رواية ويفيد بآي الندم الفصل التاسع 9 بقلم حنين هاني - The Last Line
روايات

رواية ويفيد بآي الندم الفصل التاسع 9 بقلم حنين هاني

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية ويفيد بآي الندم الفصل التاسع 9 بقلم حنين هاني

 

 

البارت التاسع

 

 

بارت9
كل حاجه مرت قدام عنيها بتفتح وتقفل وبتفتكر كل الي مرت بيه وابتسمت لان عرفت ان ده ابتلاء بيه وهي فرحت بكده وبعدين اغما عليها
سليم. اي ياماما
شاهنده. مالك ياحبيبي في اي
سليم. بسرعه ياماما البسي وتعالي علي مستشفى ***بسرعه
شاهنده. ليه في اي انتا كويس
سليم. تعالي بس ياماما وقفل ووصل المستشفى كانت هي في العمليات
******
سعيد. مالك ياعم الحنين
شريف. مش عارف بس محتاج اشوفها
سعيد. اشمعنا حنيتي يابيضه ولا ايه

 

 

شريف. كلمه كمان اقسم بالله هفرمك
سعيد. تفرمني اي يبني انتا مش شايف دراعك
شريف. براحتك
سعيد. طيب نتكلم جد مالك بقا
شريف. ياخي مش انساها يعني من ساعت لما جت المستشفى وانا مش قادر كل حاجه مش عارف بس هي معلقه معايا
مختلفه مش عارف ياسعيد
سعيد. طيب ويالي يقولك علي الحل
شريف. يبقا كسب فيا ثواب
سعيد. اخطبها
شريف. ازاي بس هو انا اعرف عنها حاجه
سعيد. انتا غبي ليه منتا هتخطبها وهتتعرف عليها في الخطوبه اومال هما عملوها ليه
شريف بتفكير. انتا شايف كده
سعيد. الباشا شايف حاجه غير كده
شريف. سبني افكر
سعيد. ياخي يلعن ابو بردوك وسابو ومشي
شريف. ماشي اما اشوفك بس والله فكره حلوه اخطبها
******
عمار. ياعم عندي صداع رهيب
رضا. تعالي بس وهنظبطك
عمار. مش عارف يارضا لو عرفت انزل هبقا اجي
رضا. لا منتا لازم تجي يابني اصل في موضوع كده عاوز اقولك عليه
عمار. خلاص ماشي شويه وجاي اقفل دلوقتي
زين. كنت بتكلم مين
عمار. ده واحد صحبي
زين. تعرف ياعمار اني زعلان منك
عمار. ده ليه
زين. مش عجبني حالك يادكتور يامحترم
عمار. قصدك علي اي يعني مش فاهم
زين. لا فاهم راجع نفسك عشان هيتحصل حاجه هتدمر الدنيا لو مفوقتش واتمنا تفكر وتراجع نفسك كويس وسابو وقام ومتهمش ليه ومسك الفون
زينب. عمار انتا نازل
عمار. ايوه ليه
زينب. عربيتي عطلت وورايا مشوار مهم
عمار. طب تعالي هوصلك وخدها ونزلو وكان واقف ياسين مضايقا انها ركبت مع عمار هو عارف ان عمار بيعتبرها زي رغد بس بردو بيغير(مش. انتا تلاجه وعامل فيه تقيل اتقل عليا الصبر جميل انا هخليك تندم 🤌🏻)
*****
زين. كرملتي بتعمل اي اي ده مالك ياكارما انتي. بتعيطي
راح واترمت في حضنو
زين. اهدي ياحبيبتي مالك في ايه
منهاره ومسكه فيه وبتعيط ومش مبطله عياط
زين. بس اهدي بس ياحبيبتي ينفع تهدي بعد ماهديت
زين. مالك بقا في اي
كارما. امبارح كنت مع زينب لما كنا بنشتري الحاجات انا تعبت وخدتني ودتني للدكتوره وقالتلي هنعمل تحليل دم عشان شاكه في حاجه بس مردتيش تقول كلمتني النهارده بتقول
زين. ها كملي عندك اي
كارما. طلعت حامل ورجعت عيطت تاني
استوعب زين وفرح جدا وحضنها جامد. بجد يعني انا هبقي اب وانتي هتبقي ام سمعت الكلمه وانهارت اكتر
زين. اهدي ياحبيبتي طيب بتعيطي ليه انتي زعلانه عشان انتي حامل
كارما. كان نفسى لما اكون حامل احس بالشعور ده اوي كان نفسي اعيش كل لحظه بلحظه من اول التحليل لغايت لما يبقا في حضني واخدو بين ضلوعي واشوفو بس انا عمري ناهعيش اللحظه دي ولا هشوفو هيكون في حضنو بس مش عارفه ملامحو مش عارفه شكل مين وعيطت تاني
زين. بس ياحبيبتي اهدي ده انتي هتكون احلا ماما في الدنيا كلها
كارما. لا ده كلام انتا بتقولو بتصبرني بيه مين هيغسلو هدومو مين هيعملو الرضعه لما يجوع طب لما يكون تعبان هعرف ازاي هخلي بالي منو ازاي وانا محتاجه الي يخلي بالي مني واعدت عيطت جامد
زين. كل ده غلط انتي الي هتخلبي بالك من كل ده حتي لو مش شايفه انتي هتعملي كل ده بقلبك علشان انتي حاسه بيه
كارما. انا انا تعبت نفسي ارجع اشوف يازين نفسي بقالي سبع سنين مش بشوف وبقول انو ابتلاء بس نفسي ارجع اشوف حته لو للحظه لما اولدو واخدو في حضنو نفس واعدت تعيط جامد وهو خدها في حضنو لغايت ماهديت ونامت
فلاش باك من سبع سنين
كانت كارما خدت الاجازةوقالت هتروح لبوها بره وكان عندها 15سنه تقدي معاه الاجازة عشان كانت داخله سنوي وفي يوم من الايام نزلت كارما لوحدها تتمشا كانت ماشيه بتتفرج علي الشوارع الجميله وهي فرحانه بالمنظر وفي وسط فرحتها دي كان في شبين واقفين وشوفها وبصو عليها وهي لاحظت ولما بقت تسرح هما بقو يجرو وراها لغايت مكانت بتجري جامد ومش شايفه قدامها وقعت علي الاسفلت علي وشها وهما لحقوها ومسكوها وهي بتحاول تشد نفسها باي طريقه لغايت مازقت واحد والتاني مسكها جامد ولما عضتو راح ماسك وشها خبطها في العربيه اللي كانت وراها واتكسر الازاز علي وشها ودخل في عنيها وده السبب الي فقدت فيه بصرها طبعا لحقوها الشرطه وقبضو علي العيال وهي من ساعتها من عمليه لعمليه لغايت اخري مره قال الدكتور لبوها ان مفيش امل ترجع تشوف وساعتها يأسو ورجعو علي القاهره لما مبقاش في امل هما عملو كل حاجه يقدور عليها بس القدر ليه رأي تاني
اند فلاش باك
غطها وسابها تنام ونزل تحت وهو مش عارف يعمل اي فاهي كده نفستيها هتتدهور وحالتها هتسوء كل لما تحس بكده
**********
شاهنده. اي ياسليم في اي خدتني عليك وبعدين منتا كويس اهو اومال جايبني المستشفى علي مالي وشي ليه
سليم. ماما فاكره كيان الي كانت عندنا
شاهنده. اه مالها
سليم. عملت حادثه
شاهنده. اي يالهوي طيب وهي فين دلوقتي هي كويسه

 

 

سليم. مش عارف هي في العمليات والدكتور خرج علي طول ومستني حد. يطلع تاني
شاهنده. جيب العواقب سليمة يارب بس ثانيه هو انتا عرفت منين انها عملت حادثه
سليم. ها اهي الممرضه خرجت
هي عامله ايه
الممرضه. الحمدلله ياستاذ جت سليمه هو بس كسر في رجليها ودراعها الشمال من مكان الخبطه وشوية جروح صغيره بس الحمدلله انها جت علي قد كده ومحتاجتش حاجه تانيه
شاهنده. طب الحمدلله نقدر نشوفها امتا
الممرضه. لما تفوق تقدور تشوفها وتغودها معاكو كمان هي كويسه بس محتاجه شوية راحه وتغذيه لانها ضعيفه جدا
شاهنده. ماشي ياحبيبتي تسلمي واستنو لما دخلت اوضه عاديه وفاقت
كيان. اه انا فين اه
شاهنده.حمدالله على السلامة ياحبيبتي الحمدلله جت سليمه
اتفكرت كيان الي حصل. اي الي حصل اخر حاجه فكرها خبطتني عربيه
شاهنده. الحمدلله جت سليمه خبط سليم عايز يخش
استنا ياسليم وخدت النقاب بتاعها الي جيه مع الحاجه ولبستو ليها وغطتها ودخل
سليم. حمدالله على سلامتك يادكتوره
كيان. الله يسلمك ولفت وشها بعيد بس انتي عرفتي منين ياطنط
شاهنده. ها بصت لسليم ابدا ياحبيبتي اصلي كنت معديه لقيت ناس وشوفت الحادثه ونزلت ابص وعرفتك من عينكي والحمدلله اني لقيتك انا اصلا كنت بدور عليكي طول الشهر الي فات
كيان. انا كويسه الحمدلله انا عايزة اروح
دخلت الممرضه. بعد اذنكم اخرجو بره عشان اغير للمريضه عشان هتخرج خلاص وخرجو سوا
سليم. ماما انتي هتسبيها لوحدها
شاهنده. مش عارفه البت صعبانه عليا ولا ليها حد يخلي بالو منها
سليم. طيب خديها معاكي لغايت ماتتحسن
شاهنده بشك. والله وده اشمعنا المره دى
سليم. عادي يعني انا بقترح عليكي وبعدين دي مريضه يعني اكيد مش هتعرف تتهتم بنفسها
شاهنده. عندك حق انزل ادفع الحساب وانا هخشلها ودخلت
شاهنده. اعملي حسابك هتجي معايا
كيان. اجي. معاكي فين بس ياطنط لا مش هينفع شكرا ليكي بجد
شاهنده. علي فكره انا بعرفك مش بستاذنك
كيان بتعب. والله بجد مش عارفه اقولك ايه بس هكون شاكره ليكي لما تووديني لغايت الفندق وبس مش عاوزه اكتر من كده
شاهنده. يالهوي انتي كل ده واعده في فندق بصي ياحبيبتي انتي زي بنتى ومن ساعة مامشتيي وانا بدور عليكي لاني فعلا حبيتك وانا مش هسيبك في الحاله دي انتي مش شايفه نفسك وبعدين انتي محتاجه ترتاحي فا ده اللي عندي هنعدي نجيب حاجاتك وبعد ماتفكي الجبس نبقا نشوف الموضوع ده وبدون كلام بصتلها كيان فاكان ربنا حاسس بيها وبعتلها شاهنده من عندو عشان هي فعلا تعبانه ومبقتش عارفه تعمل والفلوس بتخلص وهي لغايت دلوقتي مش لاقيه ولا شغل ولا شقه ولا اي حاجه هزتلها راسها ورمت امر لله قامت معاها وسندتها لغايت ماسليم طلع لقاها مش قادره تمشي تلقائي منو لنفسو شالها وهي اتخضت
كيان. اي ده بعد اذنك نزلني مينفعش كده
سليم. انتي تعبانه مش قادره تمشي اول ماوصل العربيه هنزلك علي طول
كانت لسه هتكلم. شاهنده. خلاص ياحبيبتي انتي تعبانه وسكتت ودرات وشها الناحيه التانيه عشان الناس الي بيبصو عليها
شاهنده في نفسها. والله وشكلك وقعت يبن بطني متغير وحالك متغير يارب يكون الي في دماغي صح نزلو وراحت الفندق وجابو حاجاتها وراحو علي القصر كانت نامت من التعب وشالها ومسحتش بحاجه من كتر التعب ولتاني مره يخش بيها ويكون الكل مجتمعين ويشوفو نفس المنظر
شاهنده. سليم خدها علي الاوضه الي. كانت اعده فيها
سليم. حاضر وطلع
صلاح. مين دي هو في اي ياشاهنده انتي كل شويه هتيجبي حد البيت ولا اي
شاهنده. اهدا ياصلاح دي كيان
جميله. ومالها كده متجبسه كده ليه
شاهنده. عملت حادثة
شوقي. لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم واي الي حصلها
شاهنده.*******وبصراحه انامردتيش اسيبها لوحدها فضلت اتحايل عليها لغايت ماوفقت
شوقي. والله كويس انك عملتي كده شكلها تعبان اوي
اعدو كلهم يتكلمو عليها
طلعها سليم ونيمها علي السرير وكان في حاجه جواه بتقول ارفع النقاب وشوفها ومره يقرب ومره يبعد ومره يقرب ويبعد لغايت مافاق لنفسو وخرج ونزل وهو مش عارف حالو متلغبط كده ليه من ساعت ماعرفها
********
في منتصف الليل
كان عمار راح لصاحبو والمره دي حطو في الوسكي حبايه وبعد ماشرب سكر وحالو مش متظبط
حمزه. علي فين مالسه بدري
عمار. لا انا تعبان ووعاوز اروح سسلام
ضحك رضا بشر. انتهيت ياعمار يلا كلم البت بسرعه تلحقو
حمزه. حاضر كلم البت الي متفق معاها ترمي نفسها عليه وبعد كده لما يفوق تعملو قضية اغتصاب ويتحبس وساعاتها يبقا كده عمار بالنسبة ليهم انتهي خرج عمار وركب عربيتو علي طول ومشيو بسرعه رهيبه وهو سكران ومش مظبوط
حمزه. مشي ازاي ده لسه خارج
البت. والله ياحمزه خرج وطار بالعربيه
حمزه. طيب اقفلي رضا عمار مشي وهي ملحقتهوش
رضا. ازاي يعني طيب والعمل
حمزه. متقلقش اكيد هيحصل حاجه مش هيستحمل مفعول البرشامه وهيعمل مصيبه انا متاكد
ماشي عمار وهو مش مظبوط ومش عارف هو مالو مشي بطريقه بسرعه لدرجة ان العربيه كانت هتتقلب
في القصر كلو نايم
اعده زينب بتخلص شغل مهم
اوف اخيرا خلصت اما بقا انزل اجيب ميه عشان انام اه اخيرا وقامت لبست الروب كانت لبسه بيجامه ولبست عليها الروب والطرحه نزلت. مبدهاش بقا وفتحت وسخنت الاكل واكلت في الوقت ده خلص عمار ونزل وكان ماشي بيتطوح
زينب. يااه كنت جعانه وخدت ميه وطالعه علي السلم في نفس الوقت دخل عمار بهدوء وعينه وقعت علي زينب وهي طالعه بلع ريقو وهو مش في واعيو وطلع وراها ودخلت اوضتها ولسه هتقفل الباب لقت عمار في وشها
زينب. اي ده خضتني يابني انتا كنت فين كل ده لقتو بيبصلها بصه غربيه عدلت هدومها اي ياعمار بقولك ايه انا هنام تصبح على خير ولسه هتقفل الباب هو وقفو
عمار بسكر. تعرفي يازينب انك جميله اوي
زينب بتوتر. عارفه مالك كده ينفع تسيب الباب عشان انام
عمار. لا انا ودخل وهي رجعت وراه وقفل الباب
زينب. عمار انتا اتجننت انتا بتعمل اي اطلع بره مينفعش كده
عمار بسكر. انا انا وبدا يقرب عليها وهي تبعد تعرفي انك جميله اوي ازاي مخدتش بالي منك قبل كده
زينب. عمار ابعد عني هصوت والمهم عليك بدا يقرب منها جامد
عمار. انا هقولك بس اصلي مش عارف انتي شدتيني وبدا يقرب عليها لغايت ماوقعت علي طرف السرير
زينب. عمار مينفعش الي بتعملو ده انتا بنت عمك
وكل ده وهو مش في الدنيا بدا يهجم عليها حاولت تبعدو كتك بوقها بايدو وبدأ يتعدي عليها بتحاول تمنعو لغايت مااعتدا عليها كانت زينب منهاره وهو محسش بحاجه تاني ونام قامت من السرير وقعت علي الارض وهي بتستر نفسها باي حاجه وشايفه الدم علي السرير وهو نايم فضلت طول الليل علي الحاله دي لغايت ماغما عليها
في الصبح
سهير. البت زينب اتاخرت كده ليه
محمود. اطلعي شوفيها عندنا شغل مهم

 

ياسين. تلاقيها سهرانه طول الليل علي النت عادتها ولا هتشتريها
جميله. ياواد بطل مشاكسه علي طول كده نقرك من نقرها
سهير. هو كده القط مش بيحب غير خناقو يلا هطلع اناديها ونازله طلعت خبطت مفيش رد استغربت فتحت الاوضه واتصدمت وصوتت يالهويييييي
يتبع

 

 

 

 

0 0 votes
Article Rating
____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

Subscribe
نبّهني عن
guest

0 تعليقات
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x