رواية غرام العيسى الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسماء السيد
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية غرام العيسى الفصل التاسع عشر 19 بقلم اسماء السيد
البارت التاسع عشر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت في الصالون
عيسي:خلاص ياجماعه الفرح الجمعه الجايه يعني بعد اربع أيام
دياب بفرحه:تسلملي يااحلي عيسي في الدنيا
عيسي بضحك:والله انتا عبيط
يوسف بمرح:ياحبيب قلبي انا مش عارف لو كنت مت كنت هتجوز ازاي الحمد لله انك مموتش دلوقتي
عيسي بدهشه:يعني أموت بعد متتجوزو
دياب ويوسف في نفس واحد:ااه
عيسي بغيظ :كدا ياكل*ب منك ليه ماشي تب معنديش بنات للجواز
يوسف بخوف:لاء ياعيسي دا انتا حبيبي دا انا مكنتش عارف اعيش من غيرك ابدا انما لو عاوز تلغي جوازه دياب انا معنديش مشاكل
دياب بصدمه تشرشح*ه:نعمم ياروح امك مين دا الي يأجل انا هتجوز البت دي يعني هتجوزها فاهميين
رحمه :بس يا كل”ب انتا وهوا اتهدو واترزعو في جمب البنات ميتين من الضحك بدل الكسوف يامنيل انت وهوا
يوسف ودياب بصو علي مريم ونور لقوهم ميتين من الضحك
دياب بغيظ:انتي بتضحكي علي ايه
مريم بتوتر :انا لاء مفيش حاجه بضحك علي نور
يوسف:وانتي يا اختي بتضحكي علي ايه
نور بضحك:هههه بضحك علي خيبتي هتجوز واحد مجنون هههه
الجميع ضحك حتي دياب معاد يوسف الي بصلها بغيظ
تفيده :ياحبيبتي يابنتي
عيسي برفعه حاجب:في ايه
روحيه بخبث:غرام نامت
عيسي :بجد نامت…. وبص عليها لاقها نعسانه في حضنه وابتسم بخفه
مصطفي:اكيد محستش بلأمان وعرفت تنام غير وسطينا
عيسي بإبتسامه :عن اذنكم انا هطلع انيمها وهنبقا ننزل علي العشا…… وشالها وطلع
عامر بضحك:عرفت توقعه بنت اللذينه هههه
الجميع ضحك وعيسي طلع فوق
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
عند سليمان
كان في مكتبه هوا ومنصور وبيتكلمو في حاجه عن السوق وبيعدو فلوسهم
منصور بسعاده:كدا احنا طالعلنا مكاسب الشهر دا 12مليون
سليمان بضحك:مش قولتلك بكرا تروق وتحلي الحمد لله ان الزف”ت عيسي بعد عن طريقي وودع
منصور:فعلا دا كان واكل السوق كله في كرشه لوحده ومكنش سايبلنا غير الفتافيت بس عيسي كان بيكسب دول في يومين ياباشا
سليمان بغيظ:اهدا عليا واحده واحده هجيب اكتر واكتر وهبقا اكبر من عيسي وعيله الهواري كلها
منصور:ماهوا كامل الهواري فلت منها المره الي فاتت عامل زي القط بسبع أرواح
سليمان بضحكه خبيثه:وسامي راح فين لازم نخلص النهاره او بكرا
منصور بخبث:عيب عليك يا باشا كله تمام
وخبط كاسه في كاس سليمان وضحكو بشر
قاطعه رنه تليفون منصور وكان احد الرجال الي بيرقبو قصر الهواري
منصور :اممم في جديد
احد الرجال:الحق يامنصور بيه
منصور بقلق:ايه في ايه
الراجل برعب:عيسي الهواري رجع
منصور بصدمه:ااايه مين الي رجع
الراجل بتوتر:والله زي مابقولك كدا عيسي الهواري عايش ماماتش
منصور بتوتر:رجع ازاي وامتا
الراجل برعب:معرفش بس هوا لسا راجع من حوالي تلت ساعات انا خايف انا والرجاله وهمشيي
منصور:اياك تمشي فاهم
الراجل:بقولك عيسي الهواري رجع تقولي اقعد دا ممكن يقتلني في لحظه دا مبيرحمش ولو عرف اننا ناوين علي…… هيقتلني
منصور بخوف:تب اقفل ومتمشي خليك بس بعيد وهكلمك تاني دلوقتي…. وقفل الخط
…………
سليمان بقلق:في ايه مين الي رجع يامنصور
منصور برعب:عيسي الهواري
سليمان بصدمه:مييين عيسي….. الكاس وقع من ايده واتكسر
منصور بخوف:ااه عيسي طلع عاييش
سليمان بخوف:ازاي عايش ازاي
منصور بتوتر:عيسي لو عرف الي حصل في ابوه بسببنا والي حصل في السوق والمخازن مش هيسمي علينا
سليمان برعب:عندك حق دا عيسي هي. هي. هيقتلني لا لا انا لازم اتصرف
منصور بعصبيه:نتصرف في ايه بقا يا باشا كل شويه كنت بحزرك وانتا متسمعليش… وسابه وخرج
سليمان اترعب لدرجه انه عيط من الخوف لانه عمل حاجات كتير محدش يعرفها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في جناح عيسي وغرام
دخل عيسي وحط غرام علي السرير ودخل جاب بيجامه وغيرلها هدومها وهيا نايمه في العسل ابتسم عليها وباس راسها ودخل الحمام
……… بعد مده بيطلع عيسي من الحمام لابس بنطلون بس واتجه لسرير ونام جمب غرام واخدها في حضنه وحس انه مرتاح البال ونام بطمأنان
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في مكان مجهول
كان ساره وبسمه قاعدين قصاد دجا*ل كبير
الدجا*ل:جايه في ايه
بسمه بحقد:عاوزه أكره واحد في مراته واحببه في بنتي
الدجا”ل:اممم وبعدين بس دا هيكلفك كتير دا مش ليا دا لأسياد
بسمه بغل:هعطيك الي انتا عاوزه بس عاوزه اشوف النتيجه في اسرع وقت
الدجا*ل :اسررع حاجه بعد اسبووع
بسمه:مش كتير
الدجا”ل:دي اسرع حاجه معاكي حاجه من أطرهم..
بسمه بتوتر:ااه معايا اتفضل…… وطلعت ملابس داخليه من ملابس غرام ومن ملابس عيسي
الدجا”ل:تمام انتي عاوزاه يحب بنتك دي
بسمه:ايوا دي عاوزه يعشقها ويكره مراته
الدجا*ل :اسمه مراته ايه
بسمه بغل:غرام حسن عامر الهواري
الدجا”ل:امممم تب روحي انتي وتعاليلي بعد ست ايام
بسمه:من عيوني هتحتاج كام اجيبه معايا وانا جايه
الدجا*ل بطمع:100الف بس
بسمه بدهشه:بس ااه تمام لو جابت مفعول هعطيلك اكتر
وخرجت هيا وساره
ساره بخبث:تفتكري هيجيب مفعول
بسمه :اكيد دا أحسن دجا”ل في بر الصعيد كله
ساره:يارب ينجح
بسمه بضحكه خبيثه :كل حاجه هتمشي بكيفي انا ههه
وضحكو بشر ومشيو متجهيين للقصر
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
في المساء
في جناح عيسي
صحيت غرام ولقت عيسي حضنها جامد لدرجه انها مكنتش عارفه تتحرك
غرام:عيسي ياعيسي
عيسي بنوم:اممم
غرام:عاوزه اقوم
عيسي فك ايده وهيا اتحررت وقامت ولسا هتمشي عيسي مسكها من ايدها وشدها لعنده وقعت في حضنه
غرام بخجل:عيسي
عيسي بحب:عيون عيسي وقلب وروح عيسي
غرام:ممكن تسيبني اقوم
عيسي:تؤتؤ عاوز مقابل عشان تقومي
غرام بعدم فهم:مقابل؟! مقابل ايه
عيسي بضحك:بوسيني مثلا!
غرام بدهشه:لاء عيب مستحيل
عيسي:يابنتي هوا ايه الي عيب انا جوزك
غرام بكسوف: بردو عيب
عيسي بعند:خلاص مش هتقومي غير لما تبوسي*ني
غرام باسته من خده بسرعه ولسا هتقوم مسكها اكتر
غرام:ايه تاني
عيسي برفعه حاجب :وانتي كدا بوستيني
غرام:ااه في ايه
عيسي بتوهان: البوسه مش كدا كدا…. وباس”ها بحنيه
بعد شويه بعد عنها وهيا خدودها احمرت وهوا ابتسم
غرام بكسوف:ياقليل الادب…. وضربته في صدره بخفه وجريت علي الحمام وهوا انفجر في الضحك علي كسوفها
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
تحت علي العشاء
كان الجميع متجمع علي العشاء
نزل غرام وعيسي
عيسي:مساء الخير
رحمه:مساء العسل عليك ياقلب امك
عيسي قرب منها وباس راسها واتجه للكرسي
تفيده:عملتلك احلي بشاميل يا حبيبي
عيسي بإبتسامه :تسلمي يامرت عمي
بسمه :معرفتش انتا لسا عايش ازاي ياعيسي يا ولدي
عيسي بخبث:لاء عادي ياخالتي مكنتيش عاوزاني ارجع ولا ايه
بسمه بسرعه وخوف:لاء يا ولدي انا كنت هموت علي فراقك ياحبيبي
عيسي:ااه معلش…. سكتت بتوتر
………… بعد مده خلصو العشا وعيسي قام اتجه لمكتبه وغرام بقت تلم السفره معاهم
في المكتب كان قاعد عيسي بيشرب سيجار*ه وبيفكر في حاجه قطع تفكيره خبط الباب
عيسي:ادخل
اتفتح الباب ودخل كامل وعيسي طفي السيجاره احتراماً لابوه
عيسي بقلق:في حاجه يا أبوي
كامل بتوتر :لاء عادي كنت عاوز اتكلم معاك شويه
عيسي:افضل اقعد
قرب كامل وقعد علي الكنبه المقابله لعيسي
عيسي:في حاجه ولا ايه انتا كويس
كامل:اه كويس ياولدي الحمد لله بس كنت عاوزك في حاجه
عيسي:اتفضل ياابوي
كامل بتوتر:كنت عاوزك تسامحني عن الي حصل زمان
عيسي بضيق:والله هوا انا
كامل بسرعه :انا مش عاوز ردك دلوقتي انا عاوزك تفكر وترد عليا العمر معتش فيه كتير ياولدي والموضوع مش مستاهل انا عارف اني غلطت بس عارف كمان ان قلبك هيكون حنين علي ابوك.. عن اذنك ياولدي
وقام خرج بهدوء
عيسي رجع براسه لورا ولع سيجاره وقعد يفكر يعمل ايه
وووو……..
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
استوووب
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية غرام العيسى)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)