روايات

رواية فهد وليلى – هي من سرقت قلبي الفصل الخامس 5 بقلم هالة محمد

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية فهد وليلى – هي من سرقت قلبي الفصل الخامس 5 بقلم هالة محمد

 

 

البارت الخامس

 

 

#هي_من_سرقت_قلبي

#هاله_محمد

#البارت_الخامس

عامر : خلاص يا فهد انت لازم تسيب سميه….
فهد : مش عارف خايف اعيش نفسي في وهم…
عامر : وهم ليه يمكن تلقيها تاني ولا انت نسيت شكلها….
فهد : بقولك صورتها في خيالي ومستحيل انساها..
عامر بسعاده : اخيرا يا صاحبي قلبك دق…..
فهد ابتسم براحه….

بعد كام يوم

اشرف : رايحه فين يا علا اصبري بس …..
علا وكانت خارجه : اصبر. اصبر ايه تاني انا هروح ادور عليها بنفسي وهقلب الدنيا لحد لمه القيها ….
اشرف مسك علا من اديها : اهدي بس ياحببتي وانا هروح اسال عليها تاني…..
علا بدموع : مش قادره يا اشرف حسه اني هتجنن ….
اشرف : انا هخرج ادور عليها وان شاء الله هلقيها…..

عند ليلي
ليلي : اعمل ايه انا لازم امشي زمان علا قلقانه عليه ومش معايه زفت تليفون، انا هروح اجيب فون فهد وهتصل علي اشرف يمكن يلاقي حل واطمن علي علا مع أنه غبي بس هعمل ايه…

دخلت ليلي عند فهد وهي بتتسحب وهو كان نايم اخدت التليفون وخرجت علي المطبخ عشان لو خرج تاخد بالها

فهد حس بيها وقام يشوفها بتعمل ايه فهد سمع ليلي وهي بتتكلم في الفون وقف بعيد عنها وهي مش شيفاه لكن هو كان شيفها وسمعها

ليلي : الو ايوه يا اشرف….
اشرف بلهفه : ايوه ياليلي انتي فين قلقتينا عليكي ……
ليلي : متقلقشي عليه علا عامله ايه….
اشرف : علا هتتجنن عليكي وانا دورت عليكي في كل مكان انتي فين طمنيني…….
ليلي : اسمعني يا اشرف انا في مشكله….
اشرف : مشكله ايه….
ليلي : فاكر يوم الحفله اللي كانت في الفندق يوم ما قلت لكم أن في واحد شافني وانا بسرق وعشان كده معرفتش اسرق حاجه…
اشرف : اه فاكر عملك حاجه…..
ليلي : انا قاعده عنده في البيت ومش عارفه أخرج خالص….

فهد سمع كلام ليلي كله واتصدم: يعني ايه سنيه طلعت هي نفسها البنت اللي بدور عليها مش معقول هي قريبه مني وانا معرفشي عشان كده مخبيه وشها وكانت عايزه تمشي،بس هي جت هنا ازاي معقول عشان تسرق انا لازم اسال مسعود هي دخلت ازاي

اشرف : قاعده عنده ازاي يعني…..
ليلي : بشتغل خدامه يا اشرف….
اشرف : يانهار اسود ياليلي طب هتعملي ايه….
ليلي : يعني انا لو عارفه انا هعمل ايه تفتكر كنت اتصلت بيك ده انتي غبي اوي…..
اشرف : طب متقوليلوا انك مش عايزه تشتغلي وأنك عايزه تمشي وخلاص…..
ليلي جزت علي سننها : ما انا قلتله ياعم الناصح وعيشني في دور اني بنت أخته وخايف عليها هفف….
اشرف : ههههههههههه طب قوليلي انا هتصرف ازاي…..
ليلي : بتضحك ماشي يا خويه اسمعني كويس انت هتيجي وتسأل عليه بس انا اسمي سنيه مش ليلي…

فهد : اسمها ليلي اسمها جميل اوي وباين عليها لمضه وشقيه…..

اشرف : سنيه ههههههههههه، وبعدين ياسنيه…..
ليلي بعصبيه : اشرررررف،انت هتقول انك اخويا وجاي تاخدني عشان اي حاجه…..
اشرف : اي حاجه ايه……
ليلي : الله يخربيتك انت مبتفكرشي خالص…..
اشرف : في ايه يا ليلي يعني كملي انتي وقولي……
ليلي : قوله..اني مثلا هتجوز ومش هينفع اشتغل تاني ماشي…..
اشرف : ماشي ياليلي ….
ليلي : خد العنوان(………) سلام بقي وابقي سلملي علي علا وقولها اني بخير

قد يعجبك أيضاً
اسيرة الغابة بقلم Riamhossein20
اسيرة الغابة
157K
2.8K
تحذير:: تحتوي الرواية على الفاظ غير لائقه⭕ بريئه من ذنوبكم جميعاً
🥀الروايه الاول🥀 (قـٕلـب امراه صعيديه)🥀من سلسله الصعيد،🥀 بقلم Ahmed8xx8Ahmed
🥀الروايه الاول🥀 (قـٕلـب امراه صعيديه)🥀من…
32.1K
699
جيت بحكايه جديده كلام حلو عن الصعيد تعرف أن الصعيد مشهورين ف العالم كلو ادخل علامنا واتعلم
راية العشق بقلم Hebahassan77
راية العشق
293K
5.9K
"" أجبره والدة علي طردهم من المنزل ، مما سبب فجوة بين الاب والابن لطرد ه لحب حياته ،ولكن هل من تلاقي مرة اخرى تحت رايه العشق حيث لا سلطه لجبروت بشر …."
مجنونه حياتي بقلم al5yal
مجنونه حياتي
1.2M
42.1K
هي مجنونه جدا…وطيبه جدا .كل اللي يعرفها بيحبها..جدا .محجبه ..مع انها طيبه بس فكر تغلط فيها..هتقلب ولسانها اكول من بلد .. أما هو عصبي جدا يحاول أن يكبت أعصابه ولكن في أ…
” كنت اداوي الناس .. وقلبي احتاجك انتي تدواينه ” بقلم arwah2012-YT
” كنت اداوي الناس .. وقلبي احتاجك انتي تدواي…
27.9K
1.5K
الكاتبه : اروى ✍🏻❤️
غسان الصعيدي بقلم SohailaAshor22
غسان الصعيدي
1.8M
38.1K
روايه بتحكي عن شاب صعيدي اسمه غسان كانت عايش حياه سعيده مع ابنه ومراته لحد ما مراته ماتت وبعدها امه ضغطت عليه يتجوز بنت عمه بالغصب وبعدها التار هخليه يتجوز للمره التالته…
عشق صعيدي بقلم RahmaaMoohamed
عشق صعيدي
1.1M
17.3K
انا صعيدي لا تهزني امراه…وانا انثي تميزتُ بالكبرياء فمن أنت ياهذا لتظن اني سوف اخضع لگ 💜
فهد دخل علي الأوضه بتعته وعمل أنه نايم

اشرف : ماشي سلام
دخلت ليلي وحطت الفون مكانه وخرجت
فهد قام قعد ولنفسه :. عايزه تعملي عليه لعبه ماشي ياليلي وريني هتخرجي من هنا ازاي وهتشوفي دور بنت اختي اللي انا معيشك فيه كويس …..

عند اشرف
علا : ها يا اشرف مفيش اخبار جديده….
اشرف : اه يا حببتي الحمد لله لقتها…
علا بلهفه : بجد يا اشرف طب هي فين ياله نروح لها ونجبها مستني ايه ……
اشرف : اسمعيني بس يا علا انا هروح اجبها بكره…..
علا : بكره وليه مش دلوقتي….
اشرف : اسمعيني بس ، اشرف حكي كل حاجه لعلا…..
علا : ها طب وبعدين ده لو عرفها ممكن يسجنها لازم تروح بكره يا اشرف وتتصرف ….
اشرف : اكيد هروح وخير إن شاء الله …..

تاني يوم
اشرف : سلامو عليكم يابو عمو……
مسعود : عليكو السلام خير عايز ايه….
اشرف : كنت عايز سنيه …سنيه الشغاله …..
مسعود : وانت مين بجي …..
اشرف : انا اخوها ……
مسعود : اخوها طب استني لمه اجول للبيه الوال…..
فهد : خير يا مسعود …..
مسعود : في واحد بره يا بيه بيجول أنه اخو سنيه……
ليلي بفرحه وخبث : اخويه ممكن اروح تشوفه يا بيه…..
فهد بص لليلي : لا يا سنيه…….
ليلي بصدمه : لا ليه يابيه……
فهد : روح يا مسعود وقوله يدخل ….
مسعود : حاضر يا بيه…..
اشرف : انا اخو ل…..سنيه…انا اخو سنيه يا بيه……..
فهد :……
ليلي : تعالي يا اشرف يا خويه في حاجه…..( وبتغمزله أنه يتكلم)…
اشرف : هاه اه اصل ابويه بعتني عشان اخدك البلد…..

فهد ربع أيده وبيبصلهم هما الاتنين وابتسم بخبث

ليلي : ليه يا اشرف هو حصل حاجه …..
اشرف : اصل هتتجوزي متقدملك عريس….
ليلي : ماشي انا جايه معاك، بعد اذنك يا فهد بيه لازم امشي……..
فهد : ممكن توريني بطقتك…
اشرف بتوتر : ليه ليه يا بيه هو حصل حاجه…..
فهد : لا ابدا هتاكد انك اخوها بس ، وانتي يا سنين هاتي بطقتك …..
ليلي مكنتيش متوقعه أنه هيعمل كده : هاه لا ما هو مش اخويه شقيق أصله اخويا من الام بس…..
فهد : اه قولتيلي طيب معلشي بقي لمه والدها يجي هو ياخدها….
ليلي في سرها : يا نهار اسود طب هنخترع اب ليه منين الله يخربيتك يا اشرف اكيد انت السبب. …
ليلي : بس يا فهد بيه …..
فهد : مفيش بس غير كده مفيش خروج من هنا…..
اشرف : طب استاذن انا بقي…..
ليلي بتبرق لاشرف وأشرف بيشاورلها بمعني هعمل ايه…..
اشرف مشي وفهد عينه علي ليلي
فهد : سنيه …..
ليلي بقله حيله : نعم يا بيه …..
فهد بخبث : متزعليش اصل انا خايف عليكي وأمه يجي والدك هطمن اكتر……
ليلي : لا يا بيه مش زعلانه…( وفي سرها انا بس هطق)

ومشيت علي المطبخ وفهد بيضحك علي ليلي

فهد خرج عند مسعود : مسعود…..
مسعود : نعم يا بيه…..
فهد : هو انت اللي جبت سنيه هنا…..
مسعود : لا يا بيه انا سالتها جالت أن سعتك اللي جبتها….
فهد : خلاص رووح انت…..
مسعود : ليه يا بيه لو عملت حاجه….
فهد بعصبيه : قولتلك خلاص يا مسعود رووح انت…..
مسعود : حاضر يا بيه…..
فهد لنفسه : ماشي يا ليلي انا لازم اعرف عنك كل حاجه ومستحيل اسيبك…..

عند اشرف
علا : فين ليلي…..
اشرف : اسكتي يا علا كنا هنتكشف….
علا : تتكشف ازاي…..
اشرف قال لعلا علي اللي حصل
علا : طب وليلي…
اشرف : عارفه يا علا انا حاسس بحاجه غريبه….
علا : حاجه ايه……
اشرف : مش عارفه حاسس ان اللي اسمه فهد ده بيحب ليلي….
علا : نعم بيحبها ازاي يعني….
اشرف : ايه اللي يخلي واحد زيه يتمسك بشغاله يعني خلاص طب ممكن كان يخليها تمشي وخلاص من غير الحوار ده كله…..
علا : بجد يا اشرف طب ياريت…..
اشرف : انا مش متاكد بس انتي متخفيش علي ليلي عنده لانه خايف عليها زينا ويمكن اكتر كمان…….
علا : انت طمنتني يا اشرف بجد وليلي ذكيه وميتخفشي عليها وهي تستاهل كل خير……

ليلي متضيقه وعايزه تمشي
ليلي : فهد بيه هوانا ممكن اخرج شويه….
فهد : ليه يا سنيه هتروحي فين …..
ليلي : لا يا بيه اصل من ساعه ماجيت وبقالي اسبوعين ما شفتش الشارع فا اتخنقت….
فهد : خلاص ياسنيه انا هخرجك…….
ليلي برقت : ايه لا لا يا بيه …..
فهد : لاءه ليه مش انتي عايزه تخرجي انا هخرجك….
ليلي : مش هينفع يا بيه أخرج معاك ازاي يعني وانا شغاله وانت بيه…..
فهد : ملكيش دعوه انا راضي ….
ليلي : وكمان يا بيه لبسي مش حلو وكده…..
فهد : …..

 

 

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى