روايات

رواية فهد وليلى – هي من سرقت قلبي الفصل الأول 1 بقلم هالة محمد

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية فهد وليلى – هي من سرقت قلبي الفصل الأول 1 بقلم هالة محمد

 

 

البارت الأول

 

#هي من سرقت قلبي

بقلمي هاله محمد محمد سالم

#الشخصيات

ليلي : بنت جميله ملامحها ساحره عمرها18سنه
شقيه ولمضه لكن محبوبه اتربت في ميتم لا تعرف لها اب ولا ام
فهد : شاب عمره 25سنه عصبي وسيم غني جدا

#البارت الاول

علا ،: لا يا ليلي انا خايفه لوحد شفنا…..
ليلي : متخفيش متبقيش جبانه اوي كده …..
علا : انتي عارفه لو ابلا عفاف مسكتنا هيحصل ايه هتعقبنا وانتي عارفه عقبها عامل ازاي…
ليلي : اسكتي انتي بس وبطلي نق وكلوا هيبقي تمام …..
علا : طب قولي……..
ليلي : ايه ده استني…….
علا : في ايه……
ليلي : انتي شمه اللي انا شماه……
علا : شمه ايه…..
ليلي : كتك نيله مش شمه الريحه الجميله دي……
علا : لا ريحه ايه ….اه برفان……
ليلي : بقولك ايه انتي من كتر ما بتكلمي اشرف وهو بهت عليكي بقيتي غبيه ذيه….
علا : وبعدين معاكي بقي يا ليلي اشرف ده قمر قمر ….
ليلي: ده قمر ده كتك نيله عليكي وعليه طيب يا ختي اولعي انتي وهو ، وبعدين أنا بقولك علي ريحه السمك …..
علا : اه اه انتي بتتكلمي علي ريحه السمك المشوي ده من عند إبلا عفاف …….
ليلي : اكيد هو في حد غيرها………( ليلي بتفكر……)
ليلي : بقولك ايه تعالي وانا هأكلك احلي اكله سمك مشوي…….
علا بخوف : ليلي بلاش هي عفاف كانت هتدخلك مكتبها اصلا….
ليلي : ملكيش دعوه تعالي بس وانا هاكلك…..

اتسحبت ليلي لمكتب عفاف ملقتشي حد جوه والسمك علي المكتب اخدت سمك وعيش وخرجت بسرعه وخبته
علا : عملتي ايه لقيتي ابلا عفاف جوه …..
ليلي : لا كانت بتغسل اديها ههههه واخدت السمك ….
1

عند عفاف

عفاف بصوت عالي : هدي يا هدي…..
هدي : في ايه يا إبلا عفاف ……
عفاف : مين دخل مكتبي……
هدي : محدش دخل…..
عفاف : ازاي يعني بقولك حد دخل واخد من السمك كمان،اكيد ليلي مفيش غيرها رووحي اندهي عليها بسرعه….
هدي : ليلي كانت في الجنينه ومجتشي هنا خالص….
عفاف : بقولك اندهلها…
1

ذهبت هدي وجابت ليلي

ليلي : نعم يا إبلا عفاف…….
عفاف : انتي دخلتي علي مكتبي واخدتي من السمك صح………
ليلي تتصنع البراءه : انا لا يا إبلا عفاف انا كنت في الجنينه انا وعلا حتي اسالي خالتي هدي….
عفاف : انتي هتسطعبطي ماهو مفيش حد غير يتجرأ يعمل كده…..
ليلي : اه صحيح انا شفت قطه خارجه من شباك مكتبك وكانت بتاكل حاجه فبحسب انتي أدتيها حاجه تكلها وبعدين انا هعرف منين انك جيبه سمك…..
عفاف : قطه دخلت ازاي الله يخربتها ، ياله روحي من هنا…..
1

خرجت ليه

ليلي بابتسامه خبث وبتنهيده : هف الحمد لله ….
علا : عملتي ايه ……
ليلي : ههه قلتلك متخفيش …..
علا : ده انتي مشكله ….
ليلي : المهم الواد اشرف جه النهارده……
علا : جه ما هو اللي كان جايب السمك…….
ليلي : ماهو بيعمل كده عشانك ياختي ،تعالي بقي نأكل واحكيلك هنعمل ايه ……
علا : انا مش عارفه انتي مش طيقاه ليه اومال لو مكنشي متربي معانه واحنا صغيرين ….
ليلي : اصل مش بيعمل حاجه مفيده تحسي كده اهبل…
علا : ……

Every F&B Concept
Sponsored By ACT Hospitality
North Coast: Powered by ACT – Day & Night ☀️🌙 From the first coffee of the day to late-night fine dining, ACT is behind every scene, powering every moment. Every F&B concept, from coffee stores, quick-service restaurants, or ice cream trucks to fine-dining restaurants, all powered with a…
View quote
قد يعجبك أيضاً
اسيرة الغابة بقلم Riamhossein20
اسيرة الغابة
157K
2.8K
تحذير:: تحتوي الرواية على الفاظ غير لائقه⭕ بريئه من ذنوبكم جميعاً
🥀الروايه الاول🥀 (قـٕلـب امراه صعيديه)🥀من سلسله الصعيد،🥀 بقلم Ahmed8xx8Ahmed
🥀الروايه الاول🥀 (قـٕلـب امراه صعيديه)🥀من…
32.1K
699
جيت بحكايه جديده كلام حلو عن الصعيد تعرف أن الصعيد مشهورين ف العالم كلو ادخل علامنا واتعلم
راية العشق بقلم Hebahassan77
راية العشق
293K
5.9K
"" أجبره والدة علي طردهم من المنزل ، مما سبب فجوة بين الاب والابن لطرد ه لحب حياته ،ولكن هل من تلاقي مرة اخرى تحت رايه العشق حيث لا سلطه لجبروت بشر …."
مجنونه حياتي بقلم al5yal
مجنونه حياتي
1.2M
42.1K
هي مجنونه جدا…وطيبه جدا .كل اللي يعرفها بيحبها..جدا .محجبه ..مع انها طيبه بس فكر تغلط فيها..هتقلب ولسانها اكول من بلد .. أما هو عصبي جدا يحاول أن يكبت أعصابه ولكن في أ…
” كنت اداوي الناس .. وقلبي احتاجك انتي تدواينه ” بقلم arwah2012-YT
” كنت اداوي الناس .. وقلبي احتاجك انتي تدواي…
27.9K
1.5K
الكاتبه : اروى ✍🏻❤️
غسان الصعيدي بقلم SohailaAshor22
غسان الصعيدي
1.8M
38.1K
روايه بتحكي عن شاب صعيدي اسمه غسان كانت عايش حياه سعيده مع ابنه ومراته لحد ما مراته ماتت وبعدها امه ضغطت عليه يتجوز بنت عمه بالغصب وبعدها التار هخليه يتجوز للمره التالته…
عشق صعيدي بقلم RahmaaMoohamed
عشق صعيدي
1.1M
17.3K
انا صعيدي لا تهزني امراه…وانا انثي تميزتُ بالكبرياء فمن أنت ياهذا لتظن اني سوف اخضع لگ 💜
*************************

في مكان آخر في شركه فهد

عامر : فهد باشا ……..
فهد : اهلا عامر تعالي ،ايه اخبارك…..
عامر : انا بخير ، صحيح هتحضر الحفله….
فهد : حفله ايه…..
عامر : مش معقول لحقت نسيت ، حفله الفندق ….
فهد : اه فعلا نسيت انت عارف اني مشغول جدا ومش فاضي حتي افكر في أي حاجه ….
عامر بحزن : فهد بلاش تضغط علي نفسك أنا فاهم كويس انت بتحاول تنسي ….

فهد قام من علي مكتبه وقف عند الشباك : متخفشي عليه يا عامر انا خلاص نسيت وكمان انت ناسي اني خاطب خلاص يعني الموضوع انتهي بالنسبالي …..
عامر : يارب يا صاحبي تكون فعلا نسيت متكنشي بتضحك علي نفسك بسميه ، علي كلا انا ماشي ياله سلام…..
فهد : في ايه يا ابني انت لحقت تقعد …..
عامر : انت عارف بقي الحاجه مينفعشي اسبها لوحدها…
فهد : ماشي يا سيدي ابقي سلملي عليها اوي…..

مشي عامر وفهد بيفكر
قبل3سنوات

#فلاش باااااااك

فهد : الو ايوه يا حببتي انا مش هقدر ارجع النهارده لسه هاجي بكره…….
ناني بفرحه مستخبيه : يوه بقي يا فهد انت وحشتني اوي …..
فهد : معلشي بقي عندي ضغط شغل وهخلصه وهاجي…..
ناني : خلاص يا حبيبي سلام…..

قفل فهد مع ناني

عامر : انت ليه قلتلها انك هتيجي بكره واحنا راجعين النهارده…..
فهد : هههههه هعملها مفاجاه ياعم ايه مش فاهم …..
عامر : اه ماشي يا صاحبي ربنا يسعدك …..
فهد بحب : يارب يا عامر انت مش متخيل انا بحبها أد ايه…..

عند ناني

ناني بفرحه : الو ايوه يا علي هتيجي النهارده مستنياك……
علي : ازاي طب وفهد……
ناني : متقلقش خالص لسه هيجي بكره، وبعدين هو انا موحشتكشي ولا ايه….
علي : وحشتيني بس دانتي وحشتيني جدا جدا جدا…..
ناني بدلع : طب ياله بسرعه مستنياك …
علي : مسافه السكه…….

علي راح لناني في شقتها هي وفهد

في المطار

عامر : مقلتش لناني انك جاي بردو……
فهد : لا بقولك مفاجاه تقولي اقولها ، ياله ياعم اركب العربيه وانت ساكت…….
فهد وصل البيت وفتح الباب براحه جدا بيحسب ناني نايمه عشان ميزعجهاش وعشان يفجاها سمع صوت ضحكها قفل الباب وراح عند اوضه النوم فتح الباب

ناني بصدمه : فهد انت انت …..

علي قام من مكانه لبس هدومه بسرعه ولسه هيخرج فهد مسكه فضل يضرب فيه لحد لمه أغم عليه

ناني : سامحني يا فهد انا اسفه انا اسفه …..

فهد ضرب ناني ومسكها من شعرها ورماها بره الشقه بقميص النوم هى وعلي

فهد : انتي طالق طالق طالق…
2

#بااااااااك

فهد نزلت دموعه غصب عنه غمض عينه بقهره وحزن علي الانسانه اللي كان بيحبها وبيموت فيها

دق دق

فهد مسح دموعه بسرعه : ادخل …..
السكرتيره : فهد بيه عايزين حضرتك تمضي علي الورق ده ….
فهد قعد علي المكتب وبيمضي علي الورق

**********************

عند ليلي

ليلي بتاكل هي وعلا السمك

ليلي : بصي بقي يا ستي اكيد اشرف جاي بكره صح….
علا : ايوه جاي مبيعديش يوم من غير مايشفني….
ليلي : ماشي يا نحنوحه، لمه يجي خليه يكلمني بس من غير ماحد ياخد باله….
علا : ما هو كان اهبل من شويه،ماشي وربنا يعديها علي خير….

تاني يوم

اشرف : ايه يا ليلي كنتي عايزه حاجه……..
ليلي : اه يا خويه اهو نستفيد منك بحاجه…….
اشرف : مفيش فايده فيكي……..
ليلي : اسمعني كويس،انا وعلا لازم………
+

**************************

 

 

 

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى