رواية عانيت لأحبك الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمة محمود
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية عانيت لأحبك الفصل الخامس عشر 15 بقلم فاطمة محمود
البارت الخامس عشر
” روايه عانيت لأحُبك ”
” البارت الخامس عشر ”
” الكاتبه فاطمه محمود ”
– مِن بَين هذا وَذاك وَهؤلاء وَأولئِك “أَحبَبّتُكَ أنّتْ” 🦋.
مالك بابتسامة : آيه انا بحبك
مالك استني آيه ترد عليه بس مفيش رد
مالك : آيه
بعدين بص في الفون ولقي المكالمه قفلت
مالك : معقول تكون ادايقت لما قولتلها بحبك
مالك كان هيرن تاني : لاا بلاش احسن لو رديت عليا
مش عارف هقول ايه اصلا
مالك سكت شويه وفكر انها ممكن مفيش مشاعره
عندها تجاه
مالك : لاا لاا يا مالك متفكرش بالسلبية دي ممكن
تكون معجبه بيا احنا قمر برضو
انهي جملته بابتسامة وفنونه رن وكان عمر
مالك بابتسامة : حبيب قلبي لسه في بالي
عمر بابتسامة : مبتسالش ليه لما في بالك
مالك بابتسامة : والله لسه واصل امبارح ومشغول شويه
عمر : ماشي ياعم بس متشغلش عننا مطول ولا هتيجي
مالك : لا هاجي بكره أن شاء الله
عمر : المستشفى مستنياك يا دكتور
مالك بابتسامة : الاخبار عندك ايه
عمر بضحك : مصطفى مسيطر على كل حاجه
مالك بضحك : مش عارف ليه بحس أنه مغرور وشايف
نفسه اووي لا وكمان بيعمل الي علي مزاجه
عمر بضحك : ما دي الحقيقة يا دكتور اصلا من قبل
ما تيجي انت وهو كدا
مالك بضحك : بتتعمل معاه ازاي يابني دا انا اتكلمت
معاه ومطقتهوش
عمر : نصيبي اعمل ايه .. ماشي تشوفك بكره
عشان ورايا شغل
مالك : انت في المستشفى
عمر : ايوا
مالك : طيب حاله الطفله ايه
عمر : يومين وهتخرج
مالك : هي كويسه يعني ولا لا
عمر : تحت العناية وكل حاجه عندها تمام
مالك : ماشي يا عمر
مالك قفل الفون وراح شقة يوسف
…………………………………………..
عند آيه كانت ماسكه الفون
آيه : مالك
بصت في الفون ولقيت فونها فصل شحن
آيه : يالهووي علي الكسفه الي انا فيها دلوقتي يقول
عليا قفلت في وشه
بعدين سلمي دخلت الاوضه
سلمي : توتااا
آيه : مالك يا بنتي
سلمي بضحك : لا انا بس مبسوطه اوي عاوزه
ارقص من فرحتي
آيه بضحك : اكيد لازم تبقي مبسوطه
سلمي بضحك : مش عارفه بس بجد مش مصدقه يا توتا
آيه بضحك : لا بلاش الدلقة دي تبان قدام الواد بكره
سلمي : هو انا باين عليا اوي كدا
آيه بضحك : امال ايه دا تلاقيهم شكو فيكي برا من فرحتك
سلمي : انتي بتوتريني مش كدا
آيه بضحك : لاا .. ربنا يتم فرحتك بخير يا روحي
سلمي بابتسامة : يارب يا توتا عقبالك كدا
آيه : لاا احنا بدري علي الكلام دا
سلمي بضحك : كلنا بنقول كدا في الاول يجي
الحبيب وكله يروح
آيه بضحك : كل حاجه في وقتها بقا
سلمي بحزن : بس عارفه يا توتا زعلانه اوي علي نور لو عرفت بالموضوع فارس وملك
آيه : ومين هيقولها اصلا وبعدين متقلقيش الموضوع
دا مش هيتم أن شاء الله فارس هيتصرف
سلمي : عندك حق الواد بيحبها برضو مشوفتيش
عصبيتة لما بيقول مقدرش اتجوز حد غير نور
آيه بضحك : رومانسي حتي في زعله
سلمي بضحك : طيب تعالي نكلم البنات
آيه مسكت الفون ورنيت علي شهد
شهد : خير
سلمي : ايه يا جزمه
شهد بضحك : شتايم من اولها
آيه بضحك : انتي الي بتجبيه لنفسك
شهد بضحك : انا قولت ايه بس
سلمي : خلينا في المهم دلوقتي
شهد : الي هو ايه بقا رسيني ع الحوار طيب
آيه : استني هتعرفي كل حاجه
آيه دخلت نور في المكالمه الي رديت
نور بضحك : عروستنا
شهد : ما تفهمونا حاجه
آيه بضحك : انتي بجد مفهمتيش
سلمي بضحك : دي مينفعش معاها تلميحات قوليها
الموضوع علطول
شهد بضحك : الي هو ايه بقا
نور بضحك : مرات اخويا يا بت
شهد بضحك : هي مرات اخوكي من وقت الساحل
نور بضحك : ما اهو المره دي هتبقي تبع
المنشاوي رسمي خلاص
شهد بضحك : الف مبروك يا سلومتي
سلمي بضحك : الله يبارك فيكي يا شوشو
شهد بضحك : هو مش المفروض هو لسه هيتقدم ونتي تكوني مستغربه ولسه هتفكري وحاجات من دي شايفه
حاجه تانيه خالص انا
آيه بضحك : حبيبتي احنا عدينا المرحله دي هما اتفقو
خلاص لازمه ايه بقا الكلام دا
نور بضحك : ما خلاص يابت انتي وهي ما انتو
عارفين الي فيها
سلمي : شوفتي يانور دي تقول مدلوقه ودي تقول تفكر
حسسوني اني شايفني سهله
نور : بس هبل يابت انتي ادا الواد مبسوط اوي وبعدين
الحب عمره ما دلقه ويوسف مش من النوع دا هو بيحب
الي يبينله حبه اطمني انتي بس
شهد بضحك : والله كل الحكايه بننكشك
آيه بضحك : هو احنا عندنا كام سلومه احنا مبسوطين بس
نور : خلاص سلومه هتبقا ليا وبس
شهد بضحك : ليه هتجوزك ولا هتجوز يوسف
نور بضحك : شايفين دماغها بتقول حاجات
سلمي بضحك : دماغها طايره
شهد بضحك : ماشي ياعم انتو اكيد مش هتروح الكليه بكره
سلمي : ومنروحش ليه
آيه : يا بنتي عشان تظبطي امورك وتجهزي نفسك وكدا
واليوم هيعدي بسرعه اصلا
نور : توتا معاها حق انتي متروحيش بكره
سلمي : يا جماعه دي قعده عاديه يعني تعارف وممكن
تكون قاريه فاتحه مش خطوبه ولا فرح يعني
نور بضحك : لا يوسف هتكتب الكتاب وياخدك معاه
سلمي بضحك : اهو كلامك دا بيوترني اكتر
آيه بضحك : خلاص يا نور البت لتروح مننا
شهد بضحك : الكلام تقيل عليها يا جدعان
سلمي بضحك : طيب بكره هنروح وبعدين نيجي
بسرعه مش هنتاخر
نور : اوك .. يلا باي
شهد : باي
آيه و سلمي : باي
……………………………………….
فارس كان واقف في البلكونه وشاف ملك
فارس : ملك
ملك بصتله وشافته واقف في البلكونه
فارس : عاوز اتكلم معاكي
راحتله وقفت قدامه وبصتله
فارس : انتي اكيد عارفه عاوز اتكلم معاكي في ايه
ملك : ايوا
فارس : طيب كويس انتي عاجبك الي بيحصل دا
ملك بدت وشها عنه ومرديتش
يعني افهم انك موافقة..طيب بصي يا ملك انتي بالنسبالي زي سلمي و آيه ونا جبت اخري من كلامي معاهم الي مبيجبش فايده ونتي اكيد مش هتوافقي تعيش مع واحد بيحب وحده تانيه
ملك : والله ونا كمان مش موافقه
فارس : طيب نفسي افهم ساكته ليه
ملك : مش بايدي لو جبت الرفض من عندي مش عارفه هتعمل ايه انما لو انت رفضت مش هيحصل حاجه
فارس : هو في حاجه يعني لو رفضتي انتي
ملك : ماما عاوزني أوفق عليك
فارس : طيب يعني تجوز بنتها لحد مش بتحبه
ملك مرديتش عليه
فارس بصلها : طيب متقلقيش انتي انا هتكلم مع بابا تاني وهوصل لحل معاه
ملك : ياريت يا فارس
فارس بابتسامة : اطمني مش هتجوزي غير مراد
ملك بصدمه : ايه
فارس بضحك : ايه مالك انا شوفتكم وهو بيصولك انهارده
ملك : انتي هتقول لحد
فارس : اكيد لاا يا بنتي وبعدين انا عارف كويس مراد لو كان شاب مش كويس انا الي كنت خليتك تقطعي علاقتك معاه بس انتو لما بتحبو بعض متقدمش ليه
ملك بحزن : ما هو قالي هيعرف أهله وهيجي بس الي حصل بس حتي لو جي ماما مش هتوافق
فارس بضحك : متقلقيش انتي انا هبقا جمبك لحد ما تجوزي الواد دا
ملك بضحك : احلا فارس والله
فارس بغرور متصنع : طيب ما انا عارف يابنتي
ملك بضحك : طيب انا هدخل اوضتي
ملك كانت هتمشي لقيت سوزان واقفه بتبصلهم بابتسامة
فارس بضحك : شوفتي اهو دلوقتى سوزان هانم قالت اتفقو
ملك بحزن : هي عاوزه كدا فعلا
فارس : طيب انتي متزعليش وروحي اوضتك يلا
ملك مشيت وسوزان راحتله البلكونه
سوزان : نقول مبروك
فارس بابتسامة : نقول مبروك
سوزان : اخيرا عرفت تفكر بجد
فارس : انا لسه عند كلامي يا عمتو
سوزان : امال قصدك مبروك علي ايه
فارس : كل حاجه في وقتها حلو .. بعد اذنك يا عمتو
فارس مشي وسوزان فصلت واقفه
سوزان : طيب هما كانو بيتكلمو في ايه بالضحك دا هروح اسال ملك
راحت اوضه ملك ودخلت علي طول وملك كانت قاعده علي السرير
ملك : مش تستاذني الاول يا ماما
سوزان :انتو كنتو يتكلموا في ايه
ملك : عادي يا ماما
سوزان : كان بيقول ايه برضو
ملك : مفيش كان بيقولي أنه مش موافق
سوزان : ما انتي لو بنت امك كنتي خلتيه يوافقه إنما اعمل فيكي ايه ولا بتعملي اي حاجه
ملك : يعني اعمله ايه يا ماما اروح اتشعلق في رقابته
سوزان : دا كان المفروض تعملي كدا
ملك : نعم انتي سامعه بتقولي ايه
سوزان : ما اهو كله هيبقا في الاخر ليكي
ملك : يعني انتي موافقه اني اعمل كدا اني كمان اتجوز
واحد مبحبوش
سوزان : الحب هيجي بعدين ونتي المفروض تحبي وتحبي فلوسه
ملك : مممكن تسبيني لوحدي يا ماما
سوزان خرجت وملك كانت فونها رن كان مراد رديت بسرعه
ملك : الو
مراد : عامله ايه يا حبيبتي
ملك : مش كويسه يا مراد
مراد : ايه بس يا قلب مراد
ملك حكتله علي الي قالته سوزان
مراد : هي مامتك دي ايه بجد هي ازاي تفكر في كدا اصلا
ملك بنفعال : فكرت وخلاص يا مراد هعمل ايه دلوقتي
مراد : طيب اهدي يا حبيبتي
ملك : فارس اتكلم معايا انهارده
مراد : مقولتيش ليه
ملك : ما انا بقول اهو يا مراد ظ
مراد : طيب ممكن افهم نتي متعصبه ليه دلوقتي
ملك : لا نا مش متعصبه
مراد : طيب فارس قالك ايه
ملك : قالي مش موافق واتكلمنا كتير
مراد : ايوا ايه يعني
ملك : بقولك اتكلمنا هيبقا في ايه يعني
مراد بعصبية : هو انتي بتكلمي كدا ليه
ملك بعصبية : ونا قولت ايه عشان تزعق كدا
مراد : لاا مقولتيش سلام
ملك : سلام
ملك قفلت وبصت علي الفون ودموعها نزلت
………………………………….
عند مراد كان متعصب ورم الفون علي السرير وخرج
البلكونه ولع سيجاره وفضل يشرب فيها بعصبية
………………………………….
صباح جديد
في اوضه فارس كان لبس هدومه وخرج كانو كلهم
متجمعين علي السفره
فارس : صباح الخير
الكل : صباح الخير
زينب : تعال يا حبيبي افطر
فارس : لا يا ماما هفطر قدام ورا شغل
محمد : افطر وبعدين روح الشغل مش هيطير يعني
زينب : اه يا حبيبي عشان تاخد البنات معاك كمان
فارس : ماليش نفس هستناكم تحت يا بنات متتاخروش
فارس نزل ومحمد بص علي زينب
محمد : شايفه عمايل ابنك
زينب : هو عمل ايه قال مش عاوز يفطر خلاص يا محمد
سوزان : لا يا زينب هانم هو مش حابب الموضوع ونتي
عاوزه كدا برضو
سلمي : طيب لما الموضوع متعقد كدا يا عمتو ما بلاش الموضوع دا احسن ليهم
محمد : مالكيش دعوه انتو يلا عشان الكليه .. هي ملك
فين يا سوزان
سوزان : نزلت من شويه قالت معاها محاضرات
محمد : طيب
سلمي و آيه قامو ومسكو شنطهم
سلمي و آيه : مع السلامه
زينب : مع السلامه يا حبايبي
فارس كان نازل علي السلم وقابل شروق
شروق : صباح الخير يا فارس
فارس : صباح الخير
شروق : هو انت بجد هتجوز
فارس : هو انتي مراقبانا ولا ايه
شروق : لا بس عمتك قالت لماما
فارس : لا ياستي مفيش الكلام دا
شروق بفرحه : بجد
فارس : هو انتي مبسوطه ليه
شروق : لا عادي
فارس : عن ازنكم ورايا شغل
فارس مشي وشروق فضلت واقفه باصه عليه
فارس فتح باب العربيه : هي ناقصاكي انتي كمان
فضل في العربيه مستني البنات وبعدين شويه وصلو
وركبوا العربية
فارس : ايه يا بنات كل دا
آيه : دا احنا متاخرناش خالص
سلمي : مالك مدايق كدا
فارس : ماليش
آيه : هو الموضوع معقد بس أن شاء الله كل حاجه
هتتحل يا فارس
فارس : دي عمتك خلاص هتقول للعماره كلها
سلمي بضحك : هي لحقت تقول لمين
فارس : ونا نازل شروق بتقول هو انت صح هتجوز
دا حتي يعني عمتك مقالتش هيخطب لا خليتها جواز
علي طول
آيه بضحك : اهدي انت وكل حاجه هتبقا فل أن شاء الله
فارس : أن شاء الله
…………………………………….
نور : يلا يا يوسف عشان توصلني
سيف : يوصلك ايه دا انهارده عريس يعني مفيش شغل
نور بضحك : انت شكلك عاوز تزوغ من الشغل
سيف بضحك : بصراحه ايوا
يوسف : طيب يلا بينا
نور : امال مالك فين
هناء : جي الصبح بدري هنا وقال انه رايح الشغل
سيف : ليه راح بسرعه كدا دا الساعه تسعه لسه
يوسف : متنساش انه بدأ الشغل جديد في المستشفى
ونت عارف أنه منضبط في مواعيده
نور : طيب يلا عشان متاخرش
يوسف وفارس ونور نزلو وركبوا العربيه وبعد شويه وصلو قدام الكليه ونور نزلت ويوسف مشي
في عربيه يوسف
سيف : اليوم يومك يا عريس
يوسف بضحك : عريس ايه مش ممكن اترفض
سيف : تترفض ايه هو انت فاكرني مش واخد بالي
يوسف : قصدك علي ايه
سيف : هي معجبه بيك اصلا
يوسف : ونت عرفت ازاي
سيف : خبرتي في الحياه
يوسف بضحك: هو انت مركز مع الكل كدا ومش مركز في حياتك ليه
سيف بضحك : مين قال بس دا انا مركز اوي
يوسف : انا لما اتكلمت معاك في الساحل عن الموضوع
قلبته هزار بس انت بجد يعني هتفضل كدا
سيف :كدا ازاي يعني
يوسف : يابني انت مش بتحبها
سيف : هو مش باين عليا
يوسف بضحك : باين اوي بس ايه الخطوه الي بعد كدا يعني
سيف بضحك : هفجأك يا باشا
يوسف بضحك : ربنا يستر
بعد شويه وصلو ونزلو من العربيه ودخلوا
عمرو : عاملين ايه يا شباب
يوسف: الحمدلله
عمرو : كويس انكم جيت
سيف : في حاجه ولا ايه
عمرو : في اجتماع بخصوص القضية
سيف : هو اللواء ايمن هنا
عمرو : ايوا
يوسف: طيب تمام هو الاجتماع بدأ ولا لسه
عمرو : الكل موجود هناك
يوسف : طيب يلا
يوسف وسيف راحو غرفه الاجتماعات
اللواء ايمن : اهلا بالابطال
يوسف : اهلا بحضرتك
سيف : اهلا بيك يا باشا
اللواء ايمن : اتفضلو
يوسف وسيف قعدو
اللواء ايمن : وصلتو لايه في القضيه لقيتو دليل
سيف : احنا عرفنا القاتل يا فندم
اللواء ايمن : وساكتين ليه طيب
سيف : احنا شاكين في حد بس لسه هنتاكد من البصمات
اللواء ايمن : يعني مش متأكدين
يوسف : يا فندم الادله كلها ضده
لما روحنا شقة القتيله لاقينا بصمات في كل حته في الشقه بيدل انها كانت بتهرب منه بس مقدرتش ولقينا ساعه ودي نفس الساعه الي كان لابسها المدير المطعم الي كانت بتشتغل فيه القتيله والمدير كان ظاهر في الكاميرا وشوفنا الساعه وكان خارج من العماره ومتبهدل
اللواء ايمن : طيب بواب العمارة مش كان موجود
سيف : لا يا فندم في اللحظه الي قبل ما يخرج منها القاتل البواب مشي
العسكري فتح الباب : في واحد طالب حضرتك يا يوسف بيه
يوسف : سيف شوف اكيد البصمات ظهرت
سيف قام خرج واخد البصمات ودخل بص في الملف
وبعدين بص ليوسف وهز رأسه
يوسف : دي نفس البصمات يا فندم
اللواء ايمن : طيب انتو جبتو بصماته ازاي
يوسف : احنا روحنا المطعم وحققنا معاه عادي واخدنا بصماته من غير ما ياخد باله واهي حضرتك قدامك تقدر تتأكد
اللواء ايمن : لا برفو فعلا الي اتقال عليكم مكانش كلام
سيف : يعني يفندم نقدر تاخد قرار بالقبض عليه
اللواء ايمن : اكيد بس هو ايه السبب أنه قتلها
يوسف : احنا لما حققنا مع الي بيشتغلو في المطعم حكتلنا وحده صحبتها أنها كانت مخطوبه والمدير عرض عليها الجواز ورفضت وهو كان بيحبها ومقدرش أنه يشوفها بتجوز غيره واكيد لما راح العماره عرض عليها تاني ولما رفضت اتجنن وقتلها
اللواء ايمن : تمام يا حضره مقدم
يوسف : قصدك ايه يا فندم
اللواء ايمن : هتترقا يا حضره الظابط
سيف : بالنسبة لحضره الظابط سيف
اللواء ايمن بضحك : ونت كمان اكيد .. بعد ما تخلص القضية أن شاء الله هيبقا في حفله
يوسف : تمام يا فندم
اللواء ايمن خرج ويوسف وسيف خرجوا راح كل واحد منهم علي مكتبه
………………………………….
مالك كان ماشي في المستشفي بيمر علي الحالات وعمر شافه
عمر : حمدالله على السلامه يا دكتور
مالك بابتسامة : الله يسلمك يا عمر
عمر : جيت من امتي
مالك : ليا ساعه كدا .. ونت كنت فين
عمر : لسه خارج من عمليه
مالك : كنت مع مصطفى ولا اي
عمر : اه كنت انا وهو .. فطرت ولا لسه
مالك : لاا
عمر : طيب ما كمان مفطرتش تعال نفطر سوا
مالك : يلا
عمر و مالك راحو كافتريا المستشفي وطلبوا اكل وفطرو وبعدين رجعو المستشفي
مالك : هي الطفله في الدور الكام
عمر : التالت اوضه 110 نا كنت هتطمن عليها تعال معايا
بعد شويه دخلو الاوضه ولقيو بنت في العشرينات
مالك : صباح الخير
البنت : صباح الخير يا دكتور
عمر : دي تبقا اخت الطفله يا دكتور
مالك ابتسم للبنت بعدين بص لطفله الي علي السرير :
قوليلي بقا يا بطله عامله ايه انهارده
الطفله : كويسه الحمدلله
مالك : نطمن عليكي طيب
بعد شويه مالك كان خلص واطمن علي الطفله كل حاجه عندها كويسه
مالك بابتسامة : هيبقا هجيلك تاني
الطفله ابتسمتله ومالك خرج وعمر ابتسم للبنت وخرج
ورا مالك
مالك : هي امها و ابوها فين
عمر : امها متوفيه ابوها حسب الي عرفته متجوز
مالك : هو ازاي سايب بناته كدا
عمر : والله صعبانين عليا
مالك : ربنا يكون في عونها بجد شايله مسؤوليتها ومسئوليه اختها الصغيره
عمر : طيب نا هكمل شغلي وبعدين هشوفك
مالك : ماشي
عمر مشي ومالك كان راح مكتبه قابل طارق مدير المستشفي
طارق : حمدالله على السلامه يا دكتور
مالك : الله يسلمك يا دكتور
سالت عنك لما جيت قالولي مش موجود
طارق : لسه واصل تشرب قهوه
مالك بابتسامة : مفيش مانع
طارق بابتسامة : طيب اتفضل في مكتبي .. اوعي اكون هعطلك عن شغلك
مالك : لسه مخلص
طارق : طيب يلا
طارق ومالك راحو المكتب وشربو قهوه وفضلو يتكلمو
شويه وبعدين باب المكتب خبط
طارق : اتفضل
مصطفى فتح الباب وعينه جات علي مالك الي بص عليه
مصطفى : الظاهر جيت في وقت مش مناسب
طارق : لا اتفضل يا دكتور مصطفى
مالك : ازيك يا دكتور مصطفى
مصطفى : كويس اوي
مالك بإبتسامة : طيب اتفضل نا كنت ماشي .. هجيلك في وقت تاني يا دكتور طارق
طارق بابتسامة : ماشي يا دكتور
مالك خرج ومصطفي قعد وبص علي طارق
طارق : في حاجه يا دكتور
مصطفى : شايفه داخل خارج مكتبك يعني
طارق : مالك دكتور شاطر ونا حبيته بصراحه وطلبت منو يشرب قهوة معايا دي كل الحكايه وبعدين انت شاغل دماغك بيه من يوم ما جيه ليه
مصطفى : انا اشغل دماغي وبمين بدا انت شكلك مش
عارف بتقول ايه يا دكتور
طارق : طيب نت مش معاك شغل ولا ايه
مصطفى : لا مش معايا قولت اجي اقعد معاك انت عارف
انك حبيبي يا دكتور
طارق بابتسامة : طيب تشربو حاجه
مصطفى : ياريت قهوه
طارق بابتسامة : طيب
…………………………………….
عند البنات كانو خلصوا محاضرات وخرجوا
شهد : دا نا كنت فاكره انكم مش جاين
سلمي : ليه يعني
نور : اتاخرتو
آيه : دا احنا وصلنا ونتي لا يا نور
نور بضحك : اعمل ايه سيف السبب
شهد : السبب ازاي
نور بضحك : مكانش عاوز يروح الشغل كان بيقول ليوسف انت عريس والكلام دا
آيه بضحك : عمرها ما جات سيرته الي ما بضحك عليه بجد
نور بضحك : هو كدا كل حياته هزار في هزار
شهد : طيب يلا يا عروسه عشان تروحي
سلمي بضحك : نا هتعود علي كلمه عروسه دي
نور بضحك : وماله
آيه : طيب يلا بينا
سلمي : هنتقابل كمان كام ساعه
شهد : احنا هنروح ازاي
سلمي : فارس مع شغل وهو اصلا مش طايق يرجع البيت
نور باستغراب : ليه في حاجه
آيه : مشاكل الشغل بقا يانور مضغوط بابا قالي هبعتلك السواق
نور : ربنا معاه
بعد شويه السواق وصلو والبنات ركبوا وصل كل وحده
………………………………….
فارس كان خلص شغل وخارج من الشركه وقف لما
مراد نده عليه
فارس : في حاجه يا مراد
مراد : عاوز اتكلم معاك لو مش هعطلك
فارس : لاا مش هتعطلني ولا حاجه انا مروح لو خلصت
تعال اوصلك معايا ونتكلم في الطريق
مراد : ماشي
فارس ومراد خرجوا وركبوا عربية فارس ومشيو وطول الطريق ساكتين
فارس : ايه مش عارف تقول اني بحب ملك
فارس وقف العربية وبص علي مراد الي باصصله
فارس : ما تتفاجئش نا عارف كل حاجه واكيد ملك قالتلك اني اتكلمت معاه وني هشوف حل للموضوع دا
مراد : بصراحه مش عارف اقولك ايه يا فارس بس انت شلت هم كبير من علي قلبي
فارس بضحك : متقولش حاجه ياعم وعلفكره البت ملك بتحبك اوي متوتره بس انا وعدتها اني هقف جمبكم لحد ما تجيبو فارس الصغير
مراد بضحك : والله لسه مفكرناش في موضوع الاسم دا
فارس بضحك : ماشي ياعم انهارده قعده تعارف سلمي ويوسف وقرايه فاتحه أن شاء الله عقبالك بقا انت وملك
مراد بضحك : أن شاء الله
فارس وصل مراد ووصل قدام البيت وركن عربيه ونزل وبص وراه لقي شروق في وشه
فارس : اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
شروق : ايه شوفت عرفيت
فارس : اكتر والله
شروق : نعم
فارس : يابنتي الاقيكي في وشي مره وحده حرام عليكي
شروق : مش قصدي بس لقيتك قولت اسلم عليك
فارس : دا انتي لو مراقباني مش هيبقى كدا انا مش شايفك الصبح
شروق بابتسامة : شايف الصدف الي بتجمعنا
فارس بصوت واطي : تجمعك في جهنم يا بعيده
شروق : بتقول حاجه
فارس : لا مفيش
شروق : مش طالع ولا ايه
فارس : لا اطلعي انتي
شروق مشيت وفارس فضل واقف
فارس : بقا انا اطلع معاكي هي ناقصه دي لو مامتها شافتنا هتجوزنا لبعض والله
بعدين طلع شقتهم وفتحتله زينب
زينب : حمدالله علي سلامتك يا حبيبي
فارس وهو بيبص في كل مكان : الله يسلمك يا ماما مفيش حد ولا ايه
زينب : كل واحد في اوضته ونت غير هدومك عشان تتغدا
فارس : البنات فين
زينب : في المطبخ
فارس غير هدومه واتغدو كلهم سوا وبعدين ما واحد راح
لـ اوضته
بعد وقت كبير
سلمي كانت بتلبس بسرعه
آيه : اهدي طيب متوتره كدا ليه
سلمي : مش عارفه تقول اول مره اشوفه
آيه بضحك : اهدي طيب وبلاش التوتر دا
سلمي : طيب
شهد دخلت الاوضه : يا دبله الخطوبه عقبالنا كلنا
آيه بضحك : دايما داخله بدوشه
شهد بضحك : المرادي مش اي دوشه دي دوشه سلومتي والمنشاوي بس ايه الحلاوه دي يابت
سلمي : بجد حاسه اني مش حلوه خالص
آيه : من وقت ما لبست وهي مش علي لسانها غير الكلمه دي
سلمي : يا بنات متوتره عاوزه اكون حلوه
شهد : زي القمر والله
………………………………….
يوسف كان وصل قدام العماره
سيف بصوت عالي : يلا يا عريس
يوسف : يابني صوتك عالي ليه
سيف بضحك : فرحان لاخويا ياعم
مالك بضحك : لما فرحان ليوسف كدا امال لما تبقا مكانه هتبقا ازاي
نور بضحك : دا هيزغرط من الفرحه
هناء بضحك : طيب يلا لنتاخر علي الجماعه
بعدين كلهم طلعوا وفتحلهم فارس
فارس بابتسامة : اتفضلو نورتو
هناء : منور بيك يا حبيبي
كلهم دخلو وقعدو ومحمد وزينب رحبو بيهم
نور : هما البنات فين يا زوزا
زينب : في اوضه سلمي يا حبيبتي
نور راحت للبنات ودخلت الاوضه
نور : ينهار ابيض علي الحلاوه
سلمي : نور انتي جيتي
آيه بضحك : قوليها يا نور دا لما تخرجي يوسف هينسحر بجمالك
سلمي : اخرج ايه لاا
نور بضحك : امال احنا جاين عشان مين يا عروسه
شهد بضحك : انا عمري ما شوفت وحده كدا بصراحه
سلمي :لما تبقي في الموقف دا يبقا نشوفك يا ست شهد
زينب دخلت الاوضه وبصت علي سلمي : يلا يا سلمي
سلمي بتوتر : يلا ايه يا ماما
زينب بضحك : يلا عشان تطلعي يا حبيبتي الناس برا مستنينك
سلمي : هو مينفعش مخرجش
آيه بضحك : لاا لاا بجد انتي هتفضحينا لو فضلتي كدا
شهد بضحك : خلاص احنا نخرج ونقول ليوسف سلمي رافضه
سلمي بسرعه : اسكتي يا بت انا قولت كدا انا خارجه اهو
نور بضحك : طيب يلا
زينب خرجت ومعاها سلمي والبنات
سلمي : مساء الخير
الكل : مساء النور
يوسف رفع وشه وبص علي سلمي الي سرح في جماله وابتسم علي كسوفها
هناء : بسم الله مشاء الله ايه الحلاوه دي يا سلمي
سلمي : عيونك الي حلوه يا نونا
هناء : تعالي اقعدي جمبي يا حبيبتي
سلمي قعدت جمب هناء
يوسف بابتسامة : انت اكيد يا عمو انت عارف ليه انا جاي انهارده بس انا حابب اطلب ايد الانسه سلمي
محمد بإبتسامة : طيب انا موافق يابني بس نشوف رأي سلمي
سلمي يكسوف : الي تشوفه يا بابا
محمد بإبتسامة : يبقا علي باركه الله نقرأ الفاتحه
كلهم قرو الفاتحه ويوسف وهو بيقرب بص علي سلمي الي اتكسفت اوي وكانت ما بينهم هناء
محمد : مبروك يا ولاد
يوسف : الله يبارك فيك يا عمو
زينب : الف مبروك يا ام يوسف
هناء : مبروك علينا يا حبيبتي
سيف ومالك باركو ليوسف والبنات باركو لسلمي
يوسف : بعد اذنك يا عمو ممكن اتكلم مع سلمي شويه
محمد : اكيد يا حبيبي اتفضلو
يوسف ابتسم لسلمي الي مشيت قدامه وراحو البلكونه
يوسف بابتسامة : عارفه انك انهارده زي القمر يا سلومتي
سلمي اتكسفت وابتسمت بس مرديتش
يوسف وقف وبص علي المنظر ورجع بص علي سلمي : شكلي هتكلم نا بس انهارده
يوسف بضحك : طيب ايه رايك في الاويفت نور اختارته
ليا ونا مش بيعجبني اختيارها
سلمي بتوهان : علي طول زي القمر
يوسف بابتسامة : في عيون حبيبي بس قمر
سلمي بابتسامة : بس علفكره زوق نور حلو برضو
يوسف بابتسامة : ما نور خلاص بقا انتي الي هتختاري ليا كل حاجه
سلمي اتكسفت وابتسمت وبصت بعيد عن عيونه واتكلمت بصوت واطي : يالهووي
يوسف سمعها وضحك عليها وفضلو في جو غزل يوسف لسلمي وكسوف سلمي
…………………………………………
محمد كان بيتكلم مع سيف وهناء وزينب بيتكلمو سوا
وشهد ونور كان قاعدين سوا وآيه كانت بتوزع جاتو وكان في أيدها طبق اديته لمالك اللي كان واقف بعيد شويه
آيه بإبتسامة : احلا طبق جاتو لاحلا دكتور
مالك بابتسامة : الهندسه كلها تاعبه نفسها وجيبالي جاتو
كتير عليا كدا
آيه : ما فيش حاجه كتير عليك .. مالك
مالك : تسلميلي .. نعم
آيه : والله مش عارفه اقولك ايه علي الي حصل بس
الفون فصل شحن والله في وشك فا احنا اسفين
يا دكتور
مالك بابتسامة : ولا يهمك انت تعمل الي انت عاوزه يا قمر
آيه ايتسمت وكانت هتمشي بس وقفت لما مالك اتكلم
مالك : بقولك يا آيه
آيه : يانعم
مالك : يعني انتي مسمعتيش اي حاجه قولت في الفون
آيه : لاا والله
مالك بإبتسامة : طيب انا حابب اقولك حاجه
آيه بضحك : قول احنا ورانا ايه
مالك كان هيتكلم قاطعته نور
نور مسكت ايد آيه : توتا تعالي عاوزاكي
آيه : يابنتي استني طيب
نور مشيت هي و آيه ومالك بص نور
مالك : الله يحرقك يا نور
يوسف وسلمي خرجوا من البلكونه وقعدو معاهم
يوسف : بعد اذنك يا عمو محمد الخطوبه تبقا بعد يومين
محمد بضحك : مستعجل ليه طيب
يوسف بضحك : كدا احسن يعم
محمد : ماشي يا حبيبي الي انت عاوزه
سيف : طيب اخلي الفرحه فرحتين بقا انا طالب ايد الانسه آيه يا عمو محمد
مالك الطبق وقع منه والكل بص عليه
……………………………………………….
لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية عانيت لأحبك)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)