رواية احببت متمردة الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم أسماء السيد - The Last Line
روايات

رواية احببت متمردة الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم أسماء السيد

رواية احببت متمردة الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم أسماء السيد

 

 

البارت الرابع والأربعون

 

في الصباح_______وتحديدا في قصر النجار
علي الفطار كان قاعد الجميع حتي يونس
قاسم:صباح الخير
الجميع:صباح النور
نيره:مالك يايونس مضايق لييه
يونس بضيق:مش عارف برن علي ملاك بقالي يومين مش بترد ورعد هكذا انا هتجنن
مايا ابتسمت بخبث:هتلاقيها هربت وراح وراها تاني
يونس ببرود:علي اساس انك مهتمه او خايفه عليها يعني
محمود بحده:اسمعي يا مايا، الي حصل امبارح دا لو اتكرر هتشوفي مني وش هيزعلك اوووي
مايا ببرود:يووو يا بابي مش قولتلك خليك open minded شويه
نرمين بهدوء:حصل اايه يامحمود
محمود بغضب:الهانم المحترمه راجع البيت امبارح الساعه 12 لييه عايشه في زرييبه
قاسم بغضب:12بليل لييه كنتي فيين يا مايا
مايا بتوتر:كنت مع صحابي وكنت وحشاهم ف الوقت اخدنا اايه يا جدو اول مره تتغيرو معايا كدا
محمود:كل حاجه كان لازم تتغير
قاسم:خلاص اسمعو بقا االحفله كمان 3 ايام فاهميين مش عاوز غلط
اياد :ولازم ملاك تحضر
قاسم:كدا كدا رعد جاي فأكيد هيا هتحضر معاه
مايا ابتسمت بخبث وفي نفسها:ههه هتحضر ملاك راحت للخلقها كل حاجه بقت ليا انا وبس ههههه
نيره:انا كلمت المصممه عشان تجيب لينا فساتين نختار منها
حسين:تمام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في قصر الدمنهوري_______وتحديدا في الصالون
كان قاعد جميله وريم ويارا وميرفت والباقي في الشغل
جميله:قومي اعملي لينا عصير ياريم او اطلبي من الخدم
ريم بإبتسامه:لسا شايفه حتت وصفه علي التيك توك جنان هجربها وادوقكم
ميرفت:يا نهار مش فايت بنقول عصير مش تلبك معووي
جميله:لاء ياريم انتي اخر مره فجرتي الميكرويف وحرقتي الاكله اصلاً
ريم ضحكت:متقلقوش المرادي حلوو يلا هاجي اهوو…
واتجهت للمطبخ
يارا بضحك:ربنا يستر علي معدتنا ههه
……. بعد مده بتخرج ريم وهدومها كلها دقيق وهيا ماسكه طبق فيه كيكه ولونها اسوود وعليها شوكولاته وفراوله
ريم بفرحه:انا جييت
جميله انفجرت في الضحك:دي معوقه يابنتي
ريم بلهفه:تب دوقي
جميله:والله ماحصل انا مش ناقصه
ريم:خلاص انتو الي هتدوقو
يارا:انا افتكرت مكالمه لازم اعملها
ريم بغيظ:مفيش غير توفا حبيبتي
ميرفت ابتسمت بتوتر:لا سورري مش هقدرر
فجأه دخل حسام وهو بيصفر
حسام:صباح الخير
ريم بخبث:حسام صاحبي وهينصفني وجريت عليه وهو ابتسم بحب
جميله بضحك:هههه البس يا حبيبي يا ابني لسا صغير
حسام:دا اييه
ريم مدتله الشوكه:تدوق
ضحك حسام بسذاجة:لاء دي شكلها مش مبشر خالص

ريم قربت منه وبصتله في عينه ببرأه طفوليه وهو سرح في عيونها وهيا استغلت دا وحطتها في بوقه
حسام بقرف وكذب وهو بياكل:الله.الله
ريم بفرحه:ايه حلوه
حسام بريأكشن مضحك:تحفه تسلم ايدك الله
ريم لفت وطلعت لسانها لجميله وميرفت :تب خد بقا ياحس وكل الطبق كله وانا هغير وجايه… وطلعت
وحسام جري علي الحمام وهما ضحكو عليه جامد
ميرفت بضحك:كنت عارفه
بيطلع حسام وهو ماسك تفاحه وبياكل فيها
جميله:اايه رايك
حسام بغيظ:تحففه فين رعدد
جميله:فووق لسا ناييم من امبارح
حسام بص لفوق:تمام
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد مرور ثلاثه ايام_____يوم الحفله
في افخم فندق في مصر كلها كان متجمع جميع رجال الاعمال واكبرهم وعائلتهم وايضا عائلة النجار والدمنهوري
حتي رعد كان موجود ومايا بتلف حواليه وبتبتسم بخبث
حتي سيف كان هناك وكان بيبص لمايا بكره
مايا:مامي
نرمين بضيق:نعم
مايا بخبث:اومال ملاك مجتش معاهم لييه
نرمين بقلق:والله ماعارفه بس سألت عليها جميله وقالت متعرفش ورعد مردش عليا
يونس:لاء اكيد ملاك فيها حاجه
قاسم:سيبها لله اكيد زمانها جايه
محمود بقلق:ربنا يستر دي بتخانق دبان وشها
مايا كانت بتبص عليهم وفرحانه اووي
… عند رعد
حسام بهمس:رعددد
رعد ببرود:اممم
حسام:هتعمل اييه لسا معرفتش حاجه
رعد بضيق:حسام انا مبقتش عارف اعمل اييه وانت عارف الي فيها
زياد:بس احنا ملقنهاش هيا فيين منعرفش
رعد بصلهم بضيق وجز علي اسنانه وافتكر الي حصل
flash back…,,…….
بيوصل رعد العنوان وبيدخل بحرص وهو معاه القوه
حسام:اهدا يارعد اكيد في رجال مسلاحين
رعد دخل ببطيء بس اتصدم لما لقا المكان فاضي ومفيش فييه حد والرجاله كلها مقتو’له علي الارض
جري رعد يدور زي المجنون وملقهاش
رعد بصراخ:ملاااااك انتي فيييين ياملاااااك
وفضلو يدورو كتيير وملاقوش حد
يونس بقلق:يعني اييه يعني اييه ملاك راحت فيين
رعد قرب من الكرسي الي عليه الاحبال ولمح السلسله بتاعتها الي هو ادهالها وسلسله يونس مرمين جنب الكرسي
يونس بدهشه:يعني ملاك كانت هنا تب هنوصلها ازاي دلوقتي
قاطعهم رنه تليفون رعد وكان مجهول
رعد:الووو
المجهول:الوووو رعد
رعد بعدم تصديق:ملاك
ملاك بسرعه:انت فيين
رعد بقلق:انتي الي فين انا في المخزن الي كنتي فييه
ملاك بهدوء:رعد ارجع ومتبينش اي حاجه تمام وقريب اوي انا هظهر
رعد بحده:انتي فيين انا هموت من القلق عليكي اييه الي حصل
ملاك بحب:اهدا يا حبيبي ارجوك اسمعني واعمل الي هقولك عليه عشان نخلص بقا
رعد:قولي بس انتي كويسه
ملاك:انا كويسه وقريبه منك بس عاوزه منك…….. …..
رعد بستغراب:اشمعنا
ملاك برجاء:ارجوك هحكيلك كل حاجه بعديين
رعد بتنهيده:هتكلميني تاني
ملاك:رن عليا علي الرقم داا وانا هرد علييك
End back………..
ابراهيم:رعد رعد
رعد:نعم
إبراهيم:بقالي ساعه بنده يلا الحفله بدأت
وبالفعل بدأت الحفله وطلع المقدم علي المسرح والكل عليح اعصابه معادا رعد
المقدم:اهلا اهلا بحضرتكم النهارده حان وقت اختيار احسن رجل اعمال واحسن شركه للحديد والصلب في مصر والوطن العربي في العشر سنين الي فاتو
حسين:ياترا ميين
قاسم بتوتر:ان شاء الله احنا
المقدم بإبتسامه:الفائز بأحسن شركه واحسن SO هواا شركات الدمنهورري ومديرها التنفيذي رعد الدمنهورري
العيله فرحت جدا ورعد كان باين عليه الجمود وبس ومش فارقله وقاسم اتضايق بس اتنهد بضيق
المقدم:والمركز التاني هيا شركات النجااار ومديرها قاسم النجاار وحسين النجارر
العيله فرحت وهنو بعض العيلتين وفضل يقول المراكز
الي كسبت
المقدم:ياريت رعد بييه يتفضل يقولنا كلمه
رعد طلع بكل هيبه ووقف علي المنصه بعد ما اخد
الجائزه: بسم الله الرحمن الرحيم اولا انا حابب اشكر اهم اتنين في حياتي وبسببهم مكنتش هقدر اوصل لهنا وهما امي ومراتي ملااك النجاار
فجأه اتفتح الباب وجميع الانظار اتجهت للباب ودخلت ملاك وهيا لابسه فستان اسود طويل وبدون اكمام ولابسه مجوهرات غاليه جدا وعامله شعرها كحكه ومنزله خصلتين علي وجهها وتضع بعض مساحيق التجميل وكانت داخله بكل اناقه وانوثه ووراها حراس كتير والصدمه لما بيدخل وراها عاصم ورجالته
مايا اتصدمت واترعبت وسيف اتصدم بس ابتسم بخبث واتوتر وملاك دخلت علي طول وطلعت علي المسرح ووقفت جمب رعد والجميع مبهور بجمالها ورعد قرب منها وحضنها بقوه من غيير ماحد ياخد باله
رعد يهمس وشوق:وحشتيني اوووي يانور عيني
ملاك حضنته:وانت اكتر يارعدي
بعد رعد وحط ايده علي خصرها مقربها منه والصحافه بتصورهم وملاك تقدمت ومسكت المايك من المقدم
ملاك بشجاعه:ازيكم انا ملاك النجار وحابه اهدي هديه لمايا النجاار اختي وحبيبتي بمناسبه اليوم الحلو دا
وسقفت بإيدها والنور اتطفي واتفتحت شاشه عرض كبيره جدا وظهر فيها كل حاجه مايا عملتها في ملاك لما كانت خطفاها وكلامها كله والجميع اتصدم وخصوصا مايا الي اترعبت اكتر وسيف اترعب ورعد كان بيغلي من الغضب وملاك ماسكه ايده وبتبصله وكانو هيهربو بس رجاله رعد قفلو الابواب كلها والنور اشتغل لما الفيديو خلص
ملاك بسخريه:ياريت تكون المفاجأه عجبتكم طبعا دي اختي المحترمه الي عملت كدا وكانت عاوزهم يعملولي عمليه اجهااض ويشيلو الرحم ودا من غلها لاء وكمان عاوزه تعمل كل دا من غير بنج لييه عشان هيا سوده
وسيف الي كان بيساعدها واحب اشكر من كل قلبي الي انقذني وهو عاصم السعدني قبل ما يعملو ليا حاجه
رعد بدهشه:انتي حاملل
ملاك بصتله بحب:ااه حامل في شهرين
رعد حضنها وهو فرحان جدا وهو كان عارف بمساعده عاصم بس ميعرفش انها حامل وملاك بعدت ونزلت قربت من مايا الي بتترعش وفجأة صفعتها بقوووه
ملاك بحده:شوفتي ان الشرر عمره ما انتصررر شوفتييي
مايا بغل:ايووو حاولت اموت ااه وهحاول مره واتنين وتلاته وانا بكرهك بكرهك
فجأه لقت قلم قوي نازل علي وشها والصدمه لما بيكون من نرمين :بجد يخص يخص علي تربيتي الوسخ”ه يخص انتي اقذر انسانه انا شوفتها في حياتي قلبي وربي غضبانين عليكي يا بنت بطني
مايا بجنون وضحكت بهستريه:ههههههه ااه ما حبيبت قلبك ظهرت ااه بس لاء انا مش هسمح بكدااا
ومدت ايدها وشدت سلاح احد الحرس ورفعته علي ملاك
مايا بغل وحقد:هقتلك ياملاك هقتلك المرادي يإيدي
ملاك قربت منها وبحده:اضربي يلاااا

 

 

رعد كان مرعوب والكل خايف وملاك كانت حاسه بغضب
مايا بغضب:هقتلك اابعدددي
ملاك بحده وغضب :وانا مش بخاااف يلاااا
مايا حطت ايدها علي الزنات وبصت لملاك بشر وضربت الطلقه وملاك اتصدمت بس محستش بأي وجع بس اتصدمت لما يونس وقع علي الارض والطلقه جت في صدره
ملاك بصدمه ورعبب:يونسسس
بس الصدمه الاكبر لما مايا بتاخد طلقه في دماغها وبتوقع علي الارض وكانت من الشرطه الي وصلت ونرمين بصت عليها بصدمه بس بنفوور في نفس الوقت ومحمود كذالك ونيره واياد وحسين جريو علي يونس الي ملاك حاضنه برعب
ملاك بقلق:يونس رد عليااا يونسسس
يونس وهو بينهج:خلصت حكايتنا يا صاحبت عمرري
نيره برعب:يونس حبيبي
رعد قرب وقعد جمب ملاك وهو بيواسيها ويارا جريت عليه بدون وعي وزقت اياد
يارا بخوف وانهيار:يونس يايونس مش انت وعدتني اننا هنفضل سووا ارجوك متسبنيش يونس
يونس بصلها وحط ايده علي خدها وبصوت مبحبوح:انتي الوحيده الي حبيتها بحبك يا يارا خلي بالك منها ياملاك
يارا بدموع ومسكت ايده الي علي خدها:لاء لاء ارجوك متسبنيش انا بحبك لاء يايونس ونبي
يونس بصلها وبص لملاك الي منهاره
ملاك بدموع ورعب:متسبنيش يا اخويا مليش غيركونبي
دا انت صاحبي واخويا حقك عليا يا ابن عمري
رعد بحزن:اهدي ياملاك اطلبووو الاسعاف بسرعه
يونس بألم:خلي بالك منها يا رعد حطها في عينك
وبص لملاك ويارا وعينه بدأت تقفل لحد ما ايده الي علي خد يارا وقعت علي الارض واتصدم الجميع
ملاك بصدمه:يووووووونس
يارا حضنت دراعه وعيطت بحرقه وملاك انهارت ونيره اغمي عليها والحفله اتقلبت والاسعاف بيوصل وبياخد يونس ومايا الي ماتت والشرطه اخدت سيف
فجأه دخل زياد وهو بيجري
زياد بسرعه:رعدد الحق شريف خلص علي هنا واتقبض عليه وهو الي اعترف علي نفسه
رعد بصله بصدمه خفيفه وبرود:حصل امتا دا
زياد:من شوييه
………….. بعد ساعات في مكتب المأمور
كان يجلس رعد وينتظر قدوم شريف… بيتفتح الباب وبيدخل شريف والمأمور بيسيب ليهم المكتب
شريف بحزن:رعدد
رعد ببرود:لييه قتلتها
شريف بندم:بص انا هحكيلك قبل ما اتعدم ياصاحبي
رعد بستغراب:تحكي اايه
شريف بتنهيده وقعد:اولا هنا عمرها محبتك يا رعدد غير عشان فلوسسك وانا الي رميتها عليك وعملت معاها علاقه كتيير جدا وثانيا لما قولتلها تبعد عنك مرضيتش وانت عجبتها وبعدها بشويه جت قالتلي انها عاوزه تهرب عشان زهقت من عصبيتك وتحكماتك فساعدتها ومسلنا عليك ان انا الي عاوز انتقم منك فقولتلها انك خنتها وانت صدقت
وبعد كدا لما رجعت كانت ناويه ان هيا تبوظ حياتك وجابت منشط عشان تحطوهلك ويحصل بينكم حاجه وملاك مراتك تقفشكم وتتطلق وانت تتجوزها بس انا صحي جوايا الضميير ولما رحت وواجهتها حاولت تقرب مني انا ورفعت عليا سلاح ف انا اتعصب وقتلتها وبس ياصاحبي
رعد كان مذهول:انتو شيطاين انا ازاي كنت واقع في الفخ دا ومخدوع فيكم انتم
شريف: سامحني يارعد ارجوك
رعد وقف بغضب وحده:عموما انا كنت جاي عشان اديك دي وامشي وانا لحقتها قبل ما البيت يولع وهمشي ومش هوريك وشي تاني
شريف فرح لما لاقاها العلبه الصفيح وفتحها بسرعه وكانت بتاعت امه وكان فيها اخر حتت قماشه من ريحتها وعليها دم”ها وكمان وصيتها وختمها ودبلتها وصورهم سواا
رعد بصله بقرف وخرج وشريف كان بيتفرج ويعيط
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
بعد مرور 4سنوات__________في قصر الدمنهوري
بيكون الجميع متجمع في الجنينه حتي عيله النجاار
قاسم بضحك :اياد الحق الواد قاسم ابنك بيحضن البت لميس بنت مروان هههه
مرام بصت:بت يالميس خدي هنا
قاسم الصغير بغضب:لاء ملكيش دعوه… ومسك ايدها وجريوو والجميع ضحك
زياد بضحك:الحمدلله انا لسا جنه بنتي صغيره علي الحاجات دي
ملاك بضحك:تب بص كدا
بص زياد ولاقا جنه بنته بتلعب مع سليم ابن يونس
“ااه ياجماعه يونس ماماتش لان ملاك اتبرعتله علي اخر لحظه”
حسام قرب منهم بغيظ:رعد والله لو مافهد ابنك لم نفسه لهضربه
رعد بحده:تضرب مين ياض انت عبيط.
فجأه جه طفل يبلغ من العمر 4سنوات يأخذ عيون ملاك وملامحه كلها تشبه ذاك الرعد وكان باين عليه الجمود
فهد بيجري علي رعد:بابا
رعد بياخده في حضنه وبيقعده علي رجله:نعمم يا حبيبي
فهد بغيظ:يرضيك عموو حثام مش راضي يخلي حلا بنته تلعب معايا
رعد بيبص. لحسام :لييه انت عملت كدا
حسام:ااه.ابنك قليل الادب وبيقعد. يقول. للبت بحبك وهتجوزك. لما اكبر وسيبك من ابوكي الكفته ده
ضحك الجميع عليهم
حلا:بس يابابا انا كمان بحب فهد وهندوز لما نكبر صح يافهدي
فهد بغمزه :صح ياقلب فهدك
حسام بغيظ:ولااا
فهد بينزل وبيقرب من حلا وبياخدها وبيجري وحسام كان هيجري وراهم بتمسكه ريم
ريم بضحك:اهدا يا حبيبي دول اطفال
حسام بردح:اييه اطفال ااه يمكن هما اطفال انما فهد ابن رعد لاء دا مش عيل عنده 4سنين دا راجل عنده 30سنه
رعد برفعه حاجب:ابني يعمل ايه حاجه تعجبه
ملاك ضحكت:معلش ياحسام الواد بيحبها ومتقلقش لو عمل حاجه هيصلح غلطته ويتجوزها
حسام :نعمممم
رعد:سيبكم منه دا عيل اهبل
جميله:بس متقلش عليه كدا دا حسام عسل
حسام ابتسم بفخر بس اتصدم لما قالت
جميله بضحك:بس لما بيتهبل بيبقا عبيط اووي
انفجر الجميع ضحك وكانت اجواء جميله والكل كان ببيحب بعضه بدون شر
يونس:بس اقولكم علي حاجه انا مكنتش اتوقع ان هيجي اليوم والواحد يرتاح فييه
رعد بص لملاك وقام وشدها
نرمين: علي فين
ملاك بإبتسامه:والله ماعارفه ياماما
رعد بيشدها وبياخدها الإسطبل
ملاك:جبتنهنا لييه بس
رعد بيحضنها بحب دافن راسه في عنقها وهيا بتبتسم
رعد بعد بحب:انا جبتك هنا عشان بجد عاوز اشكرك
ملاك بستغراب:تشكرني علي اييه
رعد حاوط وجهها بيديه:عشان خليتيني بني ادم بيعرف يحس ويحب بجد وعنده مشاعر وعشان جبتيلي احلي هديه فهد وكمان هتهاديني بهديه كمان 6شهور بجد انتي اعظم انتصاراتي انا حبيت اقولك اني بحبك اووي
ملاك كانت بتدمع وبتبتسم:انا بحبك اوي يارعد انت روحي وعمري انت بجد حسستني بحاجه عمري ماحسيتها غيرمعاك الامان يارعد انا بقيت اعشقك يارعدي
رعد بيبوس راسها وبيحضنها بحب بس فجأه بيلاقو فهد بينده عليهم
فهد بضحك:بابا.. ماما
وبيجري عليهم ورعد بيشيله علي كتفه وبيحاوط كتف ملاك وبيبصو لبعض بحب وضحك الاطفال والكبار مالي المكان والجميع باله مرتاح
“عمر الشر ما انتصر ولا هينتصر ومهما ضاقت عليك الدنيا من هموم واحزان وصراعات افتكر ان ربنا سبحانه وتعالى موجود وقال في كتابه العظيم.. ان مع العسر يسرا .. وديما ثق ف الله سبحانه وتعالى واياك تيأس من روح الله”
تمت بحمد الله😇 ___________________________________________
فركككككككش 🥳
واخيرا متنسوش تقولولي رايكم في الروايه دددي وانا حبيت اخلصها عشان طولت اووي وقولولي لو عاوزني اكتب كمان ولا كفاييه كدا 🥰💗
وسوري علي البهدله الي عملتها فيكموالكوارث والعياط والبرابير الكتيير دي 🙂😂
قلبك ابيض يابت انتي وهيا ونبي دا انا مفيش اغلب مني الكوارث بتاعتي كيوت اووي

 

 

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)