روايات

رواية فهد وليلى – هي من سرقت قلبي الفصل السادس 6 بقلم هالة محمد

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية فهد وليلى – هي من سرقت قلبي الفصل السادس 6 بقلم هالة محمد

 

 

البارت السادس

 

 

#هي من سرقت قلبي

بقلمي هاله محمد محمد سالم

#البارت السادس

فهد بخبث: صحيح يا سنيه انتي من ساعه ماجيتي وانتي لبسه نفس الجلابيه وحطه الطرحه علي وشك يعني المفروض يعني أنك تشليها انت مش في البلد يعني….
ليلي بارتباك باين : هاه لا اقلع الطرحه ازاي يعني وبعدين عيب يا بيه احنا لازم نداري وشنا …..
فهد : ليه يعني دانتي عامله زي مايكون خايفه حد يشوفك….
ليلي : وانا هخاف من ايه يعني عادي ….
فهد : خلاص انا هجبلك لبس جديد عشان تعرفي تخرجي معايه…..
ليلي : لا شكرا انا مش عايزه ……
فهد : انا مش بسألك ماشي . .. ومشي وسبها
فهد لنفسه : انا هخليكي تيجي وتحكيلي كل حاجه بنفسك……
1

*************************

تاني يوم
فهد : سنيه انا خارج وهغيب 3ايام….
ليلي بفرحه : ماشي يا بيه برحتك…..
فهد : وانا جاي هجبلك لبس…..
ليلي : ماشي …( في سرها كده كده هترجت مش هتلاقيني اصلا)

خرج فهد وليلي راحت عشان تخرج
ليلي جزت علي سننها : قافل الباب بردو ماشي يا فهد…..
التليفون الارضي رن
ليلي : الو…
فهد : ايوه يا سنيه انا قفلت الباب بالمفتاح والمفاتيح معايه …..
ليلي بهمس : طب ليه كده ابو شكلك…..
فهد ؛ قلتي حاجه ….
ليلي : لا مقلتش بقول ترجع بالسلامه…..

**************************

تاني يوم
ليلي : هف الجو حر كده ليه انا هدخل اخد شاور بس هلبس ايه ،انا هطلع اي حاجه من عند فهد وبعدين هغسلها قبل ما يجي واحطها مكنها ( دخلت ليلي اخدت شاور وطلعت تيشرت من عند فهد ولبسته وصلها لحد الركبه وهو بنص شمرت الكم لحد الكتف)
ليلي : انا هتفرج علي التلفزيون كده كده مش هيجي غير بعد يومين…

عند فهد
عامر : ايه ياعم مالك كده من ساعه ماجيت وانت سرحان …..
فهد بابتسامه : مش هتصدق يا عامر……
عامر : مش هصدق ايه بس شكلك مبسوط يارب خير…..
فهد : فاكر البنت اللي حكتلك عنها…..
عامر : لا متقوليش انك عرفت مكنها…….
فهد : ههههه عرفت مكنها بس اكتر من كده بشويه…
عامر : متقول بقي يا فهد هو انا هسحب منك الكلام بالعافيه…..
فهد : هههه اصبر بس ياعم وانا هقولك كل حاجه ، عارف سنيه الشغاله هي نفسها البنت اللي بدور عليها…..
عامر بصدمه وعدم استعاب : فهد بالله عليك متلغبطنيش وحده وحده كده وفهمني….
فهد : بص يا معلم……..فهد حكي كل حاجه لعامر
عامر : يابنت الايه هههههه دي وقعت نفسها قدامك من غير ما تحس مسكينه والله هههههه……..
فهد : بس اللي انا حسه أنها يوم الحفله كانت اول مره تسرق فيها وكمان معرفتش تسرق ……
عامر : طب وانت هتعمل معاها ايه …….
فهد قام من علي الكرسي : مش محتاجه سؤال هتجوزها طبعا…..
عامر : ربنا معاك يا صاحبي وانا واثق ومتأكد انك مش بتعمل حاجه غلط…..
فهد ابتسم : بس انا قلقان عليها اوي مينفعشي احبسها اكتر من كده……
عامر : ههههه كمان حبسها للدرجه دي خايف لا تبعد عنك…..
فهد : فعلا انا خايف تضيع مني بعد ما لقتها انت مش متخيل انا بحبها أد ايه يا عامر ، بقولك ايه انا خلصت الشغل المهم انا هخرج بقي وانت الشركه في امنتك… وقام وقف…..
عامر : انت لحقت يا عمنا …..
فهد وهو ماشي : معلشي بقي يا عامر انت عارف ياله سلام…..
عامر بحب : سلام يا صاحبي……

************************

عند ليلي
ليلي قعدت تتفرج على التلفزيون وبتاكل لحد ما غلبها النوم ونامت علي الكنبه اللي في الصاله
وصل فهد الفيلا وفتح الباب سمع صوت التيفي شغال دخل لقا ليلي نايمه قعد في الأرض قدمها فضل يتأمل ملامحها
فهد : انا مش مصدق اني لقيتك كنت بحسبك حلم او خيال
انتي طلعتي فعلا حقيقه ( ملس علي شعرها) شعرك جميل أوي….
فهد دخل علي أووضته ونام ومحبش يعرف ليلي أنه شفها…

ليلي صحيت الصبح
حطت اديها علي وسطها: اااااه ضهري وجعني انا نمت هنا طول الليل،هاه في حركه في اوضه فهد احسن يكون حرامي
ليلي اتسحبت علي اوضه فهد ومسكت في اديها فازه
ليلي : كمان داخل الحمام مصيبه لتكون جاي تاخد شاور قبل ما تسرق…..
خرج فهد من الحمام ليلي كانت لسه هتضربه بالفازه لكن هو مسك اديها

ليلي انصدمت جدا: هاه انت…..
فهد كان لافف بشكير علي وسطه
لفه أيده حولين وسط ليلي وقربها منه جدا ليلي سندت بايديها علي صدر فهد ووشها جاب ميت لون
فهد بلع ريقه وعنيه كانت علي شفايف ليلي : اه انا…..
ليلي كانت مكسوفه جدا وبتحاول تبعد عن فهد
فهد : انتي لبسه التيشرت بتاعي ،وغمز بعينه بعدين ما انتي حلوه اهو اومال مخبيه وشك ليه …….
ليلي باحراج : ممكن تبعد عني وكمان انا اسفه اصلي دورت علي حاجه ألبسها ملقتشي فطلعت تيشرت من عندك ،وبعدين مش قلت انك هتغيب 3ايام يعني جيت تاني يوم…..
فهد ساب ليلي وهي بعدت عنه
فهد بخبث : ليه ضيقتك اني جيت بدري …..
ليلي : لا ابدا ده بيتك يا بيه وانا مالي….
فهد : ماشي في لبس ليكي في الشنط اللي بره رووحي البسي حاجه منه…..
ليلي : حاضر…(ليلي مشيت وهي حطه اديها علي قلبها انا كنت هموت بس هو فعلا معرفنيش كويس انا اتخنقت من حطت الطرحه علي وشي طول اليوم وبعدين هو ازاي يلمسني ويقرب مني كده قليل الادب)

فهد : حضرتي الفطار يا سنيه ….
ليلي : اه يا فهد بيه….
فهد قعد يفطر وطلب من ليلى تفطر معاه
فهد بخبث : بس يعني شكلك بيقول انك …..
ليلي برعب : اني ايه……
فهد : لا ولا حاجه……
ليلي خدت نفس براحه
فهد : جهزي نفسك عشان هخرجك النهارده وهنتغدا بره…..
ليلي : بس مش هينفع …….
فهد :. انا مش بحب اقرر كلامي تمام….
ليلي لبست فستان طويل كط لونه اسود ليه حزام عريض نبيتي وسيبت شعرها
فهد شاف ليلي فضل باصص لها كتير
ليلي اتحرجت جدا
فهد : احم ياله…..
خرج فهد وليلي وراحوا اماكن كتير واتمشوا علي البحر وليلي كانت اول مره تحس بسعاده
ليلي لنفسها : طب ما انت حنين اهو اومال ايه بس انا حاسه بحاجه غريبه كأني كأني…. قطع شرودها
فهد : ياله عشان نروح…..
ليلي : حاضر……
روح فهد وليلي لقا سميه مستنياه
1

********************************

 

 

 

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى