روايات
رواية ملك وعامر الفصل الخامس 5 بقلم وفاء الدرع
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية ملك وعامر الفصل الخامس 5 بقلم وفاء الدرع
البارت الخامس
ملك وعامر
وقعت على الارض خبطت في راسي وفقدت الوعي وبعد ساعتين تقريبا فوقت قمت من على الارض بصيت رايت قتيل قعدت اصرخ الناس اتجمعت في لحظه مدير الفندق قال لي بالفرنساوي انت ايه اللي جابك هنا وليه قتلتيه قلت له انا ما قتلتش حد انا مش عارفه ايه اللي جابني هنا انا باين عليا كنت فاقده الوعي لاني قمت ورايت هذا المنظر البشع قال لي جاء البوليس واخذني معه انا كنت متوتره ونفسي اعرف انا جئت هنا ازاي وايه الناس اللي بتتكلم فرنساوي دي انا اخر شيء فاكراه ان انا خرجت من عند ريم لكي اذهب الى شركه عامر واصدمتني عربيه انا هنا ازاي دماغي هتنفجر من كتر التفكير وايه اللي دخلني في غرفه رجل غريب ومن القاتل ممكن يكون انا انا مش فاكره اي شيء وبعد دخولي الى الاسم في فرنسا انا كنت بتكلم فرنساوي كويس الظابط كل لما يسال سؤال مش برد عليه الكلمه اللي كانت على لساني انا عايزه عامر زوجي وجاء عامر بالفعل وعرف ما حدا بص لي وقال ازاي كنت في غرفه رجل غريب قلت له والله ما اعرف يا عامر وايه اللي جابنا فرنسا انا اخر حاجه فاكراها ان عربيه اصدمتني امام شركتك انا مش فاكره اي شيء ولا ما هو هذا الشخص انا بجد تعبانه يا عامر ومش عارفه اي حاجه انا دماغي تعبانه من الخبطه قال لي عامر يبقى كده رجعت لك الذاكره مره اخرى قلت له انا كنت فاقده الذاكره قال لي نعم انت كنت فاقده الذاكره تقريبا من سنه ونص قلت له ازاي وانا مش فاكره اي شيء انا متهومه دلوقتي بقتل شخص انا عمري ما رايته من قبل ماذا افعل انا دماغي هتنفجر يا عامر وايه اللي حصل في السنه ونص دول قال لي انا تزوجت ريم ومعي ولد سمينه مالك انا اتصدمت مش عارفه اقول له ايه اشوف المصيبه اللي انا فيها الاول ولا اشوف مصيبته اللي هو مش عارف بيها اي شيء في بالي دبرني يا ربي اعمل ايه خرجت مع عامر بكفاله لما الطبيب الشرعي يقول على البصمات اللي على السكينه الطبقت عليها بصمات كنت انا وعامر في زهول عامر عارفني كويس ان انا عمري ما افعل شيء غلط كنت خايفه ومرعوبه وبقول لعامر اوعى تسيبني يا عامر انا مش فاكره اي شيء والله قال لي غصب عني انا لازم اجيب دليل براءتك ده اكيد هياخد وقت قلت له يعني انا هتسجن قال لي هم هياخذوك الى مستشفى السجن هيعالجوكي من الذاكره يمكن تفتكري وتعرفي اي شيء وهنا الاطباء ممتازه انا سالت دكتور صديق لي قال لي الذاكره ممكن ترجع لها وتفتكر المرحلتين قلت له وامتى هيحصل قال الدكتور على الاقل من 20 ل 30 يوم قلت له اقعد هنا من 20 ل 30 يوم انا الموت ليا اهون مين اللي انا فيه قال عامر يا ملك يا حبيبه قلبي ان شاء الله ربنا هيظهر براءتك خرجوا عامر من عندي لان لازم ادخل الغرفه لوحدي وبعد دخولي بربع ساعه جاءت لي دكتوره في حدود الخمسينيات كانت قعدنا نتكلم انا وهي بالفرنساوي وسالتني على حياتي وايه هي الحادثه اللي خلتك فقدت الذاكره قلت لها انا حاسه انها مدبره طارت لي ازاي قلت لها على اللي حصل بيني وبين مريم قبل الحادث بدقائق قالت الدكتوره اكيد هي اللي كانت عايزه تتخلص منك لازم تعرفي زوجك بكل شيء واكيد هو ده الشخص ابو الولد سرحت في كلامها واكيد هو صح انا عارفه ان الاجانب عندهم ذكاء قلت لها انا لازم فعلا اقول على كل شيء ويقول لريم اني رجعت لي الذاكره مره اخرى وبالفعل اتصلت الدكتوره بعامر وقالت له ان لازم ريم تعرف ان ملك رجعت لها الذاكره مره اخرى اندهش عامر من هذا الكلام وقال انا قلت لها وعرفت قالت له الدكتوره وكان ايه رد فعلها افتكر عامر بان ريم كانت مصدومه بهذا الكلام لكن هو ما اخذش باله ليه فعلت ذلك انا فعلا حسيت ان اول ما عرفت ان ملك رجعت لها الذاكره اتصدمت من كلامي وبعد هذا الحديث خرجت الدكتوره وثبتني في الغرفه لوحدي وفي الليل حصل شيء غريب ما كنتش اتوقعه
… يتبع 



- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية ملك وعامر)