رواية كريمان ومراد – قلب لا يلين الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم نورا نبيل
رواية كريمان ومراد – قلب لا يلين الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم نورا نبيل
البارت الحادي والثلاثون
كادت يدها تمتد لتنزع عنها رداء النوم هاتفه به بحده قائله:-
تمام ها اديك حقك
اعاد الرادء على جسدها هاتفا بها بحده :-
مش عايز منك حاجه ثم
رمقها بنظرات ناريه ، وامسك بمئزرة تاركا لها الغرفه
،وصفق الياب خلفه بقوة
خرج من الغرفه متوجها الى غرفه مكتبه اخذ يقطع الغرفه ايابا ،وذهابا يفكر بما قالته له
عزم امره حين اتعبه التفكير ان يحد ث صديقه ليتحدث معه قليلا لعله يريح عقله من كثره التفكير
امسك هاتفه ،وقام بالاتصال على حسام صديقه ،
انتظر بعض الوقت حتى اجابه حسام بعد عده اتصالات ،وهو يتثائب قائلا:-
الو ايوه ياسى مراد افندى خير مصحينى بالوقت المتأخر ده ليه؟!!
مراد بتهكم لاويا فمه بغضب:-
ايوه يااخويا ناس هايصه ،وناس لايصه
اكمل بنفاذ صبر :-
بقولك ايه قوم كده ،وفوق انا مخنوق ، وعايز اتكلم معاك
اتاه صوت حسام قائلا بضحك :’-
تمام ياسيدى ادينى فوقت اهو خير بقى مالك ياعم العريس ايه مضايقك قوى كده؟!!
مراد بتهكم عريس قوى يا اخويا عقبال مشوفك فرحان فرحتى يا حسام .
انفجر حسام بالضحك على حديث شقيقه .
صاح به مراد بغضب قائلا:-
بقولك ايه بطل ضحك شويه يازفت انت.
حسام محاولا السيطرة على نوبه الضحك التى انتابته :-
خلاص ياعم فى ايه؟!! اتفضل احكى انا سامعك
مراد بحزن شديد:-
قص عليه كل شئ من البدايه حتى وقت خلافاهم
صمت حسام قليلا ثم تحدث اليه قائلا بهدوء:-
اقولك رأى ،وما تزعلش ؟!!
انت متسرع قوى على فكره لازم تقدر انه ده يوم صعب وانها تعبت كثير فيه طيب تعالا هنا قولى انت صارحتها بماضيك ؟!!هل حاولت تقرب منها ،وتحتويها
عرفت اذاكانت اكلت ،ولا لاء؟!!
اكمل حسام بتساؤل :-
هل صارحتها بألى حاسس بيه؟!
مراد بحزن شديد قائلا:-
حسام انا نفسى مش فاهم احساسى ايه
انا مش عارف مالى؟!! لأ.ول مره فى حياتى يجرالى كده؟!! انا مش قادر افسر احساسى؟!! بس انا خلاص تعبت مبقتش قادر افرض نفسى عليها اكثر من كده.!!
حسام بحده:-
فوق يا مراد بطل انانيه، وحاول تفهمها وتقرب منها صارحها بكل حاجه اهتم بحياتها شوف بتحب ايه ،وبتكره ايه.
دى بتحب ولادك كأنها امهم.
صمت مراد قليلا ثم اردف قائلا :-
عندك حق انا فعلا استعجلت كان لازم اديها فرصه تفهمنى ،وافهمها، ونقرب من بعض.
حسام زافر ا براحه :-
اخير ا فهمت طيب يلا اسيبك انا بقى عايز انام يلا تصبح على خير يا مراد.
اغلق مراد الهاتف ،ووضعه على المنضدده
ثم نهض متوجها الى غرفتهم بعد ان اخذ من المطبخ بعض اصناف الطعام ووضعهم على صنيه ،وتوجه ناحيه غرفتهم
دلف الى الغرفه بهدوء ليجدها جالسه على المقعد
وعيناها مغمضه ،واثار الدموع مازالت على خديها.
وضع الطعام ثم اقترب منها حملها برقه ليضعها على الفراش.
نهضت تنظر حولها بدهشه ،وقد اثار فزعها بفعلته تلك
وضعها على الفراش برفق قائلا:-
اهدى يا كريمان ده انا.
كريمان بنظرات مليئه باللوم ،والعتاب:-
خير نسيت حاجه رجعت تاخدها؟!!
نظر اليها بنظرات مليئه بالحب ، والرجاء :-
عارف ان انفعلت ارجوك تسامحينى !!
كريمان بندم:-
انا كمان انفعلت لازم انت كمان تسامحنى
مراد بحب طيب:- يلا انا حسيت انى جعان
يلا ناكل سوا
اخذ يأكل ويطعمها الى ان تناولت الطعام كاملا .
نظر اليه بعتاب قائلا:-
كده يا كوكى متأكليش، وتخبى عليا انك ما اكلتيش ليه ماقولتليش ؟!!
اندست بين احضانه ،وصمتت
رفع وجهها اليه قائلا بحزن شديد:-
انا السبب محاولتش اعرف اذا كنت اكلتى ، ولا لاء.
ضمها لصدره بحب ثم رفع وجهها اليه ليقبلها برقه شديده ثم ابتعد عنها ليستلقى على الفراش قائلا بهدوء:-
اوعدك من النهارده ها اصبر عليك لحد ما تفهمينى، وافهمك
ومش ها اضيقك تانى.
نهصت لترتدى مئزرها قائله:-
ها اروح اشوف فارس واديله الدواء الى معاده دلوقت ، وارجعلك بسرعه استنانى .
مراد بحب بنظرات تقطر عشقا :-
منتظرك يا كوكى
توجهت الى المطبخ لتجلب ملعقه صغيره لتعطى بها فارس الدواء
وتوجهت لغرفه فارس بالطريق شاهدت نور غرفه مريم مضاء
فاردات ان تذهب لتطمئن عليها لكن ما ان اقتربت من الباب
تناهى الى سمعها صوتها، وهيا تقول بصوت خافت:-
تمام يلا استعد انا حالا ها افتح الكاميرا.
ما ان استمعت لذلك الحوار حتى همت بدخول غرفتها.
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية كريمان ومراد – قلب لا يلين)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)