روايات

رواية ملك وعامر الفصل السادس 6 بقلم وفاء الدرع

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية ملك وعامر الفصل السادس 6 بقلم وفاء الدرع

 

البارت السادس

 

 

الجزء السادس..ملك وعامر
خرجت الدكتوره وثبتني في الغرفه لوحدي وفي الليل حصل شيء غريب ما كنتش أتوقعه كنت حاسه بخيال رايح جاي وكنت خايفة من هذا الخيال
كانت فتاه في غاية الجمال عمرها لا يزيد عن ثلاثون عاما خدارت الحارس اللي على غرفتي وكان في يدها خنجر لكي تقتلني بيه لكن كان في حارس بجواري والحمد لله لحقني في اخر لحظه كانت بتتكلم مصري قالت لي لازم اقتلك إنتي السبب في اللي انا فيه بعد غلطته معي واخيرا وافق على زواجنا وإنتي هدمتي كل شيء
قلت لها إنتي مصريه صح قالت آه وإنتي عارفه إن هذا الغلطه إيه مصيرها حرام عليك بعملتك دي هدمتي حياتي قلت لها والله أنا فعلا مش فكره أي شيء

 

وأخذوها لكي يحققه معها وذهب عامر يحضر التحقيق وجاء عامر بعد التحقيق وعرفت منه إن هذه الفتاه جاءت فرنسا من اجل العمل ومساعدة إخوتها الأيتام ووالدتها المريضه بالسرطان وخدارها وآخذ شرفها وإن القتيل كان موعدها بالجواز بعد ما أخذ منها أعز ما تملك هرب منها وبعد مرور شهرين قبيلته وقال لها إن هيكتب عليها الأسبوع القادم لكن قبل ما يوفي بوعده انقتل حياتها تدمرت آخذه بصمتها وكانت غير مطابقة للمواصفات وتحولت على المستشفى النفسيه لان حالتها كانت صعبه جدا من خبر قتل هذا الشخص
قلت له هذه الفتاه مسكينه وصعب اللي هي فيه دمر حياتها منه لله قال عامر المهم إنت عامله ايه دلوقت
قلت الحمد لله ومالك عامل ايه وحشني أوى أوى وريم مسألتش عليه أنا زعلانه منها جدا
قال هي من يوم الحادث في حالة عصبية وخأيفه من أي شيء وعايزه تسافر إلى مصر لكن أنا رفض ما فيش سافر غير أما براءتك تظهر

 

قلت له اصل هي قلبها ضعيف جدا بص يا حبيبى أنا هقول لك على شيء لازم تعرفه وأنا كنت هتكلم دخلت الدكتوره واستاذنت من عامر أن يخرج لكي نبدء جلسة العلاج
قال حاضر أنا خارج وقال عايزه حاجه يا حبيبتي أنا عندي شغل وممكن اتاخر وهذهب إلى الفندق لكي استريح وإن شاء الله قلت له ربنا يعينك ويوفقك يا حبيب قلبي وخرج عامر والدكتورة بدأت الجلسة وبعد الجلسه اعطتني حقنه وقالت كلها يومين والذاكره ترجع مره اخرى
قلت لها يارب يارب يا دكتوره كنت حاسه إني الذاكره هترجع وتظهر براءتي لان حاسه أن ربنا معي
وبعد خروج الدكتوره مباشره هاتف المحمول رن قلت ألو قالت ازيك يا ملك مبروك على رجوع الذاكره
قلت ريم الله يبارك فيك قالت بعصبية لو عرافتي عامر بأي شيء هاجي اعزيكي في أخوكى إنت سمعتي ولا لا وقفلت السكه قبل ما ارد عليها خفت على أخي الوحيد اللي رباني بعد وفاة أبي وأمي التفكير هيقتلني أعمل ايه لو خبيت الحقيقة أظلم عامر ولو قلت له أفقد أخي الوحيد اللي في الدنيا أنا محتاره اعمل ايه وأنا بفكر في كلام ريم دخل عليه رجل في عمر الستين عاما له هيبته ولابس بدله آخر شياكه ومعه رجولين طول بعرض هما بودي جارد قعد هذا الرجل على الكرسي والاثنين واقفين وراء وقال إنتي الي قتلتي ابني إنت هتشوفي ايام أسود من شعر رأسك اخليكي تتمنى الموت لكن مش هطوليه بصيت له وقلت أنا ما فيش بيني وبينه أي معرفه ولا عمري شفته ومش فكره أي شيء قال إنتي عامله هذا التمثيليه لكي تطلعين براءه صرخت بأعلى صوت وقلت حرام عليكم حرام عليكم انتم عايزين مني ايه أنا مش حاجه والله أنا تعبت تعبت ودخلت في انهيار عصبي
….. يتبع 😍😍

 

 

 

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *