روايات

رواية فهد وليلى – هي من سرقت قلبي الفصل الثامن 8 بقلم هالة محمد

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية فهد وليلى – هي من سرقت قلبي الفصل الثامن 8 بقلم هالة محمد

 

 

البارت الثامن

 

 

#هي من سرقت قلبي

بقلمي هاله محمد محمد سالم
#البارت الثامن

خلص الفرح وفهد خد ليلي وروحوا علي البيت ودخلوا علي اوضتهم
فهد بحب : بجد يا ليلي انا مش مصدق ان خلاص انتي بقيتي مراتي واني هعيش معاكي طول العمر….
ليلي بسعاده : ولا انا مصدقه عارف يا فهد انا ديما كنت بقول اني مستحيل احب لكن من يوم ما عرفتك وانا حسه أن ربنا خلقني بحبك…
فهد حضن ليلي : اوعدك ياليلي اني هسعدك …
ليلي : طول مانت معايه فأنا اسعد انسانه في الدنيا….

في مكان تاني
عبير: كفايه بقي يا سميه انتي شربتي كتير اوي….
سميه بسوكر شديد : سبيني بقي ملكيش دعوه بيه هويسبني انا سميه هانم ويروح يتجوز الخدامه …..
عبير : مش انتي اللي سبتيه يا سميه ….
سميه : انا بحسبه هيجي ورايه اول ما اديله الدبله لكن ده مصدق وراح اتجوز ……
عبير : خلاص سيبك منه هو لوكان بيحبك مكنشي اتجوز غيرك اللي يشوفك كده يقول انك بتحبيه….
سميه بضحك سوكر : هاهاهاهاها انا احبه انا مش بحب حد تؤ تؤ انا بس متضيقه لانه سابني عشان واحده زي دي بس بس انا مش هسكت لالا هتشوفي سميه هتعمل ايه….

بعد مرور أسبوعين
ليلي : مالك يا علا…..
علا : مفيش حاجه ياليلي….
ليلي : هو انا مش عرفاكي كويس اوعي يكون الواد اشرف مزعلك والله اخلي ليله اهله سوده……
علا : ههه لا اشرف مش مزعلني والله…..
ليلي : طب قولي مالك بقي متقلقنيش عليكي ….
علا بحزن : خايفه يا ليلي انا وأشرف بقالنا شهور متجوزيني ولسه مفيش حمل …..
ليلي : متخفيش يا حببتي كلوا باوانه….
علا : خايفه اشرف يسبني ويتجوز عشان يخلف…..
ليلي : انتي بتقولي ايه اشرف بيحبك ومستحيل يعمل كده وبعدين هو الدكتور قال إن المشكله منك انتي….
علا : لا هو قال مجرد وقت يعني ولا انا ولا هو……
ليلي : خلاص يا حببتي خير ان شاء الله ربنا اكيد له حكمه في كده…..
علا : يارب يا ليلي …..

بعد مرور شهرين
سميه بغيظ : انا سبته يفرح شويه بس انا لازم اخليه يندم أنه سابني واتجوز واحده خدامه….
…..: طب هتعملي ايه….
سميه : اسمعيني كويس ،احنا لازم نخلي فهد يشك في ليلي ويطلقها ويرميها كده كده هيصدق بسهوله لأن مراته الاوله خانته وهو شكاك جدا ، لازم تعرفي رقم الفون بتاع ليلي….
……: بس يا ست هانم هعرف ازاي….
سميه : بقولك ايه انا بديكي الفلوس اللي انتي عيزاها يبقي تنفزي من غير كلام….
….: خلاص انا هحاول ….

تاني يوم
….: اتفضلي الرقم….
سميه : انتي كده تمام روحي انتي دلوقتي….

سميه : خد الرقم ده واتصل بيه وبص بقي كانوا تعرفوا بعض وكنتوا بتحبوا بعض وشويه من عندك بقي ماشي……
…..: ماشي……سلام
سميه : سلام ، ماشي يا فهد م بقاش سميه ان ماخلتك تسبها……

عند ليلي
ليلي : الو الو الو….
فهد : في ايه يا ليلي …
ليلي : مش عارفه تقريبا طلب غلط….

قد يعجبك أيضاً
اسيرة الغابة بقلم Riamhossein20
اسيرة الغابة
157K
2.8K
تحذير:: تحتوي الرواية على الفاظ غير لائقه⭕ بريئه من ذنوبكم جميعاً
🥀الروايه الاول🥀 (قـٕلـب امراه صعيديه)🥀من سلسله الصعيد،🥀 بقلم Ahmed8xx8Ahmed
🥀الروايه الاول🥀 (قـٕلـب امراه صعيديه)🥀من…
32.1K
699
جيت بحكايه جديده كلام حلو عن الصعيد تعرف أن الصعيد مشهورين ف العالم كلو ادخل علامنا واتعلم
راية العشق بقلم Hebahassan77
راية العشق
293K
5.9K
"" أجبره والدة علي طردهم من المنزل ، مما سبب فجوة بين الاب والابن لطرد ه لحب حياته ،ولكن هل من تلاقي مرة اخرى تحت رايه العشق حيث لا سلطه لجبروت بشر …."
مجنونه حياتي بقلم al5yal
مجنونه حياتي
1.2M
42.1K
هي مجنونه جدا…وطيبه جدا .كل اللي يعرفها بيحبها..جدا .محجبه ..مع انها طيبه بس فكر تغلط فيها..هتقلب ولسانها اكول من بلد .. أما هو عصبي جدا يحاول أن يكبت أعصابه ولكن في أ…
” كنت اداوي الناس .. وقلبي احتاجك انتي تدواينه ” بقلم arwah2012-YT
” كنت اداوي الناس .. وقلبي احتاجك انتي تدواي…
27.9K
1.5K
الكاتبه : اروى ✍🏻❤️
غسان الصعيدي بقلم SohailaAshor22
غسان الصعيدي
1.8M
38.1K
روايه بتحكي عن شاب صعيدي اسمه غسان كانت عايش حياه سعيده مع ابنه ومراته لحد ما مراته ماتت وبعدها امه ضغطت عليه يتجوز بنت عمه بالغصب وبعدها التار هخليه يتجوز للمره التالته…
عشق صعيدي بقلم RahmaaMoohamed
عشق صعيدي
1.1M
17.3K
انا صعيدي لا تهزني امراه…وانا انثي تميزتُ بالكبرياء فمن أنت ياهذا لتظن اني سوف اخضع لگ 💜
تاني يوم فهد كان في الشركه ورقم غريب رن عليه
فهد : ايوه مين معايا…..
….: ايه هي مراتك مقلتلكشي …..
فهد : مراتي هتقولي ايه وانت تعرفها منين….
……: انا وليلي كنا بنحب بعض وياريت تبعد عنها وتسبها لاننا لسه بنحب بعض….
فهد بعصبية : انت بتقول ايه يا كلب متجبشي سيره مراتي علي لسانك….
…..: مش عايز تصدق برحتك…..وقفل الفون
فهد رمي كل حاجه من علي المكتب بعصبيه اه يا ابن الكلب مستحيل ليلي تعمل كده

فهد مقدرشي يستحمل روح علي البيت وطلع عند ليلي وفتحت باب الاوضه لقها بتقفل السكه

فهد ديق عينه : انتي كنتي بتكلمي مين……
ليلي : مفيش دي علا بس انت جيت بدري ليه…..
فهد بشك : ايه مكنتيش عايزاني اجي دلوقتي ….
ليلي قامت وراحت حضنت فهد : لا طبعا ياحبيبي بالعكس بس استغربت….
فهد عامل ليلي ببرود : ماشي يا ليلي ….وسبها وخرج
ليلي باستغراب : هو ماله كده مش طبيعي ليه…..

باليل فهد وليلي كانوا قاعدين فون ليلي رن
ليلي : هوففف مين بيتصل دلوقتي ….
ليلي : الو مين ……
فهد نتش التلفون من ليلي
…..: الو ايوه يا ليلي مش قلتي هتكلميني باليل لمه فهد ينام انتي وحشتيني اوي هنتقابل أمته بقي بقالي شهر ماشفتكيش….
فهد قام وقف بعصبيه وغيره : انت مين يا حيوان انطق….
لكن قفل التلفون
فهد حدف التلفون في الارض
ليلي : في ايه يا حبيبي مين ده اللي خلاك اتعصتب اوي كده…..
فهد بغيره عميه : مش عارفه مين هاه مكنتش اعرف اني اتغشيت فيكي كده انك واحده خاينه وانا طلعت غبي اني خليت واحده زيك جايه من الشارع تبقي مراتي….
ليلي بصدمه : انت بتقول ايه يا فهد الكلام ده كله ليه انا…..
فهد : ايوه انتي أخرجي بره انتي طالق ومستحيل تفضلي معايه لحظه تانيه….
ليلي بدموع : فهد انا عملت ايه انا ليلي حببتك يا فهد ……
فهد : بقولك أخرجي بره كلكم خاينين كلكم زي بعض بره بره……
فهد مسك ليلي وطردها من الڤيلا

ليلي خرجت وهي مصدومه راحت عند علا وأشرف
علا : ليلي في ايه يا حببتي وايه اللي جابك دلوقتي ومالك مبهدله كده ليه……
ليلي اغم عليها وأشرف راح جاب دكتور
اشرف : خير يا دكتور …..
الدكتور : هي حامل وياريت ترتاح لأن حملها مش مستقر …
علا بفرحه: حامل بجد يا دكتور ده خبر حلو اوي….
الدكتور : ياريت تيجي العياده عشان نطمن عليها ونشوف الحمل عمره اد ايه…
اشرف : ماشي يا دكتور متشكرين…..اشرف راح يوصل الدكتور وعلا دخلت عند ليلي
علا : مبروووك يا ليلي انتي حامل….
ليلي بصدمه حزن وفرحه : حامل …..؟؟
علا : انا هتصل بفهد وهقوله ….
ليلي بسرعه : لا لا يا علا اوعي تعملي كده….
علا : لا ليه يا ليلي وبعدين قوليلي حصل ايه خلاكي تيجي في وقت متأخر اوي كده وبهدوم البيت….
حكت ليلي لعلا وأشرف وطلبت منهم ميقولوش لفهد اي حاجه….

عند فهد
عامر : انت بتقول ايه يا فهد وازاي تصدق حاجه زي كده….
فهد بغيره : اومال كنت عايزني مصدقشي بقولك دخلت عليها كذا مره ولقتها بتقفل التلفون وعند أمه اقولها مين تقولي النمره غلط…..
عامر : مش هينفع يا فهد انت هتاخد ليلي بذنب نانا مش عشان نانا خانتك يبقي ليلي زيها وبعدين انا واثق أن ليلي مستحيل تعمل كده….
فهد بعصبية : خلاص يا عامر قفل الموضوع ده انا اصلا مسافر….
عامر بصدمه: ايه هتسافر فين وليه…..
فهد : انا هروح اشوف الشركه اللي باريس انت عارف اني بقالي كتير ما روحتش ….
عامر : طب والشغل هنا ….
فهد : انت موجود هنا …..
عامر بقله حيله : طب هتقعد اد ايه……
فهد : لسه مش عارف يمكن شهر شهرين او يمكن مرجعشي تاني…..

بعد يومين عند ليلي
علا : ليلي انتي لازم تروحي لفهد وتفهمي منه هو عمل كده ليه…
ليلي بحزن : خلاص يا علا انا مش هينفع اروح اتحيل عليه هو طلقني اصلا ….
علا : يعني ايه. ……
ليلي : ما يعنيش يا علا انا هرتاح شويه وبعدين هروح اجيب ورقه الطلاق…
علا : طب هتعرفيه انك حامل….
ليلي : لا طبعا مستحيل انتي عارفه أنه شك فيه يعني ممكن يقول إني مش حامل منه أو انه ياخد مني الطفل لمه أولد وهو غني وانا مش هقدر اقف قصاده…..
علا بحزن علي صحبتها : خلاص يا حببتي روحي ارتاحي وربنا يظهر الحق…
ليلي دخلت ترتاح بس معرفتشي تنام وفضلت تفكر في حياتها اللي كانت عايشاها مع فهد وكانت حزينه أنه مش بيثق فيها…
ليلي شغلت اغنيه كل شئ راح مننا

كل شيئ راح مننا راح حبنا راح حلمنا
فين اللي كان بيلمنا مبقاش معانا خلاص
مين اتظلم ومين ظلم ده مش مهم
ويفيد بايه الوقت عدي علي العيتاب
مشيين بنصرخ م الالم شيلين في هم
تيهين وليه الكل دايب م العذاب
هدانه كل اللي اتبنا حتي انا ما بقتشي انا
نفسي اللي ضاع يرجع لنا ازاي قولولي يا ناس
مين انظلم ومين ظلم ده مش مهم
ويفيد بايه الوقت عدي علي العيتاب
مشيين بنصرخ م الالم شيلين في هم
تيهيين وليه الكل دايب م العذاب
+

فات اسبوع ليلي قررت تتصل بعامر

*********************************

#هاله محمد

 

 

 

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى