روايات

رواية فهد وليلى – هي من سرقت قلبي الفصل السابع 7 بقلم هالة محمد

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية فهد وليلى – هي من سرقت قلبي الفصل السابع 7 بقلم هالة محمد

 

البارت السابع

 

#هي من سرقت قلبي

بقلمي هاله محمد محمد سالم

#البارت السابع

فهد رجع هو وليلي لقي سميه مستنيه

سميه : حمد الله على السلامه….ومين دي بقي…
فهد : اهلا يا سميه…
سميه : كنت فين يا فهد ومين دي اللي معاك ….
فهد : دي سنيه….
سميه : نعم سنيه مين الشغاله ده اللي هو ازاي يعني….

ليلي دخلت علي اوضتها وقفلت الباب….

فهد بعصبيه : مش هتبطلي طريقتك دي مالها الشغاله مش انسانه زيك….
سميه باستنكار: ايه انت بتساويني بوحده زي دي…
فهد : سميه بعد اذنك انا تعبان وعايز انام…
سميه بغيظ : انت بتطردني يا فهد ماشي يا فهد ماشي اتفضل خد دبلتك اهي انا ماشيه….مشيت سميه
فهد لنفسه : هفف الحمد لله انها جت منك اخيرا…..

فهد راح عند ليلي

دق دق
قامت ليلي وفتحت الباب
ليلي : فهد بيه في حاجه حصلت ….
فهد : لا ابدا أنا بس كنت عايز اعتزرلك علي اللي سميه قلته….
ليلي : لاعادي حضرتك ملكشي زنب….
فهد :.ماشي يا سنيه نامي انتي وانا كمان هدخل انام ….
ليلي حركت رأسها بالموافقه وخرج فهد
ليلي لنفسها : هو انا بحب فهد طب ازاي وأمته لا لا مش معقول ، بس ليه قلبي بيدق لمه بيقرب مني انا فعلا بحبه
بس مش هينفع ياليلي انتي مين وهو مين انتي نسيتي نفسك ولا ايه فوقي ياليلي فوقي هو فهد بيه له أصل وله أهل لكن أنا ايه انتي ليلي اللي اتربت في ميتم ومتعرفلهاش لا اب ولا ام …..

مرت الايام وفهد كل يوم بيزيد حبه لليلي وليلي حبت فهد واتعلقت بيه
في يوم
ليلي لنفسها : لا انا مش لازم احبه ولا احب اي حد انا لازم امشي من هنا باي طريقه حتي لو وصلت اني اقول لفهد كل حاجه مينفعشي ابقي قريبه منه اكتر من كده مش عايزه اتعلق بيه اكتر من كده انا هقوله علي كل حاجه……..

ليلي : فهد بيه ممكن اقولك علي حاجه…..
فهد : قولي يا سنيه …..
ليلي بسرعه : انا عايزه امشي من هنا….
فهد بصدمه : ليه وازاي هما اهلك جين ياخدوكي….
ليلي : لا مفيش حد هيجي ياخدني انا همشي لوحدي…
فهد براحه : خلاص يبقي مفيش خروج غير لمه اهلك يجوا انتي لسه صغيره ومينفعشي اسيبك تمشي لوحدك….
ليلي بعصبيه : هو ايه اللي صغيره انا هتم 18سنه اخر الشهر وايه اللي مينفعشي انا لازم امشي يعني لازم امشي…
فهد قام وقف و استغرب لهجه ليلي : في ايه يا سنيه انتي بتعلي صوتك عليه….
ليلي بضيق : سنيه سنيه سنيه بص بقي انا مش سنيه وكمان مليش اهل وعايزه امشي….
فهد حط أيده في جيبه وبمكر : يعني…..
ليلي : يعني انا مش شغاله واسمي ليلي وجيت هنا بالغلط….
فهد : بالغلط ازاي يعني…..
ليلي : يعني انا البنت اللي شفتها يوم الحفله وهي بتسرق ودخلت هنا وانا بحاول اهرب من العسكري عشان كنت عايزه اسرق بس فشلت في الحالتين وقلت اني الشغاله وخبيت وشي وخفت تتعرف عليه وتسلمني للبوليس…..
فهد ربع أيده : اممم يعني انتي استغفلتيني صح….
ليلي بسرعه : لا لا والله مقصدتش كده خالص…..
فهد : انا بقي عارف كل حاجه ……
ليلي بصدمه : ايه عارف كل حاجه ازاي…..
فهد : سمعتك وانتي بتكلمي اشرف ساعه ما اخدتي الفون بتاعي وكلمتيه….
ليلي : طب سكت عليه كل ده ليه هاه كنت عايزني اعترف صح وكنت قاصد تحبسني عشان مهربشي وتسلمني للشرطه….
فهد مربع أيده علي صدره وبيبص لليلي:…….
ليلي : انت انت ساكت ليه اتكلم قول اي حاجه…….
فهد : ممكن تهدي احكيلي الاول فين أهلك وايه حكايتك….
ليلي : مش مهم اي حاجه عني المهم انت هتسلمني للشرطه وهدخل السجن….
فهد قرب من ليلي جدا واتكلم بهدوء : حد يسلم قلبه للسجن بايده طب هعيش ازاي…….
ليلي برقت بصدمه : هاه يعني ايه مش فاهمه …..
فهد مسك ايد ليلي : يعني انا بحبك وعايز اتجوزك …..
ليلي سحبت اديها ورجعت لورا : لا لا انت بتقول ايه انت عارف انا مين وكمان انت شفتني وانا بحاول اسرق يبقي ازاي ازاي…..
فهد : بتحولي تسرقي تؤ تؤ انتي فعلا سرقتي….
ليلي بسرعه : لا انا ماسرقتش خالص حولت بس معرفتش صدقني…..
فهد بحب : انتي سرقتي قلبي من اول ماشفتك كأنك خطفطيني انا بحبك يا ليلي عمري ما تخيلت اني هحب تاني …
ليلي : انا مينفعشي احب انا فين وانت فين انت فهد بيه وانا ليلي البنت اللي اتربت وكبرت في ميتم وماعرفتشي أهلها مين إن كانت بنت حلال ولا بنت…..
فهد : انا مش فارق معايا كل الكلام ده انا اللي فارق معايا اني بحبك وعايز اتجوزك…..
ليلي بدموع : انا خايفه خايفه بجد عمري ما كنت حسبه اني هحب حد انا هربت من الميتم عشان مش عايزه اتجوز وعشان متعلقشي بحد ……
فهد بفرحه ومسح دموع ليلي : يعني انتي كمان بتحبيني يعني احساسي كان صح…..
ليلي بصت في الأرض واتحرجت جدا
فهد : ارجوكي يا ليلي قولي انتي فعلا بتحبيني زي ما بحبك….
ليلي : ايوه يا فهد انا بحبك وعشان كده كنت عايزه امشي وابعد ….
فهد بحزن : عايزه تبعدي عشان حبتيني طب ليه…..
ليلي : انا حبيتك غصب عني ومكنتش اعرف انك ممكن تحبني و لا حتي تفكر فيه….
فهد قرب من ليلي وابتسم : احبك وافكر فيكي انا من لحظه ماشفتك وانتي مش بتروحي عن بالي كنت فكرك خيال وأمه عرفت انك قريبه مني كنت ببقي عايز أفضل قريب منك كنت ببقي خايف لتختفي زي اول مره شفتك انتي بقيتي كل حياتي يا ليلي ….
ليلي بدموع : بجد يعني انت بحبني يا فهد ارجوك يا فهد انا اتعلقت بيك اوعي تسبني يا فهد انا بحبك ومقدرشي اعيش من غيرك ….
فهد حضن ليلي : ليلي احنا لازم نتجوز في اقرب وقت ….
ليلي : بس …
فهد : مفيش بس انا هروح الميتم اللي كنتي فيه وهخلص اجراءت الجواز…
ليلي : طب وسميه….
فهد ،: سميه سابتني كويس أنها عملت كده لاني معرفتش احبها وعشان متتظلمشي معايه ، وفقي بقي ياليلي……..
ليلي بابتسامه : انا موفقه…..
فهد خلص كل الاجراءت وكتب الكتاب هو وليلي عملها الفرح في اكبر فندق في اسكندريه……يوم الفرح ليلي كانت لبسه فستان روعه وكانت جميله جدا👇

يوم الفرح ليلي كانت لبسه فستان روعه وكانت جميله جدا👇

فهد : بموت فيكي …
ليلي : وانا كمان….
فهد غمز بعينه : بس ايه القمر ده لا انا كده هكنسل الفرح وهخطفك……
ليلي ابتسمت : مجنون والله…..
فهد : مجنون بيكي ، ياله نرقص …..فهد شاور للدي جي يشغل الاغنيه اللي كان متفق معاه عليها
واشتغلت الاغنيه ورقص فهد وليل

وماله لو ليله تهنا بعيد وسبنا كل الناس دانا ياحبيبي
حاسس بحب جديد ماليني ده الاحساس وانا هنا جنبي
اغلي الناس جنبي احلي الناس حبيبي ليله تعالي ننسي
فيها اللي راح تعالي جواا حضني وارتاح دي ليله تسوي
كل الحياااه ومالي غيرك ولولا حبك هعيش لمين حبيبي
جايه اجمل سنين وكل مادااا تحلي الحياااه حبيبي المس
اديا عشان أصدق اللي انا فيه يامه كان نفسي اقبلك بقالي
زمان خلاص وهحلم ليه؟ ماانا هنا جنبي اغلي الناس انا
جنبي احلي الناس حبيبي ليله تعالي ننسي فيها اللي راح
تعالي جوا حضني وارتاح دي ليله تسوي كل الحياااه
ومالي غيرك ولولا حبك هعيش لمين حبيبي جايه اجمل
سنين وكل مادااا تحلي الحياااااه

خلصت الاغنيه وفهد شال ليلي ولف بيها وبعد كده الدي جي شغل اغنيه تانيه وفهد وليلي كانوا بيرقصوا عليها وفهد طول مابيرقص بيغني مع الاغنيه وبيشاور علي ليلي
فهد : الاغنيه دي ليكي انتي….
ليلي حضنت فهد بسعاده….

انت الوحيده اللي في قلبي وبقولها مش ممكن اخبي
مقدرشي إداري عليك حبي مقدرشي أغيب عنك ثانيه
انت الوحيد اللي لقيته اجمل من اللي اتمنيه كل اللي
فيك انا حبيته وبقيت بُحبك حاجه تانيه يا حبيبي بقي
هنامعايه الدنيا مش فارقه معايه انت حبيبي وده كفايه وانا
قلتها لكل الدنيا انت الامان اللي انا عمري ماعرفته قبلك طول عمري دلوقتي انت حبيب عمري والحب ده مش بأديه
يا حبيبي مقدرشي اسيبك مقدرشي اكون الا حبيبك تبعد
بعيد عني هجيبك ترجع هشيلك في عنيه يا حبيبي وانت
هنا معايه الدنيا مش فارقه معايه انت حبيبي وده كفايه
وانا قلتها لكل الدنيا …….
+

الفرح كان جميل ليلي وفهد كانوا فرحانين جدا وفضلوا يرقصوا طول الفرح
خلص الفرح وفهد خد ليلي وروحوا علي البيت ودخلوا علي اوضتهم
فهد : ….
**************************

#هاله محمد

 

 

 

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى