رواية عشقت صعيدية الفصل الخامس عشر 15 بقلم فرحة أحمد
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية عشقت صعيدية الفصل الخامس عشر 15 بقلم فرحة أحمد
البارت الخامس عشر
#روايه_عشقت_صعيديه
البارت الخامس عشر
التفاعل مش حلو خالص شجعوني علشان مفقدش الشغف وحقيقي انا بشكر كل اللي بيقولو كلمه حلوه واللي بيدعيلي بجد لكن المثل من كل حاجه حلوه بتقولوها🥰🥰
كريم وصل القاهره ودخل المحزن اللي موجود في مسلم ابن اخت مرات أبو جميله
كريم_ اهلا اهلا نورت والله والرجاله شكلهم قامو بالواجب
مسلم بغضب_ خرجني من هنا بدل ماذيك
كريم بخوف مصتنع_ لا والله انا خوفت فعلا ممكن متاذنش
وكمل بسخريه_ هو مين اللي مربوط هنا ياض انت عبيط
مسلم_ طب فكني ونقف راجل لي راجل
كريم_ وانا موافق وفكو ووقف قدامو بشموخ
مسلم بيسدد له ضربه في الوجه لاكن كريم كان اسرع وصدها ولكمه في وشه وفضل يض.رب في ض.رب شديد ومسلم لا يملك حتي ان يدافع عن نفسو لحد ما وقع من طولو ومبقاش قادر يقف
كريم _شوفت نفسك يا راجل وبعد الض.رب ده مش هاخد فيك ساعه سج.ن وسحبو وربطو تاتي وخرج لي صاحبو
كريم_ خليك معا للصبح علشان بكره هنروح نعمل محضر تعدي
صاحب كريم_ مش كفايه كده
كريم بغضب_ يته.جم علي مراتي وكفايه علي كده ده كويس اني مقتل.توش
صاحبو_ طب انت هتروح فين دلوقتي الفجر ييأذن
كريم _هسافر البلد اجيب جميله وهاجي علشان نعمل محضر الصبح
عامر_ محسن هو اي اللي بيحصل
محسن بتفاجا وارتباك_ جدي
ولاكن تفجاء محسن اكتر عندما قال قاسم وهو يقف بشموخ وتكبر
بكل وضوح كده حفيدك بيتاجر في المم.نوعات
عامر واقف بزهول فاكمل ممدوح الكلام وهو يقف بجانب قاسم
ومن زمان كمان بس كان مستخبي شويه ولاكن الخير يرجع للعقيد قاسم الديب
محسن اتكلم بذهول وقال _عقيد ازي
عامر بصدمه_ حفيدي انا في كل ده
ممدوح_ انا اسف يا عامر بيه بس لازم اقبض عليه ومسكوه في محسن اللي كان بيدافع عن نفسو جامد زاي ما يكون مش ممسوك متلبس
دخل عامر البيت بصدمه وهو بيصحي الكل
الجميع نزل وهو مستغرب
عامر حكي كل اللي عرفو والجميع في صدمه
حمد _يعني اتعملو كمين
عامر بغضب_ وابنك علشان هو ماشي غلط وقع في
يلا خلينا نروح نشوف الدنيا ماشيه علي اي
خرج عامر ومحمود وحمد
محمود_ اومال كريم فين
فوزيه_ قال هيروح القاهره وراجع تاني
مالك _هاجي معاكو
عامر_ تعاله
كانت جميله واقفه علي جنب وهي مش مستوعبه حاجه
راحت ليها خديجه وهي بتقولها تعالي يا حبييتي نطلع
فوق
نعيمه وهي بتبص لسمر اللي كانت واقفه مش باين عليها الصدمه زاي ما تكون كانت عارفه
نعميه _هنعمل اي في الفرح اللي مفروض بعد بكره ده داه احنا عزمنا البلد كلها
فوزيه_ انشاء الله خير ولا اي يا سمر
سمر_ ها اه انشاء الله
خديجه كانت فوق ومعها جميله اللي قاعدو يتكلمو سوا
خديجه _حاسه ان في حاجه في علاقتك مع كريم مش طبيعه شويه
جميله بتوتر _ها لا ابدا عادي
خديجه بحب _مقلقيش مني يا جميله انا يعتبر اخت لي مريم ومش بخبي عليه حاجه
لاكن جميله بردو مش عارفها فا مطمنتش وقالت_ لا عادي مفيش حاجه لو في هقولك
في نفس اللحظه دي كان كريم وصل ودخل لاقه الكل صاحي وفي توتر في المكان
كريم _صباح الخير في حاجه والا اي
فوزيه _محسن اتقب.ض عليه
كريم بصدمه_ اي لي
ردت مني وقالت_ بيقولو بيتاجر في المم.نوعات
كريم_ وهما فين دلوقتي
مني_في القس.م روحلهم
كريم كان هيخرج ولاكن لفت نظرو ان جميله مش موجوده
كريم_ احم هطلع اغير وانزل الاول
الكل فهم هو طالع لي وسعتها مني حست بي نار في قلبها
خبط كريم ودخل لاقي خديجه قاعده مع جميله
سلم عليهم
واستاذات خديجه
كريم_ ازيك يا جميله معلش سبيتك من امبارح
جميله_ لا عادي ولا يهمك اكيد كنت مشغول
كريم _مشغول بيكي
الكلمه خطفت جميله جدا وقالت ايى
كريم _كنت بجيب مسلم وهنروح نعمل محضر في
جميله بخوف_ بلاش يا كريم
كريم _لي
جميله سكتت مش عارفه تقول انها خايفه عليه من مسلم بيعملو حاجه
لاكن كريم حس انها خايفه علي مسلم ونزل وسبها بزعل
في قسم الشرطه كان يقف محسن بغيظ وغضب من الموقف اللي اتحط في
عمران وصل القسم لما عرف من ممدوح دخل لي عامر
عمران _ازيك يا عامر ياخوي
عامر بتعب_ بخير يا عمران
عمران بكسوف_ انا مكسوفه من الموقف بس ده شغل ممدوح وانت خابر زين
عامر _ممدوح ملوش دعوه ابن ابني هو اللي حط نفسو في حاجه زاي دي
والكل قعد يشوف اي اللي هيتم مغ محسن
فاطمه لما عرفت الخبر كانت بتلبس بتوتر وراحه عند اهلها كلمت ممدوح كتير ولاكن مش بيرد فا نزلت وقالت ليلي فا قالت لها تقول ليهم انها راحت عن أهلها علشان محسن ابن عمها اتحب.س
ليلي بخبث_ حاضر يا حبيبتي
مني كانت زعلانه جدا علي اخوها وحبها لي كريم اللي طلع من طرف واحد والطرف التاني متجوز
خرجت من غير ما حد يحس بيها تتمشي شويه في ضهر البيت ناحيه الخيل ولاكن لافت نظرها حد واقف هناك ولما قربت لقتها رجاله كتير وكانو بيخدو حاجه وخرجو خلاص ولاكن في واحد كان واقف شافها وقرب منها كانت مني مرعوبه ولاكن مش قادره تتحرك او تتكلم ولما الشخص ده قرب اوي اغمي عليها من الخوف
خديجه كانت قاعده قلقانه علي مالك جدا بس اطمنت لما كريم راح ليهم
وجميله فضلت قاعده في الاوصه بحزن علي كريم انه فهمها غلط
اما في القسم
الظابط قاعد بيحقق مع محسن لان ممدوح محبش هو اللي يحقق في نسب بردو
دلوقتي انت متهم بتجاره الممن.وعات
محسن بخبث _محصلش انا جالي واحد عايز يحط البضاعه بتاعت الشغل بتاعو عني لمده يوم وقال انو من تجار السوق والحاجات دي اكل عيشو وانا علشان طيب صدقتو
الظابط_ امممم والله انت بتتذاكاء علي الحكومه ياض تفتكر لو احنا عايزين نوقعك هتفوت علينا حته زاي دي
وشغل صوت وصوره لمحسن وهو بيتفق مع قاسم اللي مش باين في الصوره خالص
محسن _بس ده اسمه تزوير واحتيال عليا
الظابط_ احنا بنحب التزوير يا روح امك دي مجرد خدعه لاكن في بلاغات كتير اوي ضدك يعني انت لابس لابس
واتحكم عليه بلحبس لحين انتهاء التحقيق
فوزيه _مكنتيش جيتي يا بنتي علشان جوزك
فاطمه بتوتر_ لا عادي انا قولت اطمن
طبعا الكل عارف ان ممدوح شغال ظابط ولاكن فاطمه اللي كانت مش اجتماعيه فكانت متعرفش حاجه عنو اوي
كانت سمر في الاوضه بتتكلم في الفون وبتقول
بقوليك انا مش عارفه اعمل اي هيتح.بس وانا محدش عارف اني مراتو اقولهم بدل ما يمشوني
مجهول_ لا مش هتقولي انا اللي هقول وهاجي انهارده لي عيله عامر لما نشوف هيعملو اي
سمر بقلق _ماشي
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية عشقت صعيدية)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)