رواية همسة حب الفصل الثالث 3 بقلم أسيل باسم
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية همسة حب الفصل الثالث 3 بقلم أسيل باسم
البارت الثالث
ياسين بغضب ” بتعيطي ليه يما
نفين بقهر ” مش قادرة اتحمل اكتر من كده .. قلبي محروق على اختك .. من يوم ماتولدت وأنا مخدهاتش في حضني غير مرة واحدة بس وخايفة امو___ت من غير ماحضنها تاني
ياسين بغضب ” انا من وقت م وعيت على الدنيا دي وأنا بدور عليها .. انا كمان قلبي محروق اوي عليها وغضبان من نفسي وأنا معرفش اختي حالتها اي عايشة فين ولا بتأكل اي
بس مفضلش غير القليل وحياتك يما مبقاش الا القليل ….
انتي واثقة فيا مش كدا
قبلت نيفين يده بحب ” معنديش ثقة في حد غيرك أصلا ..انت نور عيني ي حبيبي …
قبل جبينها بحب ” يبقى دي آخر مرة أشوفك بتعيطي
او بتذللي لحد …. انا امي مش ضعيفة أبدآ
نيفين بحزن ودموع ” قلبي واجعني عليها اوي
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هو انتي كنتي بتعيطي ي بنتي !!!
سالها يوسف برفق وحنان يقطر منه تفاجاءت هي من سؤاله فهزت رأسها بنعم . واخذ الدمع يهطل من عينها الجميلتين
يوسف بحنان ” طب ذي منا فضفتلك فضفضلي يمكن ترتاحي
النهارده بس عرفت انه مامتي مريضة وعندها السر__طان ……
دي عادتها تخبي مرضها عني عشان مزعلش … بتحبني اكثر من ال اهلي حتي
نظر لها باستفسار فاكملت ” اصل هي ال ربتني ..
بعدما اهلي الحقيقني رموني ليها … ومحدش فيهم سأل عني خالص طول السنين دي
يوسف بشفقة عليها ” طب وانتي مدورتيش عليهم
قبضت على سلسال لها محاوط عنقها بقوة ” مخلوش ليا حاجة اقدر بيها أعرفهم غير سلسلة قديمة. ..
انا اصلا يعتبر ماعنديش اهل غير ماما سارة وبس
يوسف وهو عايز يساعدها باي شكل ” طب انا عايز أساعدك
هي بلهفة ” تساعدني ازاي
يوسف ” في دكتور صديقي متخصص أورام خبيثة ..
انتي هاتلي كل تحاليالها المرضية وأنا هعرضها على دكتور يشوف حالتها اي …. لو ينفع تعمل عملية
يبقى اكبر مستشفى فيكي ي مصر هيكون تحت أمرك ي برنسيسه رحمة انتي ووالدتك …
قفزت في حضنه بفرحة وهي تبكي بشدة من سعادتها ” انا مش عارفة اقولك اي بالجد. …
يعنى انت بجد هتعمل كدا يعنى لواحدة لسا عارفها من كم دقيقة بس ….
يوسف بحنية ” بس انا حاسس اني اعرفك من سنين
انا بس عايزة أساعدك لاني ارتحتلك اوي وده نادرا او يمكن لانك شبه من حد اعرفه اوي ….
وبعدين انا اد كلمتي … ومبرجعش في كلمة او قرار خدته
اسأل عني … يوسف الصياد
رحمة ‘ وأنا تحت امرك في الفلوس ال تطلبها ..
انا عندي شوية فلوس ودهب ماما معاينهام ليا قالت انهم من أهلي … هبيعهم و.
قاطعها يوسف بتافف ” شكلك فعلا متعرفيش من هو يوسف الصياد
دهبك وفلوسك بتاعك حقك ي رحمة … هيجي وقت وتحتاجي
انما عملية والدتك وكل ملستلزماتها انا متكفل بيه …
ده انا حتى بعمل حاجة تفيدني لاخرتي ولا اي
هزت راسها بنعم ودموعها تنزل من شدة سعادتها ” عن إذنك هروح افرح ماما بالخبر ده
نادها بعد وقت ” ي بنتي
التفت له وقلبها يخفق بجنون فابتسم يوسف ” رقمك ي رحمة
حكت راسها بخجل ” آسفة نسيت من الفرحة
!!!!!!!!!!!!!!!!
نفثت دخان 🚬 سيجارتها باستمتاع …..
رانيا باستمتاع ” الغبية م هتصدق اني هقولها على مكان بنتها هتتنازلي عن حق ابنها في ورث أبوه
وانتي فعلا هتقوليلها على مكان بنتها ….
رانيا بسخرية ” توتوتو مش هخليها تحلم تشوف ضفرها حتى .. هسيبها تمو___ت بقهرتها على بنتها وعلى جوزها
هو انتي لسا بتحطي ليوسف الس___م ي رانيا
رانيا بغيظ ” اااااه ي سلمى
اي على اساس مش بتحطي لسى الزفت بتاعك عشان تخلصي منه انتي كمان وتكوشي على كل ورثه ….
انا مش بحتاج احطله حاجة ي حبيبتي …
رأفت ذي الخاتم في صباعي بحركه ذي منا عايزه … وهو اصلا تقريبا نقل كل حاجة باسمي …
انما لما يمو____ت كل أصابع الاتهام هتتوجهلي ..
ويعرفوا اني قت___لته طمعا في ثروته … احسبيها صح ي رانيا .. ومتضيعيش ال عملنا السنين دي كلها ..بسبب غباءك
رانيا بكبر ” والله انا عارفة انا بعمل اي
إنما الدور والباقي على ال بترافق واحد اصغر منها وفي دور ولادها …..
سالي ” بحبه وبيحبني ومحدش ليه دعوة بينا
نظرت لها بتقزز ” بيحبك ولا بيحب فلوسك ي شيخة … ده تقريبا مرافق نص ستات مصر
سالي بغرور ” وبيلف لفته وبيرجعلي ي حبيبي
رانيا بغيظ منها ” عشان بياخدك كبرى لينتقم من راجح الهواري … على صحيح سمعت بالضربة ال خذها على قفا … وال بسببه دخل المستشفى … فينه الأيام دي مش سامعين ليه حس ولا خبر ليكون ما____ت فيها
سالي بغضب ” بعد الشر عليه … متفوليش عليه أن شاء الله ال يكره ي قادر ي كريم
واطمني عليه ي اختي هو كويس وذي الفل وقريب هيرجع ويعلم على آلهواري وينتقم منه على ال عمله فيه … وبكرة تقولي سالي قالت
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
أوقف ي حسام انا بكلمك مبتردش عليا ليه …
وقف الاخر ينظر لها بغضب وهو ينظر حوله بتوتر ” مالك ي همس بتنادي عليا ليه
همس باستغراب ” انت بتكلمني كدا ليه
التفت حوله بتوتر ” اخلصي عايزة اي
همس ” طارق فين ي حسام مجاش النهارده ليه …
ضحك الاخر بسخرية ثم قال بغضب ” انتي اي
هاااا بتسألني عليه ليه بعد ال عمله حبيبك فيه انطقي
توجس همس خيفة ” حبيب اي بس ي جسام انت تعرف عني كدا. … ثم اني لو كنت اعرف في اي مكنتش سألتك
حسام ” صاحب اخوكي ي همس
خطفه لطارق من قلبه بيته . … ورجعه متك__سر ومفيش حتة في جسمه سليمة وحالته دلوقتي حرجة اوي وكله بسببك
همس بدموع ” وانا ذنبي اي بس ي حسام
حسام بغضب ” طارق لو مكنش اتنيل وحبك مكنش هيوصل للحالة ال هو فيها دي
شهقت بمفاجاءة من هوب ما تسمعه …
كانت تعمل انه سيفعل شي جنونيا وبالفعل حسام على صواب هي السبب ..
بتحبي للدرجادي حتى بتعيطي عشانه كل ده ….
التفت خلفها لتجده يقف خلفها ويضع يديه في جيوب بنطاله نظرت أمامه لم تجد حسام يبدو أنه ذهب وهي لم تنتبه له ….
اكمل ياسين بهدوء قا___تل ” شكلك عايزني اروح اخلص عليه
صرخت به بغضب ” انت اي ي اخي
انت ازاي كدا بس فهمني
حاولت دفعه من صدره لكنها تألمت حقا من يدها ….
لاحظ هو ذالك فاغمض عينه بغضب من نفسه ..حاول لمس يدها لكنها رفضت وبقوة
ياسين بحزن ” اسف … مكنش قصدي
همس بغضب ” هو اي ال مكنش قصدك بالضبط ….
اقترب منها جدا ” انا لا يمكن في يوم افكر اذيكي …. قولتلك قبل كدا غيرتي وحشة … متختبريش غيرتي عليكي
انما الحالة ال فيها ال ***** فانا قاصد .. لولا يوسف بيه كان زمانه قابل ربه الكريم …
حاولت الحديث لكن لم تجد ماتقول فقالت م جعل قلبه ينشطر لنصفين ” انا بكرهك بكرهك …وفقط
ذهبت من أمامه وتركته يتذوق مرارة كلمته ….
اخذت تتصل بسائقها لكنه لم يجب فوقف أمامها يفتح لها باب سيارتها ….
ياسين بجمود ” اخوكي سافر وللاسف جنابك هتضطري تعيشي مع ال بتكرهي اسبوع اتنين شهر سنة لحتى ماهو يرجع بالسلامة ….
ان كانت هذه مزحة فهي ليست مضحكة أبدا…….يتبع
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية همسة حب)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)