روايات

رواية خيانة على ورق الفصل الثاني 2 بقلم نور الشريف

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية خيانة على ورق الفصل الثاني 2 بقلم نور الشريف

 

 

البارت الثاني

 

 

البارت التاني
صرخت بأعلي صوتي أنا سقطت حضنتها أمه وبكت بدموع يا مرارك يا بنتي
كنت حسه بكل حاجة حواليا
حسه أن اقدر اقوم وامشي بصيت علي فستاني .. اللي مليش حق فيه
مكنتش عارفه رجلي هي اللي بتوجعني ولا الدم اللي بينزل مني ولا قلبي من كلامه وأنه اتخلى عني يوم ما عرفت إن حامل ..
حاولت أقف الفستان تقيل والضغط اللي علي بطني كان مؤلم لدرجة كبيرة سندت علي السلم وحاولت أمشي وانا بمشي
حسيت بحاجة بتنزل مني ومتعلقه فيا وأثر رجلي بقت د’م
ما تنطق يا جاسر البنت دي مراتك ولا لاء ؟!
اه وعد تبقى مراتي .. حسيت روحي رجعت ليا تاني لفيت ظاهري بوجع وصرخت بوجع ..
بطني وفجأة فقدت الوعي
نزل جاسر بخوف شالها وطلع بره البيت وعيونه جت علي أيده و فستانها اللي بقا خليط بين الأبيض و الاحمر
حتي حبة التطريز اللي عليه بقا لونه احمر و بيس’قط نقط د’م
كله خرج وراه من الرعب علي حالتها ومامته اللي قلبها اكلها كأنها قطعة منها خالي بالك منها يا جاسر خليها في عيونك يا حبيبي
حطها في العربية وساق بسرعة كبيرة علي أقرب مستشفي مسك كف إيدها يطمنها برهبه و الحكاية اللي حصلت بتتعاد جواه ساب أيدها
وجواه شعور مختلف بين الحب و الكره عدا نص ساعة وصل المستشفي ودخل شالها علي أيده وقال بحزن
المدام س’قطت و هي بتقع من علي السلم اتلوت رجليها ..
نقلوها غرفة العمليات وانقلب الممر و الدكاتره تسأله واكتر سؤال اتساال ليه ؟
انت حما’ر ازاي تعمل فيها كدا ليلة الدخلة المدام حالتها متدهورة جدا
أفندم بس النهاردة مش ليلة الدخلة.. في نفس الوقت لقى صحبه جاي وكان لابس بدله و بيبص لجاسر بتوتر .. هي وعد كويسة
مشي جاسر بعيد عنه بص أسد علي الباب وبعد نظره بغضب و راح ليه .. انت ازاي تعمل فيها كدا ازاي تلمس مراتي يا حقير
ولسه هيضر’به مسك جاسر كف أيده بستهزاء .. انت عايش في جحيم الواقع يا أسد
وعد مش مراتك ولا هي بنت وكمان دي مراتي
وعد كمان مش بتحبك ولا انت بتحبها
انت طماع بتبص للي في إيد غيرك وياريت تلزم حدودك عشان متروحش في ستين داهية
أنا مش بتهدد يا جاسر و بعدين مين قالك أن أنا و وعد مش بنحب بعض أحنا بنعشق بعض ابقى اسالها اهو اولى من أنك تفضل عايش في وهم حبها ..
نار الغيرة شعللت في قلبه ضربه كف علي وشه بعصبية: لسانك ده لو جبت سيرة مراتي تاني هقطعه ليك سامع …
قعدوا اربع ساعات بره في انتظار خروج الدكتور مفيش بينهم لا سلام ولا كلام ؟!
فجأة خرج الدكتور بهدوء .. الحالة كويسة جبسنا رجليها والطفل كويس في حالة مستقرة أما حالة النز’يف المدام متعرضة لعنف شديد اثر ضر’ب وفي جروح عميقة متعلجتش
إحنا علجناها وللاسف الواقعه عملتلها نزيف والحمدلله الطفل بخير ..
كلام الدكتور خلي جاسر في حيرة كبيرة .. معقوله الد’م ده بسبب جروح من واقعه ..
بص اسد لجاسر بتوتر وقال :ـ سمعت اللي سمعته ؟
أنت اللي عملت فيها كدا يا جاسر لما كانت مراتك .. أظن أنك كنت معذبها بشكل ده .
جاسر تجاهل كلامه و دخل ليها كانت بتفوق من البنج لحد ما فتحت عينها أول ما شافت أسد قامت بسرعة و اتفضت بتعب وقعت علي جاسر ومسكت فيه بشدة
خليه يطلع بره يا جاسر مش عايزه أشوفه
وقعت في حضنه و حست بأمان وغمضت عيونها و راحت في النوم
عدلها بهدوء ومسك إيدها وقعد جمبها يطمنها كانت هادية زي الملايكة أسد كان واقف في نص هدومه .. معرفش هي خايفة مني ليه كدا بس أنا معملتش حاجة ؟
خوف أسد شكك جاسر فيه وعشان جاسر ظابط حب يوقعه في الكلام بس بهدوء …
أنا عارف أن وعد بتحبك يمكن اتخيلت أن مكانك وحضنتك انت وهي لسه بتفوق من البنج ؟!
انت مرتبك ليه يا صحبي أهدى عيون أسد كانت بتاكل كل أنش في وعد
حس جاسر بغيرة وشده من أيده و خرج بره بغضب
فجأة لكمه في وشه بضيق .. عيونك لو جت عليها تاني هقلعهم ليك دي مراتي ..
وبعدين يا جاحد بتزور ورق و تتجوز واحده متجوزة دي لو مهربتش كانت ما’تت بين إيدك قول لأهلها انك حقير و أنها تبقى مراتي
أما موضوع الخيانة ده أنا اكتشفت النهاردة يا صحبي إنك خاين و بتلعب معايا وانا زي الغبي صدقتك وقلت إنك صحبي ..
أبتسم اسد أبتسامة صفرا وكلها غل .. وطلع صور ل وعد وهي مش لابسه وحطهم في إيد جاسر بس مراتك حلوة اوي مزة تجنن أي راجل عليها
أنا شايفها نايمة قدامي دلوقت ومش قادر امسك نفسي.
مسك جاسر الصور وبلع ريقه وكل صورة تولع في قل’به اكتر لحد ما انفجر في أسد و ضربه لدرجة أن وشه بقا بينزف جت الدكاترة
اخدته من أيده ومشيوا وجاسر فضل يقطع في الصور و يصرخ ويدوس عليها
عيطت بقهر ونزل علي الارض بتعب
مين عمل فيكي كدا يا وعد
دخل ليها وهو في حالة إنهيار قرب منها وبدأ يزعق لدرجة أنها صرخت من الضغط
وقالت بحزن و وجع
هو يا جاسر يتبعععععع
رأيكم يا شباب وحشتوني موت الموت اتوقعوا كدا هدخل كلية إيه كومنت ولايك …
بقلمي نور شريف
خيانة علي ورق

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *