رواية الطفلة والوحش الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم نورا السنباطي
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية الطفلة والوحش الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم نورا السنباطي
البارت الخامس والثلاثون
يزن بصدمة ـ،إ..انتي بتتكلمي بجد ..؟!
الدكتوره بإبتسامة ـ،أيوا حضرتك ألف مبروك هتبقي أب
ريڤان إتكلم لما لقي أخوه لسا مش مستوعب وقال بفرحه
ـ الله يبارك فيكي يا دكتورة
الدكتورة بجدية ـ بس جسمها ضعيف أوي لازم تهتمو بأكلها كويس جدا وتتابع مع دكتورة مختصه
مرفت بسعادة ـ أكيد يا دكتورة شكرا لحضرتك
اومأت بهدوء وقامت لمت شنطتها ورعد وصلها
عند يزن كان بيبص ل الفراغ بشرود وهو مش مصدق يعني هو دلوقتي هيبقي أب . هيكون عنده إبن او إبنه
فاق علي الكل بيبارك ليه بفرحه كبيرة راقب الفرحه اللي علي وشهم وكانه مكنش مصدق لحد مشاف الفرحة علي وشهم قام وقف وشاور علي نفسه بصدمة حقيقية وقال
يزن ـ أنا ..ده بجد ..يعني انا هبقي أم وآرين هتبقي أب
ضحك الجميع عليه وعلي صدمته الواضحه جدااا
ريڤان بضحك ـ انت اللي هتبقي أب يا ملك السوق مش آرين هههههه
ضحك بسعادة كبيرة حضن أمه بسعادة كبيرة جداا وهو بيقول ـ انا هبقي أب …
مرفت بدموع وسعادة ـ أخيرا هشوف أولادك يا حبيبي
جري يزن علي آرين اللي كانت بتبصله بدموع وفرحه
حضنها بحب وسعادة كبيرة وقال ـ مبروك يا قلب يزن من جوا .. إن شاء الله هتبقي بنت ..وهتبقي أم لارين
آرين بعياط ـ لا لو جات بنت إنت هتحبها أكتر مني
بصلها يزن بإستغراب ل عياطها وبص ل مرفت اللي رفعت كتافها بمعني انت لسا هتشوف كتير
يزن في نفسه ـ بتهزرو صح
تنهد وحضن آرين بحب وقال ـ انا لو هحبها عشان هتكون منك إنتي يا حبيبي ومستحيل أحبها أكتر من بنوتي الاولي هممم بطلي عياط بقا عشان متتعبيش
آرين ـ أنا حامل يا يزن
غمض يزن عينه بسعادة وكانه لسا بيسمع الخبر لاول مره
والكل بيبصلهم بسعادة البنات في صوت واحد ـ هيييييح
نادين ـ واااو يزن انت سو هارت أوي
ذياد من بره الاوضة ـ طب إتلمي يا حلوة عشان مجيلكيش ولينا بيت يجمعنا إن شاء الله بعد شهر
سكتت نادين بصدمة
يزن ـ نادين ذياد طلب إيدك مني قبل ما المشاكل دي كلها تحصل وبص ل ندي وقال ويامن كمان طلب إيد ندي هااا إي رأيكم
سكتو بإحراج ومعرفوش يتكلمو
ليليان بخبث ـ لا يا يزن هما مش موافقين
الاتنين في صوت واحد ـ لا موافقين
ابتسم الجميع بسعادة كبيرة وأخيرا الفرح دق باب بيتهم قام يزن وراح عند نادين وباس راسها بحب وعمل مع ندي نفس الوضع
ـ بناتي الإتنين كبرو وهسلمهم ل عريسهم بإيدي مبروك يا قلب أخوكم
حضنوه البنات بحب كبيرو
ندي عيطت بوجع ويزن طبطب علي كتفها بحنان أخوي
ندي ـ انا أسفه يا يزن بابا أذاكم جامد أوي
يزن بحنان ـ انتي أختي قبل متكوني بنته فاهمه ولا لا
ليليان ـ لولولولولولولولولي
يزن بخضة ـ طب والله يا ليليان إتخضيت زرغوطة دي ولا عربيه إسعاف يا حبيبي
ليليان بفرح ـ هلبس فساتين أخيرا واااااو
يزن بسخرية ـ لا وانتي مقصرة يا لي لي كل يوم داخله بفستان جديد
سكتت ليليان بتزمر طفولي
ضحك الكل عليها
ماري بمرح ـ يتري بقا لو جه ولد هتسموه إي
بص يزن ل آرين اللي كانت بتبصله بحب وقال ـ انا وآرين متفقين إنو لما نخلف ..لو ولد هنسميه أركان ولو بنت لارين
ماري ـ واااو الأسماء تحفة اوووي
برة
كان الشباب كلهم واقفين قدام الجناح
ذياد بمرح ـ أهو إبن يزن ده انا اللي هربيه عشان ميطلعش زيه كفاية علينا وحش واحد
عز بضحك ـ معاك حق هههههه
يامن ـ يزن يجيب وإحنا هنربي عياله هنعلمهم الفساد ههههههه
رعد بضحك ـ معاك حق كفاية علينا كده
يزن ببرود ـ والله
بصو كلهم ناحيه الباب بخضة
لؤي بمرح ـ وحيات عيالي اللي لسا مجوش متكلمتش
رفع يزن حاجبه بسخرية
ذياد ـ الله في اي بقا يا وحش وبعدين إحنا بنقول حاجه غلط يعني لسمح الله احنا بنقول هنربي ولاد أخونا ونشيل التعب عنك يعني
ضحك يزن وقال ـ يجدع
ذياد ـ أه أومال ايه
يزن بمكر ـ طب متتجوز وتربي عيالك إنت
ذياد بغيظ ـ وهيا أختك راضيه تقولي صباح الخير حتي
يزن بإبتسامة ـ علي فكره انا كلمت ندي ونادين وهما موافق…
يامن بمقاطعه ـ لولولولولولوي هتجوز ..هتجوز
ذياد بسعادة ـ أخيرااااااا
ضحك يزن عليهم وقال بتساؤل ـ فين فهد ..؟
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية الطفلة والوحش)
لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها
أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)