته متوجها بها الى غرفتهم
وضعها برفق بالفراش ثم بدل ملابسه ،وتوجه الى غرفه مريم طرق باب غرفتها ثم تقدم الى داخل الغرفه
ليجد ها جالسه على الفراش ،وعلى وجهها يبدو الحزن الشديد

نادها قائلابود:-
روما مالك قلبى مين مزعلك انفجرت مريم ببكاء شديد
مزق نياط قلبه فأحتواها بحنان بين ذراعيه وقبل جبهتها بود

حدثته من بين دموعهاقائله بحزن:-
انا اسفه يابابا واوعدك مش ها يتكرر تانى .
مراد مجففا دموعها بحب :-
انا واثق فيك،وعارف انه كان غصب عنك انسى ياروما كل الى فات ،وتعالى نفتح صفحه جديده
انا عايزك تسمعى كلامى كويس قبل ما تقولى ردك
مريم بتفهم:-
طبعا يا بابا اوعدك ،انى مش ها زعلك تانى ،وها انفذ،كل الى تقول عليه.
مراد قائلا بترقب منتظرا اجابتها :-
بصى ياروما اونكل زين طلب ايدك لابنه كريم ،وانا قولتله ها اخد رأيك ،ونحدد معاد يجوا يزرونا فيها أردف قائلا محاولا طمأنتها :-
بالنسبه لموضوع احمد عايزك تنسيه نهائى كأنه مكنش موجود بحياتك ابدا
مريم بهدوء شديد :-
زى ما حضرتك تشوف يابابا الى انت تقوله انا موافقه عليه
احتضنها بحب مقبلا اياها بحنان كبير.
ثم تركها، وعاد لغرفته ثم اندس بالفراش جاذبا اياها لتتوسط احضانه ثم غمم بنبره تقطر عشقا :-
ربنا يخليك ليا ياكوكى، ويقدرنى احميك ،واحمى عيلتى
ضمها الى صدره ،وغفى .
***************************
نهض كريم مبكر ثم بدل ملابسه
،وحمل حقيبته على كتفه، وماكاد يخرج حتى فوجئ بشقيقه يزن يعترض طريقه بخفه ممازحا اياه قائلا بمشاكسه :-
رايح فين بدرى كده ياعريس؟!!
اشعلت عين كريم بالغضب ،وضم قبضته بشده وحاول ان يبتعد عن طريق يزن فلم يسمح له يزن بالمرور ,وشاكسه مره اخرى قائلا بنظرات ماكره:-
ايه هيا العروسه معجبتكش ،ولا ايه ؟!!
صاح كريم بيزن بحده قائلا :-
بقولك ايه على الصبح متجبليش سيره الموضوع ده يلا خلينى اعدى ورايا تمرين.
همس يزن بأذنه بخفوت قائلا بمكر:-
تمرين ،ولا جو جديد رايح تقابله الا قولى ياكوكو متعرف اخوك على جو من بتوعك دول
دفعه كريم بحده ,وغادر من امامه ،وهو يهرول حتى يتخلص من مشاكسته اخيه له ،وهو يزفر بشده من تصرفات الجميع التى باتت تؤرق عليه ايامه.
غادر ليستقل سيارته تاركا اخيه يزن وهو لايزال يضحك بشده غير قادر على السيطره على نوبه الضحك التى انتابته
قاد كريم سيارته بسرعه غيرعاديه متوجها الى النادى وحين كاد يمربالسياره الى داخل النادى فوجئ بمن تندفع امامه غير عابئه بمرور السياره حاول كريم جذب مكابح السياره كثيرا
لكنه لم يستطيع

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية سيطرة ناعمة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم سوما العربي

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *