رواية ويفيد بآي الندم الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم حنين هاني
رواية ويفيد بآي الندم الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم حنين هاني
البارت الثالث والعشرون
بارت23
صلاح. اهلا وسهلا اتفضلو ياجماعه اتفضلو
محروس. يزيد فضلك
شوقي. نورتو البيت ياجماعه وبدات التعارف
محروس. احنا مش عاوزين نطول عليكم كتيرر
احنا جايين نطلب ايد ينتكم لابني
سليم. واحنا نتشرف بيكم طبعا
عزه. احنا اهم حاجه عندنا راي العروسه
شاهنده. احنا نخليهم يعدو مع بعض شويه وبعدين نشوف هيفقو مع بعض ولا لا
محروس. طبعا الجواز لازم يكون الاتنين متفقين
معتز. يابن المحظوظه اي العيله الي. كلها مزز دي بتقولي كلهم متجوزين حظي زي الخرا انا عارف
شريف. اتلم وحط لسانك جوه بوقك عشان محدش ياخد بالو
زين. روحي يا رغد الجنينه شويه مع شريف
رغد. بتوتر. حاضر اتفضل وقام ومشيو
صلاح. وانتا بقا يامعتز شغال اي
معتز. مضيف طيران
شاهنده. مشاءالله ربنا يبارك
******
رغد. احم اتفضل ودتلو عصير
شريف. شكرا هتفضلي ساكته
رغد. مش عارفه اقول اي اول مره اتحط في الموقف ده
شريف. اي حاجه وبعدين تعرفي مكنتش اتوقع يوم لما اجي اخطب اخطب بالطريقة دي من الاخر عجبتني شخصيتك كده قولت هي دي
رغد. انتا طبعا اكيد شايفني بطريقه تانيه
شريف. لا بالعكس شدني فيكي انك قويه وتقدري تخلي بالك من نفسك وبصراحه ده جزء كنت بدور عليه في البنت ان لما اسيبها لوحدها مطمن اني سايب واحده بس بميت راجل
رغد. معلش عشان مش بستوعب بسرعه هو ده مدح ولا زم
ضحك شريف. لا هو مدح انك بنت قويه وكده يعني بمدح فيكي
رغد. اه تمام
شريف. بقولك ايه شكلك موافقه صح وبعدين مش هتلاقي حد احسن مني يحميكي ولا انتي شايفه اي
رغد. ودي ثقه ولا غرور
شريف. لا ده حب خليكي سريعه كده
رغد. اي ياعم هو سلق بيض
شريف. اه انا بحب كل حاجه سريعه موافقه وبعدين هنتعرف لما بعض كويس اوي متقلقيش يعني وهنتخانق ونشد شعور بعض فامتخافيش يعني
رغد. اممم ماشي
شريف. موافقه
رغد. لا لسه بفكر
شريف. بتفكري اي ياماا فوقي ده انتي كسرالي دراعي يعني المفروض توافقي عشان توجعيتي عن الوجع الي حصلي بسببك
رغد. لا ياشيخ ده هعملو ازاي
شريف. يعني هقولك دراعي وجعني تقوليلي سلامة دراعك ياقلبي وبس سهله وبيسطه
رغد. عندي احساس انك ظابط وكل حاجه بس تافهه حاس مش متاكده
شريف. لا اتاكدي انا بحب اعيش حياتي وبقولك هخرجك اوديكي دريم بارك وهفسحك وبصي هدلعك بس وافقي بقا اصلي مش همشي من هنا غير لما اقنعك ونقرا فاتحه كمان
رغد بضحك. كمان ده انتا طموحك عاليه اوي
شريف. شوفتي يلا اي موافقه ولا لا
رغد. اوكي موافقه دمك خفيف وهتسليني
شريف. ده علي اساس اني قرد قدامك يعني
رغد. لا بس هتسليني دمك خفيف فرش يعني
شريف. اه اذا كان كده ماشي يلا بينا ودخلو
صلاح. اهم جوم
شريف. العروسه موافقه نقرأ فاتحه بقا ولا رأيكم اي
شوقي. يبقا علي خيرة الله وقرو الفاتحه واتصورو صور حلوه وهيصووو شويه
في منتصف الليل
اعدين الاخوات سوا
عمار. وانتا الي زعلان انها اتوحمت علي كده
سليم. انتا لسه شوفت حاجه
عمار. مش عايز اشوف كفايه الي شوفتو النهارده
زين. يارب يهديكي ياكارما احيه لتجي تقولي عاوزه كرشه احيه بجد
ياسين.طب انتت المفروض تحمدو ربكم يعني انهم بيتوحمو علي حاجات موجوده
زين. اه منتا مش متجوز صح وعايش ملك
سليم. متنشف ياض منك ليه في اي وبعدين انتو تحطو جزمه قديمه في بوقكم كفايه انهم بيتعبو في حملهم وبيموتو من الوجع بس عشان تكون اب منك ليه
ياسين. يعيني علي الحنيه اتعلم من ليه يافاشل علمهم يابني
سليم. ياريت يكون في دم شويه بس بصراحه يعني ازاي حد ممكن يتوحم علي لحمة راس وضحكو وعمار اعد متغاظ
عمار. استظرف منك ليه انا غلطان انى اعد معاكم اصلا وراح قايم
ياسين. ياعم اعد بنهزر معاك وشدو
زين. يابني زعلان ليه عادي لسه الي التقيل جاي وراه
عمار. هو في اتقل من كده ياعم اسكتو بقا
زين. اه يواد ياعمار فين ايام السنجله
عمار. اه والله طيب اقولكم يوم الدكتور كانت هدي معايا عقبال ماروحت لقيتها مسحيه في البيت اني كنت هطلقها وان الموضوع بوظ الخطه عشان كنت عاوز اتجوز هدي متخيل انا ديما اسمع عن سيناريوهات البنات بس اول مره اشوفها بصراحه
سليم. ياااه ده انتا هتشوف تأليف واخراج وانتاج وكمان تمثيل وابداع بقااا روح ممثله مدوفنه
ودي اعدة اخوات مخليتش من الهزار والتنمر
زين. يلا ياعم منك ليه انا طالع بقا اشوف مراتي قرة عينيي
سليم. وانا كمان طالع
ياسين.لا والله اتفكرتو مراتتكم دلوقتي بس ده قبل التنمر ولا بعدو
عمار. اكيد بعدو يعني
ياسين. وانتا كمان طالع
عمار. اه عندي كليه بكره
ياسين. طيب بقولكم اي
كلهم. اي
ياسين. اشمعنا انا الي سنجل
زين بغمزه. حته عروسه قدامي ياود ياياسين تحفه ركز انتا بس وهتلاقيها
سليم. اي ده انتا خدت بالك
زين. عيب عليك ياحبيي البعيد بس يركز
ياسين. يارب مايطلع الي في بالي
عمار. وحيات عيونك هو الي في بالك كانت ماما شاهنده قالت اي اه وانا هعرفها منين امو طقم بيج دي
زين. اه والخلبوص عرفها لوحدهم
ياسين. مين بقا الي. حكي ليكم الكلام ده وبعدين اسكت
ياض منك ليه دي اصلا بت مجنونه وهي مش ناقصه جنان
سليم. بقولك ايه هنتكلم بجد ولا هنخيب
ياسين. طيب هتكلم بجد
سليم. ملكش دعوه بيها دي اخت مراتي يعني زي اختي دلوقتي ماشي
ياسين. انتا مالك ياعم احنا بقينا اصدقاء
زين. الله ماهي مجنونه ومش ناقصه جنان
ياسين. عادي يعني اقولكم انا طالع انام مش ناقصه بقا تحفلو عليا
سليم. علي فين بس يقطه لسه بدري تعالي بس خلنيا نجوزك
ياسين. علي اساس اني عيل مش هعرف اتجوز لوحدي يلا ياعم شوفو رايحين فين وسابهم وطلع
سليم. هو ميين الي حكي ليكم صح
عمار. امك كانت اعده مع امي وماسكين ودن بعض
زين. وكنا اعدين انا وهو وسمعنا والبت عجباهم وبالذات امو
عمار. اي حوار امك وامي ده حاسس بشتميه بس مش متاكد
زين. لا ياراجل عيب عليك دي امك هي امي يعني
سليم. والله انتو مجانين يلا كل واحد يطلع ولغايت هنا تخلص سهرة الاخوات
*****
زين. يامساء الفراوله يامساء العسل
كارما. لا والله كتر خيرك والله لسه بدري ياراجل
زين. اهو بقا كلو عشانك ياكرملتي طلعت بدري
كارما. لا وانتا صادق اوي ابعد عني
زين. ليه ياقمري مقدرش ابعد عنك ياروحي
كارما. انتا ضحكت عليا قولتلي ساعه واعدت ساعتين ونص
زين. اهو احنا متعودين علي الاعده دي من زمان والوقت بيخدنا ياكرملتي
كارما. لا انا زعلانه احنا كنا متفقين نسهر سوا
زين. طب لو قولت لكرملتي ان بكره اجازه وهخدها هخرحها هتعفي عني المره دي
كارما. بجد
زين. جد الجد كمان
زين. يبقا كده صافي يالبن بكره الصبح هوديكي مكان نقدي فيه اليوم كلو
كارما. يسسسس موافقه اوي خلاص حليب ياقشطه
زين. يلا بينا ننام بقا
كارما. يلا وخدها في حضنو ونامو وهو بيحمد ربنا عليها
**********
عمار. بسم الله الرحمن الرحيم انتي لسه صاحيه
زينب بقرف. وانتا شايف اي
عمار. وانتي لسه بتاكلي من ساعت ماسبتك
زينب. عندك مانع وبقولك اي سبني مش طايقه نفسي
عمار. اممم دي واحده هروماناتها طافحه عليها بدري اوي
اه ليه مالك
زينب. كده ومش طاقيه نفسي سبني في حالي بقا ينفع
عمار. هو انا ماسك فيكي بس يعني مش شايفه انك تقلتي اوي النهارده في الاكل
زينب. هو انتا هتعد عليا الاكل ولا وبعدين انا مش باكل ليا لوحدي انا باكل ليا والنونو
عمار. انتي ليه محسساني ان النونو ده ديناصور ياحبيبتي ده انتي لسه في الاول
زينب بهيام. حبيتك بجد
عمار في سرو احيه ده انا هشوف مواهب عمري ماشوفتها
اه حبيبتي ممكن بقا كفايه عليكي كده ويلا عشان ننام
زينب بقرف. مش عايزه انام وابعد عني
عمار. طيب انتي مالك طيب بقولك ايه قومي كده وراح شدهامن وسط الاكل اللي كانت اعده فيه
زينب. يووه عايز اي سبني اكل
عمار. اسيبك اي ده انا لو سبتك اكتر من كده هيجيلك تسمم من كتر الاكل يلا يابت عشان تنامي
زينب بدموع. بس انا جعانه بصلها كده
قلبو دق من منظرها خلع قلبو
عمار.طيب دي اعملها اي ياربي بس
طيب بصي اي رايك لو شربتي كباية لبن
زينب بقرف. مش بحبو
عمار. لا هو لبن
زينب. اعاا انا بكرهككك مش عاوزه اكل سديت نفسي
عمار. يارب دايما
زينب. بتقول اي
عمار. بقولك ايه الي يريحك
زينب. ماشي وراحت علي السرير
عمار. يارب عدي الليله دي علي خير وراح علي السرير
زينب. انتا هتعمل اي
عمار. هتخمد في الليله الي مش معديه دي خير
زينب. مش عاوزك تنام جمبي
عمار. ليه اومال انام فين
زينب. شوفلك حته نام فيها انا عاوزه انام براحتك
عمار. هتنامي براحتك في سرير اتنين متر
زينب. اه عادي عشان اعرف انام كويس
عمار. بقولك ايه ياحبيبتي ربنا يهديكي نامي عشان انا عايز اقوم الصبح بدري
زينب. ليه انتا راح تخوني
عمار. يارب ارحمني اخونك الساعه 8الصبح ليه ضاقت عليا الدنيا لدرجه دى
زينب. عادي انتوا رجاله ملكوش امان
عمار. والله ماهتزفت اخونك بس ممكن انام
زينب. طيب انا خايفه انام
عمار. ليه
زينب. مش عارفه هو انتا ممكن تخدني في حضنك
هز راسو وقفل النور وشدها خدها في حضنو وفضل يمسح علي شعرها
زينب. عمار عاوزه اقولك حاجه
عمار. قولي
زينب. انا بقيت احب اهتمامك لبا وغمضت عنيها علي طول وهو بصلها وابتسم وباس رأسها ونام
********
سليم. مساء الخي… وسكتت لما شافها
كانت كيان لبسه الفستان الي جابو ليها وكانت فارده شعرها وحاطه روج ومظبطه نفسها
كيان بتوتر من نظرتو. انتا اتاخرت اوي
سليم. وياريتني ماتاخرت اي ده اي الحلاوه دي هو في كده
كيان بتوتر. ها انا يعني
سليم. انتي اي ده انتي جميله اوي وقرب عليها وهو مغرم بيها
تعرفي انك حلوه اوي
كيان بصتلو في عيونو وهو حط ايدو علي وشها
سليم. ده يابختي والله بكيي
اتكسفت كيان وخبت وشها في صدرو
كيان. انا يعني حبيت اول هديه منك تكون هي بداية جوازنا
سليم. والله الهديه احلوت بيكي
كيان. انا عملتك اكل يارب يعجبك
سليم. اكل اي هو انا هيجلي نفس اكل بعد الحلاوه الي شفتها دي بس
كيان. تعالي بس هناكل سوا وشدت ايده وراحت لمكان الاكل واعدو
سليم. عشان خاطر عيونك ياجميل هاكل عامله اي بقا
كيان. دوق وانتا تعرف
سليم. ماشي وبدا يدوق في الاكل
سليم بنبهار. انتي بتعرفي تبطخي
كيان. علي قدي كده عجبك
سليم. علي قدك اي يابنتي ده الاكل تحفه
كيان. يعني عجبك
سليم. جدا وبدا ياكل من حلاوة الاكل
سليم. تسلم ايدك ومسك ايدها وباسها
طيب اي مفيش اي حاجه حلوه كده جايه منك
كيان. حاضر من عيوني هجبكلك حاجه حلوه وقامت راح شد ايدها ليه
سليم. لا فهمتي غلط قصدي بوسه حضن وغمزلها كده يعني ده انا زي جوزك وبعدين ده اسمو كلام اكل حلويات وانتي موجوده اتكسفت كيان علي كلامو وهو قربها عليه وحضنها
سليم. لا بقا ده كتيرر عليا يعني حلويات وقولنا ماشي كمان فراوله
كيان.ده عشان عيونك حلوه
سليم. لا ده كده قلبي الصغير لما يتحمل
كيان. بقولك ايه انا رايحه الحمام وقامت جريت وبعدين خبط عليها وطلعت وقدو ليله حلوه سوا
………
يتبع
لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية ويفيد بآي الندم)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)