روايات

رواية نبض مكتوم الفصل السابع عشر 17 بقلم جنة الرحمن

رواية نبض مكتوم الفصل السابع عشر 17 بقلم جنة الرحمن

 

 

البارت السابع عشر

 

 

احمد :منه هو انتي لسه بتحبيني
منه : و محبكش ليه انت أبن خالتي و اخويا
احمد : بلاش استعباط انتي فاهمه انا اقصد ايه
منه : لا مش فاهمه و مش عايزه افهم بس ماشي تجاوبك علي سؤالك انا بحبك زي اخويا مش اكتر من كده
احمد : كدابه انتي قولتي انك بتحبيني وانا لاسف كسرتك
منه : بص انت عارف اني قويه صح و بقدر اتخطي اي حاجه وانا اتخطيت حبك كله و مبقدش تفرق معايا و صدقني قولتلك هتشوف منه تانيه خالص و مهما يحصل انا هفضل كده و عمري ما هنسي كسرتك دي
احمد: اتخطيتي بجد انتي كنتي مسميه حب ازاي وانتي اتخطيتي بسهوله دي لو بتحبيني بجد عمرك ما هتعرفي تتخطي مهما حص
منه في سرها :معاك حق وانا لاسف مش عارفة اتحطه بس عمري ما هبين
احمد في سره : انتي قلبك اتكسر انا قلبي ادمر انا موجوع اكتر منك بمراحل بس الاصح كده
احمد شغل العربيه و راح الكليه
…………………. °°°
عند هنا راحت تتطلع اخوها طلعتوا و هم مروحين في العربيه
هنا : ليه عملت كده يا عمر
عمر : كنت خايف ياذيكي مكنتش اعرف اني اللي بشجعك علي حبك ليه هو الشخص ده وأنه عايز يقتلك
صدقيني مكنش في أيدي هو هددني بيكي و بابا و ماما وانتو اغلي ناس عندي
هنا : لاسف طلع شخص حيوانه بس الحمد لله انا اكتشفت اني مكنتش بحبه
لازم تتخطي اللي فات و نعيش مع بعض و ننسه
عمر : انا اسف بجد
هنا : متتاسفش انت معملتش حاجة غلط انا اللي اسفه اني بلغت عنك بس كان لازم اعمل كده
عمر: انتي عملتي الصح يا هنا انا كنت استاهل
هنا : خلاص بقي خلينا ننسي اللي فات
روحو البيت و سلموا علي عمر و بعدين هنا لبست نزلت عشان تنزل الكليه
……………………. °°
عند ليلي برضو لبست و نزلت الكليه و هي ماشيه عربيه واقفت في وشها
ليلي : انت يحمار انت عايزه اعدي
دياب : حمار ربنا يسامحك
ليلي : انت تصدق انت رخم صحيح
دياب : انا والله دانا حتي سو كيوت
ليلي : سو ايه ياخوي
دياب :اخوي انتي بلدي اوي علي فكره
ليلي : وانت مالك انت
دياب : خلاص يستي انا اسف
ليلي : طب عايزه اعدي
دياب :هخليكي تعدي بس بشرط
ليلي : شرط ايه هو
دياب :تديني رقمك
ليلي :نعم يخوي
دياب : ما بلاش اخوي دي انا مش هعاكس انا حابب اتعرف عليكي بس
ليلي : وانا مش بتعرف علي حد عديني بقي
دياب : مش معديكي غير لم تديني الرقم
ليلي : بقي هو كده
دياب : اه
ليلي : طب ماشي و هب خبطت العربيه و مشت
دياب : يخرب بيتك ايه المجنونه دي ياربي
مش عارف بحب فيها ايه
عند ليلي في العربيه : احسن عشان تقف قصادي تاني بس بجد واد مز بس دمه زباله مش مهم هعمل بايه انا ده
……………………… °°
كلهم راحو الكليه راحت ليلي لمنه لقيتها قاعده مع هنا
ليلي : واطين قاعدين من
غيري
هنا : ما احنا مستنينك اهو بس انتي اتاخرتي ليه
منه : اه علي طول بتبقي قبلنا
حكت ليلي اللي حصل مع دياب
منه : حرام عليكي كسرتي لدودي العربيه مش مسمعاكي
هنا : بجد انتي مشكله تخبطي عشان تعدي
ليلي : ما هو اللي مرضيش يعديني و قال رقم قال
منه : بس يا بت يا هنا شكلنا هنحضر فرح هنا قريب و العريس ابن خالتي و العروسه صحبتي يعني هيبقي تحفه
ليلي : نعم انا اتجوز الحيوان ده دانا اعنس احسن والله
هنا : يخرب بيتك
منه : طب يلا عشان المحاضرة و نشوف بعدين الموضوع ده
راحو المحاضرة الأولى كان اسلام هو الدكتور( اسلام مش طالب هو دكتور زي أحمد هو أكبر من وائل)
خلصو المحاضرة بعد ساعتين
أسلام : كده خلصت تقدرو تتفضلو
ليلي : هف اخيرا انا زهقت بشكل تعالو نروح الكافتيريا عقبال محاضرة دكتور احمد
منه و هنا :يلا بينا
كل اللي في المدرج طلع و منه و ليلي و هنا كانو طالعين وقفهم صوت اسلام
اسلام : بشمهندسه هنا
هنا بصت عليه و قال نعم
أسلام : عايزك لحظه لو سامحت
منه : ماشي احنا هنستناكي بره
هنا : ماشي
هنا : نعم يا دكتور محتاج حاجه
أسلام : تتجوزيني
هنا بصدمه : ايه
استوببببببب

دي رواية مميزة جدًا جرب تقرأها  رواية اهتديت بأيه - قصة عبدالله وايه الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم فريدة الحلواني

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *