روايات

رواية اصوات الحب الفصل الأول 1 بقلم فاتن جمال

رواية اصوات الحب الفصل الأول 1 بقلم فاتن جمال

 

 

البارت الأول

 

فاطمه بصوت عالي :
شهد يا شهد يا بنتي قومي بقي هنتاخر علي الشغل
شهد بنوم :
اي في اي يا نكد مصر كلها
فاطمه بعصبيه :
يا برودك يا ختي الساعه بقت ٨ وانتي ليس نايمه
شهد بصدمه :
يا لهوي عليكي وسيبني نايمه كل دا لي
فاطمه بعصبية:
بقالي اكتر من ساعه بقولك قومي وانتي ولا هنا ،استحملي بقي عصبيت مستر معتز لما نوصل المحل علي ١٠ بسببك
البت دي بتتكلم كتير اوي ،سبتها وقومت اغسل وشي
نسيت اعرفكم بنفسي انا شهوده عايشه معا حببتي اختي فطومه الكبيره هي مش الكبيره اوي هي اكبر مني بربع ساعه اصالها توأمي بدأت حكايتنا يوم ما جينا القاهره بعد ما هربنا من الصعيد ودي حكايه هتعرفوها معايا
سبتها وقومت لابست هدوم الشغل
فاطمه بسرعه: يا بنتي اخلصي بقالك ساعه بتلبسي
طب اقولها اي ياربي انا ناقصني علي الصبح زعيق
شهد بهدوء : اهدي يا شهوده صحتك يا حبيبتي
فاطمه : والله ما حد هيخلص عليا غيرك يا برده
شهد : يا ستي الله يسامحك وياله بينا بقي كفايه اخرتينا يا شيخه
فاطمه بصتلي بصه عارفينها اللي هي موتك علي ايدي
ــــــــــــــــ
في الصعيد وتحديدا في بيت كبير عائلة آل الشيخ
مالك بعصبية :
كام مره جولت مفيش خروج بالليل
سيف بخوف : انا اسف يا خوي ،بس انا كنت….
مالك بعصبية:
مفيش بس كلمتي معادش تتسمع يا سيف
منصور كبير البلد وجد مالك وسيف :
خير يا ولدي
مالك بهدوء : مفيش يا جدي انا كنت بتكلم معا سيف في موضوع يخص الشغل
منصور بابتسامه بسيطه:
كبرت يا مالك وبجيت تداري علي جدك
مالك بهدوء:
لا عاش ولا كان اللي يداري عليك يا جدي
منصور :
لما بتتكلم مصراوي يا ولدي بعرف انك بتكدب
مالك قرب قدام رجل جده وهو قاعد علي الكرسي بتاعه :
معاد اداري عليك شي يا جدي
منصور بابتسامه:
عشت يا ولدي
جليله ودي تبقي والدة مالك و سيف
جليه بحب :
كيفك يا بوي
منصور :
كيفك يا مرت ولدي
جليله :
بخير يا بوي
مالك بهدوء:
خير يا امي في حاجه علشان تيجي دلوقتي
جليله بتوتر :
بصراحه يا ولدي اختك هنيه ليستها مرجعتش من مصر
مالك بعصبية:
ازاي يعني هي مش خلصت كليتها النهارده
سيف بخوف :
بصراحه يا خويا
هنيه جالت ليا أنها هتفضل في مصر لحد ما تلاقي بنات عمك
ناصر
مالك بعصبية مكتومه:
الظاهر اني عوتكم علي عيشت مصر ونسيتوا عويدكم
كمله بحزن :
نسيت فاطمه يا مالك نسيت حببتك
مالك بعصبية:
انا مليش حبيبه يا مرات عمي ،وبناتك ماتوا من زمان لما سابوا البلد وهربوا
كمله بحزن:
سابوا البلد وهربوا علشان كانوا هيموتوا اوعاك تكون نسيت اللي حصل يا ابن ماهر
سيف بسرعه : خلاص يا مرات عمي ملوش لازمه الكلام عاد
كمله بدموع :
انطج يا عمي جوله بناتي هربوا لي
منصور بحزن عميق:
بكفيه يا كمله ،خدي كمله يا جليله
جليله بحزن :
تعالي يا كمله بكفيه حزن يا ختي
منصور بحزن:
روح شوف اختك يا مالك وانت يا سيف رن علي ابن عمك حسن شوفه فينه
مالك خرج من القصر وهو متعصب
ـــــ
في القاهره
شهد بسرعه:
فطومه حببتي
انا عارفه أن هي هتكون سبب موتي
فاطمه : قولي يا شهد عايزه اي
شهد بسرعه: بصراحه يا فطومه كنت عايزه …
ملحقتش اكمل كلامي لما لقيت بنت داخله المحل وهي بتجري من حد
انا وفاطمه بصينا لبعض باستغراب
فاطمه سالت البنت :
انتي مين وفي اي خايفه منه
هنيه بخوف : انا اسمي هنيه وبجري من حراميه
ازيكم يا كتاكيت دي رواية جديده يارب تعجبكم

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية كل الطرق تؤدي إلى أمل الفصل الثالث 3 بقلم ناهد ابراهيم

 

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *