روايات

رواية ملاك الحياة الفصل الثاني عشر 12 بقلم داليا منصور

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية ملاك الحياة الفصل الثاني عشر 12 بقلم داليا منصور

 

البارت الثاني عشر

 

 

#الفصل_الثاني_عشر…
#رواية_ملاك_الحياة…
وصل ادهم وملاك قدام قصر من اجمل وافخم القصور إلي في إيطاليا ، وكان فيه من اجمل بنات إيطاليا وكُلهم لابسين فساتين عريانة حرفيا وكانت حفلة فيها كُل رجال الاعمال المشهورة في إيطاليا ، ملاك كانت داخلة على الحفلة وهي فاتحة بقها من الصدمة وعماله تقول لادهم بـ صوت واطي ميسمعهوش غيرهم بس بسبب الموسيقى العالية.
-اي دول وإيه المكان اللي كله بيغضب ربنا ده، هو إنت شغال إيه يا أدهم علشان تيجي حفلة زي دي.
ادهم بضحك :
-شغال حرامي ايه رأيك تشتغلي معايا وهعملك دسكاونت عالي جدا…
ملاك بتريقة :
-هو شغلانة الحرامي بتكسب كدة وكمان ايه الدستاونت ده اللي هتخليني أشغل معاك..
ادهم ضحك وهو بيقول:
– ده زي تخفيض كدا…
ملاك بتريقة:
– هي شغلانة الحرامية بقى فيها اللي بتقوله ده دا الناس اطورت بقى على كدا وكمان البنات ليه لابسين مش لابسين كدا هما حرانين يا ادهم..
ادهم بضحك:
– اسكتي يابنتي بقى هيبتي هتضيع لو حد شافني بضحك كدا…
ملاك بتريقة:
– انت حر انا هشوف اللي مش لابسين دول وانت ركز على البرستيج بتاعك…
قالتها وهي بتبص على كل الموجودين شخص من الموجودين قال لأدهم بالايطالي..
-مستر ادهم اهلا بيك في أيطاليا .
ادهم بص علشان يشوف مين وكان شاب في نفس عمر ادهم ، ملاك شافتوا اتصدمت وبصت على ادهم وهي بتقول:
-هو كُل الناس في إيطاليا جامدين كدة.
ادهم ادايق من كلامها لانها بتعاكس الشاب قدامه بس مردش عليها وكلم الشاب .
-اهلا جاك كيف حالك .
جاك :
-انا بخير فرحنا جميعاً بـ رجوعك لعالمنا .
وبص جنب ادهم شاف بنت أية من الجمال انجزب لجمالها الهادي ، وفستانها الجميل إلي مفيش حاجه من جسمها باين حتى شعرها ، مكنش باين منوا حاجه جمالها كان يخطف ، راح في إتجاها ولسة بيمد اديه علشان يسلم بس لقى في إيد مسكت إيديه جامد لدرجت كانت هتنكسر من كُتر الضغط عليها .
ادهم بعصبية :
-زوجتي لا تتحدث مع احد ولم يجرؤ أحد على ان يتقرب منها.
جاك بخوف :
-مستر ادهم انا بتعرف عليها ولم اعلم انها زوجتُك ولو هذا يُضايقك اعزرني لن اكرر ذلك مجددا .
مشى جاك من قدام ادهم علشان لو وقف كمان شويه كان ممكن يخلص عليه وملاك كانت واقفة جنبه مش فاهمة هو متنرفز ليه، وهما بيقولوا اي ؟ولي الشاب العسل ده كان بيبص ولم قرب ادهم مسك ايديه جامد ، ملاك شافت ملامح ادهم فهمت هو كان بيقرب منها فأدهم صدوا ، بس مفهمتش ادهم قالو اي علشان يهرب كدة…
ملاك بخوف:
– يلهوي هو بيبصلي كدا ليه انا خايفة قوي دي عيونه بقت حمرة كدا ليه..
ادهم سابها وراح يتكلم مع الكل في الشغل وملاك واقفة جنبه زهقانه ، لانها مش فاهمة حاجه وكمان في ناس كتير ، بس فجأه حصل حاجة خلت ملاك عصبية جداً…
—————
عند نورهان ..
كانت قاعدة في الاوضة وعمالة تفكر في اللي حصل ، وانها بعد فترة هتكون مرات الشخص اللي اتمنت يكلمها بس ، ومبسوطة جدا وهي بتقول:
– مكنتش اتخيل في يوم اخد احمد ده كان حلم بعيد واتحقق بأمر ربنا بس شكراً بجد يارب..
قامت غيرت هدومها لاسدال واتوضت وصلت وقلعت الاسدال ونامت نوم كأنها اول مرة تنام من سنين كتير كانت فرحانة جدا وراحت في علم احلامها إلي مفهوش غير احمد جبيبها وبس .
——————&&
عند اهل ملاك.
بعد مرجعوا من عند اهل نورهان واتفقوا على كل حاجه .
الاب بفرح :
-ربنا يفرحك يابني واشوفك اجمل عريس..
وكمل بزعل واشوف اختك كمان معانا فرحانة.
احمد :
-يارب يـ بابا يارب.
الام بفرح :
-اكيد بنتي هترجع وهتفرح إنك هتخطب نورهان ، دي افضل صاحبة عندها وهي في ابتدائي مع بعض وبيحبوا بعض جداً ، ربنا يكملك فرحتك على خير يابني ، ودخل كل من الاب والام يناموا بعد يوم متعب ، واحمد دخل الاوضة بتاعتوا ، وقعد على السرير وهو بيقول.
-يااه اخيراً هتبقي حلالي ، يا اجمل نورهان بأذن الله هنرجع ملاك واعملك اجمل فرح فالعالم كله لاجمل عروسة..
ودخل غير هدومة لـ بجامة مريحة ونام.
———————
في مكان تاني خاص وتحديداً في مصر ، كان في شخص بيكلم شخص تاني في التليفون وهو بيقولوا .
شخص 1:
-اي الاخبار عندك في أيطاليا.
شخص 2:
-وصل هو وبنت معاه بيقول إنها مراته وحاليا هو في الحفلة اللي معمولة للعصابة تبعهم.
شخص 1:
-تمام خليك مراقب كل حاجة واوعي عينك تسيبهُم لحظة.
شخص 2:
-حاضر يافندم اكيد هخلي بالي من كُل حاجه واي اخبار هقولك عليها بسرعه.
شخص 1:
-تمام ماشي…
وقفل الخط وهو بيقول:
-هنهيك قُريب ومش هخليك تعرف تتهني ابداً.
—————&&
عند ملاك.
كانت واقفة جنب ادهم وفجأة لقت بنت بتحضن ادهم جامد وبتقول كلام غير مفهوم بالنسبة لـ ملاك ،
ادهم كان بيتكلم مع المستثمرين ومشغول في الكلام لقي إلي تحضنه من وري جامد وهو بيبُص وراه لقاها لورا.
لورا :
-ادهم حبيبي متي اتيت لقد أشتقتُ لك كثيراً ، فأنت لم تُحدثني ابدا من وقتُ نزولك مصر اشتقتُ اليك كثيرا يا عزيزي..
ادهم بعصبية:
– ابتعدي عني ماذا تفعلي..
لورا بحب:
– والدي كان يبحث عنك وأنا أيضاً كذلك اشتقتُ لك واريد ان اقضي معك يوماً كاملاً..
ادهم بصدمة:
– -ماذا تفعلي يـ…
مكملش الجملة حد مسك إيد لورا وزقها لوري ادهم بص لقى ملاك متعصبة وواقفة قدامه وهي بتقول لادهم .
– هو أن غاب القط الفار بيلعب مالك يا حبيبي في ايه هو علشان انا مش فاهمة لغتك هتسوق وانتي كمان يا بت إنتي مين وآزاي تحضني جوزي كدا.
لورا كانت مصدومة مين البنت دي وإذاي تمسكها كدة وتذقها وهي بتحضن حبيبها اتكلمت بعصبية وهي بتقول لـ ملاك.
-ماذا تقولين ايتُها الغبية ومن أنتي وكيف تقومين برمي هكذا الم تعلمي انا من اكون .
ملاك كانت واقفة مش فاهمة حاجه بس لسة هترد عليها لقت ادهم بيتكلم بلغتها وهو بيقولها.
-لورا احترمي نفسك هذه زوجتي ، فكيف تجرأتي على مناداتها بالعينة ، فأنتي هكذا ليست زوجتي.
لورا بصدمة :
-ماذا تقول زوجتُك ، انت متزوج ومن هذة الحمقاء انا لن اتركها أبداً كيف تقارن بيني وبين هذه..
ملاك وهي بتكلم ادهم:
– هي بتقول اي بنت ام سعدية العامشه دي قولي بس وانا هفرمها.
ادهم بص على ملاك بعصبية وهو بيقولها:
– إنتي عاوزة تخانقيها وخلاص ،نسيتي يامدام إنك حامل وممكن يحصل حاجة للولد ياريت تقفي على جنب ومسمعش صوتك مفهوم .
ملاك بخوف :
-حاضر متزوقش طاه هو الكل بيزق كدا ليه والا علشان البت سعدية العامشة مدايقة شكله مدايق عليها ماشي يا ادهم اما وريتك…
ووقفت معتش اتكلمت وادهم بص على لورا وهو بيقولها .
-انتي كيف تُهينين زوجتي هكذا لورا.
لورا بغضب :
-لا تقول زوجتُك فانت لي وحدي ، ولن تصبح لهذه الفتاة .يوماً ما انت لي فقط يا ادهم..
ادهم وهو اتعصب وبيقولها….
#استوووووب ياتري ادهم هيقولها اي ؟وملاك هتسكُت ، ومين الاشخاص اللي كانوا بيتكلموا دول؟ وهل فعلاً ادهم متورط في حاجه..؟
انا اتأخرت بسبب اني بحضرلكم مفجأة كبيرة قوي هقولكم عليها بعدين خليكم مستعدين اشوفكم في الفصل الجاي …

 

 

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى