رواية عانيت لأحبك الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة محمود - The Last Line
روايات

رواية عانيت لأحبك الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة محمود

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية عانيت لأحبك الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة محمود

البارت الثامن

 

” روايه عانيت لأحُبك ”
” البارت التامن ”
” الكاتبه فاطمه محمود ”
تَبُوحُ لَهَا بِالحُبِّ عَيْنَايَ إِنَّمَا
لِسَانِيَ يَسْتَحْيِي فَلَا يَتَكَلَّمُ ⁦♡⁩
سيف بضيق : بتضحكو علي ايه
آيه و مالك استغربوا طريقته لانه علي طول بيهزر
آيه : مفيش كنا بنتكلم عادي بعد اذنكم
مالك بابتسامه : اتفضلي
سيف فضل باصص علي مالك
مالك باستغراب : في ايه مالك ياعم
سيف محبش يقول انه ادايق لما كانو واقفين بيهزوز
سوا هو و آيه فغير الموضوع
سيف : لا مفيش شوفتكم بتضحكو وبتهزرو قولت اجي اضحك معاكم انت عارفني بحب الهزار
مالك بابتسامه : بس دخلتك علينا مكانتش بتقول كدا دا البنت اتخضت ومشيت ياجدع
سيف : دا انا دايقتها اوي كدا دا انا مكنتش اعرف
مالك بضحك : شوفت بقا
سيف بضحك : طيب تعال نشوف يوسف
وبعدين راحو ليوسف كان قاعد مع فارس وفضلو يتكلمو
عند البنات
شهد : ايه قعدت المطلقين دي
نور بضحك : عاوزه ايه طيب
آيه بضحك : انا عارفه هي عاوزه ايه
سلمي بضحك : شغلي ليها اغاني بس مهرجانات
نور ضحك : ثواني هشغل وارجع
ونور شغلت مهرجان اسحب سيفك يلا
شهد : يلا بينا هنزيع ننطلق وشجيع مشاغبين
دماغها والعة جابوا سلاح جهزوا طالعة هتخرب
تخرب هتقلب تقلب نضرب اضرب ولع ولع نفرقع
نفرقع نسمع نسمع
البنات ضحكو عليها
شهد : تعالو نرقص يلا
سلمي : طيب والناس
نور : فكك ياعم
آيه : تعالو اليوم دا مش هيتعوض
نور بضحك : توتا معاها حق
وبدأوا البنات بيرقصو وكل الموجودين والشباب
بصولهم وانبهرو برقصهم
والبنات كانوا بيرقصو وبيغنو سوا وهما مبسوطين
سيف : احنا هنفضل نتفرج عليهم ولا ايه
يوسف : هنعمل ايه يعني
مالك : نرقص مثلا
سيف بضحك : فاهمني انت
مالك بضحك : طيب قوم يلا
سيف : يلا يا يوسف
يوسف بضحك : احنا ظباط يابني هنرقص ازاي
سيف : حد قالك أن واخده شهاده ممنوع الرقص
مالك بضحك : مش عارف يوسف دماغه فاكه انهارده ليه
يوسف بضحك : انا دماغي فاكه
مالك بضحك ورفع ايدو : بسحب كلامي
سيف بضحك : يا جدعان يلا
يوسف بضحك : ماشي يلا
سيف بص علي فارس
سيف : يلا يا فارس
فارس بصله : اكيد مش بتكلمني انا
سيف بضحك : لا بكلمك انت ياعم تعال يلا
فارس : لا انا مبعرفش روحو انتو
سيف بضحك : منظرك هيبقا وحش ونت واقف
لوحدك تعال اخلص
فارس بضحك : ما انا هسقفلكم
مالك بضحك : يا عم اخلص يلا
البنات كانو بيرقصو واتفاجو بالشباب بيرقصو هما كمان
البنات : اووووو
شهد : استنو هغير ليكم المهرجان وشهد غيرت المهرجان وشغلت مهرجان صاحبي يا صاحبي
والشباب رقصو و انبهرو برقص فارس
سيف بضحك : ايه ياعم ده مالها العالم برة عاملين كدا ليه
يوسف بضحك وهو بيشاور علي سيف : وانا وانت يا صاحبي مالنا مش لايقين كده ليه
مالك بضحك : مش شبه الناس دي في حاجه ولا فاهمين منهم حاجه
فارس بضحك : ولا عارفين نسلك وسط الهوجة هنعمل ايه
شهد بضحك : صاحبي يا صاحبي انت اللي لوحدك شبهي
سلمي بضحك : دا في ناس في كروش بتعبي وفي ناس بتنسي تربي
آيه بضحك : صاحبي يا صاحبي انت اللي مقوي لي قلبي
نور بضحك : انت اللي ساندي وجنبي وطول ما انت كتف في كتفي
الشباب و البنات : نقدر ع الدنيا نقدر ع الدنيا يا صاحبي
فضلو يغنو ويرقصو بسعاده
وبعد شويه خلصوا رقص والبنات و الشباب قعدو
سيف : فين دا الي مش عارف يا عم فارس دا انت ابهرتنا
فارس بضحك : اصلا مش متعود ارقص
سيف بضحك : يعني انا الي عارف ما كنت بهبل وخلاص
مالك بضحك : فعلا احنا كنا بنهبل
سيف بضحك : احلي هبل دا ولا ايه
يوسف بضحك : مصاحب شويه مجانين والله
الشباب فضلو يهزرو ويضحكو ونور جات عليهم
نور : يوسف تعال انت و الشباب نتصور سوا
يوسف : ماشي يا قلبي
بعدين الشباب راحوا عشان يتصورو الشباب وقفوا جمب بعض والبنات جمب بعض واتصورو وكانت صوره جميله اوي
نور : ماما زوزا عمو محمد تعالو اتصورو معانا
واتصور كلهم سوا
يوسف بابتسامه : يلا يا حبيبتي عشان تطفي الشمع
وبعدين نور وقفت قدام ترابيزه كبيرة عليها حلويات كتير وكيك متزين بطريقه تجنن
سلمي و آيه و شهد كانو واقفين من ناحيه و يوسف
و سيف و مالك و فارس من ناحيه
كل الموجودين والشباب والبنات غنو اغاني العيد
ميلاد ونور مبسوطه
آيه : يلا اطفي الشمع يا نوري
نور كانت هتطفي الشمع بس وقفت علي صوت سلمي
سلمي : لاا اتمني حاجه الاول
نور اتمنت وبعدين طفت الشمع وقطعت الكيك
آيه : كل سنه وانتي طيبه يا نوري اتفضلي
نور : ونتي طيبه يا توتا شكرا علي الهديه ياقلبي
سلمي : كل سنه وانتي طيبه يا قلبي يارب تعجبك
نور : ونتي طيبه يا سلومتي اكيد هتعجبني يا حبيبتي
شهد : كل سنه وانتي طيبه يا روحي اتفضلي
نور : ونتي طيبه يا شوشو شكرا يا قلبي
سيف : كل سنه وانتي طيبه يا نوري اتفضلي
نور : ونت طيب يا سيفو تسلملي
مالك : هديتك يا قمري عام الهنا
نور : حبيبي يا مالك
فارس كان عاوزه يدلها الهديه بس مكانش عارف
وبعدين كلهم قعدو الشباب سوا والبنات سوا
ومحمد و زينب وهناء سوا
وبعدين آيه كانت بتوزع الكيك علي الشباب
وراحت لشباب كانو قاعدين سوا
آيه : اتفضل يا حبيبي
فارس : ماشي يا قلبي
آيه : اتفضل يا باشا
يوسف بابتسامه : ماشي يا بشمهندسه
آيه بابتسامه : اتفضل يا دكتور
مالك ابتسم : شكرا يا هندسه
آيه : هو سيف فين
فارس : بيتكلم في الفون في البلكونه
آيه : ماشي
وبعدين آيه راحت لسيف البلكونه كان خلص بالفون
آيه : اتفضل يا حضره الظابط
سيف بإبتسامة : شكرا يا آيه
آيه كانت ماشيه وقفت لما سيف اتكلم
سيف : اسف
رجعت بصت لسيف
آيه : علي ايه
سيف : لما كنتي بتهزري انتي ومالك وبقولكم
بتضحكوا علي ايه حسيتك اديقتي
آيه : ما حصلش حاجه
سيف : اتمني أنك ما تكونيش زعلانه مني
آيه بابتسامه : لاا ابدا
سيف : تصدقي ابتسامتك حلوه
آيه بكسوف : ميرسي
بعدين آيه مشيت ورحت عند البنات وفضلو يتكلموا سوا
نور : ما تيجو نشرب حاجه
آيه : انا هاجيب انا وسلمي ونتي وشهد خليكم هنا
نور : ماشي
آيه : تعالي يا سلمي
سلمي : يلا
آيه و سلمي راحوا يجيبو عصير
نور بصت لشهد : ايه يا شوشو الكيك عاجبك
شهد وهي بتاكل : جدا
نور بضحك : ما واضح دا انتي وسختي ايدك زي الاطفال
شهد بضحك : طيب هروح الحمام واجي
نور : ماشي
فارس كان قاعد مع الشباب بص علي نور شافها قاعده
لوحده ولقي انها فرصه مناسبه يديلها الهديه و قرر انه
يروحلها
فارس : بعد اذنكم يا شباب
يوسف : اتفضل يا حبيبي
وبعدين راح عند نور
فارس : نور
نور بصتله : نعم
فارس طلع علبه صغيره متزينه بطريقه حلوه
فارس : اتفضلي
نور : ايه دا
فارس : شوفتها وبصراحه عجبتني فا جبتهالك
يارب تعجبك بس
نور اخدتها من فارس
نور بابتسامه : اكيد هتعجبني
فارس ابتسم : طيب بعد اذنك
نور بابتسامه : اتفضل
فارس مشي و آيه و سلمي راحوا لنور
آيه : اتفضلي يا ستي
نور بابتسامه : ميرسي يا توتا
سلمي : شهد فين
نور بضحك : راحت الحمام اصلا انتو مشوفتوش
شكلها وهي كانت بتاكل الكيك
سلمي بضحك : عارفين الفضايح دي
شهد كانت جايه عليهم
آيه بضحك : لسه جايبن في سرتك
شهد باستغراب : ليه
سلمي بضحك : اخبار الكيك ايه
شهد بغيظ : ونا اقول ليه شرقت وانا بشرب مياه اتاريها عيونكم الي جايبانا ورا
نور بضحك : متزعليش نفسك بس دا لو عاوزه كيك تاني
اجبلك كمان
شهد بضحك : انا مش زعلانه خلاص هاتي بقا
آيه بضحك : جبيلها اكل وتديكي عنيها
شهد بضحك : بنات اقرب ما للإنسان معدته
فا بلاش قر علينا بقا
البنات ضحكو وفضلو يتكلمو كتير
محمد : يلا بينا يا فارس
فارس : حاضر يا بابا هقول للبنات
هناء : ما تقعدو شويه يا جماعه
دا انتو نورتونا والله
زينب بابتسامه : حبيبتي تسلمي مره تانيه أن شاء الله
البنات وفارس ومحمد و زينب سلمو علي نور وهناء
والشباب ومشيو
نور بابتسامه : كان احلا عيد ميلاد في حياتي
هناء بابتسامه : كل سنه يبقا احلا أن شاء الله عليكي
مالك بضحك : مش مصدق الاوزعه كمان كبرت سنه
نور بضحك : لا صدق اهو الاوزعه دي كبرت سنه
سيف : بس كان عيد ميلاد تحفه انبسطنا في
نور : لا بس فاجأتني انهارده ونت بترقص
سيف بضحك : دي حاجه بسيطه بس يابنتي من الي عندي
يوسف : طيب يلا يا اخويا انت وهو كل واحد علي شقته
مالك : شايفه ابنك بيتطردنا يا نونا
هناء : هو يقدر اصلا
سيف بضحك : اهو نونا دي الي ميقدرش يتكلم قدامها
يوسف بضحك : طيب يلا يا خفيف
مالك و سيف : طيب تصبحو على خير
الكل : ونتو من أهله
ومالك وسيف كل واحد راح علي شقته
نور : هدخل انام انا تصبحو علي خير
يوسف و هناء : ونتي من اهل الخير
ويوسف دخل اوضته وكمان هناء
……………………………………..
عند نور دخلت اوضته وقعدت علي السرير وقررت
تفتح الهدايا وانبستط بيهم اوي وبعدين فتحت الهديه
الي جبهالها فارس وعجبتها اوي وبعدين مسكت فونها
ونزلت الصوره الي اتصوروها سوا البنات والشباب علي الفيسبوك وعملت ليهم كلهم منشن ما عادا فارس
نور بابتسامه : كان نفسي اعملك منشن يا فاروسه
بس مش عندي اصلا
سكتت شويه وضحكت
نور بضحك : فاروسه ايه انتي كمان اهدي كدا خلينا في الصوره كدا
وبعدين كتبت عليها كان احلا عيد ميلاد بوجودكم معايا
نور بابتسامه وهي بتفتكر فارس : قد ايه كان لطيف
انهارده طيب انا عاوزه اشوف صوره دلوقتي اعمل ايه
سكتت شويه
نور : راحت عليا من عند سلمي
بعدين دخلت اكونت سلمي وشافت اخر بوست
وكان فارس عامل لاف
نور بضحك : ايوا بقا
ودخلت اكونت فارس وفضلت تتفرج علي صوره
………………………….
عند سلمي وايه كان قاعدين سوا وكل وحده جالها
اشعار من الفيسبوك من نور عامله ليهم منشن وشافو
الصوره
آيه : شوفتي الصوره الي نزلتها نور
سلمي : اه ماهي عامله منشن
آيه : دي عامله منشن لشباب كمان
وبعدين بصت لسلمي
آيه بغمزه : جاتلك لحد عندك اهي تتفرجي عليه براحتك
سلمي ابتسمت : خلاص بقا
آيه بضحك : انتي بتكسفي
سلمي بابتسامه : يووو يا توتا
آيه ابتسمت علي سلمي وبعدين علقت لنور وجودك
في حياتنا اجمل حاجه ياقلبي وبعدين قامت
آيه : انا هروح انام مش هتنامي ولا ايه
سلمي وهي باصه في الفون : شويه كدا
آيه بغمزه : متسهريش كتير هاا ورانا كليه بكره
سلمي بضحك : ماشي
آيه طلعت من اوضه سلمي وراحت اوضتها
وسلمي علقت لنور حبيبتي وجودك هو اللي محلي
حياتنا
ودخلت اكونت يوسف وفضلت تتفرج
سلمي بهيام : قد ايه انت جميل يا جو
…………………………………….
فارس كان في اوضه قاعد علي السرير
وماسك ال فون وشاف الصوره الي اتصوروها
عند سلمي فأدخل علي اكونت نور وفضل
يتفرج علي صورها كان هيدخل يكلمها بس اتردد
فارس : طيب اقولها ايه ايوا هقولها عجبتك
الهديه وخلاص
بعدين بعتلها وفضل يتفرج علي صورها
وهو مبسوط
……………………………………..
عند شهد كانت واقفه في البلكونه ومشغله
اغاني وصلها اشعار من الفيسبوك مسكت
التليفون وشافت الصوره ابتسمت لما شافت
سيف وعلقت لنور وجودك في حياتنا اجمل
صدفه يانوري وشافت اكونت سيف دخلت
عليه واتفرجت علي صوره
……………………………………..
عند مالك كان قاعد مسك الفون وجاله اشعار
من الفيسبوك من نور ابتسم لما شاف الصوره
وعلق وجودك هو الاحلا يااوزعه بعدين شايف
آيه معلقه ابتسم بعدين دخل اكونت
آيه وفضل يتفرج عليه
……………………………………….
عند سيف كان نايم ع السرير وجاله اشعار من
الفيسبوك من نور دخل ع الفيسبوك وشاف
الصوره بعدين علق لنور القمر اللي منوره
الصوره بعدين دخل على صفحه آيه بعتلها ع
الخاص ازيك ياقمر
………………………………………..
عند يوسف كان خارج من الحمام و وصله اشعار
مسك الفون وشاف الصوره ابتسم وعلق وجودك
هو اجمل حاجه في حياتي يا قلب اخوكي بعدين
شاف سلمي معلقه ودخل الاكونت بتاعها وبعت
ادد بالغلط ومخدش باله وفضل يتفرج لحد ما نام
…………………………………………
صباح جديد علي ابطالنا
يوسف كان صحي من النوم واخد شاور وكان
بيلبس هدومه والباب اتفتح وكان سيف
سيف : صباحوو نعناع
يوسف : صباحو زفت عليك هو
الباب اتعمل ليه
سيف : تصدق عندك حق
يوسف : طيب الحمدلله انك فهمت
سيف بضحك : المفروض ماكانش اتعمل
يوسف بصله بقله حيله : بكلم مين انا
فارس بثقه : سيف باشا
يوسف : اركن الثقه دي علي جمب وانهارده ورانا شغل كتير
سيف : ياعم لما نروح الشغل يبقا نتكلم مش هيبقا هنا وهناك
واخلص يا خويا مش ليك ساعه قدام المرايه الواحد جاع
يوسف : حبيبي وايه الجديد انت علي طول جعان
سيف : طيب يلا
يوسف : جاي وراك
سيف مشي ويوسف كان بيكمل لبس
سيف قعد علي السفره
سيف بصوت عالي : ايه يا نونا
هناء وهي طالعه من المطبخ : خلاص يا حبيبي اهو
سيف : محدش في البيت دا ليه مش طالع من اوضته
ابنك ليه ساعه قدام المرايا والبت نور فين
هناء قعدت هي كمان
هناء : بتلبس جوا
سيف : طيب ناوليني عيش
هناء : اتفضل يا حبيبي
سيف اخد العيش وفضل ياكل
هناء : عجبك الاكل
سيف : الله عليكي يا نونا انتي بتساليني دا انا قربت
اخلص الاكل
هناء بابتسامه : بالهنا ع قلبك يا حبيبي
سيف بضحك : حبيبتي يا نونا
والباب خبط وهناء قامت تفتح وكان مالك
مالك : صباح الخير يا نونا
هناء : صباح الخير يا حبيبي
مالك بص ع سيف : انت كنت بايت هنا ولا ايه
سيف : صباح الخير يا عم
مالك قعد جمب سيف
مالك : طيب خف شويه لتشرق من كتر الاكل
سيف : بعد عيونك انت ونا هبقا زي الفل
يوسف خرج من اوضه وقعد معاهم
يوسف : صباح الخير
الكل : صباح النور
يوسف : احنا هنحسب إقامتك هنا
سيف وقف اكل
سيف : طيب والله البيت دا ما ليه حس من غيري
مش كدا يا نونا
هناء بضحك : دا اكيد يا حبيبي
نور جات وقعدت معاهم
نور : صباح الورد
الكل : صباح الفل
نور : ماله صوت سيف عالي كدا
مالك بضحك : دا سيف اتحمق شويه بس
نور بضحك : ليه ايه حصل
مالك بضحك : كالعاده يوسف بينكش في سيف
نور بضحك : طيب بطلو تنكوشو في بعض دلوقتي عشان توصلوني الكليه
سيف : انا كنت قاعد في حالي بفطر واخوكي الي بينكش فيا
يوسف : طيب افطر ونت ساكت عشان ورانا شغل
مالك : ياريت تاخدوني معاكم
يوسف بهزار : هو مش كل واحد منكم معاه عربيه
مالك و سيف في صوت واحد :
عشان بنحبك يا جو
نور بضحك : دا انتو طلعتو مصلحجيه
هناء : كفايه كلام يا لمضه ونتو كدا هتتاخرو علي شغلكم
……………………………………..
آيه كانت خارجه من الاوضه وزينب كانت بتحط الفطار علي السفره
آيه : صباح الخير يا ماما
زينب : صباح الخير يا حبيبتي
آيه : اساعدك
زينب : لا يا حبيبتي روحي شوفي سلمي اتاخرت ليه
آيه : حاضر يا ماما
آيه راحت لـ اوضه سلمي وزينب كانت خلصت تجهيز فطار ومحمد خرج من الاوضه
محمد : صباح الخير يا حبيبتي
زينب : صباح النور يا حبيبي اقعد أفطر يلا
محمد قعد
محمد : حاضر .. امال فارس والبنات فين
زينب : آيه فاقت وقولتلها تشوف سلمي وانا هروح
اشوف فارس
محمد : ماشي يا حبيبتي
زينب راحت اوضه فارس وخبطت
فارس : ادخل
زينب بابتسامه : انت خلصت لبس كنت فاكرك لسه نايم
فارس بابتسامه : لا يا زوزا اهو خلصت
زينب : طيب يلا عشان نفطر
فارس : حاضر جاي وراكي يا حبيبتي
زينب بابتسامه : ماشي يا حبيبي
وبعدين زينب خرجت وبعد شويه فارس خرج
عند آيه دخلت اوضه سلمي لقيتها ماسكه
الفون ومبلمه
آيه باستغراب : مالك مبلمه كده ليه

 

 

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى