روايات

رواية أسد وهمسة الفصل الثامن 8 بقلم نجلاء عبدالظاهر

رواية أسد وهمسة الفصل الثامن 8 بقلم نجلاء عبدالظاهر

 

 

البارت الثامن

 

اسد بصلها بغيظ………. اخر”سي مسمعش صوتك
همسه …… ناس بتغير
منه فضلت تضحك لحد لما أسد و همسه اختفوا وظهر معتز
منه بصت ليه باحراج ودخلت اوضتها ومعتز دخل اوضته
أسد دخل اوضته و لقح همسه على السرير
همسه بألم…… ااااه إلهي تنشك في ظهر”ك يا شيخ ايه حااسب
أسد كان بيبصلها بنظرات كلها شر وغيظ و”غضب
همسه .. سودي سودي
أسد بغيظ…. عايزه ايه من زفت
همسه ….. انا انا
أسد……. مالك

 

 

همسه…… انا انا عايزه
أسد بغضب…….. اخلصي هتنقطيني
همسه……. عايزه انام يا سودي ممكن يلا تصبح على خير وباست خده وراحت نامت
أسد كان واقف مصدوم من اللي همسه عملته
همسه كانت لسه مانمتش
همسه بضحك وفي سرها………. مبقاش همسه لو مجننتكش يا أسد يا جارحي بقى انا انضر*ب استنى و شوف
أسد راح ليها بعد شويه كانت هي نايمة وباين على ملامحها البراءه والهدوء
أسد بسخريه……. اللي يشوفك دلوقتي ميقولش انك نفس البنت اللي كانت صاحيه فين الرقه دي فين البراءه دي فين ال
همسه بنوم……. فين الشبشب دا
أسد بث ليها بصدمه
همسه بنوم……. حرا”مي…. هات المصاصة يا حر”امي…. معتز علقه…… اضر*به
أسد كان واقف بيضحك على المجنونه اللي دخلت حياته من غير سابق إنذار و ايدت لحياته لون جديد
بس قاطع سرحانه رنين هاتفه برقم غريب
أسد……… الو مين معايا
_ايه يا ابن بطني نسيت صوت أمك كدا اخص عليك يا أسد
أسد عيونه كلها بقت حمرا وبدأ يصب عرق عروقه كلها بانت
أسد بغضب جهن”مي……. انتي
أم أسد……… ايه مستخسر تقول ماما المهم أنا عايزه اقابلك
أسد بسخريه………. ههههه وانا هاجي فوقي انتي ناسيه انا مين انا مستحيل اشوفك
ام أسد……….. لا هتيجي عارف ليه علشان مراتك الحلوه دي متعرفش سر عيلتها ايوه انا عرفت بكل حاجة من الألف إلى الياء وعلى حسب ما عرفت فأنت مش هتبقى عايزها تعرف ف اوزن عقلك كدا وتعاله سلام يا ههه أسد وقفلت السكة
أسد غضبه زاد وبقي كبير جر*وح الماضي رجعت وانفتحت وفتحت باب معاها أسد مش عارف هيصده الزاي ولا هيقفله الزاي
تنهد أسد بضيق وراح أوضة التمارين
عند ام أسد

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية زينة و العاصم الفصل الخامس 5 بقلم ندى علي حبيب

 

 

_هااا يا طنط قالك ايه
أم أسد……… هيجي وانتي بقى وشطارتك يا ريم عايزاكي توقعيه لازم ارجع العيلة دي لازم
ريم……. من عيوني دا أسد دا حبي وعشقي بس مين اللي اتجوزها دي
أم أسد………. بنت عمه
ريم بح”قد…… اممم مااشي بس أسد ملكي انا وبس حتى لو هقـ*ـتلها
ام أسد………. الصبر بس واسد هيكون ليكي الصبر يلا خشي نامي
ريم…… اوكي تصبحي على خير
ام أسد…… وانت من اهل الخير ودخلت ريم علشان تنام
ام أسد…………. لازم افرق أسد عن البنت اللي اسمها همسه دي لازم
في الصباح
همسه قامت من النوم اتوضت و صلت ولبست هدومها ونزلت
_توبه يا أسد بيه توبه
أسد بغ”ضب…….. بقى الخيا*نه منك انتي يا سماح
سماح بدموع وخو”ف……….. أسفه يا بيه أسد احب على ر”جلك يا بيه سامحني
أسد بغ”ضب………. في الخيا*نه مش بسامح حد وانتي هتتعقبي وهتكوني عبره لغيرك عصااااااام
عصاام……. امرك يا باشا
أسد بغ”ضب………. ارميها في المخز”ن لحد لما أفضى ليها
سماح بدموع…….. لا والنبي يا بيه سماح يا بيه
همسه بغ”ضب…….. ايه اللي بيحصل هنا وراحت لاسد وسماح
منه بخوف……… يالهوي همسه جات كملت
مازن…………. زيت جه جنب نار وهتحصل حريقه لولولوي
همسه بغ”ضب…….. انت قلبك دا ايه حجر
أسد بغ”ضب…… همسه اتقي شري دلوقتي انتي مش عارفه هي عملت ايه
همسه بسخريه…… عملت ايه لتكون حرقت الاكل نهارها أسود
أسد مسح على وشه بغ”ضب وغيظ.
أسد بغ”ضب……….. همسه هو مش وقت استظراف، عصااام
عصام جه ومسك سماح من شعر”ها جامد
همسه اتعصب”ت والشنطة اللي في ايدها كانت مديه عصام على دماغه
عصام بألم…….. اااااه ومسك رأسه
همسه بغ”ضب…….. بقى انت يا ******* جاي تمسك ايدها اوعك تفكر تعمل كدا تاني بدل ما احجز ليك أوضة في المستشفي وانت يا أستاذ أسد طالما هي غلطت واعتذرت وطلبت السماح خلاص فضينا ولا انت عايز تتصدر على الهايفه قولي اصلي انا بدأت اعرفك كويس
أسد مسك همسه من ايدها جامد وشدها ناحيته
همسه بغ”ضب……. ابعد بدل ما تحصل عصعص

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية سليم العزايزي وجميلة - قاسي حتى الجحيم الفصل الرابع عشر 14 بقلم دعاء حبيب

 

 

عصام بصلها بصدمه وكان ماسك رأسه
أسد بغضب…… عصام اعمل اللي قولت عليه
عصام مسك سماح من شعر”ها وجرها وراه وهي عماله تصرخ
همسه بغضب…….. وحياة امي ماني رحماك يا ****** هي مش زيبه علشان تمسكها كدا خد ياض دا انا هخليك تشوف النجوم في عز الضهر اوعي سيبني سينيييييييييي
أسد بغضب…… بباااااااس
همسه ذقته بغضب واتكلمت
همسه……….. انت ايه قلبك دا فين يا حجر انت، فين الرحمه في حياتك حياتك مقضيها ولا اكنك الأسد الحيو*ان اللي في غابته بس دي مش غابة دي بلد والبلد دي فيها قانون يا حضرت ههههه المقدم
أسد بغضب…… همسه عدي يومك على خير
همسه بغضب………. ولا خير ليك ولا ليا اوعي كدا انا ماشية جاتك القر*ف
أسد بغضب……. حضرتك راحة فين يا مدام
همسه بسخريه……. راحة فين راحة كبا**ريه هكون راحة فين راحة الجماعة بتاعتي.
أسد ببرود……. مفيش جامعة
همسه ببرود…….. لا في
أسد……… همسه متتحدنيش
همسه بسخريه…….. ايه هتعمل ايه هتروح لمامتك وتشتكي ليها نينينيني
أسد هنا فقد أعصابة وهوب قلم نز”ل على وش همسه وقعها على الأرض
همسه بغضب……. اتوقع ايه منك مانت… ااااه شعر”ي
أسد بصوت فحيح كافعي……. ايه هتقولي مش راجل انا بقى هيو”ريكي إذا أنا مش را”جل ولا لااه وخاد همسه وطلعها على اوضتهم
وقلع الحز”ام

 

همسه بخوف حقيقي…… انت انت بتعمل ايه
أسد بشر وغضب سيطر عليه….. هث”بت ونزل فوق همسه ضر*ب لحد لما اغمى عليها وجسمها كله بقى ازرق من كتر الضر*ب
أسد بصلها ببرود وطلع برا القصر كله
الحلقه8
يتبع

 

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *