روايات

رواية عانيت لأحبك الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة محمود

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية عانيت لأحبك الفصل الثالث 3 بقلم فاطمة محمود

البارت الثالث

 

“روايه عانيت لأحُبك”
“البارت الثالث”
“الكاتبه فاطـمه محمـود”
صباح جديد علي اسكندريه وجمال بحر اسكندريه
عند أبطالنا بقا
قام من النوم يوسف واخد دوش ولبس هدومه ورش البرفان بتاعه وخرج لاقه مامته بتحط الاكل علي السفره
ونور مش موجوده استغرب وسأل مامته
يوسف : امال نور فين
هناء:بتلبس يا حبيبي
يوسف : طيب انا هدخلها
هناء: ماشي يا حبيبي روح شوفها ومتتاخرش عشان خلاص قربت اخلص

 

يوسف: حاضر يا ماما
يوسف خبط علي الباب
نور:ادخل
يوسف دخل
يوسف بابتسامه: صباح الورد يا نوري
نور بحب: صباح الفل يا جو
نور:بقولك اي انا محتاره حلو دا ولا اغير والبس دا
يوسف وهو باصص: ايه الفرق الاتنين زي بعض
اهو نفس الشكل بس اللون مختلف
نور :شكل اي يا جو ركز وبعدين انا بسال مين
امشي يا حبيبي
يوسف بضحك: يعني انا منفعش في الحاجات دي
نور بضحك: الصراحه لاا وبعدين لما تتجوز مش هتعرف تساعدها لو محتاره
يوسف بغمره وضحك: لا دي حاجه تانيه خالص
نور بضحك: ياولاااا
دخلت هناء الاوضه
هناء: هو يا يوسف اقوالك شوفها و متتاخرش مش طالعين من الأوضه خالص
يوسف:معلش يا نونا
نور بضحك:كنا بنتناقش شويه بس
هناء: طيب يلا الفطار جاهز
نور ويوسف : حاضر يا ماما
هناء خرجت والباب خبط فتحت الباب وكان سيف
سيف: صباح القشطة يا قشطه
هناء : صباح الخير يا حبيبي اقعد أفطر
سيف قعد وبدا ياكل
نور ويوسف خرجوا وشافو سيف قاعد بياكل
نور : صباح الخير يا باشا مصر
سيف:لا تصدقي حلوه يا بت باشا مصر مكبراني والله
نور بضحك: قولت اعلي من معنوياتك شويه
يوسف : صباح الخير يا سيف
سيف: لا صباح الخير يا باشا
هناء: اقعدو افطرو يلا
الكل قعد وفطرو وبعد شويه
يوسف:يلا بينا
سيف ونور : يلا
ودعو هناء ومشيو
ويوسف وسيف ركبو ونور ركبت ورا وفي طريقهم لكليه نور
………………………………………………………………
محمد وزينب وفارس كانو بيفطرو
محمد :البنات في
سلمي و آيه خرجو
آيه وسلمي :احنا اهو يا حمودي
محمد : بتعملوا اي كل دا
فارس : دا لبس وميكب وساعتين علي المرايه يعني حوار
سلمي : لما نشوف مراتك يا عم فارس انت
آيه بضحك: وبعدين مش هيقدر يقولها حاجه والله
سلمي بضحك:ما هي بيجي علي الغلابه
فارس بضحك: حيلك حيلك انتي وهي وبعدين مين
قال مراتي
هتاخد الوقت الي انتو بتاخد دا
سلمي بضحك: انا ونتا والزمن طويل وهنشوف
آيه بضحك:هفكرك بعدين
زينب بضحك: طيب كفايه أكل وكلو عشان تروح الكليه
البنات:حاضر
خاصة اكل
فارس:يلا
البنات : حاضر
البنات وفارس باسو زينب ومحمد ومشيو
………………………………….
شهد:كانت خارجه من الاوضه
نجلاء: يابت اقعدي افطري
شهد: لا يا نوجا متاخره
احمد: طيب يا حبيبتي اقعدي كله حاجه علي الأقل
شهد:هاكل اي حاجه قدام يا بابا
مراد خلص اكل وقام
مراد:يلا هوصلك
شهد:يلا سلام يا حبايبي
نجلاء واحمد :سلام يا حبيبتي
مراد: يلا مع السلامه يا جماعه
نجلاء واحمد:مع السلامه يا حبيبي
مراد وصل شهد وبعدين راح علي شغله هو بيشتغل في شركه محمد والد سلمي
اعرفكم بمراد اخو شهد عندو 26 سنه درس في كليه تجاره
ومدير الحسابات في الشركه
………………………………………………………….
شهد وصلت قدام الكليه ودخلت وقعدت في كافيه الكليه
تستنا البنات ورنت علي سلمي تشوفها اتاخرت ليه
عند سلملي في العربيه
سلمي :دي شهد بترن اهي
آيه:شوفيها طيب
سلمي رديت
سلمي : صباح الورد
شهد : صباح الفل اي فينكم كدا
سلمي : خلاص شويه وهنوصل
شهد: طيب
وشهد قفلت
سلمي و آيه وصلو
فارس:يلا يا بنات
وفي نفس الوقت كان يوسف وصل ونور نزلت
نور بابتسامه: اي الصباح القمر دا
آيه بضحك:انتي الي قمر يا حبيبتي

 

سلمي:صباح الورد يانوري
وحضنو بعض و بعدين دخلو سوا
فارس ويوسف وسيف كانوا بيتابعو بعيونهم
بعدين فارس مشي
سيف باستغراب:واد يا يوسف الي انا شايفه دا صح
يوسف بضحك:اه دا انت فاتك كتير امبارح نور حكتلي
أنهم بقو اصحاب
سيف :يعني اختك بقيت صاحبه الشريشه دي
يوسف : اه واختها الرقيقه كمان
سيف : رقيقه
يوسف : البت الي كانت معاها دي الي قالتلي متقصدش
سيف : افتكرت اه
يوسف : طيب يلا بينا عشان ورانا شغل
وراحو علي شغلهم
…………………………………………………….
البنات : صباح الجمتل يا شوشو
شهد : صباح النعناع انتو جاين مع بعض ولا دي صدفه
نور بابتسامه: لا صدفه واحلا صدفه
سلمي : سلمنا علي بعض وبعدين دخلنا
شهد: اه يعني عمالين تحبو في بعض وسايبني هنا
آيه بضحك: غيوره شوشو يا جماعه
نور بضحك: اوعدك متحصلش تانيه احنا نقدر علي
زعلك يا شوشو
شهد بضحك: ماشي يا حتي انتي وهيا
سلمي : المحاضره قربت ولا اي
شهد :لا شويه كمان اقعودو
نور:ايه رايكم بعد ما نخلص محاضرات نروح نتغدا سوا
واهو نغير جو
البنات : معاكي في اي حاجه
شهد: بس هرن علي ماما عشان متقلقش عليا
نور : تمام
سلمي:وانا كمان هقول لفارس عشان يبقا عارف
آيه:ايوا احسن عشان ميقلقش علينا
نور: يبقا بعد ما نخلص محاضرات نتقابل يا قمرات
البنات: اوك
آيه: انا هروح المحاضره عشان هتبتدي ونتو كمان يلا روحو
و آيه راحت علي المحاضره وكمان البنات
…………………………………………………………….
عند يوسف وسيف بعد ما خلصو راحو القطاع كان في اجتماع بخصوص قضيه بعد ما خلصو قرارو يروحو يتغدو
يوسف وسيف طلعوا وخرجو من القطاع وهيركبو العربيه
سيف: شكلها القضيه دي مش سهله
يوسف:احنا قدها أن شاء الله
سيف :بينا طيب ياعم نعيش اليوم دا عشان شكلنا كدا اليومين الجاين هنفضل سهرانين كتير
يوسف: يعني هي اول مره
سيف : طيب يلا بينا
يوسف : انا هرن علي نور اشوفها خلصت ولا لسه
ولو خلصت اجيبها تتغدا معانا
سيف : اشطاا
يوسف رن علي نور ونور كانت لسه طالعه من المحاضره
يوسف: اي يا حبيبتي خلصتي
نور: لسه مخلصه يا جو
يوسف : طيب لسه مخلص وهعدي عليكي ونروح نتغدا سوا
نور: اتفقنا انا والبنات نتغدا سوا مره تانيه
يوسف : خلاص ماشي يا حبيبتي بعد ما تخلصي
رني عليا واجي اخدك
نور: ماشي يا حبيبي
وراحو يوسف وسيف المطعم الي دايما بيتغدو في
والمفضل ليوسف و بياخدو نور في كمان
………………………………………………………
البنات استنوا آيه شويه وبعدين خرجت
نور: كل دا تاخير يا بنتي
آيه: معلش المحاضره طولت شويه
شهد : انا واقعه من الجوع
سلمي بضحك: طيب يلا لشهد تاكلنا
نور صفرا:هوديكم مكان كدا تحفه ودائما اخويا يوسف
بياخدني هناك
شهد:خلاص اشطاا
بعدين البنات راحو علي المطعم

 

 

____

لو عاوز تقرأ الفصول الجديدة من الرواية دي بشكل حصري قبل صدورها

أنضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *