رواية العاشق الفصل السابع 7 بقلم ايمان محمد
رواية العاشق الفصل السابع 7 بقلم ايمان محمد
البارت السابع
ليقطعه صوت انثوى
ممكن ي دكتور تفهمني السؤال ده انت شرحته بس انا مفهمتوش
زمرد ف نفسها دماغ شغاله بقا رايحه تسئله عشان ياخد باله منها
ولي متعمليش زيها ي زمرد
طارق. ايوا هاتي كدا وبيبدا يفهمها السؤال ……..
ها فهمتي
بسمله . ايوا شرحك حلو اووي ي دكتور
طارق. تسلمي يلا انا عن اذنكم
زمرد بتعمل نفسها هتقع لتقع بين يديه ………..أنا اسفه اوووي ي كتور الهيلز كعبلني بس
طارق بإحراج ولا يهمك عن اذنكم
زمرد. يلهوي ريحته حلوة اوي
كان يقف احمد
بقا ريحته عجبتك وشكله ي زمرد
زمرد . ايوا ي رب اوعدنا بواحد زيه
احمد بضيق . طب واي رأيك ف ريحتي بالمرة
زمرد بتريقه يابني انت هتجيب البرفيوم الغالي للبرفيوم بتاعك
احمد . اه انتي بقا بصه للسعر
زمرد. افهم زي م تفهم انا همشي
احمد. تمام
شاديه. إنتو شويه حمير مشغلاهم تلاقوها ف اسرع وقت وخلاص كفايه لحد كدا اقتلوها
>< حاضر ي ست هانم اي أوامر تاني
شاديه . لاقوها اخلصوا وخلصوا عليها اقتلوها
عدي بيدخل الفيلا بكل غضب لا يري أمامه
اميرة . مالك ي عدي في اي
عدي بغضب تبارك عملت حادثه هي ومايسه
اميرة. لا حول الله
عدي . كله بسببك انتي السبب
انتي اللي طردتيهم
اميرة. انت كنت مستني اعمل اي واحدة عاوزها تكون مراتك تكون مرات عدي يوسف ………
انت مراتك تكون شرف لعيلتنا مش مغت صبه
عدي بغضب اكبر لو حصلها حاجة م هرحمكم
بعد مرور فترة من الزمن
ليل . دبي نورت بيكي
تبارك بتبسم له
فهي عاجزة انا اي اللي جبني مع الراجل ده
انا ازاي اجتمعت بيه احد اعضاء مصممين ازياء عالميين ……..
ليل . اقفي هنا هشوف الجناح المحجوز واجيلك
كانت تبارك مزهوله بجمال الاوتيل م هذا الجمال
بتذهب لنفورة ماء وتنظر لها بفرحه
ليل . هنطلع ولا عاوزة تقفي شويه
تبارك ب احراج بتخطو خطوات للأمام بيفهم انه يطلعو
ليل . اتفضلي ده مفتاح اوضتك اقفلي علي نفسك كويس ولو احتجتي حاجه رني عليا ودي شنطه هدوم ليكي وده فون عشان اما تيجي ترني
تبارك بتنظر له كأنها تسأله لماذا……. ليه كله ده
ليل . فيكي حاجة وجعاكي
تبارك بتهز رأسها نافيه
ليل.. ادخلي ارتاحي بقا شويه وبليل ابقي اجي اخدك تتمشي شويه
ليطمئن انها دخلت غرفتها ويذهب لغرفه المجاورة لها
بعد مرور ساعات قضتهتا تبارك جميعها ف النوم لتفيق علي صوت خبط الباب
لتذهب كأي تفتح
ليل بصدمه انتي لسه بهدومك
تبارك بتنظر لنفسها ……..
ليل .يلا م مهم المهم البسي طقم حلو كدا عشان في حفله …….هتيجي معايا تمام
تبارك بتجيب ورقه وقلم بتقوله روح انت
ليل. اي ده انتي متعلمه
تبارك بتكبت انا دكتورة.
ليل. اتشرفنا يادكتورة
اسمك اي بقى
تبارك . اسمي تبارك
ليل. اسمك جميل ي دكتورة تبارك روحي البسي عشان هتيجي معايا واهو تتفرجي علي ارض ازياء
تبارك بفرحه ف نفسها ازياء وبتهز رأسها ب ايجابا ماشي
ليتركها وقبل ان يذهب بيقولها هعدي عليكي كمان ساعه
ليل. انت عاوزها تيجي معاك لي ي ليل.
فوق كدا انت بس بتعمل بوصيه مامتها عشان تحلي بالك منها هتخف وتمشي
بيرتي بدلته السوداء ويقوم بتصفيف شعره مع ساعته واخيرا قام برش البرفيوم الذي يجعل جميع الفتيات تنجذب ل فهو اناقته كافيه
كانت تبارك تتجهز حتي ارتدت دريس باللون الجملي مع حجابها ولم تقم بوضع مساحيق تجميل فهي جميله عينيها العسليه وشفتيها الكريز ذات الاحمرار الطبيعي وبشرتها البيضاء وملامحها الحادة
أصبحت ف غايه ف الجمال
حتي انتهت من اللبس لتسمع صوت الباب يدق
بتفتح الباب وكان ليل
ليل بإرتباك من جمالها بيحاول يداري الارتباك ده
ممكن تفكي حزام الدريس شويه ي دكتورة تبارك
تبارك بتقوم بفكه قليلا لتنظر له كأنها تقول له كدا حلو
ليل . يلا تعالي
وبينزلو سويا ف كانت جميع الأعين عليهم
مين اللي مع ليل دي
وكان الجميع يتساءل من هذه
حسين . ايا كان االي معاه مين بس قمر جمال طبيعي
كانت تقف بجواره حبيبته اشبع بيها وتركته وذهبت
حسين . هو أنا قولت جاجة غلط هي زعلت لي
£ يابني البنات مبتحبش حبيبها يعاكس بنت غيرها ابقا اشوف هتصالحها ازاي
كانت جميع الأعين ستأكل تبارك
ليل. اقعدي هنا ي دكتورة تبارك هروح اسلم علي الموجودين وجاي عشر دقايق بس
ويذهب ويتركها كما قال لها
حسين . هروح اسلم عليها واعرض عليها برقصه …….تتوقع هترضي
£ . منصحش يبرو تعمل كدا انت عارف قلبت ليل بتكون ازاي
حسين . هجرب اسكت انت ليذهب ليقف امامها
الجميل قاعد لوحده لي
تبارك بتنظر له بقوة
حسين. طب ردي طب ي ابو عيون جميله
ولا الجميل مش ناوي يعطف علينا ليقطعه صوت وووو…….
يتبع
- لقراءة باقي فصول الرواية أضغط على (رواية العاشق)