روايات

رواية أسد وهمسة الفصل السابع عشر 17 بقلم نجلاء عبدالظاهر

رواية أسد وهمسة الفصل السابع عشر 17 بقلم نجلاء عبدالظاهر

 

 

البارت السابع عشر

 

حمزه بتعب……. ا ا أنا آسف ي ي يا أسد
أسد بغضب……… آسف اسف على ايه انا انا انا عذ*بتها ورتها العذ*اب بالوانه وهي كانت تستحمل
_دا انت نهارك ونهار اللي خلفوك أسو*د
نظر الكل لمصدر الصوت شافوا معتز اللي كان باين عليه التعب والإرهاق الشديد
معتز رغم تعبه أتقدم ناحية أسد ومسكه من هدومه
معتز بغضب……… دلوقتي اثبت انك مش راجل وانا مستحيل اخلي أختي مع واحد زيك وحسابك معايا انت والحيو*ان دا هيكون جحيم واظن انت عارف إني قدها فين اختي
أسد افتكر همسه وانه حبسها طلع جري على الأوضة والكل وراه
الكل شافها وشكلها اللي يصعب على أي حد
معتز أتقدم ناحيتها وعيونه دمعت وقلبه و*جعه عليها شالها وطلع بيها على أقرب مستشفى والكل حصله
الكل قلقان مفيش أي دكتور خرج يطمنه لحد دلوقتي
معتز الرؤية بدأت تتشوش قدامه وجسمه بدأ يصب عرق وفجأة أغمى عليه اتنقل لاوضة
الدكتور……. الواضح إنه لسه خارج من غيبوبه وبسبب المده اللي هو قاعدها في الغيبوبه جسمه بقي ضعيف وهو محتاج راحة دا غير إن هو عنده جر*ح كبير في الصدر والجر*ح اتفتح واحنا خيطناه وهو دلوقتي محتاج راحة عن اذنكوا
الكل طلع وساب معتز علشان يرتاح
الدكتور طلع من عند همسه والكل جرا عليه
أسد بخوف وقلق…….. مراتي عامله ايه يا دكتور
الدكتور…….. الحمد لله قدرنا ننقذها وننقذ الجنين كمان
أسد بصدمه……… جنين
الدكتور……. ايوه مدام همسه حامل في الشهر الأول وكان ممكن تخسر جنينها ولازم حضرتك تعمل محضر
أسد غمض عيونه بألم وأنه كان هيـ*ـــقتل ابنه
أسد بهدوء……… انا المقدم أسد الجارحي
الدكتور بخوف……. أهلا بحضرتك عن اذنك ومشي
أسد دخل لهمسه وغصب عنه عيونه دمعت حالتها كانت مالمه جسمها خاسس و وشها أصفر الأجهزة اللي متصله حواليها
قعد قصادها ومسك ايدها
أسد بدموع وندم……… آسف حققك عليا سامحيني يا همسه ارجعي ليا وعتبيني
همسه بدأت تفوق وتفتح عيونها ببطي شافت أسد ماسك ايدها سحبت ايدها من بين ايده
أسد بفرحة…… همسه انتي بخير
همسه ببرود……. اطلع برا
أسد بدموع………. همسه أنا
همسه بدموع……… أنت ايه عايزه أفهم انت ايه انا مقدرش اعيش معاك مقدرش طلقني يا أسد
أسد بدموع……. همسه صدقيني انا بحبك
همسه بسخريه……. بتحبني هههه بجد حب ايه دا اللي يخليك تعاملني كأني خدامه حب ايه دا اللي يخليك كل يوم نازل ضر*ب فيها حب ايه دا اللي يخليك تقول ليا كلام زي السـ*ــم قــ*ــتل كل مشاعري حب ايه دا عارف دا مش حب دا جنون عارف الجنون
أسد بدموع……….. أنا مقدر اللي انتي فيه واني اذ*يتك كتير بس أنا
همسه……. متبررش التبرير دا بيكون لما يكون في أمل في حاجة بس العلاقه دي مفيهاش أي ذرة أمل
أسد حط ايده على بطنها
أسد بدموع………. في أمل كبير عمال يكبر جواكي يا همسه
همسه بصت ليه بصدمه وعيونها دمعوا وشالت ايده من على بطنها وحطت ايدها
همسه بدموع………… أنا حامل انا هبقي أم أنا
أسد بدموع……. همسه سامحيني
همسه بدموع وانهيار……. اطلع براااااا مش عااايز اشوف وشك برااااااااااااا اطلع براااااااااا بكر*هك بكررررررهك وفضلت تكسر في كل حاجة حواليها واسد حاول يهديها بس هي بعدته عنها
الممرضين دخلوا والدكتور ادي ليها حقنه مهداه وهي بدأت تهدأ وترجع تنام
الدكتور………. حصلها انهيار عصبي ودا كدا ممكن يشكل خطر عليها وعلى الجنين لازم تبعد عن أي ضغط وأي توتر عن اذن حضرتك
أسد راح ليها وبدأ يحرك ايده على شعرها وعيونه دمعت هو اللي وصلها للحالة دي خدها في حضنه وكأنه حضن الوداع وطلع برا المستشفى كلها
برا
منه كانت منهارة بتعيط حمزه راح ليها وحضنها وهي ذقته
منه بدموع وانهيار……. ابعد عني كله بسببك بسببك انت انا أنا بكر*هك انت ليه ظهرت في حياتنا ليه مش عايزه اشوف وشك تاني وطلقني انت سامع طلقني
حمزه بدموع……. منه أنا آسف انا كنت
منه بدموع……… انت واحد كد*اب ومنا*فق مش عايزه اشوف وشك فااهم غور امشي وبدأت تذق فيها وهو مش قادر حتى ياخدها في حضنه ويهديها

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية هروب قمر الفصل السابع 7 بقلم الكاتبة المجهولة

 

لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية أسد وهمسة)

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *