رواية ويفيد بآي الندم الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم حنين هاني
رواية ويفيد بآي الندم الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم حنين هاني
البارت الرابع والثلاثون
34
الدكتوره. ايوه حامل بجد اتفضلي هكبتلك علي شوية ادويه كده وهقولك علي شوية حاجات متعملهاش ومتتحركيش كتيرر
سليم. متقلقيش يادكتوره وبدات تقولهم علي كل التفاصيل وكل ده وهي لسه مش مستوعبه الخبر لغايت دلوقتي ومسك ايدها وهو باصص ليها بحب وهو الفرحه مش سيعاه
ونزلو وركبو العربيه
حطت كيان ايدها على بطنها وهي باصه ليه
كيان. هو بجد انا حامل
يعني جوه بطني هيبقا في بيبي
سليم بحب. ايوه ياحبيبي هنجيب بنوته قمر شبه مامتها تعرفي انا متحمس اوي تكبر واحس بكل حركه ليها متحمس اشوفها واخدها بين حضني
كيان. طب ليه متقولش انو ولد
سليم. لا بنت. هسميها ورد كمان
كيان. كمان انتا قررت بالسرعه دي
سليم. ايوه طبعا
كيان. مش مهم المهم اننا هيبقا عندنا بيبي صغير كده انا فرحانه اوى ياسليم بجد فرحانه اوي باس سليم ايدها وهو فرحان
********
كريم وهو موطي راسو. فات الاوان يابويا خلاص راحت مني كيان حياتي كنت غبي ضعيت مني انضف واحده انا استاهل الموت انا مش عارف ازاي كنت حقير معاها كده ضاعت مني وعمرها ماهتسامحني
حمدي. انتا اللي زيك مينفعش يعاشر الناس انا مبسوط انها شقت طريقها وقدرت تتخطا ندالتك معاها وانتا بقا يلا ربناا يسامحك
حسنات. الله مكفايه كلام ماسخ خلاص راحت لحالها
حمدي. عمرك ماهتتغيري ابنك اهو روحيه جوزيه بنت اختك عشان الاوساخ مش بيتلمو غير مابعض وسابهم ومشي
حسنات. ولا يهمك ياحبيبي خش ارتاح وهجبلك الاكل وهكلم خالتك ومن بكره نروحلهم ونشبك نرمين
كريم. ماما ياريت متفتحيش الموضوع ده تاني انا مش هتجوز ولا اتكلمتي هسبلك البيت وامشي
********
كان الكل اعد في الصالون بيهزرو ويضحكو في نص اليوم داخل سليم وماسك ايد كيان
شاهنده. اومال كنتو في ياولاد
سليم. يعني كنا في مشوار كده
طيب تقريباً كلكم مجتمعين فا عاوزين نقولكم علي خبر حلو
جميله. حجزتلنا في الفندق عشان ناخد الاجازه صح
سهير. طب ماممكن يكون حجزلنا بره مصر ياسلام
شاهنده. انا بقول الغردقه احسن
تهاني. طب انا كنت عاوزه اروح شرم
باص ليهم سليم بهزول. بس في اي هو ده الخبر الي هيفرحكم يعني
شاهنده. طبعا ياحبيبي وهو في احلا من الاجازة الي هناخدها والاستجمام
صلاح. عليه العوض ومنو العوض يارب
جميله. ياخويا هو انتا شايفنا مجنين يعني وبعدين ماحنا لازم ندلع الروح قبل ماتروح
زين. لا صدقتي والله جميله بتقول حكم ينفع تسكتو بقا نشوف سليم مالو
كارما. انا مش فاهمه ازاي لغايت دلوقتي مفهمتوش ماسك كيان ولسه راجع من بره وكان مشوار وبيقولكم علي خبر حلو هيكون اي غير ان كيان حامل بتتكلم وهي باصلهم كلهم بقرف
بصو لكارما وبعدين بصولهم
شاهنده. صح الكلام ده
سليم. اه شوفتي ياماما مطلعتش بقا حجز الرحله معلش حظر اوفر المره القادمه
شاهنده. والله بجد ده يوم المني لما اشوفلك عيل ياحبيبي وقامت حضنت كيان والكل قام باركو ليهم
زين بص لكارما. بت انتي عرفتي منين انتي خاويه يابت ولا اي
كارما. لا ياحبيبي بس هي محتاجه ذكاء شويه
زين. قصدك اننا اغبيا
كارما. لا اتاكد
زين. بتقولي ايه
كارما. بقولك لا طبعا ياحبيبي مش قصدي
زين. اه ماشي انا بعد كده هقلق منك
رغد. سلام عليكم عاملين اي ياهل الدار
جميله. اهي عمتو العقربه جت
رغد. انا عقربه اخص عليكي وبعدين هنبقا نشوف ياحبيبتي يجيبو باسلامه حبايب قلب عمتو
شاهنده. طب مش تعرفي الجديد
رغد. اي
شاهنده. كيان حامل
رغد. بجد يعني انا كده هبقا عمتو لتلاته هيه هيه وبعدين بصت لياسين طب وانتا مش هتفك النحس عشان ابقا عمه لاربعه
ياسين. اتلمي ياحيوانه بدل ماقوملك
رغد. اه يبقا مش هتفك النحس لولوللويييييي الاخبار التحفه دي
كيان. عقبالك يارغود
رغد. ان شاءلله ياحبييي
رنا. مبروك ياكيان
كيان. الله يبارك فيكي يارنا عقبالك
رنا. مرسي
استغرب الكل لما باركت لرنا
وبعد شويه وصل شريف
واعدو يتغدو ومعتز باصص لرنا من كل دقيقه لتانيه ومركز معاها وهي لاحظت نظراتو دي وراحت بتصلو بقرف بعد الاكل
شوقي. الاسبوع الجاي هنعمل الخطوبه في الجنينه ان شاءلله
معتز. ممكن اطلع بره شويه قال كده بعد ماشافها خارجه بره
شوقي. طبعا البيت بيتك
شريف. ان شاءلله ياجدي عاوزين ننزل نجيب الشبكه
شوقي.خد رغد وشاهندي وروح يابني هاتوها
جميله. وانا ياعمي انتا نستني ولا ايه
شوقي. يامراري مش هخلص منكم وانتي ياجميله روحي معاهم
جميله. عنيا
شريف. طيب تمام ممكن اعد معاها شويه
شوقي.اتفضل
*******
اعده ماسكه الفون وسرحانه
معتز. احم ممكن اعد لو مفعاش غلاسه مني
رنا بضيق. لا
معتز. متشكر ليكي جدا واعد وحط رجل على رجل
انا معتز وانتي
رنا. وانتا مالك
معتز. ليه كده بس ياقطه
رنا. بقولك ايه احترم نفسك
معتز. طب منتي مش عاوزه تقوليلي اسمك
رنا. خير نعم
معتز. عادي يعني ممكن نتعرف
رنا. لا كارهه الصنف كلو
معتز. عادي اخليكي تحبيه
رنا. نعم
معتز. يعني هخليكي تحبيني يعني
رنا. بقولك ايه انا دماغي وجعاني عايز اي انتا دلوقتي
معتز. بقولك ايه يابت انتي قصري لسانك بدل ماقطعهولك
رنا. ولمتهوش هتعمل اي
معتز. بلاش تتحديني
رنا. ولا تعرف تعمل حاجه
معتز. تمام تعالي معايا وانا هوريكي
رنا. اجي معاك فين انتا مجنون
معتز. انا هعمل نفسي مسمعتش حاجه وبقولك قومي قامت لنا زعق فيها ودخلو جوه
وهي مش عارفه هو عايز ايه
معتز. بعد اذنك ياستاذ شوقي وياستاذ صلاح انا معجب بالانسه دي ولكا كلمتها قولتلها انا معجب وهتقدملك وهي قالتلي موافقه اتطلبني من جدي وخالي فا انا طالب القرب منكم وهي موافقه اسالوها لو حابين
تهاني. بتتكلم بجد رنا وافقت
معتز. ايوه ياحماتي المستقبليه
شوقي. طيب علي خيرة الله كده نعمل الخطوبيتن مع بعض كل ده وهي مصدومه من الي عملو ومش قادره تستوعب
صلاح. لو كده هات الحاج والحاجه ونقرأ فاتحه بكره
معتز. ان شاءلله عن اذنكم همشي انا بقا ومشي وهي طلعت جري وراها
رنا بعصبيه. انتا استنا بعصبيه بقولك استنا
معتز. اه يابنتي
رنا. انتا اي الي هببته ده
معتز. طلبتلك للجواز واهلك وافقو وانتي مردتيش تبقي موافقه
رنا. هو انتا مجنون هو في حد بيعمل كده بجد
معتز. مش انا عملت كده يبقا فيه مبروك عليا انتي ياعروستي جولد لك يابيبي اموااه وركب العربيه ومشي وهي واقفه مش مصدقه
رنا. يابن المجنونه
يتبع
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية ويفيد بآي الندم)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)