روايات

رواية عشق الهادي الفصل الثاني 2 بقلم شيماء محمد

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية عشق الهادي الفصل الثاني 2 بقلم شيماء محمد

 

 

البارت الثاني

 

 

(بخبث)ـ مع السلامة يا مدام مهرة المنشاوى
….ولسا هيحقن مادة غريبة فالمحلول دخل زين عليهم …..
زين _ انت مين وبتعمل ايه هنا
_ اااا….انا ممرض هنا
زين (باستغراب)ـ ممرض ؟! وايه اللى دخلك هنا ما هى معاها ممرضة هنا
…..ولسا زين هيكمل كلام الشخص دا ضر*به وطلع يجرى …….
زين (بألم )ـ أه …يابن ال🦮
……فى مخزن مجهول ……
¹_ها عملت ايه نفذت ولا لا ،مالك بتنهج كدا ليه
²_ ملحقتش اعمل حاجة فى واحد دخل علينا
¹ـ مين دا ؟!
²_ معرفش فالغالب جوزها مش عارف
¹ـ طب أخفى انت من وشى الساعة دى ولا اقولك اسمع خلى اللى فالبيت ينفذ النهاردة بليل
&&بقلم شيماء محمد(زهرة الجناين) &&&
……فى بيت المنشاوى …….
سعاد _ صحيح الكلام دا يا قمر يابتى
قمرـ انتى جبتى الكلام دا منين يا بدور
بدور_ ملكيش صالح جبته منين بس دى الحقيقة ياقمر وانتى مخبيه على البيت كله
قمر (بإستهزاء)ـ يعنى مهرة كان عندها حق لما قالت انك بتتصنتى على الناس
سليم (بغضب)ـ اخر*سى قط*ع لسانك (ورفع أيده ضر*بها بالق*لم )
قمر (ببكاء)ـ تتض*ربنى ياواد عمى وانت عارف إن اختك غلطانة
المنشاوى (بصوت عالى )ـ سليم ….كيف تتجرأ وتض*رب بت ولدى كدا …ورد ليه الق*لم
سليم(مسك وشه)ـ تتض*ربنى ياجدى عشان دى
المنشاوى _ اه اضر*بك واك*سر راسك كمان
سليم _ تتض*ربنى عشان دى زى ماضر*بتنى قبل كدا عشان مهرة اللى كانت مدو*رها من ….
منشاوى (ضر*به قل*م تانى ) _ اخرس ق*طع لس*انك مهرة بنت ولدى اشرف من اى حد هنا
زينة _ بتضر*ب ولدى ياعمى عشان واحدة خا*طية
المنشاوى _ مش والدك عشان تتكلمى كدا وتقولى كدا

 

 

الجميع بصدمة_ بتقول ايه يابوى
المنشاوى _ ايوا الكل لازم يعرف سليم مش واد زينة وابنى نوح واد ابنى الكبير ما*ت من ساعة ما اتولد
سليم (بصدمة)ـ امال انا ابن مين ياجدى
المنشاوى_ كفاية لحد كدا وبلاش نكشف سر الماضى
سليم _ يعنى ايه ياجدى أنا ابن مين
زين (بدخول مفاجئ)ـ انت واد عمتى هناء ومتسألش اكتر من كدا .
سليم _ يعنى كله يكون عارف انا واد مين وانا الوحيد اللى معرفش انا ابن مين
المنشاوى_ احسنلك تبعد عن سر الماضى والا هتحصل حاجات مفيش حد مننا عايز يعرفها انت سامع
&&بقلم شيماء محمد (زهرة الجناين)&&&&
….فى المساء …….
هادى (بحنان)ـ حمدالله على السلامه يا مهرة
مهرة (بهدوء)ـ الله يسلمك
سعادة (ببكاء)ـ مهرة بتى حمد الله على السلامة يابتى حصلك ايه يابتى
مهرة (بحزن)ـ يهمك أمرى يا ماما وحضرتك كنتى بتسلمينى لمجرد كلام اتقال عليا
سعاد(بحزن)ـ غصب عنى يابتى لما تبقى امى هتعرفى
مهرةـ لا يا أمى لما ابقى ام استحالة اعمل فبنتى كدا حتى لو كل الناس ضدها
قمر _ متظلميش مرت عمى يامهرة كانت حزينة على فراقك والله
مهرة ( بصت بحزن وكسرة)ـ وسكتت
قمر ـ يلا يا مرت عمى نسيب مهرة تتح*مم وتنام شوية
…..فى مكتب المنشاوى …….
المنشاوى _ الماضى هيرجع تانية وكل حاجة هتتكشف اعمل ايه ياولدى
_ ……
المنشاوى_ بتبص كدا ليه ياولدى خبرنى اعمل ايه
_…
المنشاوى(بحيرة)_ رد عليا ياولدى متبصليش وتضحك كدا وانت عارف إن سر الماضى مش لازم يتعرف ،ولازم هيبة المنشاوية تفضل زى ماهى
دق الباب ودخلت قمر _ ايه ياجدى حضرتك بتكلم نفسك ليه
المشاوى_ مش بكلم نفسى يابتى أنا بكلم ولدى
قمر (بإستغراب )_ بس انت لوحدك ياجدى مفيش حد هنا
المنشاوى_ ما انا بكلم ولدى فالصورة
قمر ـ تانى ياجدى رجعت تكلم نفسك تانى
المنشاوى_ اعمل ايه يابتى كل حاجة بدأت تظهر

 

 

قمر _ متهربش من الحقيقة ياجدى مش دى كانت كلمة مهرة ليك دايما لازم نواجه الماضى
المنشاوى_ مش عارف يابتى شكلها هتغ*فلك فوق رأسى
قمر _ إن شاء الله ياجدى هتتحل تعالى ارتاحلك شوية وخد العلاج قبل ما تنام
……عند هادى ومهرة……….
هادى_ بصيلى يامهرة هتفضلى ساكتة كدا كتير ومش راضية تبصى حتى فوشى
مهرة (بنظرات باردة)ـ ماعنديش حاجة أقولها ليك يا واد عمى
هادى ـ انا عارف انى غلطان بس ما تعمليش فيا كدا وانتى عارفة انى بحبك
مهرة _ لا ياهادى اللى بيحب مش بيصدق اى حاجة على حبيبه دا زى ما انت بتقول
هادى _ غصب عنى والله والشي*طان لعب فدماغى
مهرة _ وانا خلاص ماعدتش ليك حاجة عندى وخلاص طالما الكل عرف إنى لسا عايشة خلاص ما عدتش يفرق وجوزنا بقا زى عدمه
هادى _يعنى ايه يعنى عايزة تط*لقى
مهرة _ اه
هادى _ وانا مش هط*لق انتى سامعة

 

مهرة _ يعنى ايه هو الجواز بالعافية
هادى _ اه بالعافية وانسى بقا الفكرة دى من دماغك انتى سامعة
مهرة (بعصبية )ـ لا هت*طلق يا هادى ومش هفضل على ذمتك وانسى الحلم اللى. انت رسمه فخيلك دا
……وبعدها مهرة سابت الأوضة ومشيت من قدام هادى ……..
مسك هادى التليفون_ الو ايوا انت بتقول ايه انا جاى حالا مستشفى ايه طيب انا جاى الوقتى
مهرة (بتكلم نفسها ) _ مفكرنى ايه مفكر هفضل على ذمته كتير ولا ايه
راوية _ حمدالله على السلامة يا مهرة الحمد لله انك بخير
مهرة _ الله يسلمك يا راوية
راوية _ ايه مالك كدا ,كنتى باكلمى نفسك ليه
مهرة _ مفيش حاجة
بدور_ وه وه وه مهرة بت عمى بشحمها ولحمها منكرش يابت عمى انك عرفتى تلعبيها صح
مهرة _ بقولك ايه يا بتاعة انتى انا مش فيقالك انتى سامعة
يدور_ انت بتتحدتى مع مين كدا
مهرة _ بقولك ايه ياراوية انا هروح انام قبل ما ارتكب جنا*ية
…..طلعت مهرة على أوضتها وفجأة سمعت صوت حركة غريبة جوا اوضة قمر ..
مهرة(خبطت على باب الأوضة ) _ قمر ممكن ادخل …قمر ؟! هى فين دى اول مرة تسيب باب الأوضة مفتوح كدا …..
….شافت مهرة؛قمر وهى مرم*ية على الأرض وسا*يحة فد”مها…….

 

 

يُتبع ..

 

 

0 0 votes
Article Rating
____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

Subscribe
نبّهني عن
guest

0 تعليقات
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x