روايات

رواية عشق الريان الفصل الثالث 3 بقلم روما رمضان

رواية عشق الريان الفصل الثالث 3 بقلم روما رمضان

 

البارت الثالث

 

#روايه_عشق_الريان
في قصر البحيري
بتكون هنا قاعده مستنيه جوزها و ولادها بيدخل اللوا مراد. ازيك يا هنون عامله ايه انهارده
هنا. الحمدلله يحبيبي.. اطلع غير هدومك لحد ما سجده و مهاب يجو و هحضر الغدا علي طول
مراد. ماشي يا هنون.. بس سجده اتأخرت انهارده اووي ليه كده
هنا. لان انهارده عندها محاضرات كتير و كمان عندها امتحان
مراد. ماشي يحبيبي ربنا معاها
هنا. يارب… و بيطلع مراد يغير هدومه
بيدخل مهاب و بيستغراب الهدوء اللي في البيت مهاب و هو بيكلم نفسه هي الوليه امي قتلت بت سجده ولا ايه ينهار اسود لاتكون سجده عملت مصيبه و امي مستحملتش ف قتلتها بيجري مهاب بسرعه بيشوف هنا قاعده
مهاب بستغراب. الله اومال البيت هادي كده ليه يا هنون مش معقول يعني
هنا بضحك. لا ما سجده لسه مجتش من الجامعه لحد دلوقتي
مهاب. طب الحمدلله دا انا قولت قتلتيها ولا حاجه… بتضحك هنا بيكمل مهاب. طب كويس انها مجتش هطلع اريح نص ساعه كده لان عندي مهمه بليل. بتدخل سجده و بتسمعه
هنا بخضه. عندك مهمه بليل هتيجي منها امتي يحبيبي طب خلي بالك علي نفسك يا مهاب عشان خاطري

 

مهاب و هو بيبوس راسها و خدها. عيوني يا هنون متقلقيش
سجده بغيظ طفولي. بقا بتستريح مني يا سي مهاب
مهاب بخضه. ينهاار اسوح انتي جيتي امتي
سجده بغيظ. من وقت ما قولتلها الحمدلله هطلع استريح قبل ما سجده تيجي ماشي يا مهاااب الكلب مااشي
مهاب و هو بيمسكها من هدومها. يبت دا انا رجاله بشنبات بتخاف مني
سجده. سيب بس كده يا بابا و اوعاا كده انا مبخفش من حد
مهاب بغيظ. والله ما ليكي غير ريان صحبي دا يعدلك
سجده بغيظ. ويطلع مين ريان دا كمان ان شاءلله انا مبخفش من حد يحبيبي
مهاب. دا رائد ريان الالفي يحبيبتي طب والله لو شوفتي لتخافي من بصته ليكي بس
سجده. اسكت اسكت انا مبخفش دا انا بنت اللوا مراد البحيري….. و بتكمل لهنا. ايه دا اماال بابا فين يا ماما
هنا. بيغير هدومه يحبيبتي و نازل و نتغدا علي طول
سجده و هي بتشد مهاب طب يلا بسرعه يا هوبا نغير احنا كمان لان هموت من جوع
مهاب. يبت استني انتي مجنونه
سجده و هي بتشده و تطلع اه مجنونه يلا بقا
هنا بضحك. ربنا يخليكم ليا ياارب و يرجعك يا مهاب يبني بالف سلامه
___________________________
في قصر الالفي
بتكون العيله كلها قاعده في صالون مع بعض… بيدخل ريان و يقعد بكل برود
سليمان. ايه يا ريان مش تقول مساء الخير حتي
ريان ببرود. مساء الخير با جدي
ليلي بحنان. احطلك تاكل يحبيبي
ربان. لا يا امي كلت بره… هطلع بس احضر نفسي عشان عندي مهمه بليل
ليلي و سليم مع بعض. فين يبني
ريان. وانا من امتي بقول اسرار شغلي
سليم. مش القصد نقصد هترجع امتي
ريان. ان شاءلله صبح
ليلي بخوف. متروحش يا بني

 

ريان و هو بيقوم و بيحضنها. متخفيش عليا ابنك بطل يا ليلو
سليم بغيره مصتنعه. لم نفسك يحبيبي و سيب مراتي و روح اتجوز و احضن في مراتك براحتك..
سليمان ايه مش ناوي يا ريان باشا ولا ايه
ريان. انا قولت قبل كده جواز لا.. و بيطلع و هو طالع بيقابل عمار ابن عمته
عمار. عامل ايه يا ريان
ريان. الحمدلله انت عامل ايه
عمار. الحمدلله بس تعبت من شغل
ريان و هو بيطبطب عليه. شغل كله كده
عمار. بس انا ماسك شركات ابويا الله يرحمه كلها
ريان. الله يرحمه
عمار بتوتر. احم كنت عايزك في موضوع يعني
ريان. امم موضوع ايه
عمار و هو لسه متوتر. احم بعدين بعدين.. اجهز انت لان عندك مهمه و لما تخلصها ان شاءلله نتكلم
ريان بستغراب. تمام ان شاءلله و بيطلع
بيلف عمار وراه بيلاقي نور واقفه
نور بحب و خجل. ازيك يا عمار
عمار بحب. ازيك يا نور انا الحمدلله
نور. دايما يارب و لسه هتمشي لقيت عمار بيمسك ايدها
عمار. نور هستناكي فوق في سطح ابقي تعالي عايزك
نور بتوتر. حاضر و بتدخل علي جوه علي طول بيبتسم عمار عليها بحب
في جناح ريان
بيكون خارج من الحمام بعد ما خد شاور و غير هدومه و قاعد بيفكر هيعملو ايه في القضيه دي… لسه بيمسك فون و يرن علي مهاب لاقيه بيرن
ريان. سبحان الله كنت لسه هرن عليك
مهاب. القلوب عند بعضيها المهم هنتحرك امتي
ريان. هنتحرك علي الفجر المهم انت جاهزت القوات و كله زي ما قولتلك
مهاب. كله تمام يباشا
ريان ببرود. تمام و قتك خلص وبيقفل في وشه سكه… بيبقي قاعد علي سرير و بيفكر ليه قلقان مره دي و هو بيفكر راح في نوم
______________________
في قصر البحيري
بتكون سجده قاعده علي سريرها و بتكلم ساره صحبتها
سجده بقلق. انا خايفه اووي من امتحان بكره يا ساره

 

ساره بضحك. بقا انتي يا دحيحه خايفه
سجده. انتي غبيه يا ساره دكتور الماده قال هيجي زي زفت
ساره. مش مهم يبنتي ربنا معانا بقا
سجده. يارب يختي.. بيدخل مهاب عليها و هي بتكلم.. سجده. معلش يا ساره هقغل دلوقتي و هكلمك بعدين
سجده بستغراب. اول مره تدخل و متخبطش ع باب
مهاب و ببقرصها من خدها. لا خبطت بس انتي كنتي بتكلمي ف مش سامعه
سجده. اه صح.. انت عايز ايه بقا.. بيحضنها مهاب و بيقولها انا همشي بقا ف قولت اجي اطمن عليكي.. سجده و هي بتحضنه و عينها بدمع. خلي بالك من نفسك يا هوبا عشان خاطري
مهاب. حاضر يستي
سجده بدموع. لا اوعدني يا مهاب انك هترجع
مهاب بتنهيده. تعالي يا سجده و بيخدها و بيقعدها جمبه. ما قدرش اوعدك انا ممكن ارجع ولا لا بس انتي ادعيلي يحبيبتي
سجده بعيط و بتحضنه. بس يس متقولش كده هترجع ان شاءلله اماال هرخم علي مين يعني
مهاب و هو بيحاول يضحكها. قولي كده بقا انك عايزه حد تقرفي.. بتضحك سجده.. مهاب طب يلا ننزل تحت عشان همشي
سجده. يلا… و بينزلو.. بتكون هنا و مراد قاعدين
هنا و هي بتحضنه. خلي بالك من نفسك يا مهاب عشان خاطري يحبيبي
مهاب و هو بيحضنها. حاضر يست الكل
مراد. يلا جاهز يا مهاب.. مهاب اه يا بابا يلا..
بتروح سجده و تحضن هنا
هنا و هي بطبطب عليها. هيرجع يحبيبتي متقلقيش
سجده بدموع. ان شاءلله
___________________________
في ڤيله مهران
بتكون صافي قاعده مع علي في صالون

 

صافي. عايزه اروح ازور بابا يا ريان و اشوف اخواتي وحشوني اووي
علي. حاضر يحبيبتي.. ايه رايك نروح بكره
صافي. خلاص ماشي هقول اسيل و رسلان يجهزوا
علي. ماشي
في غرفه اسيل بتكون قاعده هي و اخوها و بيلعبه و بيضحكوو
بتدخل عليهم صافي. عندي ليكو مفاجأة يا ولاد
اسيل و رسلان. ايه هي
صافي بضحك. هنروح بكره عند بابا
اسيل بفرحه. عند جدو.. و اخيرا
رسلان. خلاص اشطاا
________________________
في قصر الالفي
بيجهز ريان عشان يمشي و بيكون قلبه مقبوض و نش عرف سبب بتدخلي عليه ليلي و نور
ليلي بدموع. خلي بالك من نفسك يا ريان
ريان. متخافيش يا ماما و بيحضنها و بيشد نور و يحضنها… بينزل ريان و وراه ليلي و نور… بيسلم علي جده و ابوه
سليمان. ان شاءلله ترجعلنا بالف سلامه
ريان. ان شاءلله يا جدي… و بيمشي بتكون شهيره بتبص عليه بغل
بتقعد ليلي و بتكون قلبها مقبوض علي ابنها و بتدعيله من كل قلبها انه يبقي بخير
______________________________
في المدريه
ريان و مهاب و افقين و معاهم القوات
ريان. فهمتو ايه اللي هيحصل.. محدش يضرب نار غير لما احنا نقول
القوات. تمام يفندم
اللوا مراد. يلا تروحو ترجعو بخير ان شاءلله

 

مهاب و ريان. ان شاءلله يفندم و بيتحركو
علي الجبل
بيكونو هناك ناس بتسلم سلاح و اثار
ريان ل مهاب. يلا جاهز
مهاب جاهز.. و بيضربو نار و ببحصل تشابك و ضرب نار
مهاب ماسك واحد وونازل في ضرب بيجي واحد من وراه مهاب و معا سلاح
في نفس الوقت.. ريان بهدوء لمهاب. كده انتهت المهمه خدوهم يبني علي البوكس.. بيشوف واحد هيضرب نار علي مهاب
ريان و هو بيجري علي مهاب. حااسب و بتطلع طلقه من مسدس
تتوقعو الطلقه جت في مين يا حبايب.. و بارت طويل اهو.. و ياريت يكون في تفاعل علي البارت يحبايب قلبي

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى