روايات

رواية فهد وليلى – هي من سرقت قلبي الفصل الثاني 2 بقلم هالة محمد

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية فهد وليلى – هي من سرقت قلبي الفصل الثاني 2 بقلم هالة محمد

 

 

البارت الثاني

 

#هي من سرقت قلبي
بقلمي هاله محمد محمد سالم

#البارت الثاني

اشرف : ايه يا ليلي كنتي عايزه حاجه….
ليلي: اه يا خويا اهو نستفيد منك بحاجه….
اشرف : مفيش فايده فيكي ….
ليلي : اسمعني كويس،انا وعلا لازم نهرب من هنا…
اشرف بصدمه: ايه طب ليه.؟!
ليلي : اسمعني يا غبي احنا في ميتم ومش هيخرجونا الا لمه نتجوز ، وانت عايز تتجوز علا صح….

اشرف بص لعلا بحب وعلا بصتله بابتسامه

اشرف : طب وايه اللي يمنع يعني طب ما انا كده كده هطلبها من ابلا عفاف….
ليلي بدموع مصتنعه : يعني انت وعلا هتتجوزوا طب وانا….
علا : ماأنتي كمان هتتجوزي….
ليلي : ماهي دي بقي المشكله اني هتجوز…
اشرف : مش فاهم…
ليلي :. مش بقولك غبي….
اشرف : طب قولي يا نصحه فهميني …..
ليلي : اولا انت وهي بتحبوا بعض لكن أنا اكيد هيجوزوني جوازه من اللي انتم عارفنها ثانيا انا مش عايزه اتجوز اصلا عايزه أخرج من هنا باي طريقه……
علا : طب لو خرجنا هنروح فين ولا هنعمل ايه…
اشرف : هتشتغلوا…..
ليلي : اه هنشتغل بس مش عند حد
علا : ازاي يعني يا ليلي متوضحي كلامك…
ليلي : بصي يا ستي بدل ما نروح نشتغل عند الناس ويطلعوا ملاليم من جبهم احنا بقي اللي هنطلع الفلوس منهم من غير ما يحسوا، بمعني أوضح هنسرق….
علا : ايه نسرق….
اشرف : انتي مفكره بره زي هنا طب هنا بتسرقي اكل من عفاف لكن بره هتسرقي ايه….
ليلي : بقولك ايه انت تساعدنا أننا نخرج من هنا وخلاص وانتي يا علا لومش عايزه تخرجي برحتك لكن انا لازم أخرج انا مش هقعد استني لمه يجوزوني …..
اشرف : طب قولي عايزاني اساعدك ازاي ….
ليلي : بص انا عايزاك تيجي باليل لمه كلوا ينام وتجيب معاك سلم وحبل متين وتحط السلم عند سور الجنينه من بره وتربط الحبل في الحديد اللي عند السور كويس وتحدفه لجوه….
اشرف بانتباه : وبعدين…..
ليلي : بعد كده تروح تقعد مع عمك حسنين البواب عشان تلهيه وأمه نخرج هشورلك من بعيد ماشي….
اشرف : ماشي يا ليلي….
ليلي بتحذير : اشرف اوعي يا اشرف تتغابه..
اشرف : خلاص يا ليلي متقلقيش…..

*************************

في مكان تاني

فهد : ايو يا سميه انتي فين وايه الدوشه اللي عندك دي……
سميه : انا في حافله يابيبي سوري مش هعرف اكلمك نتقابل في حفله الفندق…
فهد بعصبيه : هو احنا مش هنخلص من موضوع الحفلات ده بقي ولا ايه …
سميه : الو الو فهد فهد انا مش سمعاك ….

وقفلت السكه فهد بص في الفون لقي الخط قفل فهد حدف الفون بعصبية كسروا : انا كان ايه اللي خلاني اتنيل واخطب هفففف…..

باليل عند ليلي

علا : ليلي اشرف قاعد مع عمي حسنين..
ليلي : طب ياله هما كلهم ناموا بسرعه بقي قبل ما حد يحس بينا….
علا : انا خايفه يا ليلي …..
ليلي : متخفيش جمدي قلبك…..

قد يعجبك أيضاً
اسيرة الغابة بقلم Riamhossein20
اسيرة الغابة
157K
2.8K
تحذير:: تحتوي الرواية على الفاظ غير لائقه⭕ بريئه من ذنوبكم جميعاً
🥀الروايه الاول🥀 (قـٕلـب امراه صعيديه)🥀من سلسله الصعيد،🥀 بقلم Ahmed8xx8Ahmed
🥀الروايه الاول🥀 (قـٕلـب امراه صعيديه)🥀من…
32.1K
699
جيت بحكايه جديده كلام حلو عن الصعيد تعرف أن الصعيد مشهورين ف العالم كلو ادخل علامنا واتعلم
راية العشق بقلم Hebahassan77
راية العشق
293K
5.9K
"" أجبره والدة علي طردهم من المنزل ، مما سبب فجوة بين الاب والابن لطرد ه لحب حياته ،ولكن هل من تلاقي مرة اخرى تحت رايه العشق حيث لا سلطه لجبروت بشر …."
مجنونه حياتي بقلم al5yal
مجنونه حياتي
1.2M
42.1K
هي مجنونه جدا…وطيبه جدا .كل اللي يعرفها بيحبها..جدا .محجبه ..مع انها طيبه بس فكر تغلط فيها..هتقلب ولسانها اكول من بلد .. أما هو عصبي جدا يحاول أن يكبت أعصابه ولكن في أ…
” كنت اداوي الناس .. وقلبي احتاجك انتي تدواينه ” بقلم arwah2012-YT
” كنت اداوي الناس .. وقلبي احتاجك انتي تدواي…
27.9K
1.5K
الكاتبه : اروى ✍🏻❤️
غسان الصعيدي بقلم SohailaAshor22
غسان الصعيدي
1.8M
38.1K
روايه بتحكي عن شاب صعيدي اسمه غسان كانت عايش حياه سعيده مع ابنه ومراته لحد ما مراته ماتت وبعدها امه ضغطت عليه يتجوز بنت عمه بالغصب وبعدها التار هخليه يتجوز للمره التالته…
عشق صعيدي بقلم RahmaaMoohamed
عشق صعيدي
1.1M
17.3K
انا صعيدي لا تهزني امراه…وانا انثي تميزتُ بالكبرياء فمن أنت ياهذا لتظن اني سوف اخضع لگ 💜
خرجت ليلي وعلا علي الجنينه وليلي طلعت علا الاول وبعدين هي وخرجوا بره الميتم.

ليلي شاورت لاشرف وأشرف راح عندهم

ليلي : جدع ياض يا اشرف هبدا اغير فكرتي عنك متشكرين يا عم…..
اشرف بفخر : العفو يا ست ليلي اهم حاجه تكونوا رضيين عني..
علا : طب واحنا هنروحي فين دلوقتي …
اشرف : تعالوا عندي هو مكان بسيط بس اهو احسن من الشارع وكمان كنت هتجوز فيه وبص لعلا…
ليلي : لا بقولك ايه شوف مكان علي البحر. يكون في ناس كتير النهار فضلوا كام ساعه ويطلع وشقتك دي مش هندخلها الا امه تتجوز انت وعلا….
اشرف بسعاده: طب أمته ….
ليلي : بكره ياض يا اشرف تجيب المأذون وتتجوزوا وبعدين انت واد جدع وشغال يعني هطمن علي علا معاك……
اشرف : بجد يا ليلي طب والفرح والعفش ….
علا : لا عفش ايه انا راضيه بالعفش اللي عندك وكمان مش عايزه فرح…
ليلي : لا بقولك ايه انتي راضيه بالعفش دي حاجه مؤقته لكن الفرح هعملك اجمل فرح وفي أحسن مكان ….
علا بفرحه : بجد طب ازاي ….
ليلي : ملكيش دعوه بقي ياله يا اشرف ودينا علي البحر زي ما قولتلك وبكره إن شاء الله هنشتري الفستان وهظبتكوا….

اشرف خد ليلي وعلا وقعدوا علي البحر

ليلي : شايفه يا علا وكنتي عايزانه نفضل محبوسين مع عفاف شايفه الناس عايشه ازاي والبنات لبسين ايه….
علا بزهول : اه شايفه يا ليلي عندك حق….

تاني يوم نزلت ليلي وعلا أجروا فستان سنبل وأشرف جاب المأذون وكتب الكتاب

ليلي : ياله بقي علي الفرح ….
اشرف : فرح ايه ياليلي متودناش في داهيه….
ليلي بعصبيه : صدق يله انا غلطانه اني خليتك تتجوزها ياله بقي غور من هنا…
اشرف بضحك : لالا خلاص ياليلي انا اسف واحنا من ايدك دي لايدك دي…..
ليلي بتناكه: طب ياله تعالوا ورايه…..

ليلي اخدت اشرف وعلا علي مكان علي البحر كان في دي جي وكان مشغل اغاني وقعدوا يرقصوا وفرحتهم جدا

علا بفرحه : ربنا يخليكي يا لوليتا انتي بجد فرحتيني اوي اوي وحضنت ليلي….
ليلي بفرحه لصحبتها : انتي عبيطه يا علا انتي اغلي انسانه عندي انتي اختي انا معرفشي حد غيرك….
اشرف : شكرا يا ليلي …..
ليلي : انت تخرس خالص سامع انا هسمحك بس عشان خاطر علا ، انت عارف لوزعلتها ياويلك مني ….
اشرف : انا أقدر ازعل القمر بتاعي ….
ليلي : طيب يا خويه ، بقولك ايه انت تعرف اماكن يكون فيها ناس نضيفه عشان اعرف اشتغل علي تقيل….
علا بقلق : ليلي انتي عمرك ماسرقتي انا خايفه عليكي…..
ليلي : متخفيش يا علا كل حاجه هتبقي تمام…
اشرف : طب هتدخلي الاماكن النضيفه ازاي بلبسك ده…
ليلي : ما انت هتتصرف وتاجرلي فستان حلو كده وتديني فلوس اروح الكوافير عشان اظبط شعري…..
علا : انتي شعرك جميل مش محتاج كوافير …..
ليلي : لا ما انا لازم اظبط نفسي عشان يرضوا يدخلوني وأألبهم برحتي…..

اشرف خد علا وراح علي شقته وليلي فضلت قاعده علي البحر لحد الصبح ورفضت انها تروح معاهم علا أدت ليلي التلفون بتعها عشان تطمن عليها

تاني يوم الصبح

علا : الو ياليلي تعالي بقي……
ليلي : ماشي يا علا اشرف صحي ….
علا : من بدري ونزل يشفلك فستان ….
ليلي : انا جايه حالا….

وصلت ليلي عند علا

ليلي حضنت علا: وحشتيني اول مره نبعد عن بعض….
ليلي : خلاص بقي ماهو سي اشرف احتل مكاني بقي …
علا : ولا اي حد يقدر يا خد مكانك انتي في قلبي ….
ليلي : ههههههه حببتي …

دق دق
علا : اكيد اشرف….
اشرف : صباح الخير….
ليلي وعلا : صباح الخير….
ليلي : عملت ايه جبت الفستان….
اشرف بينهج وقعد علي الكرسي : اصبري بس يا ليلي لمه اخد نفسي…..
ليلي بضيق : نفس اي ياعم هو انت جاي من مسابقه جري اخلص بقي عشان متضيقنيش عليك ….
اشرف : يا ساتر عليكي ، اتفضلي يا ستي ده عنوان بتاع كوافير من هناك شوفي الفستان اللي انتي عايزاه وهي كما هتظبط وانا حسبتها….
ليلي غمزت بعنيها : شاطر، طب انت متعرفشي مكان فخم كده يكون في ناس كتير من اللي بالك منها ….
اشرف : في ياستي واحد صاحبي شغال في فندق كبير عملين حفله كبير بكره وهيكون فيها ناس اغنيه كتير….
ليلي : حلو ده ….

عند فهد في الشركه

عامر : فهد باشا ايه الاخبار ….
فهد : مفيش جديد كل الايام شكل بعضها….
عامر : ايه يا عم التشائم ده انت متخانق مع سميه….
فهد مط شفيفه : عادي …..
عامر : طب هتعمل ايه في حفله بكره ….
فهد : ممكن مرحشي….
عامر : ليه يا فهد. لا رووح فك عن نفسك صدقني لمه تخرج هترتاح…..
فهد : مفرقتشي والله يا عامر بس هفكر ….

تاني يوم باليل

ليلي راحت الكوافير ولبست الفستان اللي أجرته وعملت مكياج و ظبطت شعرها بقت جميله جدا

اشرف : يا بت الايه دانا معرفتكيش والله اللي يشوفك يقول بنت ذواد….
ليلي بغرور مصتنع : طبعا يا بني دي اقل حاجه عندي….
علا : الله يا ليلي والله قمر قمر …..
ليلي حدفت لعلا بوسه : حببتي….،اشرف وقفلي تاكسي وانا هروح ….
اشرف وقف لليلي تاكسي وركبت فيه ووصلت عند الفندق
دخلت الحفله و كان في عيون كتير بتبصلها بإعجاب…..

ليلي لنفسها: يالهوي دانا كنت ميته ولسه صحيه وايه النسوان دي كلها وده كلوا دهب اه يا ولاد….

ليلي شافت كام واحده واقفين مع بعض راحت وقفت معاهم
ليلي : مساء الخير …
…..: مساء النور انتي مين انا اول مره اشوفك…
ليلي : ها اانا لسه جايه من بلاد بره وو، بس انتي فستانك روعه ورقيق ….
ليلي قربت منها وكانت لسه هتسرق منها انسيال لكن حست أن في حد اخد باله منها خافت ومسرقتشي حاجه
ليلي لقت حد بيبص عليها وعنيها جت في عنيه وهو جه يقرب منها في حد واقفه

عامر : ايه يا فهد واقف لوحدك ليه هي سميه فين……
فهد وعنيه بتدور علي ليلي في كل مكان : مش عارف يا عامر ثانيه وراجعلك…….
خرج فهد يدور علي ليلي..

*************************
+

 

 

 

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى