روايات

رواية حرب العشاق الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم كيان كاتبة

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية حرب العشاق الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم كيان كاتبة

 

 

البارت الخامس والعشرون

 

 

صفا بعيون حمراء : لو قولتلك انوا ابويا مش هو الي ق*تل ابوك هتعمل ايه ساعتها
رفع عيسي عينه بصدمه ليها : انتي بتقولي ايه
صفا و هي بتاخد نفس عميق قالت : الي سمعته ابويا مش هو الي قت*ل ابوك
عيسي وعينه مثبته عليها : ومين بقي الي قالك الكلام ده
صفا بثقه : انا الي بقول…….
ضحك عيسي بشده هو بيبص أقدامه : اه انتي الي بتقولي واتحولت ملامحه الي الحزن لزم انتي تقولي كده ما هو برده ابوكي اكمل كلامه هو بيبص عليها بعيون دامعه عارفه انوا انا شفته بعنيا دول
صفا بصتله بثبات : شفته هو بيقت*له
عيسي مقدرش يستحمل وافتكر أبوه هو وقاع سا*يح في د*مه خانته دموعه ونزلت قال بصوت مهزوز : كان خل*ص عليه كان سا*يح في دمه كان واقف ماسك المسدس و بيتفرج عليه هو بيط*لع في الروح
صفا دمعها نزلت علي دموعه غصب عنها خدته في حضنها بدون تردد قالت : اهدي يا عيسي علشان جر*حك
حضنها عيسي بقوه كان بيعيط بحرقه في حضنها زي الاطفال بعد عنها بعنف وقال بعيون حمراء هو بيمسكها من كتفها قال بصوت جوهري : ابوكي هو السبب في الي انا فيه
صفا بوجع من مسكته وعيون حمراء : مش هو
عيسي بغضب وهو بيدير وشه بعيد عنها : تاني بتقول مش هو
صفا وهي تمسح دموعها : انا هثبتلك انوا أبويا مش هو الي عمل كده بس عندي شرط
بص لها عيسي بسخرية : هتثبتي ايه ، وماله وايه شرطك بقي
صفا بقوه : اول لما الحقيقه تظهر هتطلقني علي طول
عيسي وهو يشغل العربيه قال بسخرية : يبقي هتفضلي على زمتي عمرك كله
في دوار الجبالي وبالتحديد في اوضه وهدان كان رايح جاي زي المجنون كانت خديجه واقفه على الباب و شيفاه و هو متعصب قالت بهدوء : في ايه يا وهدان ملهوش لزوم العصبيه دي
وهدان وهو قف في نص الاوضه بحيره قال : مش عارف صفا الي جرلها اي ، اذي تدافع عنه كده
خديجه وهي بتقرب منه : هو ايه الي إذا أكملت كلامها بهدوء انا لو كنت مكان صفا كنت هعمل كده كنت هدافع عن جوزي
وهدان : وكنتي هدفعي عني ليه
خديجه وهي تقترب منه بابتسامه : علشان جوزي حبيبي و عمري
وهدان بقتضاب : اديكي قولتي جوزك حبيبك إنما صفا مش بتحب عيسي دي مش بطيقه
خديجه : ومين الي قال كده هي……
وهدان : خديجه كل عارف انوا عيسي اتجوز صفا علشان يوجعني فيها وتكون تخليص حق
خديجه وهي تحط أيدها علي كتفه : عيسي غلبان متستحيل ياذي صفا ده انا الي مربيه
وهدان وهو غير راضي علي كلمها : ده غلبان اوي
خديجه بضحكه وهي تحاوط رقبته : اوي اوي كمان عامل ذيك بالظبط
وهدان : لا يا شيخه
خديجه : صحيح عرفت مين كان السبب في الحد*ثه
وهدان وهو يخدها في حضنه بحنان : لا معرفتش ومش عايز اعرف بدل انتي بخير
ابتسمت خديجه علي كلامه اما وهدان كان عارف انوا حسان اخوها وهو السبب بس محبش يقولها علشان متزعلش
في دوار العزيزه كان وصل عيسي وصفا الي الدوار
عيسي شافهم كلهم اعقدين قال هو بياخد نفسه : متجمعين عند النبي أنشاء الله
قالت صفا بهمس هو سمعه : كلنا إنشاء الله الي امك بصلها عيسي بغيظ من كلامها
حميده بخبث : تعالي يا عيسي عمك حسان عملك مفاجاه
عيسي بستغراب : مفاجه ايه…..!!!!!
حسان وهو بيقف قصاده : انا رشحتك في الانتخابات
عيسي بصدمه هو بيبص للحاج عتمان : ايه الكلام الي عمي بيقوله ده يا جدي
الحاج عتمان : لسه عارف ذيك يا عيسي

 

حميده : في ايه يا عيسي بدل ما تنبسط ولا انت خايف علشان وهدان داخل فيها
عيسي بغضب : مين قال كده بس انا……….
وقف كلام لما شاف صفا طالعه الاوضه قال بحده هو طالت وراها : ماشي نبقي نتكلم في الموضوع ده بعيدن
حميده بغضب : رايح فين يا عيسي
في اوضه عيسي كانت صفا واقفه اقدام المرايا سرحانه وقف عيسي وراها وقال بهدوء : انا مكنتش اعرف بلي هما عملوه
انتبهت صفا لكلامه قالت : لو كنت عرفت كنت هتعمل ايه أكملت كلامها بهدوء أسحب نفسك من الانتخابات يا عيسي وهدان مقدم ابلك بزياده العداوة الي بينكم
عيسي : انا……………..
اقطعه صوت رسائل ورا بعدها طلع التلفون من جيبه خافت صفا ليكون سلوي بعتتله حاجه تاني هي اه عرفت الحقيقه بس مش عاوزه عيسي ياذي عمها برده
اما عيسي فتح الرسائل وعينه بقت بتطلع شرار………….

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى