رواية حب بلا حدود الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم وليد - The Last Line
روايات

رواية حب بلا حدود الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم وليد

رواية حب بلا حدود الفصل الخامس عشر 15 بقلم مريم وليد

 

 

البارت الخامس عشر

 

الفصل الخامس عشر
سيف
اتكلمي بسرعه انطقي يلااااا
عملتي فيها كده ليييييييه
وضربها في بطنها بعنف
امنه بصراخ ووجع
ااااااه سبني انا هقولك علي كل حاجه
وبكل غل بصتله بتحدي وقالت
بصراحه كده انا شوفتها امبارح بتحط علي العصير نقط
دوا خلتني اشتريها من الصيدليه
من كام يوم كده وادتني فلوس
واكدت عليا ان مفيش حد يشوفني
ولما روحت اجبلها الدوا من الصيدليه سألت الدكتورة الي هناك
قالتلي انه بتاع اجهاض وانا طبعا مكنش ينفع اتكلم
لان اكيد حضرتك مش هتصدقني
لو مش مصدقني تقدر تروح الصيدليه اسأل هناك
ده حتي الالفين جنيه الي ادتهوملي معايا مصرفتش
منهم ولا مليم
بكل جبروت هل خدعته شجن هذا ما ردده عقله ليصرخ قلبه بين اضلعه يطلب الاستغاثه عندما تمزق الي اشلاء
صغيرة من شدة قهرته
يا الله في هذه اللحظة تجمد سيف مكانه ولم ينطق بحرف
شعر بأن احد قد سكب عليه دلو ماء ثلج
بينما امنه اخذت نفسها بصعوبه بعد ما بخت سمها في وجهه كالافعي
لاطمت ألفت علي وشها بعويل
يا مرك يا ألفت يا مررررك انتي متاكده يابت ان ست شجن عملت كده
امنه بكدب
ايوة ياماما وانا هكدب ليه يعني
ألفت مصدومه
هتجنن ازاي جالها قلب تعمل كده
دخل سيف جناحه بغضب وهو يفتح الادراج ملقاش حاجه
فتش في الخذانه وقام بسحب جميع ملابسهم علي الارض
ااااااااه خرجت من جوفه عندما قبضت يده علي زجاجه
دواء مدسوسه
خدها بيد مرتجفه
واتصل علي الدكتور يسأله علي اسم الدوا
واتفاجئ ان هو نفس الدوا اللي قال عليه
اصبحت الحقيقه واضحه امامه
ارتمي بجسده علي الارض
وهو يهز راسه بعدم تصديق وقهر وهو يبتلع غصه مريره
بطعم الحقد
الف سؤال يدور براسه لماذا مثلت عليه العشق لهذه الدرجه كان اعمي ساذج في عشقها
فهي الوحيده من بين كل النساء عشقها
اخذ يبكي ويصرخ زي الأطفال بعد ما اتحطمت امنياته
واحلامه
اخذت شهقاته تخرج رغم عنه
وقهره رجل عاشق
ليييييه كدددده يا شجن ليه تعملي فيا كده
طب كنتي قوليلي مش عايزه اطفال
وانا والله لو كنت لقيتك مصممه
كنت هخاف لتسبيني وانا مقدرش اعيش من غيرك
كنت هاجي علي نفسي وعلي حلمي عشانك
لاكن تعملي فيا كده ليييييه لييييييييييييه
كلكم كدااااابيييين وخاينيييييييين
كلكم صنننف زباااااااله
واخذ يحطم في كل ما تطوله يده
بعد مده من التحطيم
مسك هاتفه وقام بالاتصال بقاسم
سيف بحسم
قاسم خلي رزان مع شجن لان مش هقدر اجي عندي شغل مهم لازم اخلصه بنفسي بعد كده هبقي اجي
قاسم بأستغراب
شغل اي ده يا سيف
انت بتستهبل هتسيب مراتك كده لوحدها في الظروف دي وبتقولي شغل
طب تعالي انت وانا هروح اخلصه لو مهم اوي كده
سيف بحده
قاااسم كلامي خلص انا مش جاي سلاااام
وقفل السكه في وشه من غير ما يستني رده حتي
بينما علي الجهه الاخري
كانت جومانه يهوي قلبها من شدة سعادتها عندما القط هاتف من امنه
ااااه أخيراً انزحتي من طريقي ودفعتيتي دم قلبي
بس مش مهم كل ده هيرجعلي اضعاف مضاعفه وسيف هيرجعلي تاني
أخيراً الواحد هينام مرتاح بقي
في المستشفى عند شجن
تململت شجن في نومها تتاوة بالم وهي بتفتح عينها بصعوبه
ااااه ضعيفه خرجت منها
هرولت ليها رزان بسرعه ولهفه
سلامتك يا شجن الف سلامة عليكي ياحبيبتي
شجن بوهن
الله يسلمك يا رزان
وعينها المشتاقه تبحث عن معشوقها في اركان الغرفه
شجن
سيف فين يا رزان ليه مش موجود
ده انا حتي قلقت بليل ولقيتك انتي اللي جمبي
بس محبتش اقلقك واصحيكي عشان اسألك
عضت شجن علي شفايفها بخجل فهي من امبارح ومشفتوش برضو
رزان بتوتر
زمانه جاي دلوقتي هو بس كان عنده شغل واضطر يروح امبارح
شجن
رزان هو انا حصلي ايه
ولادي كويسين
رزان
اهدي ياحبيبتي هما كويسين
شجن براحه
الحمدلله ده انا كنت هموت من الخوف
بعد لحظات كان بيدخل قاسم
قاسم
حمدلله علي السلامة يا شجن
شجن بمتنان
الله يسلمك يا قاسم
شجن بتأفف
امال سيف فين يا قاسم
شتم قاسم سيف في سره وقال بحرج
احم اصل حصلت ظروف واضطر ينزل الشغل بنفسه
بس طبعاً بعد ما اطمن عليكي وقالي اجي اوصلك
الفيلا الجديده
هزت راسها شجن بحزن
تمام مفيش مشكله بس انت ورزان متسبونيش
معلش تعبتكم معايا
قاسم بود
لا طبعا مفيش تعب ولا حاجه انتي اختي وحمدلله علي سلامتك مره تانيه
بعد ساعه كانوا وصلوا الفيلا الجديده
قاسم
سيف اتصل وقال ان قدامه ساعه ويوصل
تحبي اسيب معاكي رزان لحد ما يوصل
شجن بمتنان
لا شكرا كفايه تعب كده انهارده
رزان بتأكيد
لو لسه تعبانه انا ممكن افضل معاكي لحد ما تتحسني
شجن
صدقيني بقيت كويسه
حضنتها رزان بحب
ومشيت هي وقاسم
قربت منها تلك الافعي امنه ف سيف طلب منها تقعد معاها لحد ما تتحسن
شجن بود
امنه حبيبتي عامله ايه
ابتلعت امنه ريقها بتوتر
الحمدلله كويسه
انتي عامله ايه
شجن
الحمدلله بقيت كويسه
هو سيف قالك تيجي هنا
امنه
ايوة اتصل عليا وقالي اجيلك عشان تعبانه واشوفك لو محتاجه حاجه
شجن بفرحه
علي العموم كويس اوي انتي جتيلي في وقتك عايزاكي تعملي لسيف اكله حلوة علي ذوقك عشان هو قرب يرجع
امنه ابتسمت بتزيف
حاضر من عينيا
وبدات تشك فملامحها يبان عليها السعاده رغم الارهاق اللي باين عليها
قاطع شرود امنه سيده في اواخر الاربعين
السيده ببتسامه بشوشه
ازيك يا بنتي حمدلله على سلامتك
انا داده مديحه كنت بشتغل زمان في القصر الكبير
بس سيف بيه بعتني اقعد معاكي
ابتسمت شجن بخجل
الله يسلمك اهلا بحضرتك اتفضلي
مديحه بسعاده
يزيد فضلك يابنتي
وانتي مين بقي يا حلوة اكيد بنت الفت مش كده
قالتها لامنه وهي بتلقي عليها نظره شامله تتفحصها
امنه
ايوة انا بنتها
كادت شجن ان تصعد لاعلي
امنه هاتيلي كوبايه مايه بعد اذنك
أومأت لها امنه وهي بتتوجه الي المطبخ
قبضت تلك العجوز علي كتفها
متتعبيش نفسك ياحبيبتي
بصي بقي انا ليا نظامي هنا
أولا ممنوع تدخلي المطبخ انتي او غيرك ده تخصصي
انا بس
شغلتك هنا النضافه بس
مفهووووم
بصتلها امنه بحقد وغضب وابتسمت بتزيف
بعد ساعه كانت شجن نايمه علي السرير متأهبه وصول سيف
سمعت صوت عربيته في الخارج
وقفت تتامل نفسها في المرأة بسعاده وقد نست تعبها
وغضبها منه
ثواني ودخل اجفلت عيناه وتعالت ضربات قلبه بقوة
عندما وجدها في لحظه ارتمت في احضانه
وحشتني اوي يا سيف وحشتني
كده برضو تمشي وتسبني في المستشفي
مش انت وعدتني تفضل جمبي لحد ما نروح بيتنا سوا
اما سيف فكان يقف جامد زي الحجر
لم يبادلها عناقها
لم ينظر لو جهها حتي
ثم رفع ايده وزاح ايدها اللي كانت لفاها حول رقبته
ابتلعت شجن بحرج باستغراب
مالك يا سيف انا عملت حاجه زعلتك مني
سيف هو الحمل كويس يعني ولادي بخير زي ما رزان قالتلي ولا حصل حاجه تانيه
انفرجت شفتي سيف بسخريه
وملامحه تحولت للوحشيه
وقالها بكل جبروت وقسوة
اسمعي كلامي كويس وياريت تنفذيه بالحرف وده يكون احسن ليكي
انا لو عليا كنت طلقتك و رميتك في الشارع من غير تفكير
لكن للاسف انتي حامل في ولادي عشان كده انا مضطر استحملك غصب عني لحد ما تولدي و ولادي يجو بالسلامه
واعملي حسابك كمان انتي هتفضلي هنا لحد ما تولدي
وبعدها هتبعدي عننا خالص مش عايز اشوف وشك تاني
مفيش جامعه
مفيش خروج
مفيش حاجه هتعمليها غير انك هتقعدي هنا لحد ما تولدي
بصتله شجن بعدم تصديق
سيف انت اكيد بتهزر صح
انت بتقولي انا الكلام ده
ده انا شجن حبيبتك
ضحك سيف بسخريه وقهر
كل ما هسمح اسمك بحس قد ايه انا كنت غبي وساذج
عشان صدقتك وحبيت واحده زيك
شايفه الفيلا دي انا بقالي اكتر من شهرين بجهزها ليكي
وكتبتها بأسمك
و دي المفاجأة اللي كنت عاملها ليكي
انا عايز اسمع منك حاجه واحده بس يمكن تريح النار اللي في قلبي شويه
انا عمري زعلتك اوي جيت عليكي في يوم
طب عمري جرحتك او اذيتك في حاجه
انطقيييييييي قالها سيف بصراخ
خافت شجن من صوته وملامحه اللي اتحولت لشخص تاني هي متعرفوش
وهزت راسها بلااا
لا يا سيف انا مشفتش منك حاجه وحشه
بس انا كمان عايزة افهم انا عملت ايه عشان تقولي الكلام ده
سيف بصراخ
لييييه عملتي فيا كده ليييه كنتي عايزة تقتلي ولااااادي
ولاااادي اللي اتمنيتهم من الدنيا عايزة تحرميني منهم
لييييييه
شهقت شجن وهزت راسها برفض هستيري
انت ايه اللي بتقوله ده انت شكلك اتجننت
رفع سيف ايده لاول مره وضربها بالقلم ليست قويه
ارتجفت شفتي شجن بقهر وهي بترفع ايدها تتحسس مكان صفعته
شجن بدموع وقهر
انت بتضربني يا سيف انت ازاي تفكر اني ممكن اعمل حاجه زي دي
ولا اعمل كده في ولادي
انت جبت الكلام ده منين
سيف بصراخ من هنا
ورما في وشها التحاليل
الدكتور قالي علي كل حاجه
واللي اكدلي كلامك ده امنه
شجن بذهووول
امنه
سيف والله انا معملتش حاجه ولا فاهمه اي حاجه خالص ومال امنه بحملي اصلاااااا
سيف بغضب
امنه اللي سيادتك دفعتيلها فلوس عشان تسكت علي عملتك السوده واللي خلتيها تجبلك الدوا ده من الصيدليه واللي شافتك وانتي بتحطي نقط في كوبايه العصير بتاعتك
ومش بس كده ده انا كمان دخلت الجناح وفضلت ادور لحد ما لقيت ازازه الدوا دي متخبيه في علبه وسط الهدوم
كفااااايه بقي كدبببب وخياااانه
كانت مديحه تقف بقلب مفتور علي تلك الباكيه والمنهاره
قبض سيف علي دراع امنه.
تعالي معاياا وقوليلها كل حاجه
ابتلعت امنه ريقها برعب
ايوة انتي اللي قولتيلي اجبلك الدوا وكنتي بتديني فلوس كل شهر عشان اخبي واداري عليكي
وشوفتك وانتي بتحطي نقط في العصير بتاعك
شهقه عاليه خرجت من شجن تبعتها مديحه التي كانت تريد ان تجذب امنه من شعرها
سيف بقسوة
اهم حاجه عايزك تعرفيها اني هرجع مراتي الاولي جومانه
يتبع…..

 

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *