روايات

رواية نجاتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاتن جمال

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية نجاتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاتن جمال

البارت التاسع عشر

 

البارت التاسع عشر
أسوة بدموع : بابا اللي اتحرمت منه بدري ووو انا مش قادره اقف
اسر بخوف : أسوة
في لحظه كانت أسوة فاقده وعيها
اسر بخوف : اسوووة
اسر جري لحقها قبل ما تقع علي الارض
اسر بخوف : أسوة فوقي أسوة أسوة
احمد بخوف : اسر أسوة بالها

 

 

اسر بسرعه : هات دكتوره بسرعه
احمد خرج بسرعه
وأسر حطها علي السرير وفضل واقف جانبها يفتكر وصية والدها ليه
فلاش
محمد : اسر انا غلط وعارف أن مكنش ينفع اسمع كلام بسمه بس غصب عني يا ابني الشي*طان شاطر وهي كانت عارفه كل مره تخليني ادخل برجلي معاهم
اسر بعصبية مكتومه: انت فاهم انت عملت اي ؟ طب مفكرتش في بنتك وابنك مفكرتش لو جرى ليك حاجه اللي هيحصل لعيالك
محمد بدموع : علشان كدا يا ابني انا جتلك انت انا عارف انك بتعتبرني زي والدك خد بالك من أسوة وإبراهيم
احمد بعصبية : عمي انت جاي بعد اي تقول كداااا ارتفع صوت احمد جاي تقول الحقني يا اسر انا عندي بنت وولد عايزك تاخد بالك منهم جاي بعد ما الدنيا باظت لا شاطر يا عمي
اسر بعصبية: خلاص يا احمد اسكت
احمد بصوت عالي: عايزني أسكت وانا عارف اخرتها اي عايزني أسكت وانا عارف انهم ممكن يدورو علي ولاد عمي اللي طول الوقت كان مفهمني أنهم ما*توا
باك
احمد : اتفضلي يا دكتوره
الدكتوره : لو سمحتوا برى علشان اعرف اكشف عليها
برى
اسر بخوف فضل واقف مش عارف يتكلم
احمد قرب منه : اسر اللي حصل

 

 

اسر بدء يحكي اللي حصل من ساعة دخول بسمه لحد معرفت أسوة بموضوع ليان
احمد بهدوء: كان لازم تعرف يا اسر علشان خاطر اختها
اسر بندم : كان ممكن القي طريقه غيرها …غير اني اشوفها مكسوره قدامي كدا
احمد بهدوء: اسر انت حبتها ؟
” دق القلب من أجلها أعلن عن استسلامه أمامها،فمن سواها انقذهُ من ظلمت الحياة،وغدرها”
اسر بهدوء: وياريت ما حبتها
احمد باستغراب: لي يا اسر
اسر : الاول كنت خايف اسيب نور لوحدها ودلوقتي بقيت خايف امشي وانا خايف عليها هي كمان
احمد حضن اسر بدموع : متقولش كدا يا اسر
اسر : احمد لو حصلي حاجه في يوم توعدني تاخد بالك منهم
احمد بعصبية مكتومه: اخرس يا اسر
اسر بعد عن احمد
اسر : احمد انت اكتر واحد عارف كل حاجه علشان كدا بوصيك
احمد : يا عم موافق بس وصيني علي اختك يوم فرحنا غير كدا انسي وكمل بخبث علشان يخرج من التوتر والقلق وبعدين المفروض دلوقتي انك بقيت جوز اختي وانا هكون جوز اختك يعني لو عملت اي حاجه ليها هااا
اسر بشر : هتعمل اي
احمد بخوف : لا ولا حاجه أنا بهزر
الدكتوره خرجت وأحمد وأسر بيضحكوا
اسر بسرعه : أسوة عامله اي
الدكتورة بهدوء : هي بقت كويسه دلوقتي بس ياريت بلاش عصبيه لأنها كانت متعرضها لصدمه
احمد : حاضر يا دكتورها
الدكتوره : وياريت تاكل كويس لأنها ضعيفه جدا
اسر : حاضر
احمد : اتفضلي يا دكتوره
احمد خد الدكتوره
اسر نزل المطبخ وبدأ يعمل اكل لاسوة
احمد بضحكه : بتعمل اي يا باشا
اسر بغيظ : اخرس ياله
احمد بخبث : طب مش تشوف الاول هتوافق تشوفك والا لا
اسر بهدوء : حتي لو مش عايزه تشوفني هفضل جانبها
احمد بخبث : مش كان من شوية يا ريتني ما حبتها
اسر بعصبية مكتومه: بقولك اي يا ابن عفاف عارف باب القصر تخرج منه و اياك اشوف وشك تاني
نور بصدمه: اسر اااانت قومت امته
اسر وهو ماشي من جانبها : بقولك اي قبل ما تمشي فهمها علشان مش عايز غباء
نور بصدمه: يفهمني اي وبعدين اللي معاك دا
اسر بتريقه: مش بقولك مش عايز غباء
احمد بضحكه : دا يا حببتي اكل
اسر رجع تانيه لاحمد
اسر بعصبية : متلم نفسك يا لاه
احمد ببرود : اي يا عم خطبتي
نور باستغراب : هو اللي بيحصل
احمد ضحكه : يعيني دا انصدمت
اسر بتنهيده : نور احمد هيقولك علي كل حاجه بس مش عايز حد يعرف
احمد بخبث : طب ما اطلع انا وهي معاك واهو اقول لاسوة بالمره بدل ما تقول انت
اسر ببرود: وماله يا حبيبي بس ابقي فكرني اوافق على العريس اللي اتقدم لانور
احمد بغيظ: طب جرب يا اسر وانا اقت*تله
نور بسرعه : لا يا حبيبي كدا تروح الس*جن
اسر بصدمه : انتي قولتي اي يا ختتي
احمد بحب : قال حبيبي
اسر بعصبية: انا طالع احسن ما اخل*ص عليكم
فوق
أسوة كانت ضامه نفسها وهي بتعيط
اسر دخل بهدوء وهو شايل صنيه عليها شوربة خضار

 

 

أسوة بعصبية : اخرج برى مش عايزه اشوفك
اسر بهدوء حط الصينيه علي التربيزه وقرب قعد قدامها
اسر بندم : انا اسف علي كل حاجه حصلت لك بسببي
أسوة بابتسامه مكسوره : اسف !!! علي اي والا اي انا بس عايزه اعرف انا عملت ليك اي علشان تعمل كدا دا دانا عمري ما شفتك ويوم ما اشوفك تقلب حياتي كلها تخلي الست اللي ربتني تسبني بسهوله واخويا يبعد عني ودلوقتي تقولي ليكي اخت وكملت بدموع دانا كنت حاسه ان روحي بتروح علشانها وانا معرفش أنها اختي ودلوقتي تزيد عليا وجع بعدها عني ! وتقولي اسف
انا معنتش فهمه حاجه ولا عارفه حاجه لي تعمل كدا فيا لي
اسر بحزن : علشان كنت خايف عليكي
أسوة بسرعه وعصبيه ممزوج بدموع : خايف عليا من اي وكملت بكره : اللي مفروض اخف منه بجد هو انت مفيش اي حاجه تقدر تخاوفني غير وجودك في حياتي
اسر بوجع من كلامها : من حقك تكرهين بس اديني فرصه اصلح كل حاجه
أسوة بعصبية : مش عايزه منك حاجه ابعد عني
تحت
نور بصدمه: كل دا حصل
احمد بكدب : دول ناس كانوا عايزين يخلصوا من أسر باي شكل ودا اللي حصل
نور : طب واسوة
احمد : عرفت أن ليان اختها
نور بدموع : زمانها زعلت من أسر

 

 

احمد : لازم اطلع اشوفها اكيد اسر مش عارف يوضح ليها حاجه
نور : يوضح اي
احمد : بعدين يا نور بس ياله
فوق
أسوة بعصبية : بقولك أخرج برى والا اقولك انا اللي مليش مكان هنا
اسر بعصبية مكتومه: اقعدي انا خارج
احمد بهدوء: اسر
اسر : ادخل يا احمد
احمد بهدوء: عامله اي
أسوة بدون رد
احمد بتنهيده : طب اسمعيني يا أسوة لو عايزه تعرفي كل حاجه يبقي لازم تروحي لطنط ايمان مرات عمي
أسوة بصدمه : مرات عمك
احمد بهدوء: انتي وليان ولاد عمي و كفايه اتهامات ضد اسر الحكايه كامله عند طنط ايمان
أسوة قامت وهي مش قادره تقف كانت هتقع
اسر بسرعه مسكها من خصرها : خدي بالك
أسوة بكره: ابعد عني أنا عندي اهون انك*سر والا انك تلمسني
” والآن وقد أصاب اسهمك صميم قلبي ليتني فقدة الحياة قبل نطقك لتلك الكلمات *
اسر بحزن : عندك حق انا مستهلش اني المسك
احمد بغيظ: تعالي يا أسوة هوديكي البيت
أسوة خرجت معا احمد بدون حرف وهي عقلها مش عارف يفكر واقف عن التفكير في اي حاجه
نور بدموع: متزعلش يا اسر منها
اسر بهدوء : مش زعلان انا بس خايف عليها
نور : أن شاء الله خير
اسر : انا لازم اروح المستشفى علشان ليان
نور بزعل : خد بالك من نفسك
احمد بهدوء: أسوة احنا واصلنا
اسوة كانت تايهه مكنتش سامعه صوت احمد
احمد : أسوة
أسوة بدموع : خير
احمد : واصلنا
أسوة بصت حواليها لقت أنها قصاد بيتها
أسوة نزلت من العربيه وهي مش قادره تمشي خطوه خايفه من الجاي ومن اللي ايمان ممكن تقوله كفايه وجعها لحد الان
بدأت تخبط علي الباب
ايمان من جو : مين
أسوة بدموع : انا يا مام.. انا يا طنط ايمان
ايمان مجرد ما سمعت صوتها فتحت الباب
ايمان بدموع: أسوة بنتي
وليس كانت بتقرب منها تاخدها في حضنها
أسوة بدموع : لو سمحتي افضلي بعيده عني
ايمان بصدمه: أسوة يا بنتي كان غصب عني
أسوة بدموع وعصبيه : انا مش بنتك انا مليش حد غير ربنا وكملت بدموع انا بس جايه اسالك سؤال
ايمان بدموع: كنت عارفه أن هيجي الوقت وتعرفي كل حاجه بس جه بدري اوي يا بنتي
اسوة : انا مين
ايمان بدموع: هقولك كل حاجه يا حبيبتي
في مستشفى السويفي
اسر : يعني اي مفيش حل

 

الدكتور : اسر باشا في حاجات مفيش فيها بديل ودي حالة ليان دلوقتي
اسر بخوف : هي فين
الدكتور : في العنايه
احمد : اسر
اسر : سبتها لي
احمد : سبت حراسه علي البيت متخافش
اسر بندم : كان لازم اكون معاها
احمد : الرجاله هتقولي لو خرجت من البيت وبعدين سبها تعرف كل حاجه وهي اللي تختار
اسر : يا رب تختار بعدي عنها
احمد بزعل : محدش هيخاف عليها قد يا اسر بلاش تطلب من ربنا بعدها عنك
اسر بحزن : من خوفي عليها يا احمد
اسوة : فين امي
ايمان بدموع: امك ما*ت*ت
أسوة بعصبية : بطلي كدب
ايمان بدموع

 

 

0 0 votes
Article Rating
____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

Subscribe
نبّهني عن
guest

0 تعليقات
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x