روايات
رواية ويفيد بآي الندم الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم حنين هاني
رواية ويفيد بآي الندم الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم حنين هاني
البارت الثامن والعشرون
بارت28
حوريه. انا مش فاهمه انتا اي مشكلتك مع يونس يابني ده ابن عمتك
ياسين. بقولك ايه انا مش طايق نفسي مره حوريه من غير حاجه مره شكلك حلو النهارده مره الطقم حلو عشان لبساه مره ابتسامتك حلوه اصل مش عارف اي في ايي بتتكلمي معاه ليه اصلا بصي ابعدي عني علشان مش طايقكك يلا يابت انا غلطان اني اصلا بوصلك كل يوم واكسب ثوابك غوري ومش هاجي اخدك
حوريه. انتا بتكلمني كده ليه اصلا هو في اي وبعدين علي فكره انا مقولتش ليك تجي توصلني ونتا الي قولتلي وعادي مش هتنسا تجي ونزلت وقفلت الباب جامد ومشيت ورجعت
حوريه. وعلى فكره بقا انتا ملكش دعوه اتكلم مع مين ولا اعمل اي ماشي ومشيت
ياسين. انسانه غبيه ومشي بسرعه
********
حوريه. انا مش فاهمه انتا اي مشكلتك مع يونس يابني ده ابن عمتك
ياسين. بقولك ايه انا مش طايق نفسي مره حوريه من غير حاجه مره شكلك حلو النهارده مره الطقم حلو عشان لبساه مره ابتسامتك حلوه اصل مش عارف اي في ايي بتتكلمي معاه ليه اصلا بصي ابعدي عني علشان مش طايقكك يلا يابت انا غلطان اني اصلا بوصلك كل يوم واكسب ثوابك غوري ومش هاجي اخدك
حوريه. انتا بتكلمني كده ليه اصلا هو في اي وبعدين علي فكره انا مقولتش ليك تجي توصلني ونتا الي قولتلي وعادي مش هتنسا تجي ونزلت وقفلت الباب جامد ومشيت ورجعت
حوريه. وعلى فكره بقا انتا ملكش دعوه اتكلم مع مين ولا اعمل اي ماشي ومشيت
ياسين. انسانه غبيه ومشي بسرعه
********
غاده. اه تعبت مش قادره
عمار. شوفي يابت الشغل الي مقطع بعدو من الصبح مكنش اربع تيشيرات الي عملتيهم دول
غاده. يابني انتا بتقارن نفسك بيا انا بنت من الكائنات الرقيقه
عمار بقرف. رقيقه اه صح منا عارف اشتغلي بدل مخصم منك يوم اشتغلي بلا قرف
غاده. اخص عليك ياعمور واهون عليك وضحكت
كانت واقفه بتغلي وهي سامعه الجمله وعنيها مش بتبشر بالخير ابدا
غاده. انا هجيب شغل من الناحيه التانيه وطلعت وهي بتبص علي زينب الي بتبصلها بقرف
زينب. اسمو اي ده بقا ياستاذ
عمار. اي ده انتي هنا تعالي يازوزو
زينب. والله
عمار. في اي مالك
زينب. والله هو ده الشغل بقا
عمار. في اي يازينب
زينب. انتا كمان بتنكر يعني هو ده الشغل
واهون عليك ياعموري والله حلو اوي هي تقولك كده وهي حيالله واحده شغاله عندك اقولك انا اي هااا
عمار. اهاا يابنتي دي بتهزر مفيش حاجه
زينب. والله بتهزر ياحنين وهي تهزر معاك ليه اساسا ماشي ياعمار وراحت خدت الكرسي واعدت جمبو
اشتغل انا بقا اعدالك
عمار. انتي عبيطه انا قدامي شغل كتيرر اطلعي عشان متتعبيش
زينب. والله اطلع عشان يحلالك الجو وتعدو تحبو في بعض
عمار. زينب انا مش فاضي للكلام الفاضي والعبط ده انا عندي شغل
زينب بدموع. انا كلامي عبيط ماشي ياعمار وقامت وخدت بعضها وطلعت
عمار. احسن بردو ورجع يكمل شغلو بس في الحقيقه انو معرفش يكمل شغلو
غاده. اي رايح فين
عمار. كملي انتي هعمل حاجه وجاي
*******
الحرس. علي فين ياستاذ
كريم. عايز اخش جوه
واحد. تخش فين يافندم ممنوع الدخول
كريم اعد ثواني وبعدين كمل. ياستاذ انا مندوب وعاوز اوصل الحاجه للاستاذه كيان وهي ادتني العنوان ده
الحرس. توصل اي
كريم. فلاشه تبع شغلها
الحرس. تمام فتشوه وبعدين فتشوه
اتفضل خبط وهما هينادو لي المدام ودخل كريم
كريم. شكل الموضوع بجد بس لازم اتاكد ممكن تكون اشتغاله بردو وراح خبط
*******
شوقي. كده مفضلش غير هي حاجات بسيطه ان شاءلله خطوبة رغد الاسبوع الجاي
صلاح. خلاص يعني يابابا نبلغ الناس
شوقي. علي خيرة الله
شاهنده. ازاي يعني ياعمي تتعمل الاسبوع الجاي وعمار وزينب مسافرين
صلاح. وهما هيجو امتا
شاهنده. هما قالو اسبوعين عقبال ميخلص الشغل
سليم. خلاص يابابا لو كده نعملها بعد مايرجعو
شوقي. مش مشكله
البنت. ياستاذ قول عايز مين
كريم. انا عايز اخش
البنت. يعني اي تخش وبعدين تخش بمناسبة اي وهما دخلوك ازاي اصلا
شوقي. اي الصوت ده
محمود. مش عارف هقوم اشوف
كريم. يوووه قولتلك وسعي وزقها ودخل كريم
طلعو كلهم علي صوت البنت
زين. اي ده انتا مين وازاي تذوقها كده
بصلهم كريم وهو بيدور عليها بعينه بس وقف نظرو عليها وهي نازله علي السلم
ايوه هي كيان حبيبتي هي حته لو باصه في الفون اعرفها من وسط مليون واحد
زين. ماتنطق ياجدع انتا وبعدين باصص علي اي
سمعت كيان وبصت مسمعوش غير صوت الفون وهو بيقع من السلم بيتفرتك ميت حته
كريم. كيان
**********
عمار. شوفي يابت الشغل الي مقطع بعدو من الصبح مكنش اربع تيشيرات الي عملتيهم دول
غاده. يابني انتا بتقارن نفسك بيا انا بنت من الكائنات الرقيقه
عمار بقرف. رقيقه اه صح منا عارف اشتغلي بدل مخصم منك يوم اشتغلي بلا قرف
غاده. اخص عليك ياعمور واهون عليك وضحكت
كانت واقفه بتغلي وهي سامعه الجمله وعنيها مش بتبشر بالخير ابدا
غاده. انا هجيب شغل من الناحيه التانيه وطلعت وهي بتبص علي زينب الي بتبصلها بقرف
زينب. اسمو اي ده بقا ياستاذ
عمار. اي ده انتي هنا تعالي يازوزو
زينب. والله
عمار. في اي مالك
زينب. والله هو ده الشغل بقا
عمار. في اي يازينب
زينب. انتا كمان بتنكر يعني هو ده الشغل
واهون عليك ياعموري والله حلو اوي هي تقولك كده وهي حيالله واحده شغاله عندك اقولك انا اي هااا
عمار. اهاا يابنتي دي بتهزر مفيش حاجه
زينب. والله بتهزر ياحنين وهي تهزر معاك ليه اساسا ماشي ياعمار وراحت خدت الكرسي واعدت جمبو
اشتغل انا بقا اعدالك
عمار. انتي عبيطه انا قدامي شغل كتيرر اطلعي عشان متتعبيش
زينب. والله اطلع عشان يحلالك الجو وتعدو تحبو في بعض
عمار. زينب انا مش فاضي للكلام الفاضي والعبط ده انا عندي شغل
زينب بدموع. انا كلامي عبيط ماشي ياعمار وقامت وخدت بعضها وطلعت
عمار. احسن بردو ورجع يكمل شغلو بس في الحقيقه انو معرفش يكمل شغلو
غاده. اي رايح فين
عمار. كملي انتي هعمل حاجه وجاي
*******
الحرس. علي فين ياستاذ
كريم. عايز اخش جوه
واحد. تخش فين يافندم ممنوع الدخول
كريم اعد ثواني وبعدين كمل. ياستاذ انا مندوب وعاوز اوصل الحاجه للاستاذه كيان وهي ادتني العنوان ده
الحرس. توصل اي
كريم. فلاشه تبع شغلها
الحرس. تمام فتشوه وبعدين فتشوه
اتفضل خبط وهما هينادو لي المدام ودخل كريم
كريم. شكل الموضوع بجد بس لازم اتاكد ممكن تكون اشتغاله بردو وراح خبط
*******
شوقي. كده مفضلش غير هي حاجات بسيطه ان شاءلله خطوبة رغد الاسبوع الجاي
صلاح. خلاص يعني يابابا نبلغ الناس
شوقي. علي خيرة الله
شاهنده. ازاي يعني ياعمي تتعمل الاسبوع الجاي وعمار وزينب مسافرين
صلاح. وهما هيجو امتا
شاهنده. هما قالو اسبوعين عقبال ميخلص الشغل
سليم. خلاص يابابا لو كده نعملها بعد مايرجعو
شوقي. مش مشكله
البنت. ياستاذ قول عايز مين
كريم. انا عايز اخش
البنت. يعني اي تخش وبعدين تخش بمناسبة اي وهما دخلوك ازاي اصلا
شوقي. اي الصوت ده
محمود. مش عارف هقوم اشوف
كريم. يوووه قولتلك وسعي وزقها ودخل كريم
طلعو كلهم علي صوت البنت
زين. اي ده انتا مين وازاي تذوقها كده
بصلهم كريم وهو بيدور عليها بعينه بس وقف نظرو عليها وهي نازله علي السلم
ايوه هي كيان حبيبتي هي حته لو باصه في الفون اعرفها من وسط مليون واحد
زين. ماتنطق ياجدع انتا وبعدين باصص علي اي
سمعت كيان وبصت مسمعوش غير صوت الفون وهو بيقع من السلم بيتفرتك ميت حته
كريم. كيان
**********
علاء. حلو اوي ماشي اقفل انتا وهبعتلك حسابك ورن علي رقم وبعدين خمس دقايق لقا حوريه نازله وراح وقف قدامها
علاء. علي فين بس ياقمر مالسه. بدري
حوريه.انتا بتعمل اي هنا
علاء. جاي عشان اخدك ياروحي اصل هنتجوز النهارده وعشان تكوني عارفه هتتجوزي وفي اسباب كتيرر اوي هتخليكي توافقي يعني كده كده معندكيش حل تاني وهتسالنيي ازاي هقولك لو مشيتي بالهدوء يبقا هنتجوز في هدوء ويبقا كده انتي كسبتيني اما بقا لو من غير هدوء هتخسري كتيرر اوي بس ساعتها هتبوسي ايدي عشان بس استر عليكي فضيحتك قدام العالم كلو
حوريه. لا خوفت تصدق بقولك ايه لو فاكر ان بالشويه دول هخاف واكش يبقا انتا متعرفنيش وقسما عظما ياعلاء هتفكر تتعرضلي في طريق تاني هتشوف مني وش عمرك ماشوفتو ولفت عشان تمشي
علاء. لا عجبتيني هنشوف وقرب عليها من ورها وطلع منديل حطو علي وشها
ياسيين. مش عارف انا ايالي رجعني تاني اه انا هوريها ازاي تقفل باب العربيه جامد اي ده حوريه وجري بسرعه بالعربيه كانت حوريه اغما عليها وكان ساندها علي دراعو عشان العيون
علاء. عندك دم هيجبلك الكافيه معايا
ياسين. انتا بتعمل ايه
علاء. مراتي وانا حر ياستاذ واغما عليها
شد حوريه منو الي وقعت واتملت الناس وبدا يضرب فيه
ياسين. ياحيوان ياحقير واخدها علي فين انتا مين ها عاوز منها اي يا……… ده انا……..
اتلمو الناس وبنات حاولت تفوقها بس مكنتش بتفوق
ياسين. انطق انتا عملت رد
علاء. مخدر كفايه
ياسين. يابن…….. ده انا هوديك في ستين داهيه وكمل ضرب
الشباب. سيبو لينا وانتا شوفها هي تقربلك
ياسين. دي خطيبتي وجري عليها حوريه حوريه وبعدين شالها وجري بيها علي العربيه ورجع لي الشباب تاني
خدوه علي الاسم وده كرتي رنو عليا وهاجي ليكم وطلع بالعربيه وساق بسرعه رهيبه
******
عمار. انا اسف قالها وهو مادد ايدو بورده وفي شوكلاته
زينب. من قلبك بتقولها ليا
عمار. ايوه من قلبي
زينب. علي فكره يعني انا اضايقت هي. مينفعش تقولك ياعموري
عمار. يعني كنت سمعت منك حاجه وقولت لا الله منا بردو انسان بيحب الكلمه الحلوه
زينب بعصبيه. يعني انتا بتحبها عشان تعرف انك انسان اناني ومش همك غير نفسك اعترف وقول اظهر علي حقيقتك ياخاين اما انا معاك بتخوني اومال من ورايا بتعمل اي
عمار. اي ياماما بلاعه واتفتحت قولتي ميت كلمه في ثانيه واحده
زينب. انا مش عاوزه اعرفك تاني ياخاين
عمار في سرو الله يخربيت دي هرومانات ياخسارة الورده والشوكلاته. ينفع تهدي
زينب. لا مش ههدا روحلها مش بتحبها وبتحب دلعها روح ليها
عمار. هو اه انا بحب بس مش هي الي بحبها
زينب بهدوء مره واحده. اومال بتحب مين وهي باصه في عينو
عمار. عاوزه تعرفي يعني
زينب هزت رأسها ولسه باصه في عيونو
وهو بدأ يقرب عليها
عمار. الي بحبها بنت شرسه كده وجميله بقيت احب فيها كل تفصيله شقاوتها غيرتها طيبت قلبها حنيتها كل حاجه فيها جميله وبحبها كل ده وهو بيقرب وهي سرحانه في عينه
محدش شدني غيرها لو كانت الدنيا قالتلي ان هيجي وهحب بنت مكنتش اتوقع في يوم انها تبقا معايا مكنتش هصدق وهقولهم بتكدبو عليا
لو قالولي انك هتحب كل تفصيله فيها مكنتش هصدق
ولا ان ميهونش عليا زعلها بردو مكنتش هصدق
بس سبحان الله ملك القلوب كان ليه رأي تاني وان احبها بكل الحب الي في دنيا دي علاقتي بيها كانت غلطه بس بحمد ربنا عليها انها بقت معايا لا وكمان كلها كام شهر وهبقا ليا ابن. او بنت منها عرفتي هي مين
زينب. انتا بجد بتحبني ياعمار
عمار. انا مبقتش احبك بس ده انا بقيت بعشقك مكنتش حابب اقولك دلوقتي عشان اقولك بطريقه جميله تليق بيك بس انا محبتش اسيبك لدماغك
زينب. بجد يعني انتا
عمار. بحبك يازينب
********
كريم. كيان انا مش مصدق ان لقيتك بعد كل الشهور دي انا اسف ياكيان انا غلطان في حقك وعرفت غلطي والله ندمان والله كانت لحظة شيطان مني وظلمتك معايا والله انا اسف كيان انا مقدرش اعيش من غيرك حقك عليا ارجعيلي
سليم بعصبيه. انتا ازاي تتجرأ وتتكلم مع مراتي
كريم بعصبيه. مراتك ازاي يعني
سليم. زي ماسمعت دي مراتي واتفضل اطلع بره قبل يحصل حاجه مش هتعجبك
كريم. انا مش من هنا غير لما اخد معايا كيان دي خطيبتي ونا مش ماشي قبل ماخدها
كيان بجمود. امشي ياكريم خلاص معدش في حاجه مابينا
كريم. ازاي الكلام ده
بصت كيان لسليم الي بصلها والكل مش فاهم حاجه
كيان. يعني خلاص الي كان بينا مات يوم ماقولتلي مش عاوزك وادتني دبلتك كانت خلصت ساعتها ودلوقتي اتفضل امشي
كريم. كيان انتي اتجننتي انا بحبك ومش قادر اعيشمن غيرك
كيان. وانا مبكرهش حد قدك دلوقتي ياكريم
…..
علاء. علي فين بس ياقمر مالسه. بدري
حوريه.انتا بتعمل اي هنا
علاء. جاي عشان اخدك ياروحي اصل هنتجوز النهارده وعشان تكوني عارفه هتتجوزي وفي اسباب كتيرر اوي هتخليكي توافقي يعني كده كده معندكيش حل تاني وهتسالنيي ازاي هقولك لو مشيتي بالهدوء يبقا هنتجوز في هدوء ويبقا كده انتي كسبتيني اما بقا لو من غير هدوء هتخسري كتيرر اوي بس ساعتها هتبوسي ايدي عشان بس استر عليكي فضيحتك قدام العالم كلو
حوريه. لا خوفت تصدق بقولك ايه لو فاكر ان بالشويه دول هخاف واكش يبقا انتا متعرفنيش وقسما عظما ياعلاء هتفكر تتعرضلي في طريق تاني هتشوف مني وش عمرك ماشوفتو ولفت عشان تمشي
علاء. لا عجبتيني هنشوف وقرب عليها من ورها وطلع منديل حطو علي وشها
ياسيين. مش عارف انا ايالي رجعني تاني اه انا هوريها ازاي تقفل باب العربيه جامد اي ده حوريه وجري بسرعه بالعربيه كانت حوريه اغما عليها وكان ساندها علي دراعو عشان العيون
علاء. عندك دم هيجبلك الكافيه معايا
ياسين. انتا بتعمل ايه
علاء. مراتي وانا حر ياستاذ واغما عليها
شد حوريه منو الي وقعت واتملت الناس وبدا يضرب فيه
ياسين. ياحيوان ياحقير واخدها علي فين انتا مين ها عاوز منها اي يا……… ده انا……..
اتلمو الناس وبنات حاولت تفوقها بس مكنتش بتفوق
ياسين. انطق انتا عملت رد
علاء. مخدر كفايه
ياسين. يابن…….. ده انا هوديك في ستين داهيه وكمل ضرب
الشباب. سيبو لينا وانتا شوفها هي تقربلك
ياسين. دي خطيبتي وجري عليها حوريه حوريه وبعدين شالها وجري بيها علي العربيه ورجع لي الشباب تاني
خدوه علي الاسم وده كرتي رنو عليا وهاجي ليكم وطلع بالعربيه وساق بسرعه رهيبه
******
عمار. انا اسف قالها وهو مادد ايدو بورده وفي شوكلاته
زينب. من قلبك بتقولها ليا
عمار. ايوه من قلبي
زينب. علي فكره يعني انا اضايقت هي. مينفعش تقولك ياعموري
عمار. يعني كنت سمعت منك حاجه وقولت لا الله منا بردو انسان بيحب الكلمه الحلوه
زينب بعصبيه. يعني انتا بتحبها عشان تعرف انك انسان اناني ومش همك غير نفسك اعترف وقول اظهر علي حقيقتك ياخاين اما انا معاك بتخوني اومال من ورايا بتعمل اي
عمار. اي ياماما بلاعه واتفتحت قولتي ميت كلمه في ثانيه واحده
زينب. انا مش عاوزه اعرفك تاني ياخاين
عمار في سرو الله يخربيت دي هرومانات ياخسارة الورده والشوكلاته. ينفع تهدي
زينب. لا مش ههدا روحلها مش بتحبها وبتحب دلعها روح ليها
عمار. هو اه انا بحب بس مش هي الي بحبها
زينب بهدوء مره واحده. اومال بتحب مين وهي باصه في عينو
عمار. عاوزه تعرفي يعني
زينب هزت رأسها ولسه باصه في عيونو
وهو بدأ يقرب عليها
عمار. الي بحبها بنت شرسه كده وجميله بقيت احب فيها كل تفصيله شقاوتها غيرتها طيبت قلبها حنيتها كل حاجه فيها جميله وبحبها كل ده وهو بيقرب وهي سرحانه في عينه
محدش شدني غيرها لو كانت الدنيا قالتلي ان هيجي وهحب بنت مكنتش اتوقع في يوم انها تبقا معايا مكنتش هصدق وهقولهم بتكدبو عليا
لو قالولي انك هتحب كل تفصيله فيها مكنتش هصدق
ولا ان ميهونش عليا زعلها بردو مكنتش هصدق
بس سبحان الله ملك القلوب كان ليه رأي تاني وان احبها بكل الحب الي في دنيا دي علاقتي بيها كانت غلطه بس بحمد ربنا عليها انها بقت معايا لا وكمان كلها كام شهر وهبقا ليا ابن. او بنت منها عرفتي هي مين
زينب. انتا بجد بتحبني ياعمار
عمار. انا مبقتش احبك بس ده انا بقيت بعشقك مكنتش حابب اقولك دلوقتي عشان اقولك بطريقه جميله تليق بيك بس انا محبتش اسيبك لدماغك
زينب. بجد يعني انتا
عمار. بحبك يازينب
********
كريم. كيان انا مش مصدق ان لقيتك بعد كل الشهور دي انا اسف ياكيان انا غلطان في حقك وعرفت غلطي والله ندمان والله كانت لحظة شيطان مني وظلمتك معايا والله انا اسف كيان انا مقدرش اعيش من غيرك حقك عليا ارجعيلي
سليم بعصبيه. انتا ازاي تتجرأ وتتكلم مع مراتي
كريم بعصبيه. مراتك ازاي يعني
سليم. زي ماسمعت دي مراتي واتفضل اطلع بره قبل يحصل حاجه مش هتعجبك
كريم. انا مش من هنا غير لما اخد معايا كيان دي خطيبتي ونا مش ماشي قبل ماخدها
كيان بجمود. امشي ياكريم خلاص معدش في حاجه مابينا
كريم. ازاي الكلام ده
بصت كيان لسليم الي بصلها والكل مش فاهم حاجه
كيان. يعني خلاص الي كان بينا مات يوم ماقولتلي مش عاوزك وادتني دبلتك كانت خلصت ساعتها ودلوقتي اتفضل امشي
كريم. كيان انتي اتجننتي انا بحبك ومش قادر اعيشمن غيرك
كيان. وانا مبكرهش حد قدك دلوقتي ياكريم
…..
وهوب هوب هوب
وكده الموضوع ولع علي الاخر
وهتبقا نار ياولاااا
يعني عشان اعوضك عن تأخير البارت نزلت اتنين وبردو متاخرين بقالهم اكتر من يوم ولسه متقبلوش
وكده الموضوع ولع علي الاخر
وهتبقا نار ياولاااا
يعني عشان اعوضك عن تأخير البارت نزلت اتنين وبردو متاخرين بقالهم اكتر من يوم ولسه متقبلوش
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية ويفيد بآي الندم)
____
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)