رواية عانيت لأحبك الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمة محمود
رواية عانيت لأحبك الفصل التاسع عشر 19 بقلم فاطمة محمود
البارت التاسع عشر
” روايه عانيت لأحُبك ”
” البارت التاسع عشر ”
” الكاتبه فاطمه محمود ”
مُتمَنيًة لو إنكَ تَسكُن
أحِضَاني مِثلَما تفعَل بأفكَاري♥️
ملك كانت نايمه وحسيت بحد مسكها من شعرها فاقت بسرعه ولقيت سوزان مسكاها من شعرها
ملك : انتي بتعملي كدا ليه يا ماما
سوزان : بقا انا تغفليني وبتقابليه من غير ما اعرف
ملك : انتي بتكلمي عن ايه
سوزان : انتي فاهمه بتكلم عن ايه بس والله ما هيحصل
اللي في دماغك
سوزان مسكت ملك جامد من شعرها وملك صرخت
ملك بدموع : سيبي شعري حرام عليكي
سوزان : من امتي الكلام دا انطقي
ملك بعياط : هقولك بس سيبي شعري ونبي
سوزان بغضب : كنتي ماشيه معاه علي حل شعرك طبعا ورايح الكليه ونتي بتقابليه
ملك بعياط : اه كنت بقابله ونا بحب مراد
سوزان ضربت ملك قلم : يابجحتك وكمان بتقوليها
ملك : انا مش هجوز غير مراد لو هيحصل ايه
سوزان بتحدي : طيب شوفي كلامك ولا كلامي اللي هيمشي
سوزان اخدت الفون بتاع ملك وخرج وقفلت الباب عليها
ملك بعياط : لاا متقفليش ونبي
ماما انا بنتك بلاش تعملي معايا كدا انا بحبه افتحيلي
ونبي ونبي يا ماما بلاش كدا والله مراد كويس ونبي افتحيلي ماما ماما
ملك فضلت تعيط كتير لحد ما اغمي عليها
………………………………..
مالك كان خارج من باب المستشفي وماسك الفون
بيبص في وفجاه خبط في حد مالك رفع وشه لقي
بنت واقعه علي الارض
مالك : انا اسف
البنت : ولا يهمك انا كمان اسفه
مالك : بتتاسفي علي ايه
البنت : يعني عشان مش واخده بالي وخبط فيك
مالك : انا الي ماسك الفون وخبط فيكي ونتي اللي وقعتي
البنت بضحك : شكلنا الاتنين غلطانين بس انت يعني بسم الله مشاء الله عضلات ونا مجيش جمب حاجه عشان كدا وقعت
مالك بضحك : انتي شكلك كارثه
البنت بضحك : كتير بيقولولي كدا .. انا الدكتوره مريم
مالك بابتسامة : دا احنا زمايل بقا
مريم : ليه انت كمان دكتور
مالك : اعرفك بنفسي دكتور مالك
مريم : تشرفنا يا دكتور .. بس مش غريبه اول مره اشوفك
مالك : انا لسه بدأ جديد ممكن عشان كدا
مريم : ممكن انا كمان واخده نبطشيه سهر
مالك بابتسامة : ربنا يوفقك .. طيب بعد اذنك
مريم بابتسامة : هنتقابل تاني
مالك بابتسامة : اكيد
مريم : طيب مع السلامه
مالك : سلام
مالك مشي ركب عربيته وشغل اغنيه لرامي صبري ومالك اندمج في الاغنيه وغني
مالك : اتقابلنا بعد عمر وكان بقالنا سنين كتير .. من يوم فراقنا ماشوفتهاش .. اتقابلنا وقلبي دق وقال ياريتني ايام زمان .. ما بعدت عنها ماسبتهاش .. لينا ذكريات افتكرناها عمري مانساها ومين ينسي اعز الناس
سكت مالك
مالك : مكانتش ليا عشان اسبها .. لحد امتي هتفضل
كدا يا مالك كفايه بقا شوف حياتك
بعد مده طويله وصلو قدام العماره وكان هينزل افتكر اللي حصل بينه وبين سيف
مالك : انزل هتهرب فين يعني
نزل وطلع ولقي يوسف وسيف واقفين قدام شقه يوسف
مالك : مساء الخير
يوسف و سيف : مساء النور
يوسف : ايه يابني برن عليك تليفونك مقفول ليه
مالك : كنت قافله عشان الشغل
يوسف : طيب يلا غير هدومك وانزل
مالك : ليه
يوسف : ما حضرتك لو رديت عليا كنت عرفت .. في حفله كدا
مالك : حفله ايه
يوسف بغرور مصتنع : يعني انا بقيت الرائد يوسف
المنشاوي
مالك بابتسامة : مبروك
يوسف : الله يبارك فيك يا حبيبي
مالك بص علي سيف : مبروك يا سيف
سيف : الله يبارك فيك يا مالك
مالك : طيب عن ازنكم
يوسف بص لسيف بهمس : اتكلم
سيف : مالك
مالك كان طالع علي السلم وقف وبصله : نعم
سيف : انا اسف علي طريقه كلام معاك مكنتش اقصد
مالك بابتسامة : لا ولا يهمك انت عندك حق في كل كلمه قولتها هغير وارجع
مالك طلع شقته
يوسف بص لسيف : ايه دا يابني هي دي طريقه اعتذار
سيف : طيب ما اهو شفت قدامك قالي ولا يهمك
يوسف : قال كدا لانه زعلان لسه من كلامك انت
عارف مالك حساس ازاي بيزعل من اي حاجه ونت
عارف انه بيحبك مكانش متوقع من كدا
سيف : طيب اعمل ايه دلوقتي
يوسف : اطلعله
سيف : طيب تعال معايا
يوسف بابتسامة : لا انا معايا مكالمه
سيف بضحك : اه قول كدا بتطلعني منها عشان تاخد راحتك
يوسف بضحك : امشي يلاا
سيف ضحك وطلع لشقته مالك
ويوسف رن علي سلمي بس مرديتش
يوسف : مبنردش كمان
نور خرجت : ايه بقينا نكلم نفسنا يحضره الرائد يوسف
يوسف بضحك : لاا بس سلمي مبتردش
نور بغمزه : عادي يعني مش فاضيه بتلبس ما لازم تبقا
حاجه غير دي خطيبه الرائد يوسف
يوسف بضحك : اه بعد كدا تتعاكس قدامي
نور بضحك : ممكن برضو انتي عارفها قمر
يوسف بغيره : عشان تبقا ليلتها سودا
نور بضحك : اه يا غيور انت
يوسف بضحك : بس يابت .. فين ماما
نور : جوا
يوسف دخل عند هناء ونور دخلت ورا
………………………..
مالك كان قاعد ماسك صور باباه ومامته بدموع
مالك : وحشتوني حاسس اني وحيد من غيركم مخنوق اووي حاسس الدنيا دايقه عليا مع اني مطلبتش حاجه منها في نفس الوقت قلبي وجعني عشان حبيت من طرف واحد كمل بابتسامة صدعتكم بس مش عارف احكي لمين
مالك ساب الصوره وقام اخد شوار وغير هدومه وكان
بيلبس وباب الشقه خبط خرج وفتح لقي سيف
سيف دخل : ايه ياعم كل دا
مالك : كنت بلبس
سيف : طيب ايه خلصت
مالك : اه خلاص اهو
مالك كان بيظبط قميص البدله سيف قرب منه وظبطه لي وبعدين حط ايدو علي كتاف مالك
سيف : عقبال يوم فرحك والبسك كدا
مالك بابتسامة : أن شاء الله
سيف : متزعلش مني
مالك بابتسامة : انت عبيط ياض انا مزعلش منك انت
عارف انك حبيبي
سيف حضن مالك وبعد شويه بعد عنه وبصله
بابتسامة : يلا بينا طيب
مالك : استني هجيب الفون
مالك اخد الفون ومفتاح الشقه وخرج هو وسيف نزلو
ودخلو شقه يوسف
سيف : مش يلا يا جماعه
يوسف : يلا
كلهم خرجوا ونزلو ويوسف ركب عربيته وسيف ركب
عربيته وهناء ونور ركبو في عربيه مالك كلهم مشيو وبعد وقت وصلو قدام العماره
بعد وقت فارس وسلمي و آيه وشهد نزلوا من العمارة
مالك كان باصص ناحيه الشباك وشاف آيه ابتسم عليها
وعلي شكلها القمر
سلمي ركبت مع يوسف وآيه مع سيف وفارس وشهد
ركبو مع مالك
فارس ركب جمب مالك وشهد ورا
فارس : مساء الخير
الكل : مساء النور
شهد : مساء النعناع
الكل ضحك عليها
فارس بضحك : شوفت حاشرينا كلنا هنا في العربيه عشان الجو يحلو ليهم
مالك بضحك : واحنا نقدر نقول حاجه
فارس بضحك : عندك حق والله
………………………………
سلمي : ايه يا يوسف كل دا تاخير
يوسف : يا قلب يوسف جاهز من بدري بس كنت
مستني مالك
سلمي : كنت مشيت وهو يجي وراك
يوسف : مستحيل طبعا
سلمي : انتو علاقتكم قريبه اوي كدا يايوسف
يوسف : واكتر كمان من واحنا صغيرين واحنا سوا عيلتنا
كانو صحاب اووي واحنا بقينا كدا بس يعني مالك بعد وفات باباه ومامته قرر أنه يسافر كمل تعليمه واشتغل في أمريكا بس سيف فضل هنا
سلمي : هو ايه سبب وفاه اهلهم يا يوسف
يوسف : أهل سيف كان كلهم سوا في العربيه بس باباه ومامته واخته اتوفو في الحادث وابو مالك كان عنده كانسر واخد مده طويله وهو تعبان وبعد خمس سنين اتوفي ومامت مالك مستحملتش خبر موته فا ماتت
سلمي : هما عاشو كل دا ازاي بجد العيله رزق كبير
يا يوسف ربنا يصبر اي حد وحيد
يوسف : يارب يا حبيبي
سلمي : يوسف انت محكتليش اي حاجه عن بابك
يوسف : بابا كان ظابط بس حربيه يعني كان شغله مهمات وكدا وفي مهمه كان فيها مرجعش تاني انا مكنتش مصدق
ومامتي انهارت اووي بس نور كانت صغيره بس كانت
حاسه بكل حاجه وحاولت ابقا ثابت عشان مامتي ونور
وكانت فتره صعبه اووي
سلمي : هي نور كان عندها كام سنه
يوسف : خمس سنين انا اللي ربتها دي بنتي قبل
ما تكون اختي
يوسف نزلت دمعه منو ومسحها بسرعه
سلمي : يوسف انت كويس .. يوسف وقف العربيه
يوسف وقف وفضل باصص قدامه سلمي حطيت ايدها
علي خده ومسحت دموعه
سلمي : يوسف بصلي انت كويس
يوسف بص علي سلمي : كويس هو وحشني بس
سلمي : طيب ليه بتحبس دموعك مداريش ضعفك
قدامي انا حبيبتك
يوسف بابتسامة : انا كويس متقلقيش
يوسف اتحرك بالعربيه وبص لسلمي
يوسف : مقولتليش ايه رايك في الفستان عجبك
سلمي : دا تحفه يا يوسف بجد زوقك حلو
يوسف : انا عجبني واللون عجبني اكتر عشان بحبه
سلمي : هو فعلا لونه حلو .. بس انت لونك المفضل الاسود
يا حبيبي ولاا نسيت
يوسف بضحك : لاا منستش بس حبيت اللون عليكي
عشان كدا انا عاوزك بعدين تجيبي من اللون دا الحاجات
اللي هتلبسيها ليا
سلمي : الهدوم وكدا يعني
يوسف : الهدوم انا هتخارها ليكي بس انا بتكلم علي الحاجات اللي هتلبسيها ليا هدوم النوم يعني
سلمي بصدمه : يوسف
يوسف بضحك : انتي كل ما هتكلم معاكي في حاجه
من دي هتكسفي
سلمي : والله ماكنتش اعرف انك سافل كدا
يوسف بضحك : واهو عرفتي ياستي بس سافل معاكي
بس يعني وبعدين مش احنا هنتجوز
سلمي : لما نتجوز بقا
يوسف : قولي يارب بلاش لما دي
سلمي بضحك : حاضر
………………………………………
عند آيه اللي كانت ساكته وسيف مستغرب سكوتها
سيف : ايه يا توتا مالك
آيه وهي باصه علي الطريق : مفيش
سيف : مفيش ازاي بس .. اقعد مكان الشباك عشان
تبصيلي يعني
آيه بصيت قدامها : اهو
سيف : دا انتي مش طايقاني خالص .. طيب انا زعلتك
في حاجه
آيه بصتله : انت عملت حاجه تزعلني
سيف : لاا
آيه : طيب خلاص يبقا مش زعلانه
سيف : آيه بلاش الطريقه دي
آيه : لا انا عاديه خالص مش بتعامل بطريقه
سيف : طيب ممكن تقوليلي مالك
آيه : ماليش
سيف : آيه هسالك اخر مره
آيه : اخر مره وجاي علي نفسك ليه اوي كدا ما اولع
او اروح في اي داهيه لما انت بتحسب السوال كدا
سيف : انا مش عاوز اتخانق انهارده
آيه : متقلقش يا حضره الرائد انا هسكت خالص اهو
آيه فضلت تبص علي الطريق وسيف باصص عليها
سيف : وبعدين
آيه : انا ساكته اهو متكلمتش عشان منتخانقش
سيف : طيب انا اسف اني مقولتش ليكي
آيه : علي ايه بقا
سيف : يعني مش عارفه
آيه : لاا
سيف : ماشي عشان مقولتش ليكي علي الحفله بس كله عشان اعملها مفاجاه ليكي بس انا غلطان
آيه : اه يعني انت مش عاوز تعملي مفاجاه
سيف : ما انا عملتها ليكي وفي الاخر جات علي راسي
آيه : قول انك مش حابب تعملي اي حاجه
سيف : لاا لاا كدا كتير مقولش تزعلي اعمل مفاجاه تزعلي برضو اعمل ايه طيب
آيه : ممكن تصالحني عادي يعني
سيف : هو انا زعلتك اصلا
آيه : هو انا بتكلم مع مين مش عاوزه حاجه منك
سيف بضحك : خلاص متزعليش طيب
آيه : مش زعلانه
سيف : طيب هصالحك لما تخلص الحفله
آيه : اشمعنا
سيف بضحك : مش بتقولي مش بتعملي اي حاجه
سبيني افجائك
آيه بابتسامة : ماشي
وبعد وقت كانو وصلو
سيف وآيه نزلو ومالك وفارس وهناء وشهد ونور نزلوا
مالك : هو يوسف فين
سيف : مش عارف كان ماشي ورانا
فارس : طيب حد يرن عليه
سيف رن علي يوسف ورد عليه
سيف : فينك
يوسف : خلاص دقايق واكون عندك
سيف : ماشي
سيف قفل مع يوسف
سيف : جاي في الطريق تعالو ندخل قدامه
نور كانت بتبص علي فارس اللي عامل نفسه مش واخد
باله بس هو نفسه يبص لملمحها اللي وحشاه
كلهم دخلو ورحبو بيهم كلهم وقعدو كلهم علي ترابيزه سوا
وبعد وقت يوسف كان وصل ونزلو وفتح الباب لسلمي
ومسك أيدها ودخل الحفله والكل بص عليهم والصحافيين فضلو يصور ويوسف بص لسلمي بحب وبعدين مشي يوسف ساب ايد سلمي عشان يقعدو بس لقي سلمي ماسكه في ايدو
يوسف : ايه يا حبيبتي
سلمي : مش عارفه بس مش عاوزه اسيب ايديك
يوسف بضحك : يعني دلوقتي اللي مش عاوزه تسيبي أيدي في الوقت الغلط دا
سلمي بضحك : حظك كدا
يوسف بضحك : طيب اقعدي يلا ونا شويه وراجع
سلمي بلهفه : رايح فين
يوسف : متقلقيش يا حبيبتي هبقا قصادك هنا
سلمي : ماشي
سلمي قعدت مع البنات
يوسف : سيف مالك فارس تعالو
الشباب كلهم قامو وراحو وفضلو يتكلموا مع الظباط
سلمي اللي كانت باصه علي يوسف
شهد : مالك يا بت كنتي مكلبشه في الواد كدا
سلمي بدون وعي : اعمل ايه مش عاوزاه يبقا بعيد عني
آيه بضحك : ايواا
نور بضحك : دا احنا اتقدمنا اووي
شهد بضحك : اوي اوي داي باصه علي الواد مش قادره
تشيل عنها من عليه لحظه
سلمي بضحك : خلاص بقا بتحرجوني
هناء بضحك : بس يابت انتي وهيا سيبو سلمي تعمل اللي هي عوزاه
سلمي بضحك : حماتي حبيبتي
نور بضحك : انتي كدا بتقويها عليا يا ماما ونا كنت ناويه اعمل اخت جوزها عليها
سلمي بضحك : لاا ما خلاص حماتي وجوزي في صفي بقا
شهد بضحك : اه يا سلمي هتبقي وليه قادره
البنات فضلو يضحكو وسلمي بصيت علي يوسف لقيته بيبصلها وهو رافع حاجبه فا حطيت أيدها علي بوقها
ويوسف ضحك عليها
فارس زهق من الوقفه من استئذان منهم ومشي بعيد وطلع سيجاره وحس بايد علي كتفه لف يشوف مين ولقي نور بصلها ورجع بص قدامه
نور : فارس
فارس مردش وفضل يشرب من السيجاره
نور : انا عارفه انك زعلان مني انا اسف انا مكنتش عارفه بقول ايه مكنتش اقصد كل دا انا قولت كدا عشان بحبك مكنتش متخيله تبقا مع وحده غيري
فارس بصله : خلصتي
نور : فارس انت بتكلمني كدا ليه عارفه اني غلطانه
بس والله مقصدش
فارس : كل واحد يشوف حياته زي ما قولتي
نور : قولت كدا من وجعي بس لما عرفت الحقيقه
مش عاوزه اشوف حياتي من غيرك
فارس : خلاص مالهوش اي لازمه الكلام دا
نور بدموع : فارس انت بتقول ايه هو انت بطلت تحبني
فارس بصلها : اه .. عن ازنك
فارس مشي ونور فضلت تبص عليه بدموع
يوسف كان واقف مع اللواء ايمن وجات بنت وقفت معاهم
جيسي : بابي الحفله ممله اوي
اللواء ايمن : انا قولتلك متجيش
جيسي بصت علي سيف : اوو زي بتوع السيما عضلات ووسامه
سيف بهمس ليوسف : البت بتشقطك رسمي
مالك بضحك : دا سلمي هتعملك كفته
فارس بضحك : مسيلي عليك
يوسف بابتسامة : شكرا
جيسي حاطيت أيدها في ايد يوسف : لاا شكرا ايه انت تعملي جوله ونتكلم سوا بدل المملل دا
اللواء ايمن : جيسي مينفعش كدا احنا مش في امريكا
جيسي : بابي بلاش الكلام دا وبعدين هو معترضش
اللواء ايمن : معلش يا يوسف بس بنتي اخدت مده كبيره
في امريكا في دا تصرف طبيعي بنسبالها
يوسف بابتسامة : ولا يهمك يا سيادة اللواء
جاسيكا : اوو اسمك يوسف لا حلو اووي يلا بينا
يوسف مشي معاها
سيف بضحك : انا مش مطمن
مالك بضحك : والله صعبان عليا الواد مش عارف يقول لاا
فارس بضحك : المشكله مش هنا المشكله هناك
الشباب بصو علي البنات وضحكو
شهد : بت يا سلمي
سلمي : في ايه
شهد : هو مش دا يوسف الي البت ماسكه في ايدو دي
سلمي بصيت علي يوسف وشافته بيضحك مع جيسي وحسيت بغيره كبيره فضلت تبص عليه وبعدين قامت
راحت عنده
نور : لا تعجبني راحت تجيبه بدل ما كانت مشيت
آيه بضحك : حاسه انها هتجبها البت من شعرها
شهد بضحك : استنوا هنشوف
عند سلمي كانت رايحه عند يوسف ويوسف شافها
يوسف : يارب عدي اليوم دا علي خير
سلمي بابتسامة : هيعدي يا حبيبي هيعدي
جيسي : ونتي مين بقا
سلمي : انا مين بقا يقولك يوسف الي انت ماسكه في ايدو
يوسف نزل راسه وهو حاسس ان هيحصل مشكله
سلمي مسكته من دقنه ورفعت راسه : لاا يا حبيبي دي متنزلش
عند البنات و الشباب
كانو باصين عليهم وميتين ضحك
شهد بضحك : انا عاوزه اروح هناك المشهد بدون صوت
آيه بضحك : انا حاسه سلمي عاوز تضرب يوسف
نور بضحك : اه ما هي ماسكه نفسها بالعافيه
سيف بضحك : نظره الواد بيقولي انجدني
مالك بضحك : ادعوله يا جماعه
عند يوسف
جيسي : مين دي يا يوسف
يوسف بص لسلمي : دي سلمي
سلمي : والله هو انا بقولك قولها اسمي .. بص لم الدنيا
عشان وربنا لو البت دي ما سابت ايديك ومشيت من
جمبك متتفجاش من اللي هيحصل
جيسي : انتي مجنونه بعدين انا شوفته الاول لو عاجبك قولي بدل الكلام اللي بتقوليه مش مفهوم دا
سلمي : اه يعني انتي مدايقه عشان شوفتيه الاول طيب
ما بالك أنه بتاعي اصلا واجي الاقيه معاكي
جيسي : بقولك ايه امشي من هنا
سلمي قربت من جيسي ومسكت أيدها : سيبي ايدو
جيسي ماسكه ايد يوسف وباصه علي سلمي
سلمي : بقولك سيبي ايدو
سلمي ضغطت علي ايد جاسيكا وجاسيكا اتوجعت
وسابت ايد يوسف
جيسي : انتي مجنونه
سلمي : مشوفتيش جنان لسه
سلمي مسكت ايد يوسف وبعدته عن جيسي وحطيت
أيدها في ايدو : بيبي قولها انا ابقا مين
يوسف : خطيبتي وقريب هتبقا مراتي
سلمي : تصدق جواب احلا من اللي كنت عاوزاه
جيسي : ايه دا ازاي
سلمي : زي ما سمعتي .. عن ازنك بقا عشان يوسف
مبيحبش الوقفه كتير
سلمي مشيت مع يوسف لحد ما وصلت عند الترابيزه
وسابت ايدو وقعدت ويوسف فضل واقف باصص علي
سلمي
سيف بضحك : ايه يا عمهم
يوسف : ايه
مالك بضحك : انت كويس
يوسف : مش عارف
فارس بضحك : انا خايف عليك والله
يوسف : متقلقنيش ياعم
وبعد وقت طلع اللواء ايمن علي المسرح
اللواء ايمن : مساء الخير احب اشكر كل شخص موجود
في الحفله وطبعا احب اشكر الرائد يوسف و الرائد سيف الحفله دي معموله مخصوص عشانهم واحب دايما اشوفكم من نجاح لنجاح باذن الله
يوسف وسيف طلعوا علي المسرح
يوسف : مساء الخير .. الحمدلله النجاح دا كان بفضل ربنا واحب اشكر اللواء ايمن علي ثقته فيا واحب اشكر عيلتي اللي موجوده معايا انهارده وشكرا
كل الموجودين سقفو ليوسف
سيف بضحك : والله يا جماعه انا مش عارف اقول ايه
بس اشكركم انك جيتو تفرحو معايا
الكل ضحك عليه وسقفوله
واللواء ايمن سلم جايزه ليوسف وسيف وأتصور وبعدين رجعو قعدو وبعد وقت قامو خرجو وكل واحد ركب عربيته
وسيف اخد آيه يخرجها
…………………..
في عربيه يوسف كان بيبص لسلمي اللي ساكته وجواه
قلق كبير من سكوتها
يوسف وقف العربيه قدام البحر
يوسف : سلمي .. سلمي انتي ساكته ليه
سلمي : لاا مفيش ممكن تمشي بقا
يوسف : حد يمشي ويسبب البحر والجو الجميل دا
سلمي : اه انا
يوسف : طيب تعالي ننزل
سلمي : انا عاوزه اروح
يوسف : سلمي عشان خاطري
سلمي : عاوزه اروح يا يوسف
يوسف : حاضر
يوسف مشي وبعد وقت وصلو قدام العماره
يوسف : سلمي انا عاوز اقولك
سلمي قاطعته : تصبح علي خير
يوسف مسك ايد سلمي وسلمي بصتله وشالت ايدو
من علي أيدها ونزلت وقفلت الباب جامد
يوسف : بعد قفلت الباب دي متطمنش خالص
وصلت عربيه مالك وفارس نزل وسلمي مسكت ايد
فارس وطلعت
يوسف بصلها ومشي وبعد وقت وصل قدام العماره
ولقي مالك وصل ونزلت نور وهناء
نور طبطت علي ايد يوسف : قلبي معاك
هناء : ايه اللي انت عملته دا يا يوسف
يوسف : يا ماما والله ما قدرت اقول حاجه
مالك بضحك : انا شوفت الواد يا نونا مسكين كان هيعيط
يوسف : انا طالع يا جماعه
نور : انا صعبان عليا يوسف اووي
مالك : البت عندها حق برضو يعني تشوف خطيبها مع
وحده تانيه انتي لو مكانها كنتي هتعملي ايه
نور : دا انا اكله بسناني
مالك بضحك : يا واد يا شرس انت
نور بضحك : طيب يلاا نطلع
نور وهناء طلعوا الشقه ومالك طلع شقته
………………………………………
عند يوسف كان ماسك الفون ورن علي سلمي
ومرديتش فتح الواتساب وبعتلها فويس
يوسف : عشان خاطري ردي عليا عارف اني غلطان بس متسبنيش كدا سلمي انا بحبك
ساب الفون ودخل الحمام ياخد شاور وطلع مسك الفون
بس سلمي مرديتش عليه قفل الفون ونام
………………………………………..
مراد كان قاعد وافتكر كلامه مع سوزان
Flas bak
مراد : عارف انك زعلانه مني بس انا اسف خلاص يا ملوكتي هنتجوز ومفيش حاجه هتوقف في طرقنا كما بضحك اسف اسف اتكلمت كتير ومش مديلك فرصه تتكلمي
سوزان : ومين قالك انك هتجوزها
مراد : ممكن اتكلم معاكي شويه حضرتك
سوزان : لاا وابعد عن بنتي احسن ليك وهي هتجوز اصلا رجولتك تسمحلك انك تكلم واحده مخطوبه
مراد : حضرتك اللي بتقوليه دا غلط ملك مش هتجوز حد
سوزان : بقولك ايه انا قولتلك اهو ابعد عن بنتي ولو مبعدتش عنها انا هقول لأهلك انك بتلحق بنتي وهعملك فضيه واللي ما يشتري يتفرج
مراد : حضرتك انتي ليه مش عاوزه تفهمي انا وملك بنحب بعض
سوزان : بنتي مبتحبش حد ومشوفش رقم بيرن عليها تاني
مراد كان هيتكلم سوزان قفلت في وشه
Flas bak
شهد : مراد
مراد : ايه
شهد : ايه يابني سرحان في ايه
مراد : لاا مفيش انا هدخل اوضتي
نجلاء : انا حاسه في حاجه حصلت مع مراد
احمد : اكيد ضغط الشغل
نجلاء : لاا دا م ضغط شغل اول مره يبقا كدا يا احمد انت مش شايف من وقت ماجي وهو حزين كدا امنا هقوم اشوفه
شهد : ماما سبيه شويه لوحده
نجلاء : هو انتي عارفه حاجه يا شهد
شهد : لاا يا حبيبتي بس هو اكيد لو حابب يحكي كان حكي
احمد : شهد معاها حق سبيه دلوقتي يا نجلاء
شهد قامت راحت اوضه مراد ولقيت الباب مفتوح
شهد : اول مره تسيب الباب مفتوح
مراد : ما اختش بالي
شهد : مالك يا مراد
مراد : انهارده فارس قالي ان عمو محمد وافق علي جوازي من ملك
شهد بفرحه : طيب بذمتك خبر حلو زي دا ونت زعلان
مراد : كلمتها عشان اقولها مامتها رديت عليا وقالتلي ابعد عن بنتي ومش موافقه
شهد : طيب مجربتش تتكلم معاها ليه
مراد : جربت كتير وفي الاخر قفلت في وشه
شهد : انا عارفه الوليه دي مش هتجبها لبر
مراد قعد علي الكنبه وغمض عيونه شهد قعدت جمبه
شهد : معلش يا حبيبي اكيد كل حاجه هتبقا بخير بس انت متبقاش كدا
مراد : اكيد عملت حاجه في ملك
شهد : اكيد مش هتعمل حاجه وحشه في الاخر دي بنتها
مراد : انتي مش عارفها كويسه ملك حكتلي كتير قد ايه هي قاسيه معاها ومش معقول بعد ما عرفت علاقتنا مش هتعمل فيها حاجه
شهد : خير ان شاء الله يا حبيبي
………………………………….
عند سيف اللي كان خرج آيه وبعدين وصلها
سيف بابتسامة : انبسطتي
آيه بضحك : اووي بصراحه
سيف بضحك : عشان تشوفي مفاجاتي بقا
آيه بضحك : طيب يلا سلام
سيف بابتسامة : يبقا كلميني
آيه : حاضر
آيه نزلت وسيف مشي وايه طلعت شقتهم وفتحتلها زينب
زينب : مجتيش مع فارس وسلمي يعني
آيه : سيف خرجني يا ماما بس فارس كان عارف
زينب : طيب ادخلي غيري هدومك
آيه : هي سلمي فين
زينب : دخلت اوضتها من وقت ما جات وكان شكلها مدايق هو ايه حصل
آيه : مفيش يا ماما
زينب : هو انا اسال فارس يقولي مفيش واسالك تقولي مفيش
آيه : اكيد حاجه ما بنها وبين يوسف
زينب : طيب اخلي شوفيها
آيه : حاضر
آيه راحت اوضه سلمي لقيتها قاعده علي السرير
آيه : انتي لسه صاحيه
سلمي : زي ما انتي شايفه
آيه بضحك : ليه مدايقه دلوقتي دا انتي خليتي البت تخاف منك
سلمي بسخريه : دا عشان مسكتها بس لو مروحتش كان فضل معاها عادي
آيه : سلمي بس انتي عارفه يوسف بيحبك
سلمي : اه اووي كمان ما اهو كان باين في الحفله
آيه : طيب انتو متكلمتوش تاني سوا
سلمي : حاول يتكلم معايا بس انا سبته ومشيت ورن عليا
آيه : طيب ليه كنتي فهمتي منو اللي حصل
سلمي : مش عاوزه اتكلم معاه
آيه : طيب اهدي كدا وبكرا اتكلمي معاه
سلمي بصتلها : انا مش مجنونه عشان اهدي يا آيه
آيه : والله مش قصدي كدا نامي دلوقتي وبلاش تفكير
سلمي : حاضر
آيه : يلا تصبحي علي خير
سلمي : ونتي من اهله
آيه خرجت وراحت اوضتها وغيرت هدومها وبعدين رنيت علي سيف
سيف : دا قولت انك نمتي
آيه : لاا بس كنت بتكلم مع سلمي
سيف : هي كويسه دلوقتي
آيه : هي هاديه خالص بس مدايقه اوي
سيف : طيب انتو ليه البنات كدا
آيه : كدا ازاي
سيف : يعني دايما بتشوفو كل حاجه زي ما انتو عاوزين بس
آيه : بص يا سيف انا لما اشوف خطيبي وحبيبي مع وحده وماسكه ايدو طبيعي هتجنن طبعا يعني انتو الرجاله ممكن تقبل خطيبتك تقف مع واحد
سيف : لاا طبعا دا يبقا اخر يوم ليها
آيه بضحك : طيب اهو مقولتش من عندي
سيف بضحك : بس لو شوفتي وش يوسف لما البت مسكت فيه
آيه بضحك : ما انا كنت مركزه
سيف بضحك : بس مش عارف ليه مسكت في يوسف بس
آيه : قول انك كنت عاوز تمسك فيك انت كمان
سيف بضحك : لاا لاا مش عاوز
آيه بضحك : ايوا كدا .. طيب بقا انا هروح انام
سيف : تصبحي علي خير يا توتا
آيه : ونت من أهله يا سيف
…………………………………
صباح جديد في بيت فارس الكل كان متجمع وفارس خرج من اوضته وراح الريسبشن وكان موجود يوسف وسيف ومالك ونور وهناء وشهد ومراد وسلمي وآيه وزينب ومحمد وسوزان وملك
فارس : صباح الخير يا جماعه انا عارف انك مستغربين انا مجمعكم كلكم هنا ليه بس انا قررت اتجوز
يوسف بابتسامة : ايه الخبر الحلو دا
سلمي بابتسامة : ومين بقا العروسه
فارس بابتسامة : هي موجوده هنا
نور قلبها دق وآيه بصتلها
آيه بضحك : اجمدي كدا
شهد : هي مين بقا ياعم فارس
فارس بص علي نور وبعدين بص علي ملك : تبقا ملك
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية عانيت لأحبك)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)