رواية ويفيد بآي الندم الفصل السادس عشر 16 بقلم حنين هاني - The Last Line
روايات

رواية ويفيد بآي الندم الفصل السادس عشر 16 بقلم حنين هاني

رواية ويفيد بآي الندم الفصل السادس عشر 16 بقلم حنين هاني

 

 

البارت السادس عشر

 

 

بارت16

منصور. ومين الي جايب ليكي الشغل ده
مرفت. كل بقا ياحاج دي ياحبت عيني دمعتها نشفت علي خدها من كتر الظلم سبها تشق طريقها ياحاج حوريه هتتحقق كيان كبير اوي وهتبقا حاجه كبير زي
اختها
منصور بحزن. ان شاءلله هتسافري امتا
حوريه. بليل يابابا عشان اوصل الصبح
منصور. ماشي ياحبيبتي توصلي باسلامه
حوريه. الله يسلمك يابابا ودخلت تحضر شنطتها
*********
رضا. وبعدين هنعمل اي تاني
حمزه. انا بقول ان الخازوق بتاع المره اللي فاتت ده طالع من راسو
رضا. مش كفايه انا عاوزهو يتعطا
حمزه. اوف يامعلم انتا كده بتلعب علي كبير
رضا. اهااا اقلل حاجه
حمزه. والخطه
رضا. لسه بفكر
*******
كارما. طيب قوليلي عامل ازاي
رغد. انتي اتجنتتي ياكارما بقولك مكنتش واخده بالي من وشو وبعد لما عرفت انو ظابط كانت ركبي بتخبط في بعض يعني ملحقتش ابص حته لما روحت المستشفى كنت مخبيه وشو في البوكيه
زينب. ياخسراه كنت عاوزه اخليها تدوق الحلاوه طعمها عامل ازاي
كارما. مكناش هنحصل نجبلها حلاوه وحياتك
رغد. ياظريفه منك ليها
كارما. بس اي ده تتجوزي وتمشي في البيت ياربي اومال هنعد نرخم علي مين
رغد بتكبر. شوفتي بقا انك محتاجهني
زينب. مش اوي كده متفخميش في نفسك بزياده بس
رغد. علي فكره انتي خنيقه اي ده انا غلطانه اني اعده مع اشكالكم اصلا
كارما. يانونو يانونو خلاص تعالي مش هنرخم
رغد. طيب اعدت حبيب قلب عمتو عامل اي
كارما. بس والله عشان انا اصلا تعبانه وبحاول انسا الوجع اصلا
رغد. ياااه تجيبي وبت شبهي ولا ولد كده وبصي هاخدو اربيهم واجبهولك علي النوم من كتر حبي في زين هعشق ابنو اكتر منو
كارما. متخديه اكتبيه باسمك بالمره ياحبيبتي
رغد. ياريت بس يلا بقا
زينب. تصدقي يارغد طول عمري شايفكي تحبي زين اكتر حد في خواتك
كارما بسرحان. هو يتحب اصلا بيخش القلب كده من غير تفكير
رغد. ياسيدي ياسيدي بس عندك حق
بصراحه طول عمرو قريب مني كلهم بحبهم وبيخافو عليا وقريبن ليا بس زين كده ليه معامله خاصه ليا مش عارفه بس بيعرف يحتويني صح
وعمار بعدو عارفه ان علي طول الكل شايفو بيكبر دماغو وعايش لنفسو بس عمار اكتر شخص ممكن تعتمدي عليه بجد لو طلبتي منو حته من السما هيعمل اي حاجه عشان يجبها ليكي دايما بيحب يعيش لنفسو بيحب لما يصرف فلوس يصرفها بتعبو هو غير كده ليه
كارما. يلا ربنا يهديهم كلهم
فضلت زينب مركزه في كلام رغد
******
شاهنده. انتي بردوه مصممه
كيان. انا الحمدلله بقيت كويسه واختي خلاص هتجي بكره هو بس لو هتخدمينا تشوفي لينا شقه قريبه من المدرسه وطبعا جميلك ده فوق راسي لاخر عمري كلو
شاهنده. انا هسيبك تفكري واختك هنشيلها علي رسنا
كيان. والله عارفه بس. بجد مش هينفع
شاهنده. ماشي ياحبيبتي الي يريحك وطلعت من عندها وهي مضايقه انها هتمشي
سليم. صباح الخير علي اجمل ورده في البيت
شاهنده. صباح النور
سليم. مين الي مزعل قمري عصبح
شاهنده. مفيش دي كيان خلاص ماشيه
سليم بفضول. وهي هتشمي ليه مش لسه تعبانه
شاهنده. اه بس اختها هتنزل القاهره بكره وهيعشيو سوا
سليم. طيب ماختها تجي عقبال ماتخف
شاهنده. نفس الي قولتو تقريباً مخدتش غير عندها من الصعيد
سليم. ماشي ياحبيبتي ونزل وهو دماغو مش فيه
خلاص هتمشي بكره طيب وبعدين اعمل اي
شوقي. صباح الخير ياحبيبي بقولك ايه النهارده هنروح نشوف المعمل وصل ليه الورق خلاص خلص يدوب هنبدأ في التوضيب
سليم. تمام ياجدي
صلاح. مالك كده ياسليم عصبح
سليم. مفيش حاجه يابابا انا كويس
صلاح. طيب يلا بينا
سليم. يلا ومشي وهو عقلو مش فيه
*******
دخلت الاوضه لقتو بيصلي فاهي ملاحظه تغيرو من ساعت الي حصل بيصلي بيقرأ قرأن بدأ يبطل في السجاير مبقاش يتاخر بره يعني في تغير باين جدا
خلص عمار ومش واخد بالو منها وراح ضم راسو علي رجلو واعد
عمار في سرو. يارب جايلك وانا تايب وقلبي بقا نضيف
سامحني علي كل ذنب ومعصيه عملتها
يارب انا قبل ماغلط في حق حد غلط في حق نفسي فاسامحني
يارب اهديني الي الصراط المستقيم واعد يدعي وعنيه مدمعه من الحزن الي في قلبو فاهو غلط كتير اوي فضلت باصه عليه مستغربه ليه اعد كده عدا اكتر من خمس دقايق علي نفس الوضع
زينب. اه احم عمار انتا كويس سمع صوتها وسمع دمعتي من تحت ومن غير مايبصلها
عمار. اه انتي كنتي فين
زينب. كنت عند كارما
عمار. تمام وقام وهو مضيها ضهرو عشان وشو مايبنش ودخل الحمام غسل وشو
هي مش عارفه بس حاسه انها عاوزه تعد وتعرف مالو حاسه انها زعلانه لما شافتو في الوضع بس في الاخر دخلت غيرت هدومها عشان شغلها
كان طلع وغير عشان يروح الكليه
زينب. انا نازله الشغل
عمار. تمام وقبل ماتفتح الباب كان موقفها
عمار. خدي دول خليهم معاكي وحط الفلوس في ايدها وسابها ونزل
فضلت باصه للفلوس مش عارفه ممكن نقول فرحه مع ان مبلغ صغير بس اه تمام هي فرحانه من جوها انو عمل الحاجه الصغيره دي وحطت الفلوس في المحفظه بتاعتها ونزلت كان هو مشي اعدت فطرت وبعدين راحت على شغلها
***********
يونس. الكل حاجه تمام
تهاني. اه خلاص كده
رنا. متيلا بقا عشان نلحق
تهاني. ياحبيبتي اهدي لسه الطيارة عليها12ساعه
رنا. يلا بس وفعلا سلمو مفتاح البيت الي اتباع وخدو الشنط ومشيو في وسط الطريق كانت جنه بيتعيط في صمت فاهي هتخسر اعز صاحب ليها وصلو المطار ونزلو الشنط وكان حازم صديق جنه واقف مستنيها ومعاه هديه صغيره وورده وباين عليها الحزن سلم على الكل وهما دخلو وهي وقفت
حازم. خلاص كده ماشيه
جنه وبتحاول تمنع دموعها. للاسف خلاص
حازم. اتفضلي الهديه دي تفضلي فاكرني
جنه. انا عمري منساك ياحازم انتا اقرب صديق ليا وخدت الهديه ورغم الحزن فرحت بيها
حازم. هنتقابل تاني
جنه. ان شاءلله ياصديقي وسلم عليها وهي بصتلو وعيطت
حازم ابقا انزل مصر زورني انا خلاص مش راجعه تاني
حازم. اوعدك اول ماتجي فرصه هنزلك علي طول سلام يامنجاية قلبي وسلم عليها ومشي وهو زعلان من فراقها بيحبها اه بيحبها اكتر واحده وقفت جمبو بعد وفاة ولدتو كان عندو اكتأب حاد وهي قدرت تتخطا معاه الازمه دي ورجع وبقا الاتنين قريبين من بعد اوي دخلت المطار وهي حزنيه وماسكه الهديه وحضنها
*********
وينتهي اليوم باحداث لا تذكر
في الصباح
******
كيان. عن اذنك هيغير واطلع
شاهنده. اتفضلي ياحبيبتي وهي حزينه جدا لمشيها ودخلت كيان وفونها رن وكانت حوريه كنسلت ورنت تاني فاردتت عليها
حوريه. الو الو.. كيان انا انا وصلت في المحطه انتي فين سمعاني بصي الو كيان… المحطه مفهاش شبكه خالص انا هستنا في الاستراحه…. الو كيان سمعاني لو سمعاني هستناكي في المحطه هتلاقيني لبسه بيج عشان تشوفنيي بسرعه الو متتاخيرش ياكيان بليز الدنيا زحمه موت يابنتي ردي عليا الوو…. وتيتتتتت الخط قطع
شاهنده بمكر. هي في الحمام امممم حطت الفون ونزلت تحت تشوف حد
كان مفيش غير ياسين الي نزل
شاهنده. ياسين تعالي عاوزك
ياسين. حاضر وقام راح ليها
خير ياماما عاوزه اي
شاهنده. عاوزه منك طلب
ياسين. اتفضلي
شاهنده. عاوزك تروح المحطه
ياسين باستغراب. اشمعنا
شاهنده. محتاجه تروح تجيب حد ودي خدمه مش هنساها ابدا
ياسين. عنيا ليكي ياشوشو عاوزني اجيب مين
شاهنده. اخت كيان
ياسين. اسمها اي طيب ولا شكلها عامل ازاي
شاهنده. لا بصراحه معرفش شكلها انا مشوفتهاش قبل كده بس اسمها حوريه
ياسين. ودي هعرفها ازاي بس ياماما
شاهنده. هتعرفها ان شاءلله اه اقولك هتلاقيها لبسه بيج
ياسين. لا ياشيخه يعم اروح ادور على كل واحده اشوفها لابسه بيج ولا لا
شاهنده. بص انتا هتعرفها بالاحساس
ياسين. احساس اي بس هو انا اعرفها
شاهنده. اه صح طيب وبعدين اقولك هتلاقيها اعده في الاستراحه
ياسين. وبعدين بقا طيب بصي انا هروح المحطه واخش الاستراحه لقيت واحده لبسه بيج علي طول هروحلها ملقتش والدنيا زحمه هرن عليكي تقولي اي حاجه عن شكلها
شاهنده. فكره حلوه بص بقا هتقولها كيان باعتني ليكي عشان هي تعبت اوي كده بالنص عشان تجي معاك
ياسين. ماشي ياشاهنده حاسس ان هروح في داهيه النهارده مش عارف ليه
شاهنده. يلا بس ومشي وهي ارتاحت بس هتوقف كيان ازاي بقا واعدت تفكر لغايت مانزلت كيان وهي سانده علي السلم فكت جبس رجليها بس ايدها لسه وكانت الخدامه نازل بالشنطه معاها
كيان. شكرا تعبتك صباح الخير الكل رد
متشكره جدا للضيافه تعبتكم معايا
شوقي. علي فين بس منتي منوره
كيان. والله ده من ذوقك وبجد متشكره جدا وبالذات مدام شاهنده حقيقي شكرا
شوقي. احنا هنسيبك علي راحتك بس خليكي عارفه انك هترجعي تاني وطبعا اول مالمعمل يجهز تجهزي نفسك يادكتوره
كيان. حاضر ان شاءلله شاهنده مش عارفه تعمل اي ونزل سليم علي السلم وشايف الشنطه وعينو منزلتش من عليها
كانت كيان بتبص في الساعه
صلاح. ارتاحي انتي هنادي السواق يطلعهم
شاهنده. ياحبيبتي خليكي اعده
كيان. مش هينفع ياطنط وبعدين حوريه زمانها وصلت واشوفك بخير وقالت السلام ولفت ضهرها للكل وماشيه
سليم بدون تفكير. كيان استني استغربت وبصت الكل بص ناحيتو
سليم. تتجوزييني
وبخ النهارده 🫣
يتبع
____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *