روايات

رواية أسد وهمسة الفصل الرابع عشر 14 بقلم نجلاء عبدالظاهر

رواية أسد وهمسة الفصل الرابع عشر 14 بقلم نجلاء عبدالظاهر

 

 

البارت الرابع عشر

 

ما…. هو.. الحب؟
ما…. هو…. العشق؟
ومن…. هو العاشق؟
هربت من الواقع المالم بالنوم أرادت الهروب من هذا الأ*لم الما*ذي لها كانت كالملاك الحزين دموعها تسبق صوتها
دخل عليها لاقها نايمة فضل باصص عليها وجواه نار لو طلعت هتحر*قها وتحر*قه كمان اتحرك ناحية الحمام فتح المايه الساقعة وملي الجردل بيها وطلع
بيبص ليها بنظرات حزن وكسره و و*جع
وفجأة قامت وجسمها كله بيترعش فقد سكب ذلك الأسد الماء عليها
أسد بسخريه….. صح النوم يا هانم ايه تعبتي لا لسه بادري عايز اصحى الاقي الفيلا دي بتلمع وعقاب ليكي هتنضفي بالبس اللي عليكي يلاااا
نظرت ليه بعيون كلها كسره وأ*لم ومن غير كلام نزلت وبدأت تنفذ اللي هو قاله وجسمها كله بو*جعها وبدأت تشعر بالدوار بس تجاهلت الموضوع
أراد النوم ولكن لا يستطيع ف قلبه يا*لمه ولا يعلم ما العلاج لذلك الأ*لم كان يسرق النظرات لها وهي تنظف والإر*هاق ظاهر عليها ومع ذلك تنظف أراد أخذها بين احضانه ولكن لا فعليها دفع ثمن الخيا*نه كما هو يعتقد نزل ليها بكل برود
أسد……… اعملي حسابك الفطار عايزه بكره الصبح يكون بادري فاهمة سلام وطلع
نظرت ليه بكسره كبيرة وكل ما تفتكر كلامه تبكي بغزاره
همسه بدموع وألم…… هتندم يا أسد و وقتها الند*م مش هينفع هتتمني تشوفني ومش هتلاقيني وبدأت تكمل شغلها غافلة على من سمعها وكان ينظر لها بحزن دفين بس تجاهل دا كله وخاد منوم علشان ينام ويهرب من اللي هو حاسة
بين احضانة نائمة ضر*بات قلبه تتسارع
حمزه كان بيبص ليها بيدقق في ملامحها
حمزه بحيرة وفي نفسه………. مالك يا حمزه انت بتحب همسه ليه خايف على البنت دي ليه افتكر إنك بتعمل كدا علشان همسه تكون معاك وان البنت دي وسيلة بس علشان توصل لهمسه
منه بدموع وهي نايمة…….. لا حرام لا ابعدوا لاااااااااااا وقامت مفزوعة
خاف عليها وراح ليها
حمزه بقلق……. منه انتي كويسة
منه كانت في عالم تاني بس فاقت على لمسات حمزه على كتفها بعدت عنه وهي خايفه منه
حمزه قعد قدمها بهدوء وبدأ يتكلم
حمزه…….. أنا مقدر إنك خايفه مني دلوقتي وممكن تكوني كر*هاني
منه نظرت ليه بمعنى واكتر مما تتصور
حمزه بهدوء……… انتي هتفضلي هنا مدة لحد لما اوصل للي عايزه وبعدها هسيبك في حالك وهطلقك بس علشان نعيش في مكان واحد كان لازم اتجوزك
منه بألم وسخريه…… وليه تقرب مني فهمني لييييه
حمزه بهدوء رهيب………. مزاجي مراتي وكنت بأخد حقي
منه بصت ليه بغيظ وغضب ومسكت المخده اللي جنبها وفضلت تضرب فيها
منه بغيظ…… انت انت واحد حيو*ان انا بكر*هك انت انت وانهارت على الأرض ضمت رجلها ليها وحطت رأسها بين رجلها وفضلت تعيط بدون صوت
قلبه كأن حد خاده يحط سكا*كين فيه وهو مش عارف السبب
حمزه بهدوء……. جهزي نفسك احنا هنسافر أسوان نغير جوا قال كدا وطلع
منه بعد ما طلع قفلت الباب بسرعة وراحت قعدت على السرير وعيونها دمعت
منه بدموع……. ااااه على و*جع قلبي اااه كنت عايزاه هو اللي يكون جوزي مش هو مش واحد زيه كدا قمر وعضلات وشعر أسود وعيون خضر وشكل جذاب
كان سامع على بتقول ايه وضحك
حمزه بضحك…… وعندي غمازات على فكره
منه نظرت بصدمه للباب
منه بصدمه…… معقول يكون شبح يالهوي اتجوزت شبح احيه
حمزه بضحك……. لا مش شبح بس صوتك عالي يا هانم وانا عارف إني موز وكذا واحده قالت كدا بس انتي حاجة تانيه
منه فتحت الباب وضيقت عيونها ورفعت صوبعها في وشها
منه…… واحده
حمزه……. اممم واحده
منه…….. تمام ماشى أنا انا عايزه هدوم مش هفضل بالقميص بتاعك دا وهدومي سكت وعيونها دمعوا
حمزه بهدوء………. تمام هطلب لبس ليكي دلوقتي وبعدها هننزل نجيب لبس محجبات ليكي
منه……. بس أنا مش محجبه
تحدث ولأول مرة بنبرت الغيرة وهو استغرب نفسه حتى همسه مغرش عليها كدا
حمزه بغيره……. آمال عايز الكل يشوف شعرك دا
منه اتوترت…….انا انا
حمزه بغيرة…….. انا قولت كلمة فاهمة ويلا على جوه يخرب بيت جمالك
لا إرادياً ابتسمت وهو لاحظ الابتسامة دي
طلعت جري على اوضتها هي ليه مش مدايقه منه أي واحدة كانت هتكون عايزه تقــ*ــتله وتجيب حقها
أشرق الشمس لتعلن عن يوم صعب على كلا الطرفين
نزل بكل هدوء كان بيدور عليها بس مختفيه الفيلا متنضفه تنضيف كويس جدا بس هي فين لاقها في اوضتها نايمة على السرير واخده وضعية الجنين قلبه تعصر عليها ولكن هي من أخرجت ذلك الأسد فالتتحمل
أسد ببرود……..همسه همسه
همسه…….. لا رد

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية البريئة والقاسي (سادين وعيسى) الفصل الواحد والثلاثون 31 بقلم اسماعيل موسى

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *